Karl66 schreef:Bloompje schreef:Mag ik er ook even aan toevoegen dat de hogeschool top Ferrari rijders en -supertalenten- deze "methode" zelf ook propaganderen als training zijnde! Dmv. clinics, lessen wedstrijden, landelijk als internationaal.
De commotie (terecht!)word ook in gang gezet door hun eigen vertegenwoordiging en -exploitatie- van hun eigen kunnen. Dat er hierdoor weerstand komt en is, komt gelukkig ook omdat er nog mensen zijn die wel verder kijken dan hun neus lang is! Bij mij kan het absoluut niet in dat deze controversieele "trainings-wijze" ook nog eens zo word opgehemeld door -de succesboekende- resultaten dat het zou opleveren. De commercie gaat klaarblijkelijk ver boven het welzijn, waar het mijnsinziens al naar toegaat met dit soort praktijken. Wees eens eerlijk! Het idee alleen al!
En als het zo -elitair- is dat alleen Anky het kan, naast alles los is LDR geen -systeem- te noemen.
Om te beginnen LDR is geen systeem, het is een oefening, die een aanvulling op het klassieke systeem is, of zelfs een onderdeel van het klassieke systeem als je naar bepaalde klassieke meesters kijkt die het ook gebruikten.
Het is ook onzin om te zeggen dat alleen Anky het kan gebruiken, er is een grote groep ruiters die het op een correcte manier toepassen. Er zijn ook heel veel springruiters die het toepassen (waaronder zo ongeveer de gehele duitse top).
Verder wordt het door geen enkele topruiter gepropageerd in de zin dat je het maar zonder nadenken op elk paard moet gaan toepassen. Wat zij juist altijd zeggen is dat je het pas kan gaan toepassen als er aan een groot aantal basisvoorwaarden is voldaan, zowel qua bouw, karakter als qua training.
Ten eerste LDR word wel degelijk gepropagandeerd als rijmethode!! En over de -elitairheid- zou je toch even het topic beter moeten doorlezen dan begrijp je wellicht...
Dan, iets vertegenwoordigen is iets vertegenwoordigen naar jou eigen mening of ervaring en niet iets er tussen in. Tevens probeer ik duidelijk te maken dat de commotie omtrent het LDR nu zo op de voorgrond staat of word gezet omdat het -zwaar- vertegenwoordigd word door de -nederlands top- delegatie als zijnde -de- succesformule, maar wat zegt het nou eigenlijk?? Er spelen zoveel externe factoren mee dat het heel moeilijk is ergens tussen te komen. Dat de kritiek dan bij de duitsers word gegooid vind ik ronduit zwak! Neem eens eerst zelf verantwoordelijkheid ipv de vinger naar een ander te wijzen.