De Sims 4 breidt uit met een paardenboerderij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:50

Daphne__ schreef:
Ik speel de sims 4 met alle uitbreidingen en pakketten, 100erden meubels, kleding en prut gedownload... Op een Dell Latitude laptop van zeker 10 jaar oud :+ Wel 1tb, maar echt een fossiel :')

Alleen wisselen van bouwen naar leven duurt even, maar verder speelt hij het op z'n slofjes :D

Oh, mijn oude Dell draaide Sims 3 ook vlekkeloos. Vraag me niet hoe maar hij deed het. :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:36

Carmen_x schreef:
Kan dit alleen op laptop/computer of ook op smartphone/tablet?
De Sims 4 kan enkel op computers. Windows en Apples zijn officieel ondersteund, maar Linux werkt ook prima via Proton/Wine.

Smartphones en Tablets gaan hardwaretechnisch De Sims 4 ook nooit kunnen draaien, dus ook met hacky hacky manieren ga je dat niet zomaar werkend krijgen. Je kan hooguit vanuit een computer naar een tablet streamen en daar een muis en toetsenbord aanhangen, maar dat is zelfs met een goed internetverbinding tricky en op dat punt kun je net zo goed gewoon op de computer spelen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:40

Je hebt toch the sims free play of the sims mobile. In beide geloof ik geen paarden maar die zijn gewoon in de app store te downloaden.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:02

friezenfan2 schreef:
Je hebt toch the sims free play of the sims mobile. In beide geloof ik geen paarden maar die zijn gewoon in de app store te downloaden.
Ja klopt, maar dat is wel heel wat anders dan de computerversies van De Sims 4. "Dit", als in alles wat we hier in dit topic laten zien, kan niet op mobiele apparaten. Wel een optie idd voor Carmen om naar te kijken als ze geen computer tot haar beschikking heeft.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:20

Cambionn schreef:
Wintu schreef:
Mijn spel gaat toch wel wat haperen als ik alle uitbreidingen gebruik en ook als ik veel personages heb lopen. Mijn pc is een gaming laptop van twee jaar oud. Mar dat gebeurt bij jullie niet?
Geen enkel probleem mee, en ik zit op een 6 jaar oude custom built gaming desktop.

Klinkt als een tekort in de hardware. Bedenk wel dat de minimum/recommended specs voor basegame danwel basegame+die uitbreiding gelden, niet voor alles tegelijk (laat staan met mods). Dan zou je namelijk per mogelijke combi aan uitbreidingen moeten gaan rekenen, en dat is niet te doen. Hoe meer je toevoegd, hoe meer RAM en CPU nodig is. "2 jaar oude gaming laptop" zegt niet zo veel. Wat voor CPU, RAM en GPU zit erin (en dan met alle nummertjes, dus niet enkel i5 maar bijv. i5-6600K ;) )?

I5 9300HF CPU 2.40Ghz 16GB Ram
Geen idee of het ok is, maar dit staat er :)
Lenovo laptop

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:01

Wintu schreef:
Mijn spel gaat toch wel wat haperen als ik alle uitbreidingen gebruik en ook als ik veel personages heb lopen. Mijn pc is een gaming laptop van twee jaar oud. Mar dat gebeurt bij jullie niet?

Nee, totaal geen last van. Nu heb ik heb wel een heel zware, high end, watergekoelde pc gebouwd. Maar ik heb hem even op een oude laptop geïnstalleerd en ook daar draait hij helemaal prima. Wellicht even een herinstallatie proberen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:07

Wintu schreef:

Nee hier ook nergens last van bij mijn HP Pavilion. Kan de sims gewoon draaien. Zonder problemen. Geloof dat die inmiddels alweer 2 a 3 jaar oud is.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:57

Wintu schreef:
Lenovo laptop
De proccesor zou prima De Sims 4 aan moeten kunnen. Scoort vergelijkbaar met de processor in mijn 6 jaar oude bak. Dat was toen ik hem bouwde een topding, maar nu niet veel bijzonders meer. Maar genoeg voor De Sims en de meeste games.

16GB RAM zou ook genoeg moeten zijn. Zeker als het DDR4 is, wat ik niet uit je gegevens kan halen maar wel vermoed. Draai zelf ook op 16GB DDR4.

Ik mis de videokaart/GPU? Ik heb bijvoorbeeld een Nvidia GTX1080 in mijn kast. Zonder dGPU is het ook geen gaming laptop, en dat zou ook je problemen verklaren. Maar wellicht dat je hem gewoon niet genoemd hebt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:10

Cambionn schreef:
Wintu schreef:
Lenovo laptop
De proccesor zou prima De Sims 4 aan moeten kunnen. Scoort vergelijkbaar met de processor in mijn 6 jaar oude bak. Dat was toen ik hem bouwde een topding, maar nu niet veel bijzonders meer. Maar genoeg voor De Sims en de meeste games.

16GB RAM zou ook genoeg moeten zijn. Zeker als het DDR4 is, wat ik niet uit je gegevens kan halen maar wel vermoed. Draai zelf ook op 16GB DDR4.

Ik mis de videokaart/GPU? Ik heb bijvoorbeeld een Nvidia GTX1080 in mijn kast. Zonder dGPU is het ook geen gaming laptop, en dat zou ook je problemen verklaren. Maar wellicht dat je hem gewoon niet genoemd hebt.

DDR4 en NVIDIA GEFORCE gtx 1650

https://tweakers.net/pricewatch/1400330 ... ificaties/

Hij draait de sims wel hoor, maar niet even soepel met alle uitbreidingen, dus paarden, een hond, wat kippen, een koe en een lama, gecombineerd met visite, trekt ie niet zo goed.

Misschien heb ik mijn settings van de game te hoog staan en trekt het werkgeheugen van de videokaart dat niet, kan ook nog. Drivers zijn up to date.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:40

Wintu schreef:
DDR4 en NVIDIA GEFORCE gtx 1650

https://tweakers.net/pricewatch/1400330 ... ificaties/

Hij draait de sims wel hoor, maar niet even soepel met alle uitbreidingen, dus paarden, een hond, wat kippen, een koe en een lama, gecombineerd met visite, trekt ie niet zo goed.

Misschien heb ik mijn settings van de game te hoog staan en trekt het werkgeheugen van de videokaart dat niet, kan ook nog. Drivers zijn up to date.
Oh dat zou geen probleem mogen zijn nee. Heb hier ook een laptop met een i7-7700HQ, 16GB DDR4, en een GTX1050 naast de desktop en die draait het met alle uitbreidingen nog prima. Door Linux heen ook nog.

Wellicht settings te hoog dan ofzo. Daar zou je idd mee rond kunnen spelen als het vervelend wordt. Maar met die specs mag het niet echt een probleem zijn.

Jolliegirl

Re: De Sims 4 breidt uit met een paardenboerderij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:36

Ik heb problemen met de betaling... abn doet raar en laad de betaalpage niet.
irritant , ik wil gamen :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:17

Jolliegirl schreef:
Ik heb problemen met de betaling... abn doet raar en laad de betaalpage niet.
irritant , ik wil gamen :')

Had ik ook met abn! Uiteindelijk met de paypal van m’n vriend betaald

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:28

Abn werkt inderdaad niet meer bij ea games/origin. Had precies hetzelfde. Uiteindelijk ook betaald met mijn eigen PayPal. Dat werkt ook een stuk beter dus die ga ik er in houden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:13

Lekker dan...ik heb niets anders..

Iemand die mij kan helpen dmv een tikkie of werkt dat niet zo simpel?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:47

Jolliegirl schreef:
Lekker dan...ik heb niets anders..

Iemand die mij kan helpen dmv een tikkie of werkt dat niet zo simpel?

Ik stuur je wel n pbtje. als het kan wil ik wel helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:36

Het is al opgelost , maar toch bedankt!
Mijn vriend blijkt PayPal te hebben

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 00:00

@Wintu: ik weet dat de sims 4 een issue heeft waarin die maar gebruik maakt van 1 CPU core, hoeveel je er ook hebt. Zijn geloof ik wel manieren om daar omheen te manoeuvreren, maar daar heb ik mij nog niet aan gewaagd. Ik heb sinds deze uitbreiding hetzelfde probleem, ook een Lenovo gaming laptop die het prima aan zou moeten kunnen. Maar bij mij zit de bottleneck dus in de CPU. Ik heb nu m'n settings op medium gegooid met enkele op hoog, en dat scheelt.

Mocht je trouwens lag hebben: naar het menu gaan waarin je opslaat, of even naar build/buy mode en dan naar dat menu gaan, wil nog wel eens helpen (je zal zien dat de lag dan direct weg is). Of de game opnieuw opstarten, dat doe ik sowieso met enige regelmaat als ik langer dan een uurtje of twee speel achter elkaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:44

Kan niet wachten tot er nieuwe content uitkomt voor de paardenspullen.
Van de sims3 was er zó veel te vinden, van poetsplaats spullen, tot tuinslangen, tot hoofdstelhangers.

Zouden spullen it de sims 3 niet werken in de sims 4?
Zoveel verschil kan daar toch niet in zitten? Of zie ik dit compleet verkeerd?

https://sites.google.com/view/the-sierr ... /tack-shop

Hier kan je al een hoop downloaden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:13

nog niet helemaal tevreden over de vorm maar ziet er toch al leuk uit O:)
Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:45

Jolliegirl schreef:
Zouden spullen it de sims 3 niet werken in de sims 4?
Zoveel verschil kan daar toch niet in zitten? Of zie ik dit compleet verkeerd?
De onderliggende programmering is compleet anders, dus dat gaat echt niet zomaar werken. Om iets van De Sims 3 in De Sims 4 te krijgen, moet je dus de hele mod/CC ombouwen naar iets dat De Sims 4 kent.

Beetje zoals dat je Windows software niet zomaar op Apple kan draaien en andersom. Terwijl het beide besturingsystemen zinn met veel vergelijkbare functies. Er zijn wel spellen die op beide draaien, maar daarvoor is de onderliggende programmering wel aangepast tussen de 2 zelfs al lijkt het spel voor de gebruiker hetzelfde.

Mods (en CC) zijn dan wel weer makkelijker dan een hele game, maar ook die hebben wat dingetjes die aangepast moeten worden. De Sims 4 snapt een Sims 3 mod echt niet, en gaat die niet kunnen inladen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:12

Ah wat jammer. Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:13

MallyBelly schreef:
[ [url=m/dNvZHN.png]Afbeelding[/url] ]

Maak jij dit zelf?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:00

Jolliegirl schreef:
MallyBelly schreef:

Maak jij dit zelf?

Ja deze heb ik zelf gemaakt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:53

MallyBelly schreef:

Heel vet dat je dit kan!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:42

Er is een mod voor de sims 4 multiplayer. Waat iemand hoe die precies werkt?
Stel dat mijn vriend en ik willen samen spelen, moeten we dan twee pc’s gebruiken?