Ziekte bij politiepaarden in Amsterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TaCaHa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:53

Gerucht of Waar????????
Er is Rhino in Vleuten-De Meern op een Pensionstal
Wie weet er iets over????????

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:51

Niemand, denk ik Verward
Misschien kun je beter je dierenarts bellen, die zal de meest actuele stand van zaken in jouw regio weten!

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 01:06

Tinda schreef:
Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
Op die stal hebben ze dat nl bij de paarden toegediend die nieuw besmet waren, maar deze knapte al snel op!!

Maar Zovirax is toch een zalfje (idd ter preventie van een koortslip) Verward
hoe dien je dat aan een paard toe?

Latitia: Ik wens jullie en de mensen van de ruiterij heel veel sterkte met dit enorme verlies het is echt te verschrikkelijk voor woorden...

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:34

Weet iemand hoe het met de rest van de paarden bij de Bereden Politie gaat!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:22

Wat ik er van gehoord heb, gaat het met het grootste deel van de paarden wel de goede kant op, er zijn ook geen nieuwe besmettingen meer bijgekomen. Het lijkt erop dat er weer rust komt, maar dan wel met hele grote verliezen.

gizar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:55

Zeker zijn het grote verliezen. Weet iemand of er op andere plaatsen rhino is uitgebroken?

brenda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:41

er schijnt in leiden en den haag ook rhino tehersen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:55

Sinds 26 maart is het weer toegestaan met paarden het terrein op en af te gaan bij ons.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:47

yesta"]
[quote="Tinda schreef:
Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
Op die stal hebben ze dat nl bij de paarden toegediend die nieuw besmet waren, maar deze knapte al snel op!!

Latitia: Ik wens jullie en de mensen van de ruiterij heel veel sterkte met dit enorme verlies het is echt te verschrikkelijk voor woorden...
[/quote]

Volgens mij was dat niet Zovirax maar Acyclovir dat is inderdaad in menselijk herpesmedicijn. Dat is toen met goed gevolg gebruikt bij een uitbraak in limburg begin 2002

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:46

De politiepaarden gaan over een week weer de straat op, er zijn geen nieuwe besmettingen meer en ze zijn nu allemaal kerngezond. Ze houden ze nog een weekje binnen in case off..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:48

Super! OK dan!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:50

Gelukkig goed nieuws!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:33

Ik hoor net dat er Rhino in Wassenaar is uitgebroken?

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:27

Bij ons op de manege en in de omgeving (regio Woerden) ook diverse verdenkingen van rhino.... Huilen

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:06

Ik heb van iemand gehoort die op een manege rijdt bij de grens leidschendam-denhaag, en leidschendam voorburg dat daar ook rhino is uitgebroken Huilen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:51

yesta"]
[quote="Tinda"]Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
[/quote]

[/quote]

Zovirax is inderdaad te gebruiken bij een koortslip, er is zelfs een andere variant van Zovirax, die werkt sterker, en die is om in te nemen bij herpes in de rest van het lichaam (wellicht ook de gordelroos). Dit is alleen op recept verkrijgbaar en ik weet niet of dit voor paarden toepasbaar is, heb hier zelf nog nooit van gehoor in ieder geval. Ik werk bij het bedrijf wat Zovirax verkoopt in Nederland. Vectavir is hetzelfde maar dan van een ander merk.

[quote="Naisven schreef:
Bij ons op de manege en in de omgeving (regio Woerden) ook diverse verdenkingen van rhino.... Huilen

Is dit waar? Mijn jaarling gaat deze maand naar de opfok in de buurt van Woerden dus ik ben heel benieuwd of dit zeker geconstateerd is????

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:38

In woerden is fernando overleden Scheve mond ik heb het gehoord van een meisje die daar woont Verdrietig

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:02

Ik hoorde op t nieuws (op de radio) dat de Rhino bij de Bereden Politie te Amsterdam weg is, maar met 6 overleden paarden. Ik hoop dat t zich niet verder uitbreid, want anders zijn wij ver van huis Scheve mond

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:22

Mik_beer schreef:
Ik hoorde op t nieuws (op de radio) dat de Rhino bij de Bereden Politie te Amsterdam weg is, maar met 6 overleden paarden. Ik hoop dat t zich niet verder uitbreid, want anders zijn wij ver van huis Scheve mond

Het is al verder uitgebreid... Scheve mond

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:41

gelukkig gaat het de goede kant op met de bereden politie A'dam.
hopelijk dat ze er bij de andere paarden optijd bij zijn

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:48

Mijn vriendin verzorgde eerst mijn paard omdat ik heel erg ziek ben, maar nu mag er van haar eigen stal niemand meer op een andere stal komen, dus nu zit ik met een groot probleem...
Ik sta trouwens op een stal precies tussen leidschendam en zoetermeer, ik hoop dat het niet deze kant op komt.(lijkt me sterk, het is nu al in Leidschendam...)

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:59

Nicolien, weet je ook op welke manege?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:01

Maneg ede morgenstond is het nu ook

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:24

Aramat schreef:
Nicolien, weet je ook op welke manege?

Ik vraag het na! Ik woon daar niet in de buurt, vandaar dat ik niet gevraagd heb welke manege het is, ik ken de manege's daar toch niet, maar ik ga d'r achter aan!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:28

Okee dankje!