[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:09

Het punt is dat we niet weten of en welke wantoestanden er zijn.
Dus weet je ook niet of het protest al dan niet terecht is in dit geval.

Mensen doen om tradities in ere te houden bijzondere dingen.
Over het algemeen zijn sectoren ook niet goed in zelfregulering. Denk dat daar genoeg voorbeelden van zijn in de dierenhouderij.

Opgegraven worden uit je veilige plek en vervolgens verscheurd worden vind ik best een slechte dood.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:13

Wintu schreef:
Ik zet de activisten niet weg, alleen als er bij deze jacht niet op daadwerkelijk vossen wordt gejaagd (en ik heb nog nergens het tegendeel gelezen) dan hebben ze daar op dat punt niets te zoeken. Dat is hetzelfde om bij een paddock paradise te demonstreren tegen het opstallen van paarden.

Jij gaat er vanuit dat er geen misstanden zijn omdat je die niet lees.
Ik ga er vanuit dat we gewoon niet weten of er wel of geen misstanden zijn. Dus het zou wel kunnen dat het wel zo is.

In dat geval hebben ze er wel wat te zoeken.

En dan gaat je vergelijking met niet op.
Is meer als een demonstratie bij Indoor Brabant tegen mogelijke misstanden in de paardensport.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:15

fransje23 schreef:

Over het algemeen zijn sectoren ook niet goed in zelfregulering. Denk dat daar genoeg voorbeelden van zijn in de dierenhouderij.

Opgegraven worden uit je veilige plek en vervolgens verscheurd worden vind ik best een slechte dood.

Apart dat mensen daar nooit voor kiezen toch als ze voor euthanasie kiezen idd.

En heel vreemd dat we het voor onze dieren ook nooit kiezen. Het is bijna alsof het toch niet zo diervriendelijk is :=

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:23

Avalanche schreef:
Precies. En dus is het als mens simpelweg niet ethisch om een vos te laten verscheuren wel?

Zeg ik ergens dat dat ethisch is dan?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:28

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
Ik zet de activisten niet weg, alleen als er bij deze jacht niet op daadwerkelijk vossen wordt gejaagd (en ik heb nog nergens het tegendeel gelezen) dan hebben ze daar op dat punt niets te zoeken. Dat is hetzelfde om bij een paddock paradise te demonstreren tegen het opstallen van paarden.

Jij gaat er vanuit dat er geen misstanden zijn omdat je die niet lees.
Ik ga er vanuit dat we gewoon niet weten of er wel of geen misstanden zijn. Dus het zou wel kunnen dat het wel zo is.

In dat geval hebben ze er wel wat te zoeken.

En dan gaat je vergelijking met niet op.
Is meer als een demonstratie bij Indoor Brabant tegen mogelijke misstanden in de paardensport.

Ja, daar ga ik vanuit. Ik ga van het goede uit, onschuldig tot schuld is bewezen. Jij beschuldigt al, voor het geval dat.... en dat vind ik niet ok.

Als activisten hadden geprobeerd een jacht te beletten, waarbij aangetoond was dat er op werkelijk vossen was gejaagd of dat dat elk jaar bij die jacht zo is of als is aangetoond dat ze bij vorige jachten dit ook deden, dan was ik naast ze gaan staan hoor. Echter kun je niet mensen gaan beschuldigen als je het niet zeker weet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:32

Avalanche schreef:
fransje23 schreef:

Apart dat mensen daar nooit voor kiezen toch als ze voor euthanasie kiezen idd.

En heel vreemd dat we het voor onze dieren ook nooit kiezen. Het is bijna alsof het toch niet zo diervriendelijk is :=

Verscheurde vossen zitten je wel dwars he... en eh voor verscheurde schapen krijg je een financiele vergoeding, vinden de mensen een verscheurd dier ineens niet zo erg. Ik zou zeggen, kom demonsteren aldaar! :)F

Euthanasie bij mensen vind ik hier trouwens niet zo gepast en zekers niet om daar een flauw grapje over te maken...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:35

Waar het om gaat is dat het geen zin heeft om illegale misstanden te gebruiken om ergens actie te gaan voeren tegen iets dat volkomen legaal is
En hetzelfde geldt in dit topic, het heeft weinig zin om illegale wantoestanden als verdediging te gebruiken voor deze activisten die duidelijk niet op de goede plek waren om te protesteren tegen wat dan ook, en al helemaal niet tegen vossenjacht die al tig jaar verboden is

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:40

Wintu schreef:
Verscheurde vossen zitten je wel dwars he...

Nope. Wat me dwars zit is dit:
Lusitana schreef:
Als ze niet in de baan van paarden gaan staan of zitten, wordt er niemand omver gereden en verscheurd worden is nog een genadige dood voor een vos als je vergelijkt met langzaam doodgaan na aanrijding of door ziektes

Dat is complete nonsens.
En wat nog problematischer is, is dat die dood willens en wetens is gekozen door mensen. Dát is mijn probleem, en dat het dan nog goedgepraat wordt ook. Echt, zot geworden.

Wintu schreef:
en eh voor verscheurde schapen krijg je een financiele vergoeding, vinden de mensen een verscheurd dier ineens niet zo erg.

En dat heeft er dus niets mee te maken, want het is niet alsof diezelfde mens een roedel wolven op schapen af stuurt, wel?
Wintu schreef:
Euthanasie bij mensen vind ik hier trouwens niet zo gepast en zekers niet om daar een flauw grapje over te maken...

Is ook geen grapje. Wel een prima manier om te illustreren dat het blijkbaar toch niet zo'n heel genadige dood is. Als dat wel zo was, zouden mensen daar ook voor kiezen, maar dat doen ze dus niet.
Overigens zit er verschil tussen een grapje en sarcasme :)*

Wintu

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:48

Tja, eens hoor, dat een dier verscheuren door hondachtigen verschrikkelijk is. Of dat nu door hondachtigen gebeurd die door de mens er op af worden gestuurd of door hondachtigen waar mensen niks mogen doen om ze tegen te houden. Maakt voor het dier die verscheurd wordt natuurlijk niet uit ;) en daar gaat het toch om, het verscheurde dier en wat een ellende en angst dat is voor zo een diertje?

Nou newsflash, mensen mogen daar niet eens voor kiezen. Die mogen al amper voor euthanasie kiezen, humaan inslapen is er voor dieren wel, maar voor mensen nog vrij moeilijk hoor. Dus tja, ik vind grapjes of sarcasme over dat onderwerp niet gepast.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:48

Wintu schreef:
Ja, daar ga ik vanuit. Ik ga van het goede uit, onschuldig tot schuld is bewezen. Jij beschuldigt al, voor het geval dat.... en dat vind ik niet ok.

Als activisten hadden geprobeerd een jacht te beletten, waarbij aangetoond was dat er op werkelijk vossen was gejaagd of dat dat elk jaar bij die jacht zo is of als is aangetoond dat ze bij vorige jachten dit ook deden, dan was ik naast ze gaan staan hoor. Echter kun je niet mensen gaan beschuldigen als je het niet zeker weet.

Ik beschuldig niet, ik geef aan het niet te weten.

Daarbij beschuldig jij nu de activisten dat ze daar onterecht zijn. Dat is iets wat we ook niet weten.

Die jacht is volgens mij frequenter dan jaarlijks.
De honden en het personeel worden betaald van de inkomsten van het organiseren van jachten. Op de site schrijven ze dat ze drie keer per week uitrijden.
Tenminste zo begrijp ik het
:)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:51

Vossenjacht is vreselijk. Liever dat daar gewone jagers naar toe gaan om het gebied onder controle te houden. Mijn vader was een jager en die schoot vaker niet dan wel. Iedere zaterdag zat hij dieren te tellen in zijn jachtgebied om de populatie op peil te houden. Niet zozeer omdat hij dieren doodschieten leuk vond, maar omdat hij onwijs van de natuur hield.

We hebben als het om dieren gaat echt hele rare tradities gehad. Katten uit elkaar trekken bijv. Daar zijn bij demonstraties toen het afgeschaft zou worden zelfs doden gevallen. Dieren mishandelen uit leedvermaak is vanuit vroeger iets wat de mens doet en deed. Gelukkig zijn we steeds een beetje wijzer geworden. Ik geniet niet van dit filmpje, al moest ik wel even lachen erom. Wat een stoere knol! En inderdaad die honden die vrolijk erachter aan gingen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:56

Dat paard is echt een topper, denk dat iedereen het daar wel over eens is!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:57

fransje23

Er is een jachtseizoen, nl de herfst en winter
In dat jachtseizoen wordt er gewoonlijk door de verschillende verenigingen elk weekeinde gejaagd , het jachtzeizoen wordt elk jaar opnieuw geopend

Die activisten waren aanwezig bij een slipjacht , dat is duidelijk aangegeven door alle partijen , daar is geen wazigheid over in de artikelen en video ervan , en dus daar onterecht want bij een slipjacht wordt een getrokken spoor gevolgd
Het is een soort enerverende buitenit met honden erbij die een spoor volgen, meer niet

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:58

fransje23 schreef:
Wintu schreef:

Ik beschuldig niet, ik geef aan het niet te weten.

Daarbij beschuldig jij nu de activisten dat ze daar onterecht zijn. Dat is iets wat we ook niet weten.

Die jacht is volgens mij frequenter dan jaarlijks.
De honden en het personeel worden betaald van de inkomsten van het organiseren van jachten. Op de site schrijven ze dat ze drie keer per week uitrijden.
Tenminste zo begrijp ik het
:)

Ik zie al waarom de activisten er stonden. De hunting act staat flushing of foxes to a bird of prey toe. Dat betekent dat een fox uit het hol wordt gejaagd en een roofvogel, maar niet de hond de vos pakt.

Nou in dat geval geef ik de activisten groot gelijk. Dieren bejagen voor de thrill of the kill is ten zeerste af te keuren. Dus dan geef ik je 100 procent gelijk Fransje!

The February 2005 hunting ban necessitated major changes in how hunting was conducted in order to conform to the new law. The Cottesmore now practises both line hunting (following a trail laid by Hunt staff or supporters) and the flushing of foxes to a bird of prey which is explicitly permitted by the Hunting Act.

Deze tekst staat op de hoofdpagina van de besproken jacht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:04

Lusitana schreef:
fransje23

Er is een jachtseizoen, nl de herfst en winter
In dat jachtseizoen wordt er gewoonlijk door de verschillende verenigingen elk weekeinde gejaagd , het jachtzeizoen wordt elk jaar opnieuw geopend

Die activisten waren aanwezig bij een slipjacht , dat is duidelijk aangegeven door alle partijen , daar is geen wazigheid over in de artikelen en video ervan , en dus daar onterecht want bij een slipjacht wordt een getrokken spoor gevolgd
Het is een soort enerverende buitenit met honden erbij die een spoor volgen, meer niet

In dit geval de Cottesmore hunt gaan ze drie keer per week op pad in het seizoen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:26

Wintu schreef:
Nou in dat geval geef ik de activisten groot gelijk. Dieren bejagen voor de thrill of the kill is ten zeerste af te keuren. Dus dan geef ik je 100 procent gelijk Fransje!

En dát is dus waar ik een probleem mee heb. En dat iemand dat nog een genadige dood durft te noemen ook......

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:35

Genadige dood in vergelijking met langzaam doodgaan omdat je honderden teken op je hebt of schurft om maar wat te noemen waar ze in de natuur mee te maken hebben Ze hebben mazzel dat ze geen natuurlijke vijanden hebben anders werd toch altijd een percentage opgevreten?

Wintu schreef:
Ik zie al waarom de activisten er stonden. De hunting act staat flushing of foxes to a bird of prey toe. Dat betekent dat een fox uit het hol wordt gejaagd en een roofvogel, maar niet de hond de vos pakt.

The February 2005 hunting ban necessitated major changes in how hunting was conducted in order to conform to the new law. The Cottesmore now practises both line hunting (following a trail laid by Hunt staff or supporters) and the flushing of foxes to a bird of prey which is explicitly permitted by the Hunting Act.

Op de video waar het om gaat waren ze met honden
Er was geen sprake van een jacht met roofvogel hier daar kunnen ze voor terecht bij de houders van die roofvogels lijkt mij, als ze willen protesteren? Het is nooit terecht om in het pad van paarden te gaan staan, zitten of lopen dat is gewoon stom

En slipjacht heeft niet te maken met thrill to kill, want er is geen kill
Het is de thrill van lange gallopades in gezelschap en toffe hindernissen en rustige drafjes tussendoor waarbij je gesprekjes kunt hebben

https://www.youtube.com/watch?v=-yhZj6WRuIU
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-02-23 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:37

Ibbel schreef:
In NL mag overigens nog steeds iedere boer (hoeft niet eens van adel te zijn :P ) die een bepaald minimaal aantal hectares bezit op z'n eigen land jagen.

Dit klopt niet. Zonder jachtacte mag niemand in Nederland jagen. En als een boer een jachtacte heeft mag hij een jachtveld beheren als hij dat bezit. Dit moet dan wel 40 hectare aaneengesloten zijn. Dus zonder onderbrekingen van wegen of wat dan ook. Heb je dat niet dan moetje een jachtveld huren als je een jachtacte hebt. Mijn partner heeft geen jachtacte en ook geen 40 hectare land dat aaneengesloten ligt.
Hij jaagt dus niet op ons land. Het beheer bij wildschade wordt gedaan door de jagers waaraan hij samen met de boeren die de naastgelegen percelen bezitten heeft verhuurd.
Die jagers zie je overigens vooral observeren en met hun honden trainen (apporteerwerk).

xxCYNNxx schreef:
996981 schreef:
Ik vind het sentiment rond de vos bijzonder. De vos heeft geen natuurlijke vijanden. Zelf verscheurt hij zijn prooi. Doordat ze geen natuurlijke vijanden hebben loopt dit in sommige gebieden de spuigaten uit. Wat is het verschil met een vos die zijn prooi verscheurt en een hond die een vos verscheurt?

Ik ben niet tegen de vossenjacht an sich, zeker niet als er veel te veel zijn, maar dan wel op een andere manier dan opjagen met een groep honden om uiteindelijk verscheurd te worden door diezelfde honden.

Overigens, elk roofdier dood zijn/haar prooi op niet al te fijne wijze, niet alleen vossen; de natuur is hard.
Maar de mens kent andere manieren, dus waarom zou het dan zo wreed moeten als de mens besluit dat een populatie moet worden uitgedund?

Mee eens. In Nederland hebben vossen geen natuurlijke vijanden en ze zijn echt niet alleen schattig.
Een groot deel van ons land ligt in een gebied waar weidevogels veel broeden. Samen met een aantal vogelaars proberen de boeren de nesten te beschermen zodat de weidevogelstand beter wordt. Helaas helpen de vossen die om zeep omdat er zo vreselijk veel zijn. De ooievaars waarvoor steeds meer nestpalen worden neergezet doen ook een duit in het zakje.

Wat betreft het filmpje vind ik de kop absoluut niet passen en stemmingmakerij.
Zeker als de ruiter van de activisten hoort dat hij kan springen dan staat er duidelijk een activist die blijkbaar niet nadenkt of snapt hoe gevaarlijk dat ineens voorlangs schieten is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:42

Lusitana schreef:
Genadige dood in vergelijking met langzaam doodgaan omdat je honderden teken op je hebt of schurft om maar wat te noemen waar ze in de natuur mee te maken hebben Ze hebben mazzel dat ze geen natuurlijke vijanden hebben anders werd toch altijd een percentage opgevreten?

Wintu schreef:

Op de video waar het om gaat waren ze met honden
Er was geen sprake van een jacht met roofvogel hier daar kunnen ze voor terecht bij de houders van die roofvogels lijkt mij, als ze willen protesteren? Het is nooit terecht om in het pad van paarden te gaan staan, zitten of lopen dat is gewoon stom

En slipjacht heeft niet te maken met thrill to kill, want er is geen kill
Het is de thrill van lange gallopades in gezelschap en toffe hindernissen en rustige drafjes tussendoor waarbij je gesprekjes kunt hebben

https://www.youtube.com/watch?v=-yhZj6WRuIU

Zover ik begrijp worden de honden gebruikt om de vossen op te jagen, een roofvogel mag ze dan pakken. Dat gaat in een samenwerking.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:56

ehhh tegenwoordig hebben vossen wel een natuurlijke vijand..... de wolf. En hoe denken jullie hoe de wolf een vos dood? Door hem te verscheuren (net als de honden meute) en dan mag het wel?????

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:01

Elisa2 schreef:
Ibbel schreef:
En, klein maar niet onbelangrijk detail - het ging hier om een slipjacht, want jagen op vossen is ook in de UK verboden.
En ik heb wel eens iemand stupide zien handelen, maar met je rug naar een aanstormend paard gaan staan én dan ook nog eens weglopen van de andere persoon in plaats van daarheen te gaan is écht oerstom.

Ruiter mikte keurig op het stuk hek waar geen personen stonden. Paard sprong ook echt keurig over de hoek. Maar ja, als je dan als activist zonder te kijken de verkeerde kant op beweegt...

Precies ook wat ik zie, ze loopt er zelf onder en brengt paard en ruiter in gevaar.

Activist kan beter aangeklaagd worden voor opzettelijk paarden en mensen in gevaar brengen.

Precies dat! Wat een domme troela 8)7

Eens met Lusitana dat in de weg van een paard gaan staan gewoon nooit goed is.
Ik vind het nogal raar dat zij uit protest tegen (vermeend) dierenleed een paard in gevaar brengen.
Sommige mensen kunnen zo ongelooflijk de plank misslaan >;)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 17-02-23 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:02

speurneusc schreef:
ehhh tegenwoordig hebben vossen wel een natuurlijke vijand..... de wolf. En hoe denken jullie hoe de wolf een vos dood? Door hem te verscheuren (net als de honden meute) en dan mag het wel?????

Die hebben ze in Engeland niet ;) en dat is waar het artikel over gaat ..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:14

Lusitana schreef:
Er was geen sprake van een jacht met roofvogel hier daar kunnen ze voor terecht bij de houders van die roofvogels lijkt mij, als ze willen protesteren?

De roofvogels zijn ook eigendom van Cottsmore hunt, dus dan zijn ze op de goede plek.

Er is een ontzettend grimmige sfeer al jarenlang tussen de jagers en de activisten. Dit is geen op zichzelf staand incident.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:17

speurneusc schreef:

Waarom zou dat niet mogen?

Als mens zijn wij in staat een dier op een minder gruwelijke wijze te doden. Waarom zou je dat dan niet doen in plaats van lachend toekijken hoe een dier verscheurd wordt?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:24

fransje23 schreef:
Als mens zijn wij in staat een dier op een minder gruwelijke wijze te doden. Waarom zou je dat dan niet doen in plaats van lachend toekijken hoe een dier verscheurd wordt?

_/-\o_

Dit dus.