Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luckystory schreef:Uiteraard beweer ik nergens dat de dame hiervoor suïcidale gedachten zal krijgen.
Maar online meningen en vooral vele negatieve online meningen kunnen wel degelijk psychologisch schade doen met vergaande gevolgen.
Daar zijn genoeg voorbeelden van in de media.
Ik had dit topic nog niet gelezen tot vandaag en ik schrok echt van het aantal negatieve posts zo allemaal bij elkaar.
Mijn gevoel hierbij is dat dit niet ok is.
meggiemeg schreef:Luckystory schreef:Uiteraard beweer ik nergens dat de dame hiervoor suïcidale gedachten zal krijgen.
Maar online meningen en vooral vele negatieve online meningen kunnen wel degelijk psychologisch schade doen met vergaande gevolgen.
Ik had dit topic nog niet gelezen tot vandaag en ik schrok echt van het aantal negatieve posts zo allemaal bij elkaar.
Ik denk ook vooral dat ze door de reacties van de mensen in haar omgeving versterkt wordt in wat ze wil gaan doen of de rit die ze nu aan het rijden is. Er zijn genoeg reacties te lezen op o.a. haar FB account waar ze steun krijgt maar helaas niemand die zich openlijk afvraagt of de paarden het wel aankunnen of dat het wel verstandig is of dat de door haar gekozen route wel logisch is, ga zo maar door. Als niemand in je omgeving of directe omgeving tegengas geeft zal het best lastig zijn om een ander inzicht te krijgen.
Luckystory schreef:Uiteraard beweer ik nergens dat de dame hiervoor suïcidale gedachten zal krijgen.
Rocamor schreef:Hoe zou jij dan willen zien hoe er gereageerd zou worden Luckystory?
- niet reageren als je toch niks positiefs kunt zeggen/
- max 1 of 2 reacties met (voor de persoon in kwestie) negatieve feedback?
- max 1 pagina met (voor de persoon in kwestie) negatieve feedback?
En daarna? enkel nog positieve of nieuwsgierige reacties toelaten? Zo'n topic sluiten? Of alle negatieve feedback na het maximum aantal door een mod laten weghalen?
Luckystory schreef:Er werden opmerkingen gemaakt over inbeslagname van haar paarden, men zocht eerdere fundraising acties op, men trekt openlijk het feit in twijfel dat ze het ingezamelde geld aan het goede doel zal geven, de link naar haar social media wordt doorgegeven,... Etc.
Dat gaat toch best ver?
Ik begrijp jullie insteek om te reageren ook hoor. Ik begrijp de twijfels bij deze hele onderneming. Maar als je als buitenstaander even toevallig op dit topic terecht komt en je gaat alles lezen. Dat zijn dan een hele hoop pagina's met negatieve commentaren gericht tegen 1 persoon... Het deed mij de wenkbrauwen fronsen.
Misschien ben ik naïef om te denken dat jullie erop wijzen wat zou uithalen.
Jolliegirl schreef:Een van de paarden ziet er echt vermagerd uit...heel de bespiering op de kont is weggevroten...ruggengraat zichtbaar...en ze stapt gewoon weer op...
Jolliegirl schreef:Misschien als je een topic leest met 10 paginas negatief commentaar....je er vanuit kunt gaan dat hetgeen waar het over gaat ook gewoon echt slecht is.
josien_m_ schreef:Jolliegirl schreef:Misschien als je een topic leest met 10 paginas negatief commentaar....je er vanuit kunt gaan dat hetgeen waar het over gaat ook gewoon echt slecht is.
Nee, dat kun je niet. Als mensen elkaar steeds verder drijven in hun commentaar, wordt het daardoor niet meer waar.
Veel herhalen maakt iets niet waar.