paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:15

ik vindt niet dat de politie het dier uit zijn lijden heeft geholpe , daar was die DA toch voor , maar ik vindt dat die politieagent nu moet worden veroordeeld wegens dierenmishandeling Stoom uit je oren , want 3 keer verkeerd schieten vindt ik wel heel erg , hij heeft het lijden juist erger gemaakt, en als een "normale"burger dat zou doen dan krijgt hij ook een werkstraf of celstraf.. Nogmaals de DA was toch aanwezig dan zou ik niet zo op een paard gaan schieten, laat het dan de DA doen... toch??

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:33

bakstertje schreef:
ik vindt niet dat de politie het dier uit zijn lijden heeft geholpe , daar was die DA toch voor , maar ik vindt dat die politieagent nu moet worden veroordeeld wegens dierenmishandeling Stoom uit je oren , want 3 keer verkeerd schieten vindt ik wel heel erg , hij heeft het lijden juist erger gemaakt, en als een "normale"burger dat zou doen dan krijgt hij ook een werkstraf of celstraf.. Nogmaals de DA was toch aanwezig dan zou ik niet zo op een paard gaan schieten, laat het dan de DA doen... toch??

Een voorbeeld van iemand die NIET alles heeft gelezen, of het NIET begrijpt.

A. Er was GEEN dierenarts aanwezig. Die was er pas na 1.5 uur.
B. Als je alleen bent met een gewond dier dat niet gered kan worden. Wat doe je dan? Toekijken?? Of het dier uit zijn lijden verlossen.
C. De "normale" burger(ook politie) weet niet hoe je een paard uit zijn lijden kan verlossen. Laat staan een ander dier. Beter proberen dan niets doen en staan gapen. Die politieman dacht waarschijnlijk dat bij in de nek schieten het paard direct dood zou gaan(zoals de meeste denken), maar dat is niet zo. Het is niet zo dat die man ondoordacht een kogel in dat paard zijn gat heeft geschoten hé.

Dat begint hier echt een 'Penny-red de pony-stoute politie' strip te worden.

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:04

Hoi allemaal,
Ik vind dit zeer ernstig aanngezien dat een politieman dit heeft gedaan.De gene die zei dat de politie in zijn gelijk werd gesteld,heeft toch gelijk.De politie wordt altijd het had bij het hoofd gehouden i.v.m. dat het van justitie is,dit vind ik niet kunnen.

Ik geloof er ook niet in dat de politie dit met een lol heeft gedaan,maar
ook zeer onwaarschijnbaar dat dit zo hoort.

Stel je voor dat het om een zware crimineel gaat die op de vlucht slaat,
dan zou die agent niet eens kunnen schieten mocht dat mogelijk zijn.

Nogmaals vind ik dit niet kunnen en wens ik de eigenaar en de mensen die erbij waren heel veel sterkte wensen met de verwerking.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:12

OMG

Dit topic staat er al zo lang, maar het zeuren gaat maar door. Denken jullie dat die politieman het leuk vond? Ja hij had vast gedacht oh weer mis geschoten, ach maakt niet uit, alle tijd...
NAtuurlijk is het zielig, maar hij is sneller uit zijn lijden verlost dan dat het paard op de dierenarts had moeten wachten!

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:30

aan Natasja91,
werk jij toevallig bij de politie?je trekt er wel erg hard bij op...boeteangst???DIT IS NIET STRAFBAAR HOOR!!!werk en prive gescheiden houden zeggen ze welleens...dit klinkt misschien bot,maar een politie hoort toch behoorlijk te kunnen schieten???ja,ik weet dat hij het niet leuk gevonde zal hebbe dus dat hoef je niet te herhale

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:07

perdiksvesra schreef:
maar een politie hoort toch behoorlijk te kunnen schieten???ja,ik weet dat hij het niet leuk gevonde zal hebbe dus dat hoef je niet te herhale

Niet iedereen krijgt tijdens z'n opleiding een cursus hoe-schiet-je-creperende-paarden-dood

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:13

Ik denk dat de politie er verstandig aan heeft gedaan het dier uit zijn leiden te verlossen. Als dat beest echt lag te creperen dan is het pas dierenmishandeling om hem te laten leven en leiden!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:30

naJa dit slOeg egt heleMaal nergenS Op!
laaT m iemanD vanGen daN! Maar daN hOeftie tOgh niet 3 keer besChOten te wOrden, en nOg wel Miisssss???:@
waT denken ze weL niet! Boos!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:14

miisshOrse schreef:
naJa dit slOeg egt heleMaal nergenS Op!
laaT m iemanD vanGen daN! Maar daN hOeftie tOgh niet 3 keer besChOten te wOrden, en nOg wel Miisssss???:@
waT denken ze weL niet! Boos!

Lips are sealed Domme domme domme doos!

Hoe wil jeeen paard dat creperend over de weg kruipt en niet meer te redden is vangen, en dan ook nog fijn naar z'n stalletje brengen zeker? Vind 'ie leuk Haha! .

LEZEN!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:34

vind het eeecht zwaar triest!!
hadden ze dan niet eerder een dierenarst der bij kunnen laten komen??
vin het echt een waaalgelijk verhaaL

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:37

Word het niet tijd voor een slotje...

Hetblijft maar doorgaan dit toppic Tong uitsteken
Het word een stripverhaal van penny's zeg Tong uitsteken

en volgens word het voor sommige nooit duidelijk

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:37

Afbeelding

KLEINE SAMENVATTING

1) eigenaar smeekt om paard af te maken+ paard leed pijn
Citaat:
nee, de eigenaar heeft gevraagd om een einde te maken aan zijn lijden...lopen kon hij niet meer, hij heeft een aantal keren geprobeerd op te staan maar de achterbenen deden niet meer mee...

2) weer de nadruk van de eigenaar, en een uitleg over dat een paard doodschieten niet zo eenvoudig is
Citaat:
Het paard is op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar neergeschoten!!!
Aangezien je ivm afketsende kogels op het wegdek en de dikke schedelplaat van een paard niet zomaar kan gaan schieten is het logisch dat je niet altijd voor de meest ideale plaats kan kiezen (in het rechteroor).

3) de DA was pas later op de plaats. Maw ze moesten kiezen het paard nog een tijdje vreselijk pijn te laten lijden of toch maar proberen om zelf er een einde aan te maken
Citaat:
Uiteraard is de DA direkt gebeld, duurde echter te lang voordat deze ter plaatse was. Het paard was dermate zwaar gewond dat hij niet meer zelf kon opstaan, probeerde het wel, waardoor de hulpverleners idd niet bij de auto konden komen om de (eveneens gewonde) bestuurder op een veilige manier uit de auto te halen.

EINDCONCLUSIE:

Het paard was zwaargewond en GEEN KANS op herstel, hij was zowiezo aan het sterven.
Het paard hinderd de hulpdiensten die degene die het wel konden overleven aan het redden waren.
De eigenaar ziet hoe zijn paard lijdt en VRAAGT ZELF om het dier uit zijn lijden te verlossen.
De DA wordt gebeld MAAR IS NIET ZO SNEL TERPLAATSe
De man en de agent staan voor de keuze: Of het dier nog voor een onbepaalde tijd pijn laten lijden en wachten totdat de DA daar is die goed met zulke dingen kan omgaan, of zelf toch maar eens op goed geluk proberen om het paard nu al neer te schieten.
Eigenaar en agent kiezen uiteindelijk toch voor het eerste, omdat ze juist met het paard begaan zijn.
Helaas is er dus het regeltje met de "afketstende kogels" + het feit dat die politieman waarschijnlijk geen speciale opleiding "hoe knal je creperende paarden neer" heeft gevolgd. Hij heeft geschoten naar wat hij dacht dat goed was, helaas voor iedereen zat hij er naast. Maar hij heeft het wel geprobeert.

Het is dus wel heel erg wat er allemaal gebeurd is, maar de politie treft geen schuld, die heeft gewoon gedaan wat hij kon Lachen

*en ik hoop dat dit duidelijk is voor de niet-lezers Haha! *

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:05

Dankje *frustraties*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 07:51

perdiksvesra schreef:
aan Natasja91,
werk jij toevallig bij de politie?je trekt er wel erg hard bij op...boeteangst???DIT IS NIET STRAFBAAR HOOR!!!werk en prive gescheiden houden zeggen ze welleens...dit klinkt misschien bot,maar een politie hoort toch behoorlijk te kunnen schieten???ja,ik weet dat hij het niet leuk gevonde zal hebbe dus dat hoef je niet te herhale

Kun je tegenwoordig al op je dertiende werken dan? Wat leuk, moet ik maar snel een baantje zoeken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:57

xKatleentjex schreef:
Eigenaar en agent kiezen uiteindelijk toch voor het eerste,

Moet natuurlijk laatste zijn Schijnheilig

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:38

Natasja91 schreef:
Kun je tegenwoordig al op je dertiende werken dan? Wat leuk, moet ik maar snel een baantje zoeken.

Dat kan, bij als je werkgever een familielid is Rolleyes .

moonenpicas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:00

als ge dat doet me wa zijde dan bezig??wa heeft da paard die misdaan??da beestje kon der toch ook niets aan doen??
dit is pas echt stom Boos! !!zooiets doe je noiet alleen al uit respect voor je medemens

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:07

xKatleentjex schreef:
[image]

KLEINE SAMENVATTING

1) eigenaar smeekt om paard af te maken+ paard leed pijn

EINDCONCLUSIE:

Het paard was zwaargewond en GEEN KANS op herstel, hij was zowiezo aan het sterven.
Het paard hinderd de hulpdiensten die degene die het wel konden overleven aan het redden waren.
De eigenaar ziet hoe zijn paard lijdt en VRAAGT ZELF om het dier uit zijn lijden te verlossen.
De DA wordt gebeld MAAR IS NIET ZO SNEL TERPLAATSe
De man en de agent staan voor de keuze: Of het dier nog voor een onbepaalde tijd pijn laten lijden en wachten totdat de DA daar is die goed met zulke dingen kan omgaan, of zelf toch maar eens op goed geluk proberen om het paard nu al neer te schieten.
Eigenaar en agent kiezen uiteindelijk toch voor het eerste, omdat ze juist met het paard begaan zijn.
Helaas is er dus het regeltje met de "afketstende kogels" + het feit dat die politieman waarschijnlijk geen speciale opleiding "hoe knal je creperende paarden neer" heeft gevolgd. Hij heeft geschoten naar wat hij dacht dat goed was, helaas voor iedereen zat hij er naast. Maar hij heeft het wel geprobeert.

Het is dus wel heel erg wat er allemaal gebeurd is, maar de politie treft geen schuld, die heeft gewoon gedaan wat hij kon Lachen

*en ik hoop dat dit duidelijk is voor de niet-lezers Haha! *

moonenpicas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:48

oké maar als ik niet zou weten hoe je het moet dan zou ik het niet doen
die heeft het paard alleen maar meer pijn bezorgt en dat zou ik willen voorkomen snap je
maar er zouden wel meer mensen zo gehandeld hebben denk ik

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:55

moonenpicas schreef:
oké maar als ik niet zou weten hoe je het moet dan zou ik het niet doen
die heeft het paard alleen maar meer pijn bezorgt en dat zou ik willen voorkomen snap je
maar er zouden wel meer mensen zo gehandeld hebben denk ik

Je kon in die situatie weinig doen om het paard niet te laten lijden, dan zou je hem moeten kalmeren om hem zoveel mogelijk pijn te besparen. Die man wou het beste voor het paard, en een paard doodschieten is niet makkelijk en krijg je zeker niet in je opleiding tot politieagent.

paardengek11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:24

ik vindt het echt belachelijk je gaat toch iet zomaar een paard doodschieten echt joh als het mijn paard had geweest had ik een klacht ingediend echt wat idioot ik kan me hier zo kwaad om maken Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Verdrietig

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:53

Stoom uit je oren als ik het bericht lees, wordt ik er niet goed van Extreme duivel
stelletje imbecielen tot het zijn Boos!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:57

Weet je waar ik niet goed van wordt Haha! .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:09

Jus_dOrange schreef:
Weet je waar ik niet goed van wordt Haha! .

mmmm.. ik zou het niet weten.. Haha!

maar weet je wat ik deze kerst voor sommige bokkers ga kopen?

EEN LEESBRIL!!!!! Haha! Haha! Haha! *lief hé Clown *

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:38

xKatleentjex schreef:
EEN LEESBRIL!!!!! Haha! Haha! Haha! *lief hé Clown *

Is hard nodig .