Ruiter Maartje achtervolgd door wolf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:48

Loretta schreef:
Het erge vind ik dat er om dierenlevens niets en dan ook niets gegeven wordt. De PVDD is wat dat betreft gigantisch door de mand gevallen.

Samenleven met top predators is iets heel anders dan samenleven met bijvoorbeeld vossen.

Ja, dat vind ik ook verschrikkelijk. Ik vind het ook erg dat vossen andere dieren opeten. Maar dit is van een heel andere orde. Ik word elke keer verdrietig als ik aangevreten schapen of kalveren zie, en hoewel ik het niet wil kan ik mij maar al te goed de stress voorstellen van de dieren die een aanval hebben overleefd of die een kuddegenoot opgevreten hebben zien worden. En van de mensen waar de dieren bij horen want hoe moet je ze g0dverd0mme beschermen.

Als je dan bedenkt dat de beschaving van een land is af te lezen aan hoe er met dieren wordt omgegaan. In wat een rotland leven we als subsidies, dus geld, gewoon weer eens belangrijker is ;(

tienus63

Re: Ruiter Maartje achtervolgd door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:22

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:43

anjali schreef:
Ik vind dit nogal wat. Schrammen? Dat zal wel een eufemisme zijn. En daarbij, als de huid doorboord is en er dus contact van speeksel van het aanvallende wilde dier met bloed van het slachtoffer was, dan moet je zowiezo behalve een tetanusvaccinatie ook een vaccinatie tegen hondsdolheid hebben, wat een hele zware spuit is. Het kind is ook naar een arts gebracht begrijp ik uit de berichten. Die mensen willen kennelijk geen contact met de media, waarom niet? Vanwege de polarisatie tussen pro- en anti-wolfers? Ik zou loeikwaad zijn als het mijn kind zou zijn wat aangevallen was!

Als hier een koe wordt aangevallen, zou ik dat zelf zo Anoniem mogelijk willen melden. Er komt toch een bak stront op je af.
Net zoals die mevrouw met de hond. Traumatische ervaring en online wordt ze voor van alles en nog wat uitgemaakt en beschuldigd.
Dat hoef je niet persoonlijk naar je kop te krijgen met een prive berichtje of aan je huis.

In dit geval is het al erg genoeg dat de naam van de BSO bekent is. Die krijgen nu ook honderden berichten van zowel "pro" en "anti" wolf.
Waarom zou je daar als bezorgde, zeer geschrokken ouder behoefte aan hebben? Het is heel goed dat ze anoniem blijven.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:49

Afbeelding

Waarom ze in de Randstad het probleem minder inzien uitgelegd in 1 screenshot....
Laatst bijgewerkt door Douce op 17-07-24 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:59

Duidelijker kun je het niet krijgen :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:00

@douce, scherp gesteld!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:11

tienus63 schreef:
Op dit kaartje staan de locaties van de afgelopen incidenten met een wolf rond Den Treek.
https://ep-map.com/map?lat=52.117886&ln ... 6VS9pbk10w

Yikes! Daar was ik afgelopen April op vakantie met mijn paard...
Toen gelukkig alleen nog af en toe een enkele wolf (mannelijke) gesignaleerd op Den Treek.

Is dit de vrouwelijke wolf geweest, die haar welpen beschermt? Ondanks dat kan je dit nu toch wel classificeren als een 'probleemwolf' neem ik aan? Dus wolvin en hele nest afschieten, want deze wolf leert haar nageslacht dat je de mens niet uit de weg hoeft te gaan en dat je de mens evt zelfs agressief kunt benaderen, want dat heeft ten slotte al meerdere keren geloond.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:26

anjali schreef:
Ik vind dit nogal wat. Schrammen? Dat zal wel een eufemisme zijn.

Ik snap dat je geschrokken bent, maar gedraag je alsjeblieft een beetje kalm.
"Het zal wel een eufemisme zijn" is onrust aanwakkeren.
Citaat:
Die mensen willen kennelijk geen contact met de media, waarom niet? Vanwege de polarisatie tussen pro- en anti-wolfers? Ik zou loeikwaad zijn als het mijn kind zou zijn wat aangevallen was!

Ik zou ook loeikwaad zijn.

En al dat gedoe over anti en pro wolf daar heeft niemand wat aan.

En ook met de poedel bleek dat het zin heeft om buiten het beeld van de media te blijven: zonder kennis van zaken roept iedereen maar van alles.

(En die boer in Wapserveen: ik heb tenminste zes verschillende verhalen gehoord. Daar word je niet blij van.)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:51

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:54

Het duurt even maar er komt meer duidelijkheid.
Ik ben nu benieuwd hoe de media gaat reageren en hoe dit het politieke standpunt gaat veranderen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:02

Mag toch hopen dat het dier "ingeslapen" wordt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:04

Nyaleti schreef:
anjali schreef:
Ik vind dit nogal wat. Schrammen? Dat zal wel een eufemisme zijn. En daarbij, als de huid doorboord is en er dus contact van speeksel van het aanvallende wilde dier met bloed van het slachtoffer was, dan moet je zowiezo behalve een tetanusvaccinatie ook een vaccinatie tegen hondsdolheid hebben, wat een hele zware spuit is. Het kind is ook naar een arts gebracht begrijp ik uit de berichten. Die mensen willen kennelijk geen contact met de media, waarom niet? Vanwege de polarisatie tussen pro- en anti-wolfers? Ik zou loeikwaad zijn als het mijn kind zou zijn wat aangevallen was!

Als hier een koe wordt aangevallen, zou ik dat zelf zo Anoniem mogelijk willen melden. Er komt toch een bak stront op je af.
Net zoals die mevrouw met de hond. Traumatische ervaring en online wordt ze voor van alles en nog wat uitgemaakt en beschuldigd.
Dat hoef je niet persoonlijk naar je kop te krijgen met een prive berichtje of aan je huis.

In dit geval is het al erg genoeg dat de naam van de BSO bekent is. Die krijgen nu ook honderden berichten van zowel "pro" en "anti" wolf.
Waarom zou je daar als bezorgde, zeer geschrokken ouder behoefte aan hebben? Het is heel goed dat ze anoniem blijven.

Heb een stevige mening over de keuze van de bso. Maar zij zijn vast ook geschrokken en voelen zich vast erg naar hierover. Doen ze ook niet expres, berichten sturen vind ik echt zout in de wond wrijven en niet oké.

Snap goed dat de ouders anoniem willen blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:13

Zolang er door ouders en BSO geen informatie wordt vrijgegeven is de kans op herhaling behoorlijk reëel en dat wil je als ouder/BSO toch ook niet op je geweten hebben!

Dus ik ben 'blij' dat er eindelijk meer duidelijkheid komt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:15

Maar wat voor info moeten ze verder nog geven.
BSO stopt per direct met de uitstapjes in de natuur, kind is gebeten, kleding wordt onderzocht en begeleider heeft het gezien.
En ouders willen met rust gelaten worden.

Ik denk dat dit het einde betekent van deze opvang.
Ouders zullen hun kinderen elders willen onderbrengen.

Ik vind de verklaring van de BSO helder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:54

Douce schreef:
[ [url=m/NEpIKn.png]Afbeelding[/url] ]

Waarom ze in de Randstad het probleem minder inzien uitgelegd in 1 screenshot....

Afbeelding

En als we dan de natuur zijn gang laten gaan zols we lezen bij pro wolf. zijn we ook meteen van het pro wolven probleem af. _O-
Nederland zonder dijken enz

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:02

Die trekken dan alle 13?? miljoen naar het oosten waardoor je nog minder schuwe wolven krijgt. Die kunnen dan over de hoofden lopen 8-)
In het gunstigste geval gaan die weer richting Duitsland.

Ik denk dat de dijk om de Noordzee er eerder is :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:04

maar dan komen ze wel in aanraking met de wolf en is het zo leuk niet meer....

Of ze verzuipen, ook probleem opgelost }>

Maar de opmerking de natuur zijn gang laten gaan.... dat geeft wel aan dat die alleen gemaakt word door de dommies...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:17

Amersfoort is Randstad dus technisch gezien is dat al het geval. Dat gepolariseer maar aldoor, beetje kinderachtig. Randstad vs platteland, pro-wolf vs anti-wolf. De wereld is niet zo eendimensionaal als je denkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:26

Waar, maar toch als je kijkt bij de reacties bij bijvoorbeeld het AD nu, klopt het toch wel behoorlijk.
Nee nooit helemaal, stad in wolvengebied zal ook geen drol in de gaten hebben... en er zijn ook vast plattelanders waarvan je denkt, welke steen heb jij gevonden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:28

Raineri schreef:
Amersfoort is Randstad dus technisch gezien is dat al het geval. Dat gepolariseer maar aldoor, beetje kinderachtig. Randstad vs platteland, pro-wolf vs anti-wolf. De wereld is niet zo eendimensionaal als je denkt.

Amersfoort is ringstad, niet Randstad. De Randstad ligt aan de andere kant van het Groene Hart.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat zich daar ook wolven gaan vestigen, trouwens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:52

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:54

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:58

Wat gek Olle, maar bedankt voor het aanpassen van de juiste link!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:47

Voor de mensen die steeds over het woord "vermoedelijk" vallen:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/376594 ... V5doXDWf4A

Citaat:
In korte tijd zijn er incidenten geweest met een wolf in de gemeente Leusden. Bij die incidenten hebben wolven zeer beschermend gereageerd, mogelijk omdat zij welpen hebben.

Wederom wordt er gebagatelliseerd, want er lopen wel degelijk welpen rond, 5 of 6 daar doen ze ook al zo geheimzinnig over, want dit is al in eerdere berichten bevestigd dat er welpen aanwezig zijn.
Maar nu zijn er 'mogelijk' welpen aanwezig :roll:

https://www.heuvelrug.nl/advies-provinc ... aangelijnd

Citaat:
Uit een eerste analyse van de beelden van de wildcamera’s door het Wolvenmeldpunt van BIJ12 blijkt dat deze wolf welpen heeft en dat deze welpen in de buurt van de hond waren. Volgens deskundigen heeft de wolf deze hond waarschijnlijk als bedreiging gezien en de welpen instinctief willen beschermen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:52

Ik vind die wolven wel erg lichtgeraakt hoor. Dat een poedeltje of een klein kind bedreigingen zijn. Volgens de "experts" dan. Ik bedoel, als die hond of dat kind nou het hol van die wolf aan het uitgraven waren: oké. Maar de o zo schuwe wolf ziet mensen/hondje die gewoon hun eigen ding doen als bedreiging? En dan ook nog op verschillende plekken, hoe grote straal rondom dat nest is dan ineens "bedreiging"?

Klopt niet.