996981 schreef:Elisa2 schreef:Ik moest Quincallo even opzoeken want ik heb hem niet gezien, hopelijk wel in de kur. Ik ben niet zo kapot van zijn achterbeengebruik, dat zou van mij wel beter mogen buigen en meer onder het lichaam mogen komen. En dan krijg je een ander beeld qua aanspaning en beweging denk ik...daarnaast denk ik ook echt dat er een aandachtspunt zit en blijft bij de Iberische paarden in de rijderij in het op aanspanning en tegelijkertijd op lengte blijven rijden. Nu heb ik een filmpje van vorig jaar gekeken, dus wellicht is dit inmiddels al beter en kom ik er nog op terug.
Die echte aanspanning en lengte heb ik dit hele WK bij nog geen van de paarden gezien. Dit zijn de beste paarden en ruiters op dit moment op dit niveau in Spanje en Portugal. Waarbij dit paard het hoogste scoorde en door mag naar de kür. Ligt het aan de rijderij, of aan de fokkerij dat al deze paarden aanspanning en lengte missen?
Waarschijnlijk is het een combinatie, maar ik heb ook bij niet-Portugese en niet-Spaanse ruiters nog nooit een Iberisch paard echt aangespannen en op lengte door de baan zien gaan op dit niveau.
Ik wel bij de paarden van de Zon een aantal jaar geleden, Seni Krypton met Gaetan Bockland...eveneens de beste PRE die ik ooit gezien heb. En bij de Working Equitation liep een enorm goede lusitano, die kon zowel goed verzamelen als verlengen en ik was onder de indruk van de uitgestrekte draf. Jammer dat ik er geen beeldmateriaal van heb/ heb kunnen vinden.
Ik ben zelf niet zo weg van manier van voorstellen van vele Spaanse en Portugese ruiters.