Bokt.nl is vandaag 25 jaar oud geworden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Bokt.nl is vandaag 25 jaar oud geworden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 23:45

Gefeliciteerd!

Ben 21 jaar lid ( moest dat even opzoeken), via bokt clinics gevonden voor cross, endurance, we, naarHE geweest met bokt clinics, ritten afgesproken en naar fotomeetings geweest, echt dingen die ik anders nooit had gedaan.

Heel veel mooie, leuke, maar ook verdrietige topics gezien in al die jaren...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 00:03

Wat me ook goed bijblijft is het topic dat 8 jaar liep over rechtzaak tegen buren die deel van tuin van bokker ingepalmd hadden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 07:14

Goedemorgen

Vanaf hier Bart en bokt van harte gefeliciteerd

Ook al va 2003 lid en bokt is wel een klein onderdeel van mn leven, vooral in de tijd dat ik nog shows reed met Chakotay.
Nu meer meelezen en in huisdieren topics wat foto,s plaatsen

Mooie vriendschappen overgehouden en heel veel kennis en nieuwe inzichten opgedaan.

Op naar 50 jaar bokt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:10

foxy80 schreef:
Wat me ook goed bijblijft is het topic dat 8 jaar liep over rechtzaak tegen buren die deel van tuin van bokker ingepalmd hadden.

Godzijdank hebben ze dit gewonnen!
Man man man..wat een soap was dat... Hoé dan...rn wat een respect voor de rust van die bokker zeg...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:37

Koper schreef:
Schiet mij ineens nog een ander legendarisch topic te binnen :D

[LZP] help, ik heb "home" gekregen!

Hou op hoor, ik heb hier nog steeds grote lol om als ik die letters in een vensterbank of funda advertentie tegen kom :')

Een heel droevig topic, maar voor mij ook iets wat ik nooit zal vergeten: het topic over de zus van Juut. Een tijdje terug zag ik weer zo'n 'gezellig' gelhaardje staan bij een tuincentrum en ik kreeg er spontaan rillingen van. Dat die dingen niet gewoon definitief verboden zijn. :n

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 09:07

Precies dat is de reden dat ik nog altijd pertinent weiger om branders in huis te halen die branden op bio-ethanol. We zijn aan het kijken voor een sfeerhaard thuis, maar zonder bio-ethanol wordt de spoeling dun. Dat topic heeft toen ook bij mij echt enorme indruk gemaakt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 09:52

Dat verhaal is mij altijd bijgebleven. Wat verschrikkelijk tragisch was dat. Wij hebben direct de gelbranders de deur uitgedaan en als ik ze nu nog zie in de winkel moet ik weer aan haar denken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 09:56

;(

Die vergeet ik ook niet.
En dat die dingen nog mogen...

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:28

Congrats Bokt! Ben ook al heel lang van de partij, soms wat meer en soms wat minder actief. Wat ik op heel veel plekken mis, zijn de geweldige bokt-smileys...

-O- Deze zegt soms alles, er is geen "normale" emoticon beschikbaar die dit gevoel uitdrukt wat mij betreft...
Anderen die ik regelmatig mis, omdat ze een emotie of gevoel uitdrukken dat ik niet in normaal beschikbare varianten kwijt kan: :(:) |o :o? _-:( *\o/*

Misschien een mooi verjaardagscadeau als er eentje aan het reguliere vocabulaire toegevoegd kan worden _/-\o_ ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:38

Van harte gefeliciteerd Bokt! Mooie openingspost Bart :) Ook voor mij als persoon heeft Bokt veel betekend. Hier kwam ik in aanraking met vrijheidsdressuur, ontmoette hele toffe nieuwe mensen en stond ineens met paard in de ring op Horse Event! Ook ben ik via Bokt in contact gekomen met verschillende mensen voor te gekke opdrachten. Jauke heeft ook al regelmatig op de voorpagina gestaan <3 Ik denk ook echt dat ik zonder Bokt niet gestaan had waar ik nu sta, zowel persoonlijk als zakelijk.

Wie had dat gedacht toen ik me in oktober 2003, 23 jaar geleden, hier aanmeldde *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:03

Wat een mooi jubileum zo, 25 jaar! Gefeliciteerd <3

Net als vele anderen, heeft bokt voor mij ook heel centraal gestaan in het leven. Al sinds mijn tienerjaren (ik heb me in 2006 geregistreerd) ben ik hier te vinden. Het heeft me 'zien' opgroeien, het heeft me afleiding gebracht wanneer nodig, het heeft me dingen geleerd.

Bokt was er toen ik mijn eigen paard kreeg, toen ik ging samenwonen en trouwen, mijn kind kreeg, tijdens mijn moeilijke periodes, tijdens mijn mooie periodes. Het heeft me de mogelijkheid gegeven om mijn liefde voor meer als alleen paarden te delen maar bv ook honden en boeken/lezen, en het heeft me de kans gegeven om een hele hoop nieuwe mooie mensen te leren kennen waar ik ook goede vriendschappen aan heb overgehouden.

Zonder bokt, zou mijn leven echt wel een stukje kleurlozer zijn geweest. In ieder geval anders en ik zou een hoop gemist hebben wat mij heeft gevormd tot de persoon wie ik nu ben. En het maakt nog steeds elke dag deel uit van mijn leven, nu dus al 20 jaar lang (voor mij)!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:15

Ik zie dat ik ook al sinds november 2001 lid ben van Bokt. Destijds geloof ik daar gekomen via Assie, ik zit even te denken waar ik haar ook alweer van kende? Ik geloof van een zomervakantie, we kwamen redelijk bij elkaar uit de buurt. Spraken in Nederland regelmatig af en zo belandde ik op Bokt. Nog een tijdje een boktkoppel geweest, de broer van mijn (nu al heel lang ex) was ook een boktkoppel.
Naar de Bokteling geweest, meeting in de Efteling. Jeetje wat was ik toen jong :D
Inmiddels een huwelijk én scheiding verder en inmiddels alweer jaren gelukkig met mijn huidige partner <3 mijn beste vriendin, deels, op Bokt gevonden. Ik spendeer gewoon, ruim!, meer dan de helft van mijn leven al op Bokt, confronterend :D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:24

Tsjee, al 25 jaar Bokt! Dat is wel een felicitatie waard!!!

Ik ben ooit in 2008 op Bokt terecht gekomen, omdat mijn merrie zomereczeem had en ik informatie zocht.
Later nog uit eten geweest met een stelletje gezellige Fryske Bokkers.
Zelfs nog via Bokt ik contact gekomen met de nieuwe eigenaresse van mijn ruin die ik eerder via een handelaar verkocht had. Heel waardevol in ieder geval!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:00

Konstantine schreef:
Een heel droevig topic, maar voor mij ook iets wat ik nooit zal vergeten: het topic over de zus van Juut. Een tijdje terug zag ik weer zo'n 'gezellig' gelhaardje staan bij een tuincentrum en ik kreeg er spontaan rillingen van. Dat die dingen niet gewoon definitief verboden zijn. :n

Jeetje ja, ik moest er afgelopen weekend nog aan denken toen ik in een restaurant van dat soort branders gebruikt werden.

Ik ben al lang lid (2004), een tijd lang heel actief gepost in een HK topic. En lees nu mee en post her en der wat. De meeste topics die hier genoemd worden herinner ik me nog wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:25

Konstantine schreef:

Dat weet ik ook nog, zo vreselijk....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:30

Bokt heb ik heel veel aan te danken. Allereerst ben ik nog steeds samen met reindu, waarvan ik de cap vond en bokt de eigenaar van het verloren muiltje aan mij koppelde.

En ik heb heel veel leuke vrienden overgehouden aan bokt waar ik nog steeds contact mee heb!!

Oja en mn alter ego wordt dit jaar ook 25 :o Arabeskje is nog steeds zn vossige arabische zelf.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:36

Proficiat, Bart en ook alle andere medewerkers die het forum al die jaren draaiende hebben gehouden.
Bokt begeleidt mij nu al meer dan 20 jaar bijna dagelijks. Het is een stukje van mijn leven geworden en daar ben ik dankbaar voor. Veel nuttige tips gehad, gelachen, meegeleefd, mensen leren kennen, ontspanning.

Ik hoop dat Bokt nog lang voortbestaat!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:28

Arabesk schreef:
Bokt heb ik heel veel aan te danken. Allereerst ben ik nog steeds samen met reindu, waarvan ik de cap vond en bokt de eigenaar van het verloren muiltje aan mij koppelde.

En ik heb heel veel leuke vrienden overgehouden aan bokt waar ik nog steeds contact mee heb!!

Oja en mn alter ego wordt dit jaar ook 25 :o Arabeskje is nog steeds zn vossige arabische zelf.

Ja, onwijs bijzonder was dat destijds! Geweldig dat jullie nog steeds samen zijn en dat Arabesk er ook nog steeds is!

Ik ben ook via Horses ( waar ik alleen meelas en vrijwel nooit iets postte omdat ik het stom vond dat de meesten anoniem postten) hier gekomen. Eerst een paar weken de kat uit de boom gekeken, zo ben ik vaker, maar vanaf het begin veel meelezend en regelmatig reagerend. Ik geniet nog dagelijks van Bokt, moest eerst wel wennen aan de nieuwste lay-out, maar inmiddels is dat aardig gewend bij mij. Overigens was ik bijna 40 toen ik me aanmeldde :D .

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:47

Schiet mij ineens de merrie van Ruitje binnen, die ze destijds kocht omdat die in haar kont beet, maar die helaas ingeslapen moest worden. Ik weet niet meer waarom. En ook een bokker die interessante casusses deelde en toen een drachtige merrie had lopen. Veulentje kreeg ontstekingen in de gewrichten en moest ook ingeslapen worden. De ellende blijft je vaak bij. Zo zal ik over 25 jaar Kabayo, Cheytjuuh en Muronia's merrie en veulen narigheid zeker nog herinneren, en die bokker die haar vriendin/huisgenoot met een hartstilstand vond. Maar ik denk dat het wel tekent voor hoeveel iedereen meeleeft met elkaar. Ik was pas ver na Dorine lid, maar zie in het onderschrift van bokkers haar uitspraken nog regelmatig voorbij komen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:52

Arabesk schreef:

Supergrappig om terug te lezen...
Hoe zal cayenne hierop terugkijken :')

Wat een reacties en discussies om een cap :')

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:57

Dat was Elise (Sunflowerof Sundance oid was haar boktnaam) met merrie Una en veulen Fortuna. Una leeft nog bij een Bokker in Frankrijk. Ze is daar lekker de oermoederrol die bij haar past.
Una was toen een niet te vangen of in te rijden merrie die uit een koppel gehaald moest worden en dat lukte niet. Dat heeft zij toen handig opgelost en ze is met haar gaan werken. Net als de merrie van Ayasha kwam ze een heel eind, maar ze was niet veilig voor anderen en ook niet gelukkig.
Haar eerste veulen was toen Fortuna ( machtig mooi dier ook!) maar die kreeg de veulenziekte waarbij haar kogelgewricht zo ontstoken raakte, dat ze het niet heeft gehaald.
En ze had meer hele interessante cases. Ik volg haar nog op FB en ze doet nog steeds interessante dingen, maar nu vooral met inrijden en handelspaarden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 23:02

Ja! Stond mij inderdaad nog iets van een connectie met Ayasha van bij. Zij had ook een ruin in training die uit het niets ontplofte. Die heeft ze toen een hartslag monitor omgedaan en daarop zag ze dat zijn hartslag echt ineens omhoog klom. Daar heb ik toen echt veel van geleerd op een andere manier naar paarden en het trainen te kijken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 23:15

denisesilver schreef:
Schiet mij ineens de merrie van Ruitje binnen, die ze destijds kocht omdat die in haar kont beet, maar die helaas ingeslapen moest worden. Ik weet niet meer waarom. En ook een bokker die interessante casusses deelde en toen een drachtige merrie had lopen. Veulentje kreeg ontstekingen in de gewrichten en moest ook ingeslapen worden. De ellende blijft je vaak bij. Zo zal ik over 25 jaar Kabayo, Cheytjuuh en Muronia's merrie en veulen narigheid zeker nog herinneren, en die bokker die haar vriendin/huisgenoot met een hartstilstand vond. Maar ik denk dat het wel tekent voor hoeveel iedereen meeleeft met elkaar. Ik was pas ver na Dorine lid, maar zie in het onderschrift van bokkers haar uitspraken nog regelmatig voorbij komen.

[FA] Fortuna, van hoop naar wanhoop. Ons verhaal... , dat was bokker Suelza Van de merrie ( Una) en het veulen met ontstekingen ( Fortuna).

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:59

denisesilver schreef:
Ja! Stond mij inderdaad nog iets van een connectie met Ayasha van bij. Zij had ook een ruin in training die uit het niets ontplofte. Die heeft ze toen een hartslag monitor omgedaan en daarop zag ze dat zijn hartslag echt ineens omhoog klom. Daar heb ik toen echt veel van geleerd op een andere manier naar paarden en het trainen te kijken.

Dat paard van Suelza ( ipv Sundance idd. Dat was ooit wel een paard van haar) was Cookie.
Ik heb me altijd afgevraagd wat ze daar uiteindelijk mee heeft gedaan. Ze heeft hem het land op gegooid, want ze kwam niet verder, maar daarna?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:40

Ja die is geband voor ze het verhaal afmaakte. Ben het me ook altijd blijven afvragen. Was heel leuk geschreven.