Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsandraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:58

Ik vraag mij eigenlijk echt af of dit nu niet kon geregeld worden onder paardenliefhebbers.
Duidelijk is toch dat Kelly en haar ouders de dieven niet zijn. Zij hebben Queen gekocht als tweejarige (dacht ik toch goed gelezen te hebben). Eigenlijk zijn zij evengoed de gedupeerden als de duitse familie. Of de duitse mensen nu genoeg moeite hebben gedaan, daar kunnen wij niet over oordelen. Wel heeft Kelly GEEN moeite gedaan om het paard te verstoppen. Zij is overal mee naar buiten gekomen op concours ed...

Ik denk dat wij de twee kanten moeten bekijken.
1. De duitse mensen zijn hun paard kwijt ! Gestolen !
2. Kelly haar ouders hebben eerlijk een paard gekocht !
Blijkt na 9 jaar dat dit over hetzelfde paard gaat .

De schuld ligt in geen enkel van deze twee kampen. Ze hebben elks hun verdriet al gehad.

Maar ik vraag mij af dat als die duitse mensen nu gewoon contact hadden gezocht met Kelly en haar ouders en haar laten zien dat Queen eigenlijk van hun gestolen was, dan hadden ze er misschien kunnen uitkomen met een veulen van Queen aan die mensen te schenken.

Ik vind het niet rechtvaardig deze mensen nu een som te gaan eisen omdat zij toevallig dat paard eerlijk gekocht hebben en die duitse mensen nu 5 veulens gemist hebben. Gaan zij dan Kelly en haar ouders vergoeden voor de kosten die zijn aan Queen hebben gemaakt ? Want dat is dan toch meer dan logisch ?

Ik vraag mij eigenlijk juist nog af of Queen (Luna) verzekerd was als veulen en of de verzekering de diefstal heeft uitgekeerd. Want als Luna destijds verzekerd was en de verzekering de premie heeft uitbetaald, dan is Luna wettelijk geen eigendom meer van de duitse mensen, maar van de verzekeringsmaatschappij. Kelly dit is zeker een tip om verder uit te diepen !!!!!!!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:01

AI andere kant van het verhaal klinkt ook logisch. Ik begrijp dat de vader van Kelly die opmerking heeft gemaakt. Dat zou iedereen doen. Het is ook een hele nare siutatie!

TOch hoop ik ondanks alles dat Kelly Queen (Luna) gewoon mag houden, en inderdaad zoals zij voorstelde een veulentje kan fokken en die aan die mensen kan geven. Dan hebben we toch hun eigen bloedlijn weer terug en Kelly het paard waar ze al zo lang vreselijk goed voor heeft gezorgd!

Masja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:04

Ik denk ook wel dat Queen absoluut niet blij gaat zijn ,als ze naar haar oude huis terug moet.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:28

Hoi manuela,
Waarom vragen deze mensen dan zo van die sommen. Ze hebben nog nooit gevraagd hoe het met Queen gaat? En dat andere paard, daar hebben ze ook nog nooit naar gevraagd? En toen queen in beslag stond, waar waren zij? Ze zijn maar eens heel af en toe komen kijken naar haar. Ik was er alle dagen. Toen hadden ze de kans om haar alle dagen te zien! En dat weet de rechter ook he! Queen treurde! Heel erg zelfs. Ik heb haar nog nooit zo graag van een camion zien komen als toen dat ze haar hebben terug gebracht! Ze liep mijn papa zelfs om om naar haar stal te kunnen gaan! Dat zegt toch ook heel veel. En ze hadden meer moeite kunnen doen! Neem nu mechelen, daar loopt Queen al zeker 4jaar mee! Daar hadden ze toch ook de foto kunnen naartoe sturen. Dat is zo een jumping daar komt heel belgie bijwijze van naar kijken. En mijn papa wist zeker van niks! Dat kan ik u wel garanderen! Op de jumping bij adri in olmen hingen de gestolen paarden! Ook Queen, ik heb haar niet herkent! Niemand niet! Ik weet hoe mijn ouders tegen mekaar zeiden, stel dat ons zoiets zou overkomen, dat zou verschrikkelijk zijn! En dat zou het ook zijn! Maar ik zou niet zo bar zijn om mensen te beschuldigen van diefstal! Zeker niet als je weet dat ze bewijzen hebben van aankoop! En die hebben we! Op papier! Zwart op wit en die vrouw wil zelfs komen getuigen! Dat haar man een krimineel is, kunnen we toch niet aan doen! Als ik bij u kom om een paard te kopen, ga ik niet eerst aan u vragen of je een bekende bent bij het gerecht! En dat kan je ook niet op iemand zijn gezicht aflezen! En daarbuiten hebben we nog een getuige, die ons het paard heeft aangewezen! De man die mijn pony heeft gekocht! Die heeft het ook op papier gezet, omdat hij het zo erg vind voor ons. Hij wist een grotere pony staan! En daar liep Queen bij! En als je geen brandmerk ziet! Dan stel je je geen vragen! En dan nog! Nu is het brandmerken in belgie afgeschaft! Wat gaat er nu gebeuren denk je! Ik kan u garanderen, als mijn ouders ook maar een vermoede hadden dat Queen gestolen zou zijn, hadden ze haar nooit gekocht! Eerlijkere mensen als mijn ouders bestaan gewoon niet! Mama gaat haar facturen altijd betalen de dag dat ze aankomen! Zelden dat ze thuis een week liggen. En bij honden, daar koop je een hond, wil je een stamboek papier, betaal je meer! Ook als je rechtstreeks bij de fokker gaat! En zo dachten wij ook toen we ons paard kochten! Bij pony's hadden wij nooit een papier gehad! Dus waarom zou dat bij een paard anders zijn! Kun je niet begrijpen dat je als leek zo een fouten kunt maken! En dan dat van die veulens! Queen is heeft een bokkepoot! Waarom hebben dat dat nooit vermeld! Dan zijn die veulens die ze mislopen hebben ook niks waard! want dat is erfelijk! Er zal nooit een hengst gekeurd worden als die dat heeft omdat het doorgeeft! En ja! als die mensen met mij hadden praten, ik had ze zeker binnengelaten, omdat ik weet dat zij ook de dupe zijn, net als ik en mijn ouders! Ik had gehoopt , er naar uitgekeken om deze mensen op de rechtbank eens te kunnen zien. Dan zouden ze zien hoe ik en mijn familie ervan afzien! Mama is niks meer! Ze is zo mager en heeft het aan haar hart gehad, ik blijf erbij, zonder advocaten waren we nu al veel verder! Het koste minder en er zou minder vijandschap zijn. Ik hoop echt dat het nu goed afloopt in mijn voordeel, gewoon omdat ik heb gezien hoe Queen ervan heeft afgezien in Kinrooi, al werd ze super verzorgd daar! En mijn familie! En ik zou wel erg stom zijn moest ik papieren vragen als ik wist dat ze ooit gestolen zou zijn! Dan gooide ik mijn eigen ramen in! Dat zou ik mijn Queen nooit aandoen! Of mezelf! Ik vergeef het mij nu al niet omdat ik mezelf, mijn ouders en Queen zoveel ellende heb aangedaan! Al hebben we alles eerlijk gedaan! En ik blijf erbij dat het hen om geld te doen is! Dat is het enige dat er op de rechtbank uitkwam. Geld van hier en daar! De miljoenen vlogen er in het rond! En dan nu die veulens! Maar Queen, wat die wil, daar hebben ze nog nooit over nagedacht! nog nooit hebben ze zelfs gevraagd wat er al die tijd met haar en die andere die nog vermist is, is gebeurd! Denk daar ook maar eens over na!!
Groetjes kelly en Queen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:30

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:22

Tuurlijk is het moeilijk geweest voor die mensen, maar als het echt zo is, dat zij het zo moeilijk gehad hebben, doen ze het Kelly niet aan Queen bij haar weg te halen, want die moet dan hetzelfde meemaken.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:25

Beste Manuela en Carlijn,

Als zoekster van gestolen paarden, zal ik rechtuit zijn, ik heb getracht om kontakt te hebben met de eigenaars in Duitsland, als Queen in beslag gesteld werd, het antwoord van mijnheer was, wat wilt U, U mag praten met mijn advokaat. Hoe ik zou gereageerd hebben, ik zou zeker getracht hebben van een gulden middenweg voor de beide partijen te zoeken, ik doe dit vanaf 1995, nooit heb ik zoiets meegemaakt, wat de reaktie is van mensen die mij gevraagd hebben, om de herkomst van hun paard te zoeken, stop ermee, want wij willen niet wat Kelly meemaakt, ik weet een trakhener met brandmerk, geen papieren, zijn deze mensen ook dieven, of helers???????? Indien Kelly mij ter hulp gevraagd had, voor haar stamboekpapieren, wel ik had een kopie van de stamboekpapieren, daar maak ik nu nog geen misbruik van en zou het ook niet gedaan hebben, indien ik wist hat het hier over Queen ging. Ik wil iedereen in de ogen kijken, daarvoor hou ik teveel van dieren, er zijn zoveel gevallen waar de gestolen paarden bij de nieuwe eigenaars blijven, hoeveel paarden worden op de markt verkocht zonder papieren, of zogezegde papieren, hoeveel paarden zouden niet graag teruggaan naar hun vrienden.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:49

Er moet mij nog iets van het hart, moest ik in Brussel zitten, weet je wat ik zou doen, iemand die een paard steelt, hand eraf, een tweede paard, hand eraf, het zou rap gedaan zijn, ofwel mogen de paarden de dieven een trap geven zodat zij nooit nog één paard durven aanraken, Een mens een dier, zij hebben een hart, zij kunnen niet vervangen worden, maar een porsche of een mercedes, daar zoekt iedereen achter, en achter de gestolen paarden, die niet van haar zijn, maar één gek, die Adri uit Balen, helaam belangloos, en dan nog altijd verwijten krijgen, ik ween meer dan jullie denken, als er een paard gestolen is, maar ja .....

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:26

kelly,

wij konden altijd met ons 3en het goed vinden bij stefan (jij,ik en mijn zus wendy), veel werd er gepraat over de paarden, de wedstrijden die jij oa reed met queen, en de ongelukken/operaties's die je hebt gehad!!
het enige wat wendy en ik voor jou kunnen doen is DUIMEN!
duimen dat alles nog goed gaat aflopen, ik hoop dat alles goed afloop!!
je bent een goed mens OOK voor de paarden en zeker voor queen!
queen verdient dit gezever allemaal niet, zij zou met jou moeten genieten!!!

dus vanaf deze plek wensen wendy en ik jou veel succes en sterkte!!
wij gaan elkaar nog eens zien bij stefan, hopelijk dat we dan kunnen vieren op een goede afloop, met een lekkere taart en veel wortelen voor queen!!

veel succes!!!

andrea van punk!!!

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:12

Beste mensen allemaal,
vandaag stond er weer een artiekel in de krant. Het is toch maar raar om deze mensen zo te zien. Wel leuk dat ik nu een gezicht kan plakken op de naam Schepers. Nu kan ik mij een beeld vormen van hen. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat ze zeggen dat het hen ni om geld tedoen is. waarom eisen ze dan 25 000 euro schadevergoeding! en 2500 euro per dag dat ik Queen 'onrechtmatig' in mijn bezit heb! Dat moet je mij dan wel eens uitleggen! Ik heb nog geen enkle som gevraagd! Alleen Queen. En dat vind ik jammer. Weet je, voor sommige is het ook moeilijk te begrijpen wat voor een band dat ik heb met Queen. Ik heb thuis nog een veulen en een 4-jarige, maar dat is lang niet hetzelfde als dat ik met Queen heb. Ik zal het u even proberen uit te leggen. Toen ik in het 6e middelbaar zat ben ik gevallen met Queen. Ik was gaan wandelen op straat, een zaterdag morgen rond 8u, op een industrieterein in balen. Ik was net uit de bos maar flappy, mijn hond zat nog in de bos. Terwijl ik daar wachtte, schoot er een konijn de straat over. Queen schrok en viel. Boven op mij. Queen durvde eerst niet opstaan, tot ik zei dat het niks was. Ze stond heel voorzichtig op. Toen ik probeerde op te staan, bleek dat dat niet meer ging. Mijn voet lag op mijn knie, mijn bot stak door mijn rijshaps en had links geen gevoel meer. Queen is toen over mij komen staan zodat ik de teugels kon nemen. Ze heeft mij op de berm getrokken. Ik heb daar ongeveer 3kwartiers gelegen, zonder dat Queen van mijn zij week. Ze is wel regelmatig in het midden van de straat gaan staan om te steigeren en te roepen. Uiteindelijk is er een oude man komen kijken. Die zag een paard maar geen ruiter. Die heeft toen de ambulance gebeld. Toen er hulp was, is Queen naar de stal gelopen. Daar is ze voor het raam van de keuken gaan staan en beginnen te roepen. De man die daar werkte heeft Queen toen op stal gezet en is mij komen zoeken. Gelukkig kende hij de route die ik altijd nam. Aangekomen in het ziekenhuis, ben ik dadelijk geopereerd, en werd ik naar medium care overgebracht (soort intensif care). Maar met Queen ging het niet zo goed. Ze at niet en stond te treuren in de stal. We hebben toen na 3dagen toestemming gevraagd om te mogen bellen op medium care. Papa bij Queen in de stal en ik in het ziekenhuis. Van het moment dat Queen mijn stem hoorde, is ze weer gaan eten. Dat zegt toch wel veel denk ik. Toen ik een maand later naar huis mocht, ben ik ipv met de ambulance met de auto naar huis gegaan. Want ik wou eerst langst Queen. Papa heeft mij toen met de rolstoel (waar ik bijna een jaar lang inzat) naar haar stal gebracht! Daar Queen normaal heel speels is in de stal, was ze nu zo voorzichtig. Ze ging voorzichtig aan mijn been ruiken (er zat een externe fixator in, pinnen die uit mijn been staken dus). en heeft daarna zeker meer dan een half uur met haar hoofd in mijn armen gelegen! Queen zou door een vuur gaan voor mij! En ik voor haar. Dit is nu een verhaal dat de band tussen mij en Queen verklaard, maar geloof mij! Ik kan er een boek vol mee schrijven. Queen is echt wel meer dan een gewoon paard voor mij! Ze is ook mijn beste vriendin, een vriendin waar ik altijd op kan rekenen, en zij op mij. Niemand kan of mag dan van mij verlangen dat ik haar dan nu in de steek zou laten!
XXX Kelly en Queen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:18

Ik moest even slikken toen ik las over hoe je been lag... daar kan ik namelijk niet zo goed tegen Bloos

Kelly ik hoop echt voor je dat het goed komt tussen jullie en dat Queen lekker bij jou mag blijven staan!!!

weet je trouwens al wat meer van de nieuw datum?/

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:29

ik weet jammer genoeg nog geen nieuwe datum, ik vind het best wel jammer, weet jij toevallig hoe dat ik een foto van queen bij mijn profiel krijg, het wil mij maar niet lukken
had er graag een paar van queen gezet, en een kleine voor onder mijn naam
groetjes kelly

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:32

Ik heb je een pb gestuurd, Kelly

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:40

hoi jorientje, ik heb je een mail gestuurd, een gewone wel met daarin een foto van queen, de foto van uit de krant, dat is een foto van toen ik op de jim in maastricht mee deed vorig jaar

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:41

is het nog gelukt met die foto, kelly?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:43

Kan je de foto plaatsen? Dan hebben we allemaal een beeld voor welk paard we met spanning elke dag even hier lezen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:45

Het is een mooi dier Toen die foto stond in de krant toen je zonder hand (en zadel) sprong vond ik geweldig Lachen
En die keer op tv was ze lekker fris Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:47

jammer dat dat niet in nederland is uitgezonden (of heb ik dat gemist?)..
Lachen had het graag willen zien..

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:05

voorlopig nog niet, maar ik heb een foto naar jorientje gestuurd, en die ging mij een link doorstruren en dan kan ik die in mijn profiel zetten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 14:07

bah, de ellende blijft maar voorgaan

Heb de laatste pagina's wel niet gelezen, en het artikel vandaag heb ik maar heel vlug bekeken, maar wil toch even mijn ei kwijt.

Allereerst staat blijkbaar in het artikel dat de Duiters de vader ervan beschuldigen dat hij wist dat Queen(Luna) gestolen. Dat geloof ik absoluut niet. Want àls hij dat wist, waarom laat hij Kelly dan in hemelsnaam naar de stamboom zoeken? Dan zou hij het haar toch uitdrukkelijk verboden hebben?
En nog belangrijker, als de vader wist dat het paard gestolen was, waarom loopt Queen dan op Mechelen, het groote internationale Evenement, als je weet dat je paard gestolen is ga je je daar niet in de kijker laten lopen?

Het kopen van een paard dat niet gechipt is en geen papieren heeft is niet slim nee. Maar we spreken over 9(!) jaar geleden. Nogmaals ik heb nog niet grondig bijgelezen, maar wie zegt dat 9 jaar geleden de ouders van Kelly ervaren paardenkenners waren? Kelly zelf was 12, die wist misschien toen nog eens niet dat een chip bestond. En ouders die gewoon een leuk paard kopen voor dochterlief maar er verder niet veel van kennen over koop en verkoop van die dieren, hadden misschien ook niet stil gestaan bij het feit dat het dier geen papieren heeft.
Komt nog eens bij dat Kelly zegt dat ze het brandmerk nooit gezien heeft, totdat ze Queen scheerde, zij wist dus voor die tijd niet eens dat haar paard papieren had gehad.

Nu negen jaar later en zoveel paardenervaring erbij, kan het goed zijn dat nu(en niet 9 jaar geleden) er toch ergens een klein lichtje ging branden bij Kelly's vader, en dat hij dacht dat er een kleine kans bestond dat Queen toch niet zo eerlijk gekocht was, en toen ze Queen kwamen ophalen kan ik me voorstellen dat hij uit emotionele reactie dat toen heeft geroepen.

En als laatste heb je ook nog de kant van de Duitsers. Nog het moeilijkste, omdat het voor hen waarschijnlijk ook ontzettend moeilijk is. Je eigen gefokte paard zomaar gestolen, waar je misschien ook een band mee had, dat is niet gemakkelijk, ik zal zelf ook nooit willen dat mijn paard gestolen wordt. Zij moeten het destijds ook heel moeilijk gehad hebben.

Maar eigenlijk gelukkig voor hen kwam Queen niet bij een of ander louche man terecht, maar bij Kelly. Die heeft 9 jaar lang met veel liefde en zorg voor Queen gezorgd, ze hebben samen veel meegemaakt en ze zijn ver gekomen. En dan wordt je in eens zonder pardon bruusk van elkaar gescheiden. Daar zal zij het ook moeilijk mee hebben, zij zal een evengoede band hebben met het paard als de Duitsers vroeger, misschien zelfs een sterkere.

Mijn paard heb ik zo'n vijf jaar. Nog niet zo lang als Kelly Queen heeft, maar ik weet zeker dat als ze mijn paard morgen zomaar meenemen, omdat hij ooit gestolen blijkt te zijn en waar ik niks van afwist, ik er ook ziek van zou zijn en alles zou doen om het paardje bij mij te houden, ookal was het ooit door iemand anders gestolen. Het is geen fiets die zomaar eve kan teruggebracht worden, het is een paard waar je als eigenaar enorm aan gehecht kan geraken, en die laat je niet zomaar meer gaan, ookal ben je zonder dat je het wist niet de rechtmatige eigenaar.

Dan denk ik dat het beter is voor Queen om bij Kelly te blijven. Voor de Duitsers is het 9 jaar geleden een groen paard geweest, voor Kelly is het een paard geweest dat ze zelf op zo'n niveau heeft kunnen brengen en waar ze heel veel heeft meegemaakt. Queen is het al 9 jaar goed gewoon bij Kelly, daar is zijn vertrouwde omgeving. En als ik de foto's en verhalen en tv-beelden mag geloven, heeft Queen het bijlange niet slecht daar, en dat lijkt mij het allerbelangrijkste van allemaal, het welzijn van het paard zelf Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:11

mag ik even zeggen Amen, dat is wat ik ook dacht katleentje... mooi verwoord!!! Lachen

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:25

ik wou al net het zelfde zeggen, !k vind het echt lief van jullie allemaal! Bedankt katleentje

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:25

Met afschuw heb ik dit topic eens op mn gemak doorgelezen.
Ik ben zelf fokker en zou er niet aan moeten denken als een van mijn veulens gestolen zou worden. Natuurlijk beweeg je dan hemel en aarde om zo'n dier terug te vinden.

Doch indien na 9 jaar blijkt dat het dier een liefdevol huis heeft gevonden bij mensen die ter goeder trouw zijn geweest, zou ik toch graag het gesprek met ze willen aangaan. Het is nutteloos zo'n dier weer terug te halen, zelf heb je er minder binding mee dan de huidige eigenaar. Bovendien het dier komt niets te kort. Ik zou in het geval dat het om zeldzaam fokmateriaal gaat, proberen te regelen dat je er toch nog mee kunt fokken. Niet meer dan fair zou zijn dat als het paard in kwestie om wat voor reden dan ook te koop zou komen, de betreffende fokker de eerste keus krijgt voor een laag bedrag.

Als fokker mag je je gelukkig prijzen als een van je fokprodukten zo goed terecht komt. Dát zou bovenaan moeten staan. In dit geval proef ik slechts centenwinst en geen enkel medeleven met het eigen fokprodukt.

Weet wel, mensen kunnen dan wel een schadeclaim indienen, maar je bent nog altijd gerechtigd een tegenclaim in te dienen. En een snelle rekensom leert dat aangezien het paard nu goed in de sport loopt en de jarenlange kosten van onderhoud, deze tegenclaim de eigenlijke claim al snel overschaduwd.

Ik vrees dat de "Duitsers in kwestie" geschrokken zijn van de hoge kosten van de rechtzaken tot nu toe en dat ze op deze wijze die kosten willen terug halen.

Een normaal en goed gesprek tussen beide partijen had veel van deze ellende kunnen voorkomen. Wat mij betreft had de fokker zich veel soepeler, menselijker en paardvriendelijker mogen opstellen. Ze vechten tegen de verkeerde vijand. Laat ze hun energie steken in de richting van de werkelijke dader.
Laatst bijgewerkt door pegassa op 15-12-04 15:36, in het totaal 5 keer bewerkt

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:29

Prachtig verwoord. Misschien niet eens een gek idee Kelly om eens een rekensommetje te laten maken. Denk dat je nog verbaasd zal zijn wat het je gekost heeft en wat het je op kan leveren. En natuurlijk ben jij niet uit op geld, maar een tegenclaim klinkt wel heel relevant. Misschien zijn ze dan onder de indruk van je goede wil.

Manuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:05

Kelly, aan wie zouden ze moeten vragen hoe het met het andere paard gaat, of waar die terecht gekomen is ? Ze weten helemaal niets daarover. Dat ze niet iedere dag naar Kinrooi konden komen, ligt daaraan dat ze een zaak hebben die van ma-vr tot 18.00 uur open is en ook nog een 9 jarige zoon hebben die je niet zomaar ergens in de hoek kunt neerzetten.
Het is zeker allemaal erg wat er nu aan het gebeuren is, (voor beide partijen) maar geef eerlijk toe, als dit jou gebeurt was, zou je dan niet proberen je eigendom terug te krijgen? Er zijn gewoon bepaalde punten die heel erg vreemd zijn. Zoals dat je het brandmerk pas na 5 jaar opmerkt. Je moet haar toch eens gewassen hebben en dit brandmerk gezien hebben, of niet soms? Heb je je daarbij nooit eens iets gedacht. Je hebt de foto's van de gestolen paarden tijdens de jumpings bekeken. Heb je die opvallende bres dan nooit eens herkend? Want die is toch zeker wel opvallend !!! Dit zet me toch allemaal wel aan het denken.