Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Vraag me af of wanneer dit bij een goede stalgenoot gebeurt, die op dat moment kapot van verdriet is jullie ook glashard in het gezicht gaan zeggen dat ze maar moet laten euthaniseren en het belachelijk is als ze het een kans zou geven.
In het gezicht he, niet achter de rug om!!
Ibbel schreef:Wat ik al eerder schreef, in de VS is al eens bij een paard een hoef/koot geamputeerd en zo'n springveer gemonteerd. Voor een paard is dat veel ingrijpender.
Meer dan eens ook trouwens, zie ik.
https://yellowstoneequine.com/equine-am ... osthetics/
Elisa2 schreef:Storm:
Daar heb je absoluut een punt.
Al moet je wel weten dat een paard een bewegingsdier is en een gebroken been daarom heel anders is dan bij een mens. Ik vraag me af of hij zich hier voldoende van bewust is. Daarnaast lijkt het me ook nog een dubbele breuk in een dragend gewricht. Ik heb dat zelf nog nooit goed zien komen.
Nu staan de technieken natuurlijk niet stil.. maar vind het toch niet slim dat hij de meeste deskundigen negeert.
Lau07 schreef:Ik heb contact opgenomen met een gezamenlijke vriendin en gevraagd of hij open staat voor ongevraagd advies. Ze vroeg gelijk waarom, want zij dacht - net als vele andere donateurs - dat het paard zonder al te veel pijn na de operatie weer helemaal de oude zou zijn. Zij heeft totaal geen paardenkennis, maar heeft hem meermaals ontmoet toen hij in België en Nederland was. Ze schrok nogal van mijn mening (en alle meningen hier op Bokt) en gaat hem in ieder geval een berichtje sturen over wat het beste voor het paard is.
Ik vind de hele situatie erg sneu. Hij heeft ongetwijfeld het beste met zijn paard voor, en zal handelen uit liefde en onwetendheid. Ik begrijp best dat het heel lastig is om een dier waar je zoveel van houdt te laten gaan als er een dokter is in Frankrijk die vindt dat opereren een optie is.
Maflinger_S schreef:Ik hoop toch zo dat het volgende bericht is dat Furion zo maar ineens aan een hartstilstand is bezweken.
cariena1 schreef:Janneke2 schreef:Het laatste nieuws schijnt te zijn dat Furion per paardentaxi/ ambulance naar Frankrijk gaat.
Vreselijk paard met gebroken been mag toch niet vervoerd worden?
DuoPenotti schreef:Hopelijk is dat dan iets met hang banden zodat hij niet hoeft te staan. En héél veel pijnstillers. Dan heeft hij het wellicht beter dan nu...
Arm arm dier.
Dit is geen houden van
Maar IK kan hem niet missen.