Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sylleke schreef:jaja, inderdaad.
Paarden berijden is niet natuurlijk, eventing is gevaarlijk, springen is gevaarlijk, dressuur is gevaarlijk, je paard op de wei zetten is gevaarlijk,...
Zoals ik al eens zei: Ga allemaal maar vlug fietsrijden, laat je paardje maar lekker in het bos hollen... >;)
Ik volg de discussie nog steeds, maar vind het gewoon ronduit belachelijk dat mensne die niets van Eventing afweten zo zitten afgeven op Eventing.
Ik zelf ken er ook niets of weinig van, maar ik vind het gewoon even gevaarlijk of even ongevaarlijk (is maar hoe je hetbekijkt) als de rest.
sherwood"]
tja dat ene paard is idd afgevoerd. Maar dat was niet het paard wat door de hindernis heen geklapt is. Dit paard kwam gewoon verkerd terecht. En dan is het dus idd weer zo dat bij elke vorm van paardensport er iets l*lligs mis kan gaan. Dit had ook bij de eventing kunnen gebeuren, en dan was (dit keer onterecht) weer een heisa geweest over hoe gevaarlijk het wel niet is. Maar die andere die door de hindernis heen geklapt is mankeert niks meer. Dat was geloof ik een duitser. En idd bij de eventing was de hinderis lager geweest en had ie misschien wel en goed gesprongen.
[/quote]
Ah, ja ik wist dat er iets was met twee paarden, maar wist het niet precies...
Vandaag is alles tenminste eens goed gegaan bij de Jumping.
Nou ja, buiten het feit dan dat we geen medaille hebben
[quote="Renatuh schreef:ze lopen lang niet zow erg te protesteren met de staart als sommige dressurpparden en hebben vaakk altijd de oortjes na voren!!!
sherwood schreef:oei hebben jullie dat ook gezien gisteren? Bij de jump off kwam dat amerikaanse paard verkeerd terecht, en is afgevoerd! Op het duitse net vertelde ze dat de vorige die afgevoerd werd een afgescheurde pees had! Tjee da's niet niks. En dat gebeurd dus kennelijk meer bij springen dan bij de eventing. Ik bedoel bij springen moeten ze zeker bij de jump off veel korter wenden na de sprong, en dat maakt dat ze sneller verkeerd terecht komen. Hmmmm weer iets om even goed over na te denken.
Laura_Jarin schreef:Maar dit kan iedereen overkomen. Het is niet zo dat de eventing een verschrikkelijk onderdeel is bij de paardensport. Het is zelfs zo dat paarden liever een eventing parcours springen dan een gewoon parcours. Paarden springen dit liever omdat het materiaal natuurlijk is. Ze hebben er ook meer plezier is. Maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal.Je kunt het helaas ook niet tegengaan.
![]()