Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:33

Dierenartsen laten een paard in de regel niet zomaar inslapen zonder onderzoek.
Het kan ook een voorwaarde zijn van PZB. Mogelijk willen ze daarom hun eigen veearts sturen.
Kan te maken hebben met kosten, alhoewel die moet dan naar Belgie.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:37

Art heeft het niet over een second opinion van de inslapend dierenarts, maar over "verder onderzoek"..
Lijkt me in deze zaak onnodig de boel verlengen.

Art_Ificious

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:45

Nja er zijn door heel dit gedoe nog wel andere problemen met zich meegekomen... Maar meer info kan ik enkel via pb geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:47

Er is veel wantrouwen in de paardenhouderij.

PZB beweerd goed werk te doen uit liefde. Dus dan zouden ze begaan zijn met de paarden die ze opvangen en herplaatsen. Als je groeit zijn dat er meer, dus meer werk.

Het is belangrijk om je aan de regels te houden en zelf ook duidelijke regels op te stellen.

Je wil geld binnenhalen en dat is vaak uit een emotie van mensen dat ze doneren of een paard willen opvangen. Als ze goede afspraken maken en controle uitvoeren waar een paard terechtkomt, zouden ze er vanuit mogen gaan dat Art het beste met het paard voor heeft en ook verdrietig is om de situatie.

Hoe je dan communiceert zegt toch ook wel iets over je als mens en organisatie. Het is een harde wereld, maar na alle info gegeven door art, kon PZB wel wat vertrouwen hebben in de beslissing die genomen moet worden EN de veeartsen die zij ingeschakeld heeft.
ipv je eigen veearts sturen, kan je ook contact opnemen met de veearts die erbij is geweest.

Daarnaast zijn het opvang paarden. De gezonde kunnen vast nog een tijd mee. Maar de weidemaatjes en paarden met ziekte of blessure, leven een stukje in geleende tijd en weet je dat die vaak toch binnen enige tijd gaan.
Sowieso moeten we vragen gaan stellen, waarom ze nog vaak moeten rondlopen als weidemaatje. Het lijkt er vaak op dat PZB veel aaien over de bol krijgt omdat ze alles willen opvangen en alle levens willen rekken. Meer voor eigen ego (en geld) dan voor het welzijn van de paarden.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:22

Art_Ificious schreef:
Nja er zijn door heel dit gedoe nog wel andere problemen met zich meegekomen... Maar meer info kan ik enkel via pb geven.

Dat komt door dit topic? Ik ben erg benieuwd waarom je dat niet hier kan of mag delen.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:24

Het is natuurlijk haar goed recht om niet alles online te zetten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:24

Ik zag nu voorbij komen dat PZB vakantiestalling aanbiedt. Dat is dan toch ook commercieel?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:48

Naar mijn idee een grote commerciële handelsstal die ooit lang geleden is begonnen om paardjes te redden.
En dat er nu voor de reclame nog bij doet. Al vind ik goede reclame ook steeds zeldzamer te worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:18

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:20

Earth schreef:
Ik zag nu voorbij komen dat PZB vakantiestalling aanbiedt. Dat is dan toch ook commercieel?

Met die prijs er ook bij. -O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:53

maralyn schreef:
Earth schreef:

Met die prijs er ook bij. -O-

Ja, heel commercieel als je t mij vraagt. Dat zou bijna €500.- zijn voor een maand, koekkoek :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:54

Dan is mijn vraag...
Wat bedoelen ze dag eigenlijk met vakantie stalling?

Dat ze het paard daar verzorgen en jij lekker in het buitenland bruin bakken??

Of, dat je daar met je paard komt, om in die omgeving te rijden en eventueel gebruik maken van faciliteiten??

Voor beide vind ik het erg prijzig...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:58

maralyn schreef:
Dan is mijn vraag...

Of, dat je daar met je paard komt, om in die omgeving te rijden en eventueel gebruik maken van faciliteiten??

Ik gok dat eerste. Tenminste ik ga er van uit dat bij de B&B prijs de stalling inbegrepen is?

Edit: maar is dus niet echt duidelijk aangegeven inderdaad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:33

AmyJamess schreef:
maralyn schreef:
Dan is mijn vraag...

Ik gok dat eerste. Tenminste ik ga er van uit dat bij de B&B prijs de stalling inbegrepen is?

Edit: maar is dus niet echt duidelijk aangegeven inderdaad.

Nee dat was enkel gratis bij de eerste 10 boekingen die er gedaan werden, daarna moet er gewoon apart betaald worden.

Maar ik vond airbnb al best duur
€45 per persoon per nacht, en je moet met minimaal 4 personen en minimaal 2 nachten. Plus daarop komt nog schoonmaakkosten € 50
Dan komt er ook nog eens € 19,50 per paard per dag bij

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:47

Misschien hebben ze voor de stalling en B&B wel een aparte BV opgericht. Ik vind het zelf erg jammer dat elke vorm van, maar iets van kritiek of een vraag direct verwijderd wordt. Als je meld dat cushing toch echt wel wat meer inhoudt dan alleen op de suikers letten, dan is het bericht direct foetsie. Dit is naar mijn idee misleiding, iemand die zich er niet in verdiept heeft geen idee wat die ziekte inhoud en zit voor 3500 (of 4500) met een ziek paard opgescheept. Dan ben je als organisatie voor zielige paarden niet echt goed bezig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:00

Paardenfann4 schreef:
Misschien hebben ze voor de stalling en B&B wel een aparte BV opgericht. Ik vind het zelf erg jammer dat elke vorm van, maar iets van kritiek of een vraag direct verwijderd wordt. Als je meld dat cushing toch echt wel wat meer inhoudt dan alleen op de suikers letten, dan is het bericht direct foetsie. Dit is naar mijn idee misleiding, iemand die zich er niet in verdiept heeft geen idee wat die ziekte inhoud en zit voor 3500 (of 4500) met een ziek paard opgescheept. Dan ben je als organisatie voor zielige paarden niet echt goed bezig.

Cushing is inderdaad een ernstige ongeneeslijke ziekte.Met Prascend zijn de symptomen soms te onderdrukken.Dat is een heel duur middel met mogelijke bijwerkingen.Als een paard deze ziekte heeft dan kun je er niet veel geld meer voor vragen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:30

19,50 per paard per dag is volgens mij niet extreem duur voor vakantiestalling.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:45

_San87_ schreef:
19,50 per paard per dag is volgens mij niet extreem duur voor vakantiestalling.

Nee ik vind dat ook niet erg duur. Omdat een vakantie-hondenpension ook al zoiets kost en dat vind ik dan weer wel erg duur tenzij een zeer grote hond.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:06

Paardenfann4 schreef:

Zou kunnen natuurijk. In het bericht op fb stond dat de opbrengst naar PZB zou gaan

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:23

anjali schreef:
Paardenfann4 schreef:

Cushing is inderdaad een ernstige ongeneeslijke ziekte.Met Prascend zijn de symptomen soms te onderdrukken.Dat is een heel duur middel met mogelijke bijwerkingen.Als een paard deze ziekte heeft dan kun je er niet veel geld meer voor vragen.

Overigens,de meesten willen toch op een paard kunnen rijden,en cushing maakt een paard daar niet direct ongeschikt voor.Althans niet voor licht aangepast werk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:49

3500 voor een ppid paard.
Die aangepast voer, goed weide management, vaak wel regendekens, dure medicijnen, vaak ouder is.
Dat is echt schandalig duur.
Daar mag echt niet te licht naar gekeken worden.

Ik denk dat men blij moet zijn een plek daarvoor te vinden waar men weet wat ze doen. Ipv zoveel geld er voor krijgen.

bedazzled1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:05

Art_Ificious schreef:

Je mag de huidige "problemen" gerust openbaar maken hoor. Dan kan de "betrokken partij" ook eens een mening verkondigen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:07

kiki1976 schreef:
Paardenfann4 schreef:

Zou kunnen natuurijk. In het bericht op fb stond dat de opbrengst naar PZB zou gaan

Zolang ze geen financiele stukken overleggen is het maar de vraag waar alles heen gaat...
Lijkt me ook niet dat de locatie waar ze nu zitten tijdelijk is. Anders ga je niet dit soort investeringen doen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 23-07-22 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:07

DuoPenotti schreef:
3500 voor een ppid paard.
Die aangepast voer, goed weide management, vaak wel regendekens, dure medicijnen, vaak ouder is.
Dat is echt schandalig duur.
Daar mag echt niet te licht naar gekeken worden.

Ik denk dat men blij moet zijn een plek daarvoor te vinden waar men weet wat ze doen. Ipv zoveel geld er voor krijgen.

En dan komt de nieuwe onwetende eigenaar er achter dat het toch wel veel kosten en zorg met zich mee brengt en kan dit niet betalen. Paard gaat vervolgens terug naar pzb zonder geld terug te krijgen en pzb kan hem weer voor 3500 laten “adopteren”. Leuk verdienmodel zo!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:21

Moderatoropmerking:
Speculaties zijn niet toegestaan op Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-07-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking