Wolf bijt pony dood in paddock

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:01

Switch 2016 wat een kortzichtige reactie weer. Is het nu echt zo moeilijk om iemand gewoon in haar waarde te laten die een ander mening heeft dan jij? Heb je wel haar hele redenering gelezen?

In ieder geval ben ik tot de conclusie gekomen dat, mochten er hier wolven gesignaleerd worden en dat is echt een kwestie van tijd, ik dan stop met paarden houden. Ik heb ze 24/7 buiten lopen en ik verdom het om ze minimaal 20 uur op stal te gaan zetten. Aangezien de wolf ook overdag aanvalt zouden mijn paarden alleen nog buiten kunnen als ik thuis ben en ze in de gaten kan houden. Dat ga ik ze niet aandoen, maar ik laat ze ook niet opvreten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:12

Maar oprechte vraag, waar verkoop je ze aan?
Misschien aan iemand die het niet zo erg vind dat ze opgevreten worden? Iemand die ze uit veiligheid wel opsluit?
En sowieso denk dat er dadelijk geen wolf vrije plekjes meer zijn als er geen maatregelen komen.
Dat dier trekt echt niet rond omdat er overal zo fijn vertoeven is zeg maar. Pure ellende want er is geen plekje meer voor de jonge dieren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:49

DuoPenotti schreef:
Maar oprechte vraag, waar verkoop je ze aan?
Misschien aan iemand die het niet zo erg vind dat ze opgevreten worden? Iemand die ze uit veiligheid wel opsluit?
En sowieso denk dat er dadelijk geen wolf vrije plekjes meer zijn als er geen maatregelen komen.
Dat dier trekt echt niet rond omdat er overal zo fijn vertoeven is zeg maar. Pure ellende want er is geen plekje meer voor de jonge dieren.

Dat is een goede vraag. Verkopen zal ik sowieso niet maar ik zou ze dan niet meer thuis kunnen hebben. Ik zal op zoek gaan naar een plek waar toezicht is, een rusthuis of zo met een grote loopstal. Dan staan ze ook wel binnen maar niet in een box van 4x3 met tralies.

Ailill

Re: Wolf bijt pony dood in paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:45

Bijzonder flauwe reacties hier, jammer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:14

@DuoPenotti ik ga ze dan stallen/verkopen aan iemand die op de Waddeneilanden woont. Knappe wolf die even een zee over zwemt om mijn pony's te eten. Maar dat is nu nog puur theoretisch, kan namelijk ook zijn dat ik over een jaar op Texel woon dus dan is het probleem ook opgelost.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:20

Bravura schreef:
Als je gaat duiken in open water weet je ook dat daar eea rondzwemt waardoor je aangevallen kan worden. Vreemd genoeg nemen vele zwemmers die zijn aangevallen het het dier in kwestie ook vaak niet kwalijk. De mens begeeft zich in territorium van dat dier. Dit is net zo.

Er is een verschil.. je moet het zo zien.
Je weet dat in oceaan haaien zwemmen en is het aan jou om daar te gaan zwemmen (of niet) met evt een harpoen oid.
Nu moet je het zien dat de haai ineens in je eigen zwembad/vijver/sloot opduikt.
Zo is het met de wolf.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:24

Switch2016, wie ken jij die een shet vanaf 3 mnd heeft en nu 23 jaar is, 2x ruim 1700 euro heeft uitgegeven voor oogoperaties van die shet, zelf stallen en weide heeft maar daar helaas sinds enige tijd niet om 05.00 iedere dag meer voor het werk er heen kan gaan om binnen en buiten te laten en hem niet alleen wilt hebben staan, dus de shet in volpension heeft staan en nu wekelijks, soms zelfs 2 a 3x wekelijks, bijna 100 km heen en weer rijdt om hem even de hoeven te krabben, te borstelen en te knuffelen? Nou, ik ben diegene, ken je die nu ook, die persoon die niks voor de shet over heeft. ;)
Laatst bijgewerkt door Bravura op 20-12-21 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:25

In theorie zouden ze het kunnen.
"All wolves are comfortable in the water and are excellent swimmers. They can swim up to 8 miles and can withstand icy water. Usually, they swim to traverse water obstacles or pursue prey, and up to 25% of their diet is from water."

Maar ik denk idd dat ze dat ook niet snel zullen kiezen.

De maas en kanalen gaat hij wel over.

Jorex schreef:
@DuoPenotti ik ga ze dan stallen/verkopen aan iemand die op de Waddeneilanden woont. Knappe wolf die even een zee over zwemt om mijn pony's te eten. Maar dat is nu nog puur theoretisch, kan namelijk ook zijn dat ik over een jaar op Texel woon dus dan is het probleem ook opgelost.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:30

Bravura schreef:
Switch2016, wie ken jij die een shet vanaf 3 mnd heeft en nu 23 jaar is, 2x ruim 1700 euro heeft uitgegeven voor oogoperaties van die shet, zelf stallen en weide heeft maar daar helaas sinds enige tijd niet om 05.00 iedere dag meer voor het werk er heen kan gaan om binnen en buiten te laten en hem niet alleen wilt hebben staan, dus de shet in volpension heeft staan en nu wekelijks, soms zelfs 2 a 3x wekelijks, bijna 100 km heen en weer rijdt om hem even de hoeven te krabben, te borstelen en te knuffelen? Nou, ik ben diegene, ken je die nu ook, die dierenmishandelaar die niks voor de shet over heeft. ;)

2 a 3 keer per week maar? Wat slecht! _O- . Hahaha, nee hoor, petje af. Laat lekker kletsen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:44

Brainless schreef:
Bravura schreef:
Als je gaat duiken in open water weet je ook dat daar eea rondzwemt waardoor je aangevallen kan worden. Vreemd genoeg nemen vele zwemmers die zijn aangevallen het het dier in kwestie ook vaak niet kwalijk. De mens begeeft zich in territorium van dat dier. Dit is net zo.

Je weet dat in oceaan haaien zwemmen en is het aan jou om daar te gaan zwemmen (of niet) met evt een harpoen oid.
Nu moet je het zien dat de haai ineens in je eigen zwembad/vijver/sloot opduikt.
Zo is het met de wolf.
Maar waar staat het dat al die zwembadden/vijvers/sloten toebehoren aan de mens?

Ik blijf het echt enorm egoïstisch vinden.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 20-12-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:47

Ailill schreef:

Zo is het met de wolf.[/quote]Maar waar staat het dat al die zwembadden/vijvers/sloten toebehoren aan de mens?

Ik blijf het wcht enorm egoïstisch vinden.[/quote]

Omdat zwembaden,en vaak ook vijvers en sloten door mensen zijn aangelegd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:51

Precies. En letterlijk alles moet wijken voor diezelfde mens.

Erg bijzonder.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:56

Ailill schreef:

Erg bijzonder.

Het is ook heel raar. Ooit is de wolf uit Nederland verdreven. Nu komen ze als het ware hun plek weer opeisen. Helaas is Nederland inmiddels zo dichtbevolkt dat er eigenlijk geen ruimte is om gezamenlijk te leven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:01

Dreamboy schreef:
Het is ook heel raar. Ooit is de wolf uit Nederland verdreven. Nu komen ze als het ware hun plek weer opeisen. Helaas is Nederland inmiddels zo dichtbevolkt dat er eigenlijk geen ruimte is om gezamenlijk te leven.

Het klinkt bijna spiritueel zoals je het schrijft. In werkelijkheid is het Brussel die opeist dat we de wolf zich maar moeten laten vermenigvuldigen. De wolf heeft niks te eisen, de EU stelt de eisen. En als het gezonde verstand terug keert naar Brussel dan kan de wolf weer beperkt worden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:04

En Brussel wordt mede gestuurd door lobby groeperingen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:05

Het klinkt bijna zweverig zoals je het nu benoemt, Loretta.

Maar inderdaad, alles en iedereen moet wijken voor de mens.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:07

sterregoud schreef:
En Brussel wordt mede gestuurd door lobby groeperingen.

Precies dat ja, de wolf heeft daar geen aandeel in. Die heeft niets op te eisen. Klinkt altijd heel mooi spiritueel om te beweren dat de wolf zijn plek opeist. In werkelijkheid is het gewoon een politieke beslissing. Dit is met een zeer briljante lobby gespeeld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:09

Ailill schreef:

Ik reageerde op Dreamboy. Ja ik vind dat zweverig gezever alsof de wolf dan ook maar iets te eisen heeft in Brussel.
Het waren natuurclubs bestuurt door de mens die er voor hebben gezorgd dat alles moet wijken voor de wolf.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:20

Klopt. En ik reageerde daar weer op. Wat is er mis met een (mogelijk) spirituele visie?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:24

Ailill schreef:
Klopt. En ik reageerde daar weer op. Wat is er mis met een (mogelijk) spirituele visie?

Ik zie de dingen liever zoals ze zijn. Sommige wolvenliefhebbers maken zich al langzaam aan zorgen over de toekomst van de wolf omdat ze ook wel zien dat hun Lobby niet meer de enige is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:26

Ailill schreef:

Ja. Maar 10 miljoen mensen in Nederland vermoorden om weer meer plek te creëren is ook weer een dingetje.
Zo rond de jaren 40 probeerde dat iemand en dat werd door vele niet als een succes beschouwd...

Echt serieus. Wat heeft zo'n opmerking, diverse malen, eigenlijk voor inhoud?
Ja we zijn met teveel mensen op de aarde. Denk dat genoeg mensen het daarmee eens zijn.
Maar daarom moeten we onze weide dieren maar laten vermoorden?
Van dat beetje niet bebouwing ook maar vol stroom hekken zetten? Zodat ook andere wilde dieren daar geen toegang meer tot hebben.

Ja vervelend wij zijn het sterkste roofdier. Of we daar blij mee moeten zijn. Nee vaak niet. Maar het niet gebruiken tegen de wolf is net zo onnatuurlijk dan verwachten dat hij niet meer jaagt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:34

Even voor alle duidelijkheid. Ik ben niet voor terug keer van de wolf. Ik vind het prachtige dieren maar niet in zo'n klein land als Nederland. Het enige wat ik zeg is dat ze ooit verjaagd zijn en nu dus terug keren maar dat er gewoon geen plek voor ze is. Dat is niet spiritueel of zweverig, dat is gewoon de waarheid. Maar goed, ik ga dit topic verlaten want het blijft heel moeilijk voor sommigen om anderen in hun waarde te laten en ze blijven het nodig vinden om iemand persoonlijk aan te vallen omdat ze een andere mening hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:45

Ailill schreef:

Erg bijzonder.

Niet alles hoor.. hier wordt weer een gedeelte teruggeven aan de natuur; dat houdt in dat mijn wei regelmatig (zoals nu) maanden gedeeltelijk onder water staat.
Heb ik daar om gevraagd; absoluut niet want ik betaal genoeg geld om droge voeten te hebben, maar ze hebben nu eenmaal besloten de waterstand weer te verhogen zodat er ook andere dieren kunnen leven in het natuurgebied.

En ja ik ben dan maar egoïstisch.. ik woon hier met alle dieren die daarbij horen.
Uilen, vossen, ooievaars, diverse roofvogels, marters, ratten enz, en daarvoor bescherm ik mijn dieren ook.
Maar wolven zijn van een heel ander kaliber en die wil ik hier niet.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 07:51

Niello schreef:
@bravura. Ben zomaar nieuwsgierig hoe jij handelt als je een rattenplaag op stal of huis hebt?

Misschien over het hoofd gezien, maar nog geen antwoord van bravura hierop gelezen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:45

De wolf komt echt niet hier om z'n plek op te eisen van 150 jaar terug haha... Hoe zien jullie dat voor je? Generatie op generatie vertellen wolven elkaar hoe het 150 jaar terug in NL was en dat ze daar 150 jaar later weer eens moeten gaan kijken? Ik zou niet eens weten hoe mijn familie 150 jaar terug leefde maar wolven weten dat wel??

Grote onzin!! Ze komen hier omdat de gebieden waar ze wel in kunnen leven al bezet zijn. Niet wetend waar volgend geschikt gebied is zwerven ze onze landen in met de hoop iets te vinden waar ze hun bestaan op kunnen bouwen. Gewoon verdreven doordat wolven populatie net zo overbevolkt wordt als NL qua mensen. Steeds minder grote echte natuur gebieden maar wel zeer snel groeiende populatie wolven, logisch dat het niet past en er een hoop leed bij komt kijken. Die wolf (noel) in Zeeland voelt zich echt niet fantastisch hoor als het echt een wilde wolf is. Die lijdt net zo onder zijn eigen bestaan als de schapen boeren die s ochtends met pijn op hun borst hun dieren gaan controleren....