Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:06

Misschien waren ze ook not amused dat EG niet meer wilde starten?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:05

Benzz schreef:
Het gaat om de jaarrekening, dus daar zitten alle kosten in.

Overigens is het wel apart, dat er met Gerco heel anders is omgegaan.

Gerco is bij Glock komen rijden omwille van hun aankoop van London, toch?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:11

Om verliezen af te dekken, zou ik persoonlijk de paarden in een veiling brengen. Het op de wei zetten, kost alleen nog maar meer.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:18

Wellicht is er door meneer Glock wel ergens een docement opgesteld dat de paarden niet verkocht mogen worden? Dan is op de wei zetten de goedkoopste optie. Ipv ze bij iemand in training te houden.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:42

nikkel schreef:
Om verliezen af te dekken, zou ik persoonlijk de paarden in een veiling brengen. Het op de wei zetten, kost alleen nog maar meer.

Zulke talentvolle paarden raak je best kwijt. En eventueel hebben sponsoren nog de kans een van de paarden aan te schaffen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:32

Wie zegt dat geld het motief is? Kan toch ook principieel zijn?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:59

bastiaan02 schreef:
nikkel schreef:

Zulke talentvolle paarden raak je best kwijt. En eventueel hebben sponsoren nog de kans een van de paarden aan te schaffen.

Ze willen de paarden niet kwijt, dat is het hele punt waardoor ze gecastreerd worden en de wei op gaan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:23

MarjanB schreef:
Wie zegt dat geld het motief is? Kan toch ook principieel zijn?

In de media wordt gezegd (los van de paarden) dat er dalende winsten zijn voor bedrijf Glock sinds het overlijden van mr. Glock.

Als het principieel was geweest hadden ze waarschijnlijk het contract niet nu ineens ontbonden, maar gewoon afgemaakt. Die liep immers 2025 toch al af.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:28

Het was toch al langere tijd duidelijk dat de kinderen van overleden meneer Glock centen van de erfenis willen zien en dat de 'sponsoring' vooral iets was dat zijn partner beheerste? Kortom, sponsoring NL eruit, paarden gaan de veiling in , want dat levert wat op en de rest gaat met pensioen. Lijkt me niet iets waarover heel lang gespeculeerd hoeft te worden.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:01

Padoertje schreef:
Het was toch al langere tijd duidelijk dat de kinderen van overleden meneer Glock centen van de erfenis willen zien en dat de 'sponsoring' vooral iets was dat zijn partner beheerste? Kortom, sponsoring NL eruit, paarden gaan de veiling in , want dat levert wat op en de rest gaat met pensioen. Lijkt me niet iets waarover heel lang gespeculeerd hoeft te worden.

Die krijgen toch niks? Alles ging naar zijn, veel jongere, vrouw. Althans dat is wat ik las in de media.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:25

Wahaha, die fam is goed voor anderhalf miljard!!!
Denken jullie nu echt dat het om het geld gaat??

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:26

Bonnelover schreef:
Padoertje schreef:

Die krijgen toch niks? Alles ging naar zijn, veel jongere, vrouw. Althans dat is wat ik las in de media.

Ik weet niet anders dan dat de kinderen wederom een zaak hebben opgestart ivm de erfenis. Kan even niet zo 123 terugvinden waar dat stond, maar die zijn sinds het overlijden al bezig daarmee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:30

Popstra schreef:

Inderdaad, dat zij ik eerder ook al.

uiteraard krijgen wij hier niet te horen hoe het zit, maar plotseling zonder dat ze weten waarom?
Nope.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:31

Popstra schreef:

Glock is toch een aantal grote opdrachten kwijt en zoals je in de podcast kon horen moet Glock zijn wapens aanpassen omdat die makkelijk naar volautomatisch aan te passen zijn en dat kost echt heel veel geld.

De jonge mevrouw Glock aan het hoofd van het bedrijf en zijn hele familie eruit lijkt me ook niet zo’n goed idee. Ik denk dat hij met het verkeerde lichaamsdeel gedacht heeft.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:47

Bonnelover schreef:
Zonde van deze goede paarden. En dat er een einde aan tijdperk HP vind ik ook niet heel erg. Al reed hij bij de Olympische spelen wel anders dan daarvoor. Wat mij nog steeds verbaasd, of eigenlijk ook niet met de vriendjes politiek, dat Edward als reserve mee mocht naar de Olympische spelen. Sorry, maar al een paar jaar niet meer, veel, gezien op grote wedstrijden en dan hierbij wel mee?? Hoop dat de paarden toch nog wel in de wedstrijdring te zien blijven. En dan wellicht bij andere ruiters, Dinja, Marten??
En dat ze hun mond, moeten houden. Ze weten vast meer. Paar jaar geleden met de veiling van Londen liep Gerco ook met een glimlach rond tijdens de presentatie. Die wist toen ook al meer.

Onderschat ook de waarde niet van een ruiter/teamlid dat al eens op de OS is geweest. Topsport bestaat ook voor een groot deel uit het mentale aspect.

Niet dat ik topsport rij, maar ik kijk nu al die docu's die er zijn over topsporters en daar komt continu weer terug hoe spannend en moeilijk ze een debuut op een grote wedstrijd vinden. En hoeveel waarde ze dan hechten aan een teamlid die het al eens heeft meegemaakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:23

Denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken om de financien van de fam.
Die leven hun verdere leven meer dan ruim van enkel de rente.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:32

Maar dan nog hoeven ze toch geen 6 miljoen per jaar neer te leggen voor iets , waar ze misschien geen lol meer in hebben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 06:57

Popstra schreef:

Ook bedrijven die miljarden waard zijn willen hun marktpositie behouden. Als het ergens niet binnenkomt, moet er een lek gedicht worden, zodat er niet ook nog geld weglekt.

Dat castreren en op de wei zetten is een gerucht hè mensen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:54

denisesilver schreef:
Popstra schreef:

Ook bedrijven die miljarden waard zijn willen hun marktpositie behouden. Als het ergens niet binnenkomt, moet er een lek gedicht worden, zodat er niet ook nog geld weglekt.

Ik denk dat er een verschil is tussen het bedrijf glock en de familie- als het bedrijf minder draait heeft de familie nog steeds genoeg geld op de bank- als ze het goed gedaan hebben tenminste .die hebben ws geen pijn aan een minder draaiend bedrijf

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:38

Ondanks dat ze niet op de centen hoeven te zitten, kan het natuurlijk ook gewoon een principe kwestie zijn :P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:42

Getup schreef:
Maar dan nog hoeven ze toch geen 6 miljoen per jaar neer te leggen voor iets , waar ze misschien geen lol meer in hebben.

Nee zeker niet. Zou ik ook niet doen

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:59

weet iemand of het GHC destijds alleen voor EG opgezet is door de heer Glock, en de rest van het team op de loonslijst staat, dan begrijp ik de reactie van HP ook beter

ze hebben wel gezamelijk paarden op naam van EdNiHap, die gaan neem ik aan niet mee naar Oostenrijk

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 16:55

knollentuin schreef:
denisesilver schreef:

Ik denk dat er een verschil is tussen het bedrijf glock en de familie- als het bedrijf minder draait heeft de familie nog steeds genoeg geld op de bank- als ze het goed gedaan hebben tenminste .die hebben ws geen pijn aan een minder draaiend bedrijf

Sponsoring komt vanuit het bedrijf Glock, vanuit liefde voor de sport wellicht, of een mooie afleidingsmanoeuvre, maar onder aan de streep is het wel gewoon zakelijk. Misschien gaan ze als de zaken straks weer beter lopen een andere ruiter oid sponsoren. Je moet iets om belastingdruk te verlagen :P

Edit: zulke grote bedrijven kunnen heel hard omvallen, en dan heeft de familie waarschijnlijk nog niet te klagen in onze ogen, maar vanaf hun stand en status kunnen ze wel een heel klap omlaag vallen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:58

Benzz schreef:
petraaken schreef:
IN de wei staan zal wel relatief zijn. Ik vermoed dat ze nog wel wat gereden gaan worden maar misschien niet meer op wedstrijden gaan komen.

Volgens de paardenkrant gaan ze per 1 januari naar Oostenrijk en gaan ze allemaal met pensioen.

Toch zie ik net HP met Toto op de deelnemerslijst voor JA staan maar ook in februari in Doha en in maart in Den Bosch

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:12

Mag ik vragen wat JA is?