Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:22

Uiteraard beweer ik nergens dat de dame hiervoor suïcidale gedachten zal krijgen.
Maar online meningen en vooral vele negatieve online meningen kunnen wel degelijk psychologisch schade doen met vergaande gevolgen.
Daar zijn genoeg voorbeelden van in de media.

Ik had dit topic nog niet gelezen tot vandaag en ik schrok echt van het aantal negatieve posts zo allemaal bij elkaar.
Mijn gevoel hierbij is dat dit niet ok is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:25

Luckystory schreef:

Dat mag. De rest van de mensen in dit topic hebben het gevoel dat 600 km in een week tijd met 2 magere paarden niet OK is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:27

Precies Ibbel :j

Plus de aandacht is direct bij haar weg als ze stopt en niet meer openbaar bedelt om geld.

Itt tot wat er bijvoorbeeld op scholen gebeurt en iemand willekeurig de IuI is.
En het niet zelf in de hand heeft

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:29

Hoe zou jij dan willen zien hoe er gereageerd zou worden Luckystory?

- niet reageren als je toch niks positiefs kunt zeggen/
- max 1 of 2 reacties met (voor de persoon in kwestie) negatieve feedback?
- max 1 pagina met (voor de persoon in kwestie) negatieve feedback?
En daarna? enkel nog positieve of nieuwsgierige reacties toelaten? Zo'n topic sluiten? Of alle negatieve feedback na het maximum aantal door een mod laten weghalen?

Jolliegirl

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:32

Lucky, je reageert nu al 6x met dezelfde berichten. Evenals al die bokkers die al 10 pagina's iets over deze dame zeggen.

Ik zie ff geen verschil meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:33

Luckystory schreef:
Uiteraard beweer ik nergens dat de dame hiervoor suïcidale gedachten zal krijgen.
Maar online meningen en vooral vele negatieve online meningen kunnen wel degelijk psychologisch schade doen met vergaande gevolgen.

Ik had dit topic nog niet gelezen tot vandaag en ik schrok echt van het aantal negatieve posts zo allemaal bij elkaar.

Ik denk ook vooral dat ze door de reacties van de mensen in haar omgeving versterkt wordt in wat ze wil gaan doen of de rit die ze nu aan het rijden is. Er zijn genoeg reacties te lezen op o.a. haar FB account waar ze steun krijgt maar helaas niemand die zich openlijk afvraagt of de paarden het wel aankunnen of dat het wel verstandig is of dat de door haar gekozen route wel logisch is, ga zo maar door. Als niemand in je omgeving of directe omgeving tegengas geeft zal het best lastig zijn om een ander inzicht te krijgen. Als mensen een reactie plaatsen met je bent een topper, kloof met intelligentie tussen de nederlanders en de belgen enzovoort ga je wellicht steeds meer geloven dat je goed bezig bent.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 03-09-24 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:37

meggiemeg schreef:
Luckystory schreef:

Ik denk ook vooral dat ze door de reacties van de mensen in haar omgeving versterkt wordt in wat ze wil gaan doen of de rit die ze nu aan het rijden is. Er zijn genoeg reacties te lezen op o.a. haar FB account waar ze steun krijgt maar helaas niemand die zich openlijk afvraagt of de paarden het wel aankunnen of dat het wel verstandig is of dat de door haar gekozen route wel logisch is, ga zo maar door. Als niemand in je omgeving of directe omgeving tegengas geeft zal het best lastig zijn om een ander inzicht te krijgen.

Dat krijgt ze wel maar die reacties verwijderd ze.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:37

Luckystory schreef:

Maar de paarden lopen hier ook schade van op en zij hebben geen stem.

Haar tocht is bijna zwaarder dan een meerdaagse endurance wedstrijd..Een tak van sport waar ze overigens geen ervaring in heeft.
Ze wil de aandacht en publiciteit maar op het moment dat je kritisch, of misschien realistisch,bent wordt je een hater genoemd.
Zo werkt de wereld niet!

Overigens is zij ooit een stalgenoot geweest dus ik ken haar wel degelijk persoonlijk. Misschien dat ik daarom nog meer bezorgd ben ?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:43

Ik vind dit soort topics niet ok, in de zin dat het opruiend werkt. Sommige mensen die er niet mee akkoord gaan, gaan zichzelf hierdoor gesterkt voelen om het recht in eigen handen te nemen en haar eventueel (in het uiterste geval) iets aan te doen om haar tegen te houden. En dat is niet ok. Het meerendeel van de mensen zal dit niet doen, maar er zal maar eens een gek tussenzitten met gewelddadige ideeën. Het verleden heeft ons al genoeg voorbeelden gegeven.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:48

Er werden opmerkingen gemaakt over inbeslagname van haar paarden, men zocht eerdere fundraising acties op, men trekt openlijk het feit in twijfel dat ze het ingezamelde geld aan het goede doel zal geven, de link naar haar social media wordt doorgegeven,... Etc.

Dat gaat toch best ver?

Ik begrijp jullie insteek om te reageren ook hoor. Ik begrijp de twijfels bij deze hele onderneming. Maar als je als buitenstaander even toevallig op dit topic terecht komt en je gaat alles lezen. Dat zijn dan een hele hoop pagina's met negatieve commentaren gericht tegen 1 persoon... Het deed mij de wenkbrauwen fronsen.
Misschien ben ik naïef om te denken dat jullie erop wijzen wat zou uithalen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:50

Er werden vragen over gesteld geloof ik...
Niemand gaat haar opzoeken en wat aandoen....jemig.. :')

Jullie ruien nu zelf de boel op hoor...

Maar die paarden kunnen zelf niet spreken, wij wel.
Misschien als je een topic leest met 10 paginas negatief commentaar....je er vanuit kunt gaan dat hetgeen waar het over gaat ook gewoon echt slecht is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:52

Aan de hand van het artikel is ze snel opgezocht daar staan ook de linken naar haar social media.
Dat is geen speurwerk aangezien ze gevonden wil worden voor donaties.

Het gaat misschien ver maar haar actie gaat ook te ver.
Dat roept gewoon emoties op!
Waarmee ik niet wil stellen dat iemand haar geweld aan moet doen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:00

Rocamor schreef:
Hoe zou jij dan willen zien hoe er gereageerd zou worden Luckystory?

- niet reageren als je toch niks positiefs kunt zeggen/
- max 1 of 2 reacties met (voor de persoon in kwestie) negatieve feedback?
- max 1 pagina met (voor de persoon in kwestie) negatieve feedback?
En daarna? enkel nog positieve of nieuwsgierige reacties toelaten? Zo'n topic sluiten? Of alle negatieve feedback na het maximum aantal door een mod laten weghalen?

Ik vind dit goede vragen en waarschijnlijk is er geen simpel antwoord op.
Ik geloof zeker dat iedereen uit bezorgdheid reageert en ik beaam dat de tendens van de berichten over het algemeen netjes blijft. Maar het geheel, als topic, dat is heel wat... En de dame is nog niet zo lang vertrokken? Waar eindigt zoiets als ze een week onderweg is?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:13

Niet in Alkmaar denk ik :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:19

Luckystory schreef:
Er werden opmerkingen gemaakt over inbeslagname van haar paarden, men zocht eerdere fundraising acties op, men trekt openlijk het feit in twijfel dat ze het ingezamelde geld aan het goede doel zal geven, de link naar haar social media wordt doorgegeven,... Etc.

Dat gaat toch best ver?

Ik begrijp jullie insteek om te reageren ook hoor. Ik begrijp de twijfels bij deze hele onderneming. Maar als je als buitenstaander even toevallig op dit topic terecht komt en je gaat alles lezen. Dat zijn dan een hele hoop pagina's met negatieve commentaren gericht tegen 1 persoon... Het deed mij de wenkbrauwen fronsen.
Misschien ben ik naïef om te denken dat jullie erop wijzen wat zou uithalen.

In beslagname gaat niet snel gebeuren. Ze geeft ze eten en zorg. Maar een instantie met haar laten praten of laten volgen is wel een idee ja.

Maar ze heeft extra kosten aan da en smid.
Dus ja een vraag als gaat het opgehaalde geld wel naar het goede doel?

Is dat zo'n rare na meerdere acties om geld?

Dus wie nou de zaak opklopt?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:26

ik strand nu in dit topic. ik ga me niet mengen in de discussie die nu heerst.

ik heb haar via polarstep even gevolgd. en ook ik denk dat het een onhaalbare zaak is.
(waarom en hoe en waar het geld heen gaat, laat ik in het midden. )
haar paard was al gewond dus ze is ook al veel tijd verloren bij de dierenarts. plus geen idee of ze er nu op door rijdt. daarnaast zag ik bij een post van vandaag. "paard is moe vandaag". lijkt me logisch.

ik zach echter ook dat ze gisteren schreef "net niet gehaald, we moesten nog 16km" en dat ze dus met de trailer verder gingen.

hoe dan ook.. het blijft heel nobel, maar ook heel bijzonder. ik zie op de website dat ze nog maar 525 heeft opgehaald.. dus het werpt ook nog niet zijn vruchten af

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:32

Weet iemand waarom ze via Achouffe wilde?
Deze hele route lijkt zo enorm onlogisch.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:35

friezenfan2 schreef:
Weet iemand waarom ze via Achouffe wilde?
Deze hele route lijkt zo enorm onlogisch.

Omdat daar een overnachting werd aangeboden.

Ja, dat klinkt bijzonder om zo een eind om te rijden voor een aanbod van een overnachting maar dat is echt de reden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:37

Een van de paarden ziet er echt vermagerd uit...heel de bespiering op de kont is weggevroten...ruggengraat zichtbaar...en ze stapt gewoon weer op...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:38

Luckystory schreef:
vertrokken? Waar eindigt zoiets als ze een week onderweg is?

Dat is iets wat ik mij inderdaad afvraag..

Maar zodra ze weer veilig thuis is sterft dit topic waarschijnlijk een stille dood.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:41

En Achouffe is waar ze vannacht was toch? Daar de stal niet meer bereikbaar was en ze dus bij iemand door het huis heen in de achtertuin hebben gestaan?

Dus ze had gewoon rechtstreeks naar Alkmaar kunnen rijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:01

Bij de laatste foto op polarsteps staat 'Hij is moe vandaag'.

Je verwacht het niet...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:03

Jolliegirl schreef:
Een van de paarden ziet er echt vermagerd uit...heel de bespiering op de kont is weggevroten...ruggengraat zichtbaar...en ze stapt gewoon weer op...

Daar had ze op fb ook heel veel negatieve reacties op gehad maar dat verwijderd ze. Vandaar een post met dat de DA de paarden o.k had bevonden.
Kan mij totaal niet voorstellen een DA groen licht had gegeven. Ik zou als arts zeggen voer die paarden eerst nog even een maand goed bij.. het ging idd met name over die duidelijk er op liggende ruggengraat waar mensen op reageerden in de trant van hoe durf je daar op te gaan zitten..
Ik denk dat deze vrouw stront eigenwijz is en alle goed bedoelde adviezen in de wind slaat

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:04

Jolliegirl schreef:
Misschien als je een topic leest met 10 paginas negatief commentaar....je er vanuit kunt gaan dat hetgeen waar het over gaat ook gewoon echt slecht is.

Nee, dat kun je niet. Als mensen elkaar steeds verder drijven in hun commentaar, wordt het daardoor niet meer waar.
Veel herhalen maakt iets niet waar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:17

josien_m_ schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee, dat kun je niet. Als mensen elkaar steeds verder drijven in hun commentaar, wordt het daardoor niet meer waar.
Veel herhalen maakt iets niet waar.

Soms is herhaling toch echt de waarheid gebaseerd op beelden die we delen met elkaar.

Of ontken jij nu dat die paarden er slecht uitzien en dit wellicht niet de verstandigste actie is?