Oproep aan minister voor verbod op draverijen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:43

Nou laten we wel wezen, waarom moet je als recreatie ruiter die af en toe eens een lekker ritje maakt en die honderd jaar geleden misschien eens een wedstrijdje mee gedaan heeft constant commentaar geven op wedstrijd ruiters van NU als je het geeneens meer zelf van dichtbij mee maakt!?

En ik zie ook nooit nergens ,,wedstrijd,, mensen commentaar hebben op een ruiter die graag enkel ritjes buiten maakt als de zon schijnt. Zal wat zijn als we al die topics gaan vervuilen met enkel negatief gezaag

Elisa2

Re: Oproep aan minister voor verbod op draverijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:04

Dat vraag ik me ook af..

En ook alle paarden over 1 kam scheren, de een is meer geluidsgevoelig dan de ander. De ene train je meer zus en de ander meer zo..vraag en gij zult weten waarom iets zo doet. En dan kun je altijd nog met suggesties komen als je denkt dat het ook anders kan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:14

superpony schreef:
Je maakt het persoonlijk. Jij kent anderen ook niet.

Ik ben niet de enige die uitwijkt en reageer daarop.

En ik schrijf echt nergens dat jij of goede trainers het niet goed doen of geen reden hebben om proppen te gebruiken. Maar het is wel vaak symptoombestrijding.
Je kan ook niet altijd, overal alles voorkomen.

Op de veluwe kwamen weleens heli's heeeeeeeeel laag over. Tja, daar moeten ze dan toch aan wennen. Kan moeilijk de heli's wegsturen.

En natuurlijk is er veel commentaar. Door bokt en social media verspreiden beelden zich makkelijker en is info ook meer beschikbaar. Je kan niet verwachten dat mensen daar geen ( soms wel, soms geen onderbouwde ) mening over hebben.

Ik lees vaak dezelfde dooddoeners. Mensen moeten zelf presteren, mogen niks zeggen etc. Maar juist dan krijg je meer afstand tot elkaar en zal de sport, ongeacht welke sneller in elkaar storten.
En een lintje of bekende naam zegt echt helemaal niks, ook al willen mensen daar zich achter verschuilen.

Het gaat zoals hier om beeld en tekst en uitleg. En prima dat de draverij daar zelf een mening over heeft, maar anderen mogen daar ook iets van vinden, OOK als dat een andere mening is.
Veel bokkers zitten op hun handen en zeggen maar niks, omdat steeds weer blijkt dat een discussie nutteloos blijkt.

Het is ook persoonlijk, het gaat over een verbod van mijn sport. Hoe is dat niet persoonlijk :+ ?

Verder snap ik eigenlijk niet wat je wil met jouw posts vol algemeenheden, dingen die je overal heb gezien en doen alsof anderen niet naar kritiek luisteren.

Waarop precies is jouw mening over de drafsport gebaseerd, of heb je het dan vooral over jouw algemene mening over de paardensport? Plak jouw beeld dan niet op mijn sport. Dan doe je hetzelfde als waar je anderen van beticht: met oogkleppen op lopen.

Dat jij het goed doet weet ik inmiddels wel, dat geld blijkbaar wel voor jezelf maar als een ander het van zichzelf vind kan hij niet tegen kritiek? Boeiend altijd :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:54

Zoveel mensen zoveel meningen. En 'beoordeeld" vanuit verschillende kaders.
Afbeelding

Ik heb geprobeerd uit te leggen hoe ik het zie en meer kan ik niet doen.

Ik geloof dat Madness a happy athlete is en er wordt heel goed voor hem gezorgd. Er wordt goed naar hem gekeken, geluisterd en gevoeld. En ja, hij moet werken voor zijn kost. Dit jaar 12 x gekoerst.
En hij is nu in de wintermaanden op rust terug naar de fokker: chillen en groeien.

en ik moet ook werken voor de kost en voor zijn kost............wel heel wat meer uren per dag dan Madness en het hele jaar door. :j
Je hebt nu eenmaal luxe paarden en werk paarden :D