Poëtin overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re: Poëtin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:40

Clitia schreef:

Trouwens, er lopen zat huisdieren op 3 benen rond, als 't hoefbeen geroteerd was, maar ze had zo'n enorme waarde als fokmerrie, waarom haar dan niet een kans op drie benen geven? Het is misschien een taboe, en wat lastig hoeven krabben, maar ze had met twee dagen net zo snel kunnen lopen als elk ander paard.

Idd, maar als je 900.000euro uit kunt geven aan een paard moeten de kosten voor een prothese er ook nog wel bij kunnen .

wrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:50

Ziolette schreef:
Clitia schreef:

Trouwens, er lopen zat huisdieren op 3 benen rond, als 't hoefbeen geroteerd was, maar ze had zo'n enorme waarde als fokmerrie, waarom haar dan niet een kans op drie benen geven? Het is misschien een taboe, en wat lastig hoeven krabben, maar ze had met twee dagen net zo snel kunnen lopen als elk ander paard.

Idd, maar als je 900.000euro uit kunt geven aan een paard moeten de kosten voor een prothese er ook nog wel bij kunnen .

alleen is dat paard dood meer waard als met 3 benen.ik snap het ook niet waneer hou je dan wel van je paard. gr melvin

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:51

een paard kan niet op drie benen lopen, laat staan dragen

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:02

KiWiKo schreef:

echt wel hoor !!
heb indertijd met fighter zijn gebeuren een Amerikaanse site gekregen waar een paar paarden met prothese door de wei huppelen ,dus het zou wel kunnen
ik blijf erbij dat het wel heel ernstig moet zijn geweest om het dier te laten inslapen en niet als fokmerrie kunnen gebruiken . 3maanden geleden nog onder het zadel (zelfs zl was ze niet geheel rad ) en dan al moeten afspuiten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:04

dat bedoel ik........... als het paard dat had gekund had het wel gebeurd......... dit paard was beyond dat point

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:04

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:16

Ik kan 't nou niet bepaald huppelen noemen... Thor bokt wat en maakt wat sprongen maar hij staat toch al weer rap stil, elk ander paard zou nog de kletter op zijn gegaan... Ik kan me niet voorstellen dat een paard zo nog een paardwaardig bestaan kan hebben... Ze zullen goed verzorgd worden, een wei hebben en gezelschap... Misschien ben ik gewoon te boers hiervoor... Maar een paard moet imo kunnen rennen en dat is iets wat ik hen nog niet zie doen. Ik had ze in laten slapen, hoe hard het ook klinkt...

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:38

Ongelooflijk dat sommige lieden gelijk geld willen verdienen over de rug van dat arme paard!
www.marktplaats.nl
"paarden / overige"
en dan zoeken op topmerrie.
Sorry hoor, maar ik vind gewoon dat je dat niet kan maken...

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:39

.
Laatst bijgewerkt door HocusTivoli op 16-12-05 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:40

Oeps, er ging iets mis geloof ik...

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:41

En al die andere sites dan die met dit nieuws op de voorpagina hebben lopen pronken? Is toch allemaal commercieel?

Jeetje, dit hele paard was 1 commercieel gedoe!

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:43

Anoukie schreef:
En al die andere sites dan die met dit nieuws op de voorpagina hebben lopen pronken? Is toch allemaal commercieel?

Jeetje, dit hele paard was 1 commercieel gedoe!

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Die andere sites heb ik gelukkig niet gezien.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:44

Jeetje ik schrik me rot
Wat ontzettend erg zeg
arm dier

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:55

Naar mijn mening moet je niet fokken met een merrie die in draf haar veulen niet bij zal kunnen houden. Dat is zo sneu.

Dan blijft er inderdaad alleen embriotransplantatie over en je merrie op pijnstillers houden.... Nou... ik weet het niet hoor. Gaan we dan niet wat ver met zijn allen??

Ze zal echt niet zomaar zijn afgemaakt. Beest leed erg veel pijn als ik de berichten zo lees.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:03

aangezien er autopsie gepleegd gaat worden, denk ik niet dat we het over gekantelde hoefbeentjes, peesblesures en een eventuele protese hebben.
Het lijkt me eerder iets inwendigs.
Verder spreekt men over ondragelijke pijn, moest ze aan de morfine ofzo dan. Daar helpt een pijnstillertje niet tegen.

Ze heeft overigens een behoorlijk aantal volle broers en zusters.

Kriel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:03

Ik denk dat ze een enorme burn-out had met het daarbij behorende hartzeer

(en Shan, ik weet wat je krijgt met kerst )

Kriel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:05

ps. en het is rood.....

Sorry voor de off topic reactie!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:07

ikke wil nu weten

sorry, offtopic

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:18

Jammer van het paard, ik had het haar wel gegund de rest van haar leven lekker op de wei met een veulen aan de voet.
Het valt ook voor een paard niet mee om tegen wil en dank in een keer wereldberoemd te zijn. En na het artikel in Bit van deze maand denk ik dat het paard misschien niet helemaal zo gereden is als zou moeten. En het paard heeft denk ik te weinig tijd gekregen, ze moest tenslotte in Peking Anky al verslaan....

Only_Tom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:21

Mijn baas heeft met de oude eigenaren geonderhandeld, Waar ze nu van was is een goede kennis van ons..

en het paard is degelijk wel verzekerd, zelfs bij 2 maatschappijen

fen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:42

libke schreef:
KiWiKo schreef:

echt wel hoor !!
heb indertijd met fighter zijn gebeuren een Amerikaanse site gekregen waar een paar paarden met prothese door de wei huppelen ,dus het zou wel kunnen
ik blijf erbij dat het wel heel ernstig moet zijn geweest om het dier te laten inslapen en niet als fokmerrie kunnen gebruiken . 3maanden geleden nog onder het zadel (zelfs zl was ze niet geheel rad ) en dan al moeten afspuiten

Ik weet niet als je beseft hoe verschrikkelijk pijnlijk hoefbevangenheid is voor een paard. Anatomisch bekeken kun je het vergelijken met "eens keihard met een hamer op je nagels slaan en de bloeduitstorting die dan onder je nagel komt niet openmaken,en daar dan op gaan staan." Neem daarbij dat hoefbevangenheid meestal aan 2 hoeven gelijk is. Die paarden liggen meestal helemaal plat, waardoor er drukplekken (open wonden) ed. ontstaan. Heb zo al verschillende paarden (dekhengsten oa.) weten wegkwijnen. Ik zou een paard ook nooit de lijdensweg willen laten doorstaan om het met een protese te laten lopen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:02

Citaat:
levy schreef:ps. en het is rood.....

rooooodddddd

een trui :

sorry, nog eenmaal offtopic

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:31

fen schreef:

KiWiKo schreef:

echt wel hoor !!

Ik weet niet als je beseft hoe verschrikkelijk pijnlijk hoefbevangenheid is voor een paard. Anatomisch bekeken kun je het vergelijken met "eens keihard met een hamer op je nagels slaan en de bloeduitstorting die dan onder je nagel komt niet openmaken,en daar dan op gaan staan." Neem daarbij dat hoefbevangenheid meestal aan 2 hoeven gelijk is. Die paarden liggen meestal helemaal plat, waardoor er drukplekken (open wonden) ed. ontstaan. Heb zo al verschillende paarden (dekhengsten oa.) weten wegkwijnen. Ik zou een paard ook nooit de lijdensweg willen laten doorstaan om het met een protese te laten lopen.
[/quote]

Wat is dan het nut ervan om hoefbevangen paarden in het gips te zetten? Kan me toch voorstellen als je zo een merrie koopt voor de fok, je toch wel kijk op paarden hebt en toch wel snel in de gate hebt dat het dier hoefbevangen is geworden, dan staat er toch binnen no-time een DA op de stoep?
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:37

Only_Tom schreef:
Mijn baas heeft met de oude eigenaren geonderhandeld,

GEONDERHANDELD???
Apart genederlandst .

wrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:48

als het paard dood is keren ze uit van de verzekering.

en een paard met 3 benen is al niet veel en kan zeker geen veulen dragen,dus geld opbrengen is er ook al niet meer bij.

we hebben het hier over 9 ton deze mensen kijken niet naar het paard dat doet de groom wel,en zij kijken naar het geld.

het is een kwestie van geld meer niet.