Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:18

Ik denk dat veel mensen vallen omdat de kinderen erbij poseren en daar een foto van gemaakt is en online gezet. En eerlijk: Dat vind ik ook wel een beetje ziek.

Dat het een wolf is, daar twijfel ik niet aan. Maar het verhaal omheen.......

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:21

Er zijn ook dieren die ademhalingsproblemen hebben en niet goed in een dichte ruimte kunnen staan. Of in paniek raken in een dichte ruimte omdat ze het niet gewend zijn.
Het idee dat het nu zo’n beetje verplicht wordt om alles de hele nacht binnen te hebben en dan zeker s winters met die lange nachten is dat nu waar we naartoe moeten ?
En dan komt die steeds minder schuwe wolf gerust een uurtje later. Helaas.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:23

Benzz schreef:
Ik denk dat veel mensen vallen omdat de kinderen erbij poseren en daar een foto van gemaakt is en online gezet. En eerlijk: Dat vind ik ook wel een beetje ziek.

Ja en denk daar weer een stuk nuchterder over, het is zoals het is. De pony's waren van de kinderen dit is nu hun realiteit. Maar kennelijk is dat te confronterend voor sommige mensen ofzo.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:24

Benzz schreef:

Weet je die kinderen maken dat verlies sowieso mee. Soms kan je ze afschermen, en soms is het zoals bij achtjarige jongetje vorig jaar, die zijn pony een wortel kwam geven, en dus zwaar verwond en overleden aantrof.

Dat trauma is er dan al. En een foto is wel wat provocerend maar ook de werkelijkheid, het rauwe verlies, en de angst bij alle andere dierenhouders voor dit scenario, het mogelijk verlies van hun dieren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:26

Mensen die vallen over de kinderen die op afstand staan zijn van die helikopter ouders...
We kopen ons eten uit het schap en meer kennen we niet van het boeren leven

https://www.facebook.com/share/p/UALBocV1BZDbeQ8b/
spijker op de kop...al weet je nu alweer wie dat niet gaat vinden _O-

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:27

Elisa2 schreef:
Benzz schreef:

Ja en denk daar weer een stuk nuchterder over, het is zoals het is. De pony's waren van de kinderen dit is nu hun realiteit. Maar kennelijk is dat te confronterend voor sommige mensen ofzo.

Prima dat je die pony aan die kinderen laat zien, maar hun laten poseren om iets voor elkaar te krijgen op facebook en nieuws gaat mij echt te ver.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:29

Benzz schreef:
Prima dat je die pony aan die kinderen laat zien, maar hun laten poseren om iets voor elkaar te krijgen op facebook en nieuws gaat mij echt te ver.

was jij erbij dat je weet dat ze die 2 lieten poseren?

Op een afstand laten kijken is geen poseren....

En jij hebt het dan zo vaak over polariseren.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:30

Dat vullen mensen dan weer in dat ze dat doen om iets voor elkaar te krijgen..

Mij lijkt dat er gewoon beeldmateriaal is verzameld om de melding te doen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:31

Is gewoon effectbejag, als je het mij vraagt. Ik heb er verder geen oordeel over, moeten ze lekker zelf weten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:32

DuoPenotti schreef:
Benzz schreef:

Er staan toch echt twee kindjes op. En daar is door hun toch echt een foto van gemaakt en op FB gezet. Kan er niets anders van maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:32

DuoPenotti schreef:
Mensen die vallen over de kinderen die op afstand staan zijn van die helikopter ouders...
We kopen ons eten uit het schap en meer kennen we niet van het boeren leven

https://www.facebook.com/share/p/UALBocV1BZDbeQ8b/
spijker op de kop...al weet je nu alweer wie dat niet gaat vinden _O-

Ja dit is wel inherent aan de cancelcultuur van tegenwoordig.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:37

Ik heb voor @Somebody een heel stel bevestigde en objectieve gegevens in dit topic gezet eerder vandaag.

Met bronvermelding.

Ik ben eerlijk gezegd na de zeer duidelijke roep om dat soort cijfers eerder vandaag wel erg benieuwd wat je dan nu van die echte cijfers vindt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:41

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:

Er staan toch echt twee kindjes op. En daar is door hun toch echt een foto van gemaakt en op FB gezet. Kan er niets anders van maken.

precies, dat zeg je goed, jij kan er niets anders van maken

ik zie op een afstand 2 kinderen naar een dode pony kijken.
En ja tegenwoordig loopt iedereen met de camera opzak, dus een klik is zo gedaan....

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:47

Wranglerbutt schreef:
Ik snap werkelijk niet dat mensen die kwetsbare dieren houden in bewezen wolvengebieden, hun dieren onbeschermd buiten laten staan ;( Kippen en konijnen bescherm je toch ook tegen vossen, marters en roofvogels? Of 'horen' die roofdieren ook 'niet thuis in ons land'?

Schapen, geiten, ezels, veulens en kalveren komen zo allemaal op het menu van wolven. Als ze een klap stroom krijgen leren ze iig dat vee geen gemakkelijke prooi voor ze is.

Om 8 uur ochtends .. als de dieren nachts veilig op stal staan zet je ze ochtends toch om 7 uur buiten voor je gaat werken ?
Of wil je ze dag en nacht ophokken?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:49

Het is weer victimblaming zeg.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:50

DP en jij vind dat blijkbaar normaal. Want als je het interview hoort, ging de oudste dochter als eerste naar buiten om te kijken. En dan stuur je je kleintjes erachteraan en daar ga je een foto van maken om het online te plaatsen. Snap werkelijk niet dat je zelf niet inziet hoe ziek dat is.

Oh en die wolf die op de foto over het erf wandelt, is een iberische wolf, die komt niet eens in NL voor.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:55

Benzz, het is confronterend. Daar heb ik absoluut geen enkel probleem mee. Feiten moet je benoemen, gebeurde vroeger bij mij ook.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 30-09-24 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:56

Benzz schreef:
Oh en die wolf die op de foto over het erf wandelt, is een iberische wolf, die komt niet eens in NL voor.

Huh? Zeker weten? Die heeft ver gelopen dan! ;)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:00

Oh ja, dat was een Iberische wolf, dat schreef die pipo op X ook. Knappe fotoshop dan hoor. Óf mensen denken iets te herkennen waar ze geen verstand van hebben en blaten dat door en andere pipo’s nemen dat dan weer voor waar aan. Ook nog een optie.

Overigens, als ik als leek Google aanslinger lìjkt die wolf op de foto helemaal niet op een Iberische wolf maar gewoon op de wolven die in mijn achtertuin rondlopen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:04

wolf of wolf, het is en blijft een wolf.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:06

nikkel schreef:

Neenee, Iberische wolven komen hier niet voor, dus die foto is HET bewijs dat het allemaal nep is, in scène gezet door de anti-wolvers enzo.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:10

Roodvos schreef:
Somebody85 schreef:
Laat gewoon straks DNA zien. Dan is het toch duidelijk. Ja, we moeten goed kijken wie informatie deelt.

Je vraagt om feiten.
* Je hebt de afgelopen 11 jaar 0,07 bericht per dag geschreven
* Je hebt vandaag in dit topic 24 berichten geschreven
Ik noem dat opvallend.....

Omdat iedereen over mij heen viel en vragen stelde :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:21

MairiMacBran schreef:
nikkel schreef:

Neenee, Iberische wolven komen hier niet voor, dus die foto is HET bewijs dat het allemaal nep is, in scène gezet door de anti-wolvers enzo.

Het moet niet gekker worden inderdaad. :')

De dagelijkse app groep plaatst iedere dag foto,s van exact hetzelfde dier.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:22

Elisa2 schreef:
Voor mij is het vrij duidelijk, wolf liep bij daglicht op het erf..s"morgens vroeg. Aanval was waarschijnlijk in de nacht. Het enige wat ik ook echt niet begrijp is dat iemand pony's in dat gebied s"nachts onbeschermd buiten laat. Maar het was een tijdje rustig hier qua aanvallen vergeleken met vorig jaar winter dus misschien dachten ze dat het wel mee zou vallen?

Dat ze anti wolf zijn is niet zo gek gezien wat hier vorig jaar allemaal gebeurd is.

Tot nu toe waren de aanvallen op ponies meestal door zwervende jonge wolven in het voorjaar, als het wild op is aan het raken. Dus niet heel gek dat je de gok nog neemt, in een weiland grenzend aan je huis!, dat je je ponies 's nachts buiten kunt laten.

Meeste aanvallen op vee waren toch echt, tot nu toe, in wat meer afgelegen weilanden zonder direct toezicht, en in ieder geval niet direct grenzend aan een woning, waar je vanuit de keuken de wei kunt zien.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:34

Dat laatste klopt niet helemaal. Ik heb de afgelopen paar jaar regelmatig berichten gezien van stukjes wei naast huizen waar toch werd aangevallen.