Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinda schreef:Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
Op die stal hebben ze dat nl bij de paarden toegediend die nieuw besmet waren, maar deze knapte al snel op!!
yesta"]
[quote="Tinda schreef:Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
Op die stal hebben ze dat nl bij de paarden toegediend die nieuw besmet waren, maar deze knapte al snel op!!
yesta"]
[quote="Tinda"]Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
[/quote]
Maar Zovirax is toch een zalfje (idd ter preventie van een koortslip)![]()
hoe dien je dat aan een paard toe?
[/quote]
Zovirax is inderdaad te gebruiken bij een koortslip, er is zelfs een andere variant van Zovirax, die werkt sterker, en die is om in te nemen bij herpes in de rest van het lichaam (wellicht ook de gordelroos). Dit is alleen op recept verkrijgbaar en ik weet niet of dit voor paarden toepasbaar is, heb hier zelf nog nooit van gehoor in ieder geval. Ik werk bij het bedrijf wat Zovirax verkoopt in Nederland. Vectavir is hetzelfde maar dan van een ander merk.
[quote="Naisven schreef:Bij ons op de manege en in de omgeving (regio Woerden) ook diverse verdenkingen van rhino....