[VIDEO] Dressuurruiter Minderhoud paarden kwijt na stoppen sponsor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Re: [VIDEO] Dressuurruiter Minderhoud paarden kwijt na stoppen sponsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:28

Hoop voor McMary dat het opleiden en ontwikkelen mag zijn en geen africhten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:41

Popstra schreef:
Maar toch worden dergelijke vergelijkingen als op die foto hier wel gemaakt door sommige bokkers.
Want inderdaad, 2 totaal andere paarden ( en ruiters) Geen 1 paard is hetzelfde net zoals wij mensen dat ook niet zijn.
Ik zou serieus sommigen wel eens willen zien weg rijden op het paard van een ruiter waar ze zo veel kritiek op hebben.

Klopt dat je het veel ziet op Bokt Popstra, maar ik krijg er altijd een beetje jeuk van. Los van dat het vrijwel onmogelijk is de foto's zo te timen dat ze op exact dezelfde miliseconde zijn geschoten (paard in actie altijd maximaal op 1/1000s schieten), dan ook nog eens exact dezelfde hoek en idd als je van de ene een topmoment pakt en van de andere een mispeer kun je dus iemand totaal onterecht afbranden met dit soort onzin.
De mooiste foto van mijzelf is ooit geschoten op een moment dat mijn toen nog jonge merrie wegschoot in draf. Wat een achterbeen, wat een voorbeen, net wel afbuigen alsof ze in een hele mooie verbinding liep (terwijl ze op dat moment in de opleiding nog helemaal niet nageeflijk was). Steeg bijna op vanuit de schoft en door de plotselinge versnelling werd ik iets achterover gezet, waardoor ik netjes recht leek te zitten ipv dat ik altijd een beetje te ver naar voren zit. Prachtige foto maar elke andere miliseconde van dat moment had dus een echt totaal ander beeld laten zien (en volledige seconde later ongeveer een zandruiter).

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:42

c_alsemgeest schreef:
Ook is het een hele andere situatie als je iets thuis rijdt, met de voorbereiding voor een oefening die je kan doen waar je wil en hoe lang je er over wil doen.
Op een wedstrijd, incl de ambiance eromheen moet je ook de oefeningen achter elkaar plakken. Dan heb je niet de tijd om even een extra wending of volte te pakken, of bv een piaffe of passage uit te smeren over een volledige hoefslag, met de steun van de muur er bij.
Zulke vergelijkingen werken eigenlijk alleen met 2 dezelfde type paarden qua bouw, niveau en karakter op exact dezelfde plek in dezelfde proef.

Dit inderdaad ook, en een serie aaneengeregen oefeningen is veel zwaarder dan een keer in de training een oefening rijden en klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:06

mce schreef:
Imponerende McMary aan kop vierjarigen in Pavo Cup Dronten,
https://www.horses.nl/evenementen/pavo- ... p-dronten/

De foto erbij geeft een prachtig beeld van hoe een paard voorwaarts kan en mag, hoop dat dit paard de kans krijgt zo door te ontwikkelen.

Oh wat een gave merrie, inderdaad <3.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:58

Popstra schreef:
Ik kwam deze tegen..

[ Afbeelding ]

Ik vind zoiets wel echt een toppunt van stommiteit, zoals al gezegd..twee verschillende rassen, twee verschillende oefeningen (piaffe versus appuyement in passage) en alle "kenners" trappen er blindelings in.

Ik weet nog dat ik Matinee voor de eerste keer zag en dacht..zo, die zit ongunstig in elkaar. Totdat ze ging bewegen, dat was toen toch wel iets heel aparts. Qua rijderij, ja het was wat onrustig en veel staart gezwiep (het is ook een merrie) en ik heb geen idee hoe ze toen getraind werd. Maar vond het toch een bijzonder paard.

McMary ga ik binnenkort maar eens irl bekijken.

MWM: Bij Aachen bij de kur werd er soms wel wat chauvinistisch gejureerd, net de jury van hetzelfde land van de ruiter die de hoogste score had. Viel me een paar keer op..maar qua jurering kan ik ook niet altijd alles volgen. Vind het zelf jammer dat de Iberische paarden vaak wat ondergewaardeerd lijken te worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:27

Klopt, Matinee had veel wat niet voor haar sprak. Lijf, onrust, narrigheid.
Maar toch bleef je altijd naar haar kijken, ze had toch ook iets aparts wat aan sprak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:44

c_alsemgeest schreef:
Maar toch bleef je altijd naar haar kijken, ze had toch ook iets aparts wat aan sprak.

Ze gaf heel erg dubbel gevoel bij mij :j Maar goed, ze verdween ook vrij snel weer toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:45

MyWishMax schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ze gaf heel erg dubbel gevoel bij mij :j Maar goed, ze verdween ook vrij snel weer toch?

Ja, ingeslapen na een beenbreuk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:48

oji schreef:
Je hebt geen still en pijlen nodig om te zien dat dat onderste plaatje geen correcte piaffe is, kan zelfs uit het plaatje niet met zekerheid opmaken dat het wel een piaffe is.

Dat is het ook niet. Het is een passage appuyement. Kun je nagaan wat een kenners hier zitten :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:05

MyWishMax schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ze was het eerste paard waarbij het publiek spontaan ging meeklappen bij de laatste lijn in de kur. Nu gebeurd dat meer standaard maar dat was best wel een gewaarwording toen vond ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:28

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:38

Elisa2 schreef:
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... n-een-ton-

Deze dan, vrijwilligers hier? :D

Lijkt me best een leuke uitdaging, niet dat ik denk dat ik het beter kan maar alleen de uitdaging lijkt me al leerzaam. :)

Wat ongelooflijk leuk! Ik wil hierheen *\o/* wie gaat mee? :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:41

Ja als het echt georganiseerd wordt dan ga ik zeker mee! Dat wil ik niet missen.

Ik heb al een lijst van genomineerden gevonden.
Afbeelding

Als ik het goed begrijp heeft nr. 6 al toegezegd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:45

Wat leuk! Wanneer vindt het evenement plaats eigenlijk. Zou een leuk bokt uitje zijn. Heb ik nog nooit gedaan overigens. Maar is vast leuk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:47

Tijdens de Bundeschampionate in Warendorf zo te lezen haha, als ze voldoende deelnemers kunnen vinden. 3/7 september is dat.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:48

Elisa2 schreef:
Tijdens de Bundeschampionate in Warendorf zo te lezen haha, als ze voldoende deelnemers kunnen vinden. 3/7 september is dat.

Ahh dat is jammer, dan zit ik op Madagaskar. Wat ook erg leuk is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:49

Het wordt vast wel uitgezonden via CMH denk ik. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:49

Ik zei al, kunnen ze Justin Verboomen die ton al niet alvast geven? :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:52

Elisa2 schreef:
Het wordt vast wel uitgezonden via CMH denk ik. :D

CMH.. Ah clip my horse. Moet je daar een abonnement voor hebben?
Geen idee of je daar wel op kunt vanaf Madagaskar trouwens. Formule 1 lukt bijvoorbeeld niet en bepaalde podcasts ook niet ivm muziekrechten enzo

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:18

N.a.v. de Best Champions bij the Dutch Masters in Den Bosch kwam er vanuit Duitsland al de wens omdat met dressuurrruiters ook op te pakken, leuk dat ze dat nu gaan doen.

De Best of Chapions was heel leerzaam, vier topruiters die in drie minuten elk paard even mochten leren kennen omdan in de ring 2 oefen sprongen te maken, om vervolgens een parcours te springen en dan indien nodig met hun eigen paard een barage, met als winner Willem Greve.

Matthias Alexander Rath lokt met 5*-tour topruiters naar Hamburgse dressuurderby
Onder de nieuwe leiding van Matthias Alexander Rath, baas van het evenementenbureau Schafhof Connects, wordt alles uit de kast getrokken om deelname aan de dressuurderby (met paardenwissel) door topruiters te promoten.
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... suurderby/

of het gelukt is weet ik niet, mogelijk nieuwe kansen in september

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:50

Spectator judging bestaat toch al een tijdje?

Maar van mij mogen er best nieuwe concepten komen zolang het maar wel het paardenwelzijn in het oog blijft houden.

Voor sommige dingen moet je een abbonement hebben Dorine, maar ik denk dat het Bundeschampionate gratis live uitgezonden wordt.

Justin heeft inderdaad al wel wat bewezen ja..het zou (even serieus) best interessant zijn om verschillende rijstijlen naast elkaar te zien. Ook voor die ruiters die nooit op wedstrijd gaan en zich dus ook nooit meten buiten hun eigen kring om feedback te krijgen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:17

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:
MyWishMax schreef:

Ze was het eerste paard waarbij het publiek spontaan ging meeklappen bij de laatste lijn in de kur. Nu gebeurd dat meer standaard maar dat was best wel een gewaarwording toen vond ik.

Dat paard was echt een fenomeen in mijn ogen. Aan de kür in Aken in 2006 kun je ook goed zien hoe secuur Helgstrand de proef opbouwt richting dat indrukwekkende laatste deel waarbij dat paard zichzelf laat zien.
Dat meeklappen was in Europa not done tot dat moment. Hier paste het heel goed, maar in Parijs begon het publiek telkens bij een wending bij A al te klappen en dat stoorde sommige paarden wel echt (en mij).

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:38

is dit topic niet een beetje uit de hand gelopen?
Vind nog erg weinig info terug over Hans Peter Minderhout en de Glocks paarden. :D :D :D

Vind het wel een geniale zet van Isabel Werth en de toetsenbord ridders. ;)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:01

Het was ooit een onderdeel van het wereldkampioenschap springen,

In 2018 WK in Tyron volgens de nieuwe formule.

De ruiterwissel is sinds 1978 de beslissende factor op de Wereldkampioenschappen springen geweest. In 2014 werd door de FEI nog aangegeven dat deze traditie behouden zou blijven omdat het vooral voor de televisie-kijker een heel spannend en aantrekkelijk onderdeel was van de finale.

https://www.horses.nl/springen/springen ... eer-op-wk/

het is overigens in Nederland ook al eens geprobeerd i.d. van de grond te krijgen

"Moet paardenwissel ingevoerd worden om dressuursport aantrekkelijker te maken?"
https://www.horses.nl/infos/moet-paarde ... -te-maken/

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:03

Ik vond dat zo gaaf met die ruiterwissel toen Jeroen Dubbeldam won. Echt een kippenvel moment