Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:42

_San87_ schreef:
ZwarteHeks schreef:
Op clipmyhorse.tv kan je trouwens best een hoop zien van Edward en Kyton. Ik was even nieuwsgierig naar aanleiding van dit topic, heb het nu opstaan. Jullie kunnen mij mening hiervan iig wel voorspellen denk ik. :7

Heb je een linkje? Of is dit ook met abonnement?

Ik heb een abonnement, volgens mij kan je zonder niet het archief in duiken.

Elisa2

Re: Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:44

Ja wel, je kunt wel wat hengsten zien maar alleen korte filmpjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:48

Het korte filmpje was genoeg, thanks, Elisa.

Bevestigt wel wat op het Facebookfilmpje al te zien was. Geen reclame dit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:51

Graag gedaan :-)

Nee het is erg jammer, vraag me ook af wie er nu de meeste spanning had..ben geneigd om Edward te zeggen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:05

Zo zonde van zo'n hengst. Loopt de ganse tijd in twee stukken.

Ik snap overigens niet waarom Lantanas is goedgekeurd ooit. Wat een dweil :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:39

Schrik van de beelden van Edward. Aan de andere kant "weet je ook dat ze zo rijden". Net als het gros van de topsport... En het is tenenkrommend... Net als een bekende in de Friese dressuursport gerust 1 a 2u traint totdat het paard wel een keer luistert... En dat niet zo nu en dan, maar elke training. Maar ja. In de baan is het wel zo mooi en afgewerkt... Maar wat er thuis gebeurt weet weer niemand

Begin ook steeds meer afkeur voor Van Uytert te krijgen. Niet om het rijden! Vaak erg netjes, rustig en vriendelijk. Maar waarom snoeren ze alle monden af? En niet te zuinig :=

Voorbeeldje...
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:27

Ik heb al altijd een hekel gehad aan die lage neusriemen zowel vroeger als nu. Vroeger omdat ik vond dat het paard er optisch een erg lang hoofd van kreeg maar nu omdat ze gebruikt worden om de mond dicht te snoeren. Geef mij maar een ouderwetse gecombineerde neusriem.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:32

petraaken schreef:
Ik heb al altijd een hekel gehad aan die lage neusriemen zowel vroeger als nu. Vroeger omdat ik vond dat het paard er optisch een erg lang hoofd van kreeg maar nu omdat ze gebruikt worden om de mond dicht te snoeren. Geef mij maar een ouderwetse gecombineerde neusriem.

Mee eens
Al kunnen deze ook strak
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:35

Ik vind de lage neusriemen prima. Mits ze op de juiste hoogte zitten en niet aangesnoerd worden. Wat op de bovenstaande foto wel het geval is.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:39

denisesilver schreef:

Lantanas zelf vind ik ook niet zo geweldig, maar als je naar de hengstenkeuring hebt gekeken: zijn nakomelingen zagen er echt indrukwekkend uit met drie goed gangen, met een heel goed actief achterbeen.

Verder vind ik Renate v. Uytert naast een leuk en blij mens (zo komt ze tenminste over), wel vaak aan het surfen. Strak lichaam, hangen in de teugels en veel te veel spoorgebruik. Geen idee van wie ze lest heeft? Marlies van Baalen reed eerder ook zo strak, maar is er echt erg op vooruit gegaan en ben echt fan van haar en Habibi aan het worden. Maar begreep dat ze nu bij Rieky lest.

@ZwarteHeks, ben wel benieuwd wie die Olympische ruiter is: Anky, Edward, HP...verder kom ik eigenlijk niet. Allemaal LDR ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:49

petraaken schreef:

Die zitten op wedstrijd het vaakste te strak anders als je ze controleert :+

Bij de lage neusriem zelden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-24 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:49

manubres schreef:
denisesilver schreef:

Lantanas zelf vind ik ook niet zo geweldig, maar als je naar de hengstenkeuring hebt gekeken: zijn nakomelingen zagen er echt indrukwekkend uit met drie goed gangen, met een heel goed actief achterbeen.

Verder vind ik Renate v. Uytert naast een leuk en blij mens (zo komt ze tenminste over), wel vaak aan het surfen. Strak lichaam, hangen in de teugels en veel te veel spoorgebruik. Geen idee van wie ze lest heeft? Marlies van Baalen reed eerder ook zo strak, maar is er echt erg op vooruit gegaan en ben echt fan van haar en Habibi aan het worden. Maar begreep dat ze nu bij Rieky lest.

@ZwarteHeks, ben wel benieuwd wie die Olympische ruiter is: Anky, Edward, HP...verder kom ik eigenlijk niet. Allemaal LDR ruiters.

Coby van Baalen, Arjen Teeuwissen, Ellen Bontje, Tieneke Bartels, Imke Bartels, Adelinde Cornelissen, Annemarie Sanders, Sven en Gonnelien Rothenberger, volgens mij ben ik er dan wel van de oudere garde.

Hoewel Adelinde en Imke misschien nog niet echt oude garde zijn :+.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:37

Was ook blij met de vooruitgang van Marlies op Jumping. Vond haar heel erg vriendelijk rijden.

Denk dat mensen die niet zo bekend bent met freestyle, misschien niet weet dat er verschillende moeilijkheidsgraad zit in de kuren. Dus ze snappen daarom niet waarom een Fry wint tegenover iemand die misschien op dat moment rustiger/harmonieus reed.

Ik vond bijvoorbeeld Totvesletten Titanium met Marieke best hoog eindige, terwijl voor mij zag het uit als hij last had van zijn buik de hele proef.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:55

manubres schreef:
denisesilver schreef:

Renate lest bij Diederik van Silfhout.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:31

Dat verklaart wel het een en ander..

Die schaar ik ook niet onder paardvriendelijk, Las Vegas op de hengstenkeuring deed me denken aan het ouderwetse voorbeengezwaai. Hoewel het echt wel een talentvol paard is.

Ik vind wel dat je die neusriemen irl moet bekijken, foto's kunnen nogal vertekenen.

Lantanas was als jong paard ook een goede beweger hoor, alleen ohz heb ik hem nooit echt fijn zien gaan nog. Hij schijnt ook niet de makkelijkste te zijn.
Zijn nafok lijkt erg fijn, in ieder geval qua type en beweging tot nog toe.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:34

denisesilver schreef:

Lantanas vond ik echt de minste die erbij liep, was ook al helemaal leeg want een uur voordat hij de ring in moest liep ie al met schuim op de nek.

Markant bij de geldersen vond ik ook behoorlijk matig...

Las Vegas vond ik de leukste, maar helaas ook nogal strak aan de voorkant.
Heel jammer, ik vond Diederik voorheen altijd heel fijn rijden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:34

Elisa2 schreef:
Dat verklaart wel het een en ander..

Die schaar ik ook niet onder paardvriendelijk, Las Vegas op de hengstenkeuring deed me denken aan het ouderwetse voorbeengezwaai. Hoewel het echt wel een talentvol paard is.

Ik vind wel dat je die neusriemen irl moet bekijken, foto's kunnen nogal vertekenen.

Lantanas was als jong paard ook een goede beweger hoor, alleen ohz heb ik hem nooit echt fijn zien gaan nog. Hij schijnt ook niet de makkelijkste te zijn.
Zijn nafok lijkt erg fijn, in ieder geval qua type en beweging tot nog toe.

Irl zaten die neusriemen ook te strak kan ik je beamen.

Die Negro's van Van Olst kunnen Lantanas denk ik inderdaad wel hebben. Maar het zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben om daar ogenschijnlijk zo op in te leveren.

Diederik vond ik altijd heel vriendelijk rijden, tot en met Arlando, en daarna ging het heel snel achteruit. (Ik stoor me ook vreselijk aan hoe hij zijn schouders voorover buigt). Renate lijkt zich door haar houding heel erg vast te houden aan de teugels. Heeft ook makkelijk haar onderbenen wat te ver naar achter, waardoor dat nog erger lijkt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:16

Jammer dat we zijn aanbeland in ongegeneerd ruiters af kraken

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:50

996981 schreef:

Nou echt he. Wij zien de topruiters bijna altijd alleen op een grote wedstrijd of op een show met publiek (Horse event, hengstenshows). Er zijn er maar weinig waar je zomaar thuis mag komen kijken en daardoor weten we helemaal niet eens hoe ze thuis in de training rijden. We weten van de paarden ook alleen maar wat we op tv of in de ring zien, verder hebben we geen idee. Marlies is niet sinds Habibi ineens beter gaan rijden, maar dat kon ze al heel erg lang en heel erg goed. Net als de rest van het rijtje van internationale ruiters.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:56

996981 schreef:

Dat heet een mening hebben. Zoals jij ook vaak over van alles een mening hebt :D
En het paardenwelzijn wordt nou eenmaal een steeds groter gespreksonderwerp.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:06

manubres schreef:

Maar niet altijd op een reële manier, welzijn van paarden is namelijk altijd al een gespreksonderwerp geweest. De mensen voor wie dit nieuw is, hebben zich dat vooral aan zichzelf te danken. Het is dus des te vreemder dat ze niet bij zichzelf te rade willen gaan, maar wel wijzen naar anderen (Fry, Van Olst, Van Uytert en elke Olympische ruiter sinds 1980 werden hier al genoemd).

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:07

manubres schreef:
996981 schreef:

Dat heet een mening hebben. Zoals jij ook vaak over van alles een mening hebt :D

Deze mensen hebben niet gevraagd om jouw mening. Hebben niet gevraagd om uitgebreid besproken en geanalyseerd te worden zonder dat ze ervan af weten en hun duit in een zakje kunnen doen. Naar mijn mening is het niet netjes om op deze manier je mening te geven.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:15

Als ik ruiters daadwerkelijk af zou kraken, zou ik het heel anders omschrijven. Er komt op social media overigens genoeg beeldmateriaal naar buiten van hoe er thuis gereden wordt. Als je jezelf "tentoonstelt" (wedstrijden, shows, social media) kan je verwachten dat mensen een mening over je vormen. Helemaal als er dieren mee gemoeid zijn. Daarbij denk ik dat we redelijk netjes blijven hier, en ik ga er niet vanuit dat deze ruiters een fuck geven wat er over ze wordt gezegd op bokt.nl :+

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:19

Veronica2 schreef:
996981 schreef:

Nou echt he. Wij zien de topruiters bijna altijd alleen op een grote wedstrijd of op een show met publiek (Horse event, hengstenshows). Er zijn er maar weinig waar je zomaar thuis mag komen kijken en daardoor weten we helemaal niet eens hoe ze thuis in de training rijden. We weten van de paarden ook alleen maar wat we op tv of in de ring zien, verder hebben we geen idee. Marlies is niet sinds Habibi ineens beter gaan rijden, maar dat kon ze al heel erg lang en heel erg goed. Net als de rest van het rijtje van internationale ruiters.

Zo zie je maar dat meningen verschillen, ik vond Marlies altijd erg strak en op de 1 of andere manier kon geen paard bij haar normaal stappen, en ja ik heb haar irl zien rijden en met regelmaat tegen haar, ze is niet sinds Habibi beter gaan rijden ze is sinds ze bij Rieky lest een stuk losser gaan rijden. En ik wordt er een beetje moe van dat je geen mening mag hebben over ruiters of over combinaties, ik ben blij dat er over gepraat wordt en dat er dingen opvallen en er langzaamaan een verschuiving begint te komen dat dingen ook op een andere manier kunnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:27

Ik zie dat ook bij Marlies, hele goede stap van haar die ook beloond wordt in de punten.

Ik denk dat we gewoon ook moeten benoemen wat er wel goed gaat. De fijne ruiters die het goede voorbeeld geven.