Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:52

Lalahorse als jij deze manier van trainen goed praat, dan wil ik niet weten hoe jij je pony traint. Maar goed, de dames zullen vast niet alleen op basis van hun manier van trainen opgepakt zijn. Er zal vast meer aan de hand zijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:59

@lalahorse; je kunt ervan uitgaan dat de reden dat ze zijn opgepakt niet te zien is in filmpjes die ze zelf op social media zetten.
Als je verstand hebt van de lichaamstaal van paarden dan zie je daar wèl in dat de paarden zeer angstig reageren.
Er is bewijsmateriaal. Dat kunnen mensen niet allemaal zomaar op internet gooien want dan wordt je beschuldigd van laster. Die beelden staan dus niet op internet. De politie heeft die beelden wel. Dus dit is de goeie weg: beelden / informatie naar de politie. Vervolgens zijn ze opgepakt.

Wat jij doet (dit verdedigen) doe je ook op basis van de beelden op internet. En dat vinden een hoop mensen net zo erg en blijven daarom op jou posts reageren. Want jij ziet helaas niet wat de paarden hier overduidelijk laten zien: veel angst. Die angst is er niet voor niets. Dus laat dit voor jou een leermoment zijn. Als paarden zulk gedrag laten zien tijdens een oefening: dan zijn ze doodsbang.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:00

_San87_ schreef:
Wat gebeurt hier?

Ik ZeG HeT NiEt :x

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:23

BaileyMix schreef:
Brainless schreef:

Zo werkt de dierenbescherming niet, die komen juist onverwacht langs.
Maar je hebt daar 14 jaar gestaan, je staat nu 3 jaar op je nieuwe plekje en je bent nu 26?

Volgens mij heeft deze gebruiker een (licht) verstandelijke beperking, dus misschien alles en manier van schrijven een beetje in perspectief zien :o Niet vervelend bedoeld! Maar om rekening mee te houden.

Ik quote deze nog even... Iedereen kan reageren op bokt, hou een beetje rekening met elkaar :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:24

chanicha schreef:
_San87_ schreef:
Wat gebeurt hier?

Ik ZeG HeT NiEt :x

Flauw |o

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:25

:+ flauw Wie A zegt moet ook B zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:28

_San87_ schreef:
Wat gebeurt hier?
Ponylove22 is terug om Bokt op stelten te zetten. 8-)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:30

Heel heftig de filmpjes. Paarden bewust onverwacht en keihard aan de kaptoom rukken en dan keihard lachen om het paard wat in de paniek van de grond afspringt. Paard blijvend slaan met de zweep om kunsten te laten vertonen. Het is een megaslechtcircus en idd misschien zijn het wel renaissancemethoden zoals ze het zelf brengen in de Renaissance waren dieren nog niet beschermd. Er was ook sprake van een teckelbroodfokkerij en ze hadden ook een zorgboerderij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:32

Lijkt mij niet nodig om mede-blokkers hier af te branden!

Ik heb het idee dat de ene dame de andere dame ook in haar macht heeft.

Er schijnt inderdaad ook een zorgboerderij bij te zijn maar die staat onder leiding van iemand anders?
Kan zijn dat er in de regio na een drama met een andere zorgboerderij, Groot Schermer/dode Schotse hooglanders, ze wat alerter zijn op misstanden?
Dit is geen omgeving voor kwetsbare mensen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:32

Dat de beelden duidelijk zijn, ja ik heb het toch gekeken, en er iemand die zegt er zoveel jaar te hebben gestaan het vergoeilijkt!
Onbegrijpelijk :n

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:34

Lalahorse schreef:
Ik weet niet maar ik zit al 17 jaar in het paarden vak ..ik heb al 17 jaat een eigen pony
Waar ik mee men
En ik kan presies.zien waarneer ze bang boos blij of chagerinnig is . Dus je gaat mij niet deles lezen ..maar goed im ben er wel klaar mee dat mensen hier zo haat hebbem naar de mede mens
.er zijn vele erger mishandelingen van paarden in nl end aar wods niets mee gedaan en dan ineenkeer dit slaat nergens op
Doei

Dat je al 17 jaar tussen de paarden zit en al zo lang een eigen pony hebt, zegt toch niets? Ik zit al meer dan 20 jaar tussen de paarden en heb ook al 17 jaar een eigen paard. Maar ik heb echt niet alle wijsheid over paarden opgedaan die mogelijk is. Je kan altijd bijleren, denk ik.
Bij je eigen paard zien welke emotie overheerst, vind ik overigens nog iets anders dan het afleiden uit een filmpje. Ik kan het irl ook beter inschatten (zeker als het mijn eigen pony betreft) dan het aflezen uit een filmpje.

En misschien is er ergere mishandeling en het is inderdaad triest dat daar dan niet ingegrepen wordt. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat er hier dan maar niet moet ingegrepen moet worden "omdat het nog erger kan"? Ik heb best wel moeite met een redenering als deze, eerlijk gezegd.
Ik heb de filmpjes en foto's niet gezien, maar als een paard inderdaad mishandeld wordt, vind ik het alleen maar goed dat er ingegrepen wordt, ongeacht of het erger kan of niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:34

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Wat gebeurt hier?

Zie dat nu pas terwijl ik dacht dat er misschien wel iemand een andere naam had aangenomen zoals weleens voorkomt :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:35

chanicha schreef:
Dat de beelden duidelijk zijn, ja ik heb het toch gekeken, en er iemand die zegt er zoveel jaar te hebben gestaan het vergoeilijkt!
Onbegrijpelijk :n

Dat gaat over twee verschillende stallen, maar beiden zijn natuurlijk niet goed te praten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:36

Lalahorse schreef:
Heb alle video s gezien van hun . Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf . Ook die reaties onde die insta post walgelijk gedrag
Oke ze.zijn niet de beste trainers . Maar om dan zo tekeer te gaan onder hun foto s en videos op insta vind ik niet oke ..zpu zou je zelf ook niet behandelt worden .
Ook die video van dat die stevige vrouw op het paard rijd word flink uitgescholden voor vet zeug en dik zak ..terwijl je niet eens weet hoe veel ze weegt . Als ze 80 kilo weegt dan mag ze gerust paarden rijden
Vanaf een scherm kun je niet zeggen dat iemamd te zwaar is omdst je het gewixhr gewoon niet eens weet

Je bent aan een bril toe. Ze slaan het paard gewoon waar ze hem willen raken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:38

Mkango schreef:

Die naam zegt me niks maar heb wel een tem eruit gedaan of ze willen kijken of het om een trol account gaat.
Misschien kunnen we het nu bij de mods laten rusten?

LoveGlove

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:47

@lalahorse, even voor context.
Ik ben een extreem gevoelig persoon. Ik voel andere mensen en dieren hun energie ontzettend goed aan. Ik kan her zelfs voelen op een filmpje. Als ik in een wachtkamer zit kan ik, puur op gevoel, zo zeggen hoe iedereen zich daar voelt. Zou ik op eem feestje zijn, zelfde verhaal. Ben ik op een boerderij met een hoop dieren, kan ik dat bij de dieren ook.

Op die filmpjes voel ik van de paarden gewoon ontzettende pijn en angst. Als die hengst "getoucheerd" zou worden kan ik letterlijk de pijn voelen die de hengst voelt als dat zweepje op de huid komt. En doet echt pijn. Dat beest is hartstikke bang. Daar hoef ik geen lichaamstaal voor de lezen. Ik voel dat, en hoe.

Ik zag ook een filmpje waar ze 2 hengsten aan her halster ergens naartoe brachten. Het moment dat de meid die ze vast heeft zich naar de hengsten draaien schrikken die twee zich te pleures. Je ziet het aan het hele gestel en ik voel het duidelijk. Het feit dat ze zich omdraaide maakte ze allebei bang. Alleen al omdraaien! Ik wil echt nie weten wat daar achter de schermen gebeurt/gebeurde.

Je kan jaren en jaren ervaring hebben en nog steeds elke dag nieuwe dingen leren. Ik zing al 20 jaar (ben zelf 21). Ik leer nog steeds elke dag iets nieuws over zingen. Ik heb een hele dierenopleiding gedaan, maar dat betekend absoluut niet dat ik alles van dieren af weet. Veel, ja, maar ik leer nog elke dag iets bij. Als mijn oma haar hele leven met paarden in de weer was geweest had zij nog elke dag wat kunnen leren op haar leeftijd. Het aantal jaren in ervaring hoeft absoluut niks te zeggen. En ik denk ook dat je verder moet kijken dan het theoretische "als een paard dit en dit doet betekend dat dit" moet kijken en ook moet proberen te voelen. Daar hoef je echt niet zo hooggevoelig voor te zijn zoals ik.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:53

Dreamboy schreef:
Lalahorse als jij deze manier van trainen goed praat, dan wil ik niet weten hoe jij je pony traint. Maar goed, de dames zullen vast niet alleen op basis van hun manier van trainen opgepakt zijn. Er zal vast meer aan de hand zijn.

ik train men paarden op een goede manier , zonder zweep gebruik alleen voor verlenging van mena rm

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:07

Lalahorse schreef:
Dreamboy schreef:

ik train men paarden op een goede manier , zonder zweep gebruik alleen voor verlenging van mena rm

Het gaat hier niet om jou. Jouw verhalen maken het alleen maar onoverzichtelijk

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:10

Nou laten we niet proberen om Lalahorse te overtuigen van iets waar ze duidelijk niet voor openstaat. Het topic gaat nu bijna over hem/haar i.p.v. de dames in kwestie.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:13

Lalahorse schreef:
Dreamboy schreef:

Het gaat hier niet om jou. Jouw verhalen maken het alleen maar onoverzichtelijk[/quote]

Dat mag je vinden . Maar waarom word mijn mening dan niet gerespechteert ..ik heb zelf de beelden gezien van die mensen
Ik zeg toch niet dat ze het goed doen of wel ?
Ik heb alleen men mening gezegt

Oke de training metode is niet goed . Maar als je naar de dieren zelf ziet zien ze er wel goed verzorgt uit . Dus aan de verozrging en de omgeving licht het niet

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:15

Jessix schreef:
Nou laten we niet proberen om Lalahorse te overtuigen van iets waar ze duidelijk niet voor openstaat. Het topic gaat nu bijna over hem/haar i.p.v. de dames in kwestie.

Ik snap heus wel waarom ze opgepakt zijn hoor
Alleen heb ik het iedee dat men mij verhaal niet begrijpt

Ik heb ook geen overtuigingen nodig omdat ik de beelden op yt insta en fb gezien heb ..het valt me op dat alles op insta het zelfde is als op fb
Dus meer bewijs heb ik niet nodig .

Maar goed ik stap vanaf nu netjes uit dit topic .

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:18

Laten we gewoon hopen dat de dieren goed terecht komen...
Laatst bijgewerkt door pateeke op 18-03-22 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:26

pateeke schreef:
Lalahorse schreef:
Oke de training metode is niet goed . Maar als je naar de dieren zelf ziet zien ze er wel goed verzorgt uit . Dus aan de verozrging en de omgeving licht het niet

Mensen reageren ook niet op hoe ze eruit zien, maar op de trainingsmethode die gebruikt wordt. Dààr hebben andere bakkers moeite mee. En eigenlijk zeg je dan toch hetzelfde, nl. dat de trainingsmethode niet de juiste is?

Het is niet omdat er geen lichamelijk waar te nemen sporen zijn bij de dieren dat het niet kan gaan om een ernstige situatie.
Laat gewoon gaan, ze heeft een track record van dit soort onzin spuien, het heeft 0 zin om erop in te gaan. Negeren is het beste. (Niet alleen jij, ook anderen die erop in blijven gaan. :) )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:30

Lalahorse schreef:
Jessix schreef:

Ik snap heus wel waarom ze opgepakt zijn hoor
Alleen heb ik het iedee dat men mij verhaal niet begrijpt

Ik heb ook geen overtuigingen nodig omdat ik de beelden op yt insta en fb gezien heb ..het valt me op dat alles op insta het zelfde is als op fb
Dus meer bewijs heb ik niet nodig .

Maar goed ik stap vanaf nu netjes uit dit topic .

Dat schrijf ik toch ook. Prima dat jij je eigen mening hebt en geen overtuiging nodig hebt. Let's agree tot disagree.... En weer verder.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:34

Ik las ergens dat deze
Dames alweer vrij zijn met alleen een waarschuwing ..?