Bonte schreef:Miss_Mii21 schreef:Je kan zelf van stal switchen, voor zover er een betere keuze is want nergens lijkt het voerbeleid 100% op orde te zijn. En als het dat wel is, dan staan de paarden amper buiten, staan ze in kletsnatte paddocks of zijn er 0 voorzieningen.
Beetje kort door de bocht, om alle pensionstallen slecht te bestempelen. Ken jij alle pensionstallen in Nederland?
Ik kom in een pensionstal in Zwaanshoek, waar dit allemaal op orde is. Mensen moeten zelf het voer voor hun paard neerzetten. Paarden staan de hele dag buiten met voldoende hooi. Nu staan ze dag en nacht buiten. Ook op stal de hele dag door hooi. In de winter zijn de paddocks wel nat, maar dat hou je niet tegen. Er zijn genoeg goede pensionstallen, maar waarschijnlijk niet bij jou in de buurt. Je kan ze zelfs ook aangeven bij een organisatie, dat er controle moet komen. Heb je dat zelf ook al gedaan en wat was de uitkomst?
Dit gaat indd in de omgeving van += 1 uur rijden bij mij. Er zouden vast wel goede stallen zijn, daar twijfel ik niet aan, maar niet in de te rijden omgeving. Ik ben al tig keer aan het informeren geweest maar omdat er geen beleid is voor dat een paard elke x aantal uren moet eten / anders maagzweren krijgt; kan dit ook maar gewoon en wordt er niet gehandhaaft. Paarden die in vieze stallen staan/ hun eigen mest, er is simpelweg geen beleid dat ze niet in hun eigen mest mogen/moeten staan, dus er is niks om op te handhaven. Dat is het hele probleem.