Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Maar toch worden dergelijke vergelijkingen als op die foto hier wel gemaakt door sommige bokkers.
Want inderdaad, 2 totaal andere paarden ( en ruiters) Geen 1 paard is hetzelfde net zoals wij mensen dat ook niet zijn.
Ik zou serieus sommigen wel eens willen zien weg rijden op het paard van een ruiter waar ze zo veel kritiek op hebben.
c_alsemgeest schreef:Ook is het een hele andere situatie als je iets thuis rijdt, met de voorbereiding voor een oefening die je kan doen waar je wil en hoe lang je er over wil doen.
Op een wedstrijd, incl de ambiance eromheen moet je ook de oefeningen achter elkaar plakken. Dan heb je niet de tijd om even een extra wending of volte te pakken, of bv een piaffe of passage uit te smeren over een volledige hoefslag, met de steun van de muur er bij.
Zulke vergelijkingen werken eigenlijk alleen met 2 dezelfde type paarden qua bouw, niveau en karakter op exact dezelfde plek in dezelfde proef.
mce schreef:Imponerende McMary aan kop vierjarigen in Pavo Cup Dronten,
https://www.horses.nl/evenementen/pavo- ... p-dronten/
De foto erbij geeft een prachtig beeld van hoe een paard voorwaarts kan en mag, hoop dat dit paard de kans krijgt zo door te ontwikkelen.
Popstra schreef:
MyWishMax schreef:c_alsemgeest schreef:Klopt, Matinee had veel wat niet voor haar sprak. Lijf, onrust, narrigheid.
Maar toch bleef je altijd naar haar kijken, ze had toch ook iets aparts wat aan sprak.
Ze gaf heel erg dubbel gevoel bij mijMaar goed, ze verdween ook vrij snel weer toch?
MyWishMax schreef:c_alsemgeest schreef:Klopt, Matinee had veel wat niet voor haar sprak. Lijf, onrust, narrigheid.
Maar toch bleef je altijd naar haar kijken, ze had toch ook iets aparts wat aan sprak.
Ze gaf heel erg dubbel gevoel bij mijMaar goed, ze verdween ook vrij snel weer toch?
Elisa2 schreef:https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... n-een-ton-
Deze dan, vrijwilligers hier?![]()
Lijkt me best een leuke uitdaging, niet dat ik denk dat ik het beter kan maar alleen de uitdaging lijkt me al leerzaam.
c_alsemgeest schreef:Klopt, Matinee had veel wat niet voor haar sprak. Lijf, onrust, narrigheid.
Elisa2 schreef:MyWishMax schreef:
Ze was het eerste paard waarbij het publiek spontaan ging meeklappen bij de laatste lijn in de kur. Nu gebeurd dat meer standaard maar dat was best wel een gewaarwording toen vond ik.