Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Laten we niet doen of de paarden in de springsport allemaal zo liefjes door de ring gaan zeg.
Die klappen die deze kreeg zijn echt milder dan ik gemiddeld op een springstal voor ogen gezien heb.
Als het argument is dat een paard nooit klappen mag krijgen als het in de stop gaat dan is er letterlijk geen andere optie dan de paardensport opheffen.
Heel leuk en romantisch dat bokkers zouden afstappen en aaien maar dat doen onze topruiters ook heus niet, die doen het echter niet met tranen voor de lopende kamera.
Mindim schreef:Sizzle schreef:Laten we niet doen of de paarden in de springsport allemaal zo liefjes door de ring gaan zeg.
Die klappen die deze kreeg zijn echt milder dan ik gemiddeld op een springstal voor ogen gezien heb.
Als het argument is dat een paard nooit klappen mag krijgen als het in de stop gaat dan is er letterlijk geen andere optie dan de paardensport opheffen.
Heel leuk en romantisch dat bokkers zouden afstappen en aaien maar dat doen onze topruiters ook heus niet, die doen het echter niet met tranen voor de lopende kamera.
Als het heel normaal is om op deze manier je paard te rijden of te leren springen, misschien moet de sport idd maar stoppen dan. Als je al zo afgestompt bent dat je dit niet zo bijzonder vind, dat is toxh gewoon triest?
Gini schreef:En we graven ons graf dieper en dieper. "Ja maar, meneer, zo wordt een paard gemiddeld en realistisch gezien behandeld hoor".
Sizzle schreef:Het gaat er niet om of IK het accepabel vind, want dat vind niet
Maar dat wat nu plaatsvind, vind ik achterbaks.
Iedereen weet dat topsport niet gebeurd met wortels en parelli.
Nu enkel ineens doen alsof niemand dat wist omdat iemand dit voor een camera doet vind ik stuitend.
Wees dan consequent en ga niet zitten juigen als het Nederlandse team het goed doet.
Sizzle schreef:Kijk naar de sport, hak niet 1 iemand in stukjes en dan daarna schijnheilig weer juigen voor iemand die wat meer camera ervaren is.
Sizzle schreef:Als ipv deze vrouw die overstuur was er een kerel van 90 kg met six-pack en sterke bovenarmen voor dit paard geloot was dan had hij in 1 ram dat paard dusdanig overdonderd dat dit arme paard zeer waarschijnlijk het rondje wel afgemaakt zou hebben al dan niet met 30 balken en had het het nieuws niet gehaald.
Dat is niet omdat ik daar voorstander van ben, maar wat nu gebeurd is gewoon 1 iemand die toch al mentaal erdoorheen zit als boksbal gebruiken voor de veel grotere schandalen die buiten de camera gebeuren plastsvinden.
Waar zijn de boze protesten tegen het recente nieuwe camera verbod in Warendorf?
Kijk naar de sport, hak niet 1 iemand in stukjes en dan daarna schijnheilig weer juigen voor iemand die wat meer camera ervaren is.
Earth schreef:Gini schreef:En we graven ons graf dieper en dieper. "Ja maar, meneer, zo wordt een paard gemiddeld en realistisch gezien behandeld hoor".
We graven ons niet dieper, want wie zegt dat 'het maar zo hoort' of 'dat we het maar moeten accepteren?' Dat doen we, of ik zal voor mezelf spreken ik niet, of lees jij dat zo?
Chawi schreef:Dat het voor sommige nog normaal wordt gevonden dat een paard "klappen" krijgt om een geldprijs of een medaille te winnen, vind ik persoonlijk erg stuitend.
Wat hierboven gezegd wordt, dat we allemaal wel weten dat dit bij topruiters en hun paarden in de springsport ook gebeurt, echt.. ik heb er weinig goede woorden voor over. Waarom accepteren we dit soort dingen, waarom?
Gini schreef:We graven ons dieper door mensen die paardensport willen afschaffen de pap in de mond te geven. Dat bedoel ik. Zo lang we geen moeite doen om iedere misstand aan de kaak te stallen of een misstand wel vinden meevallen omdat er ergere dingen gebeuren, delven we zelf het graf van de paardensport. "Wij" voorzien argumenten die dierenrechtenorganisatie gewoon letterlijk kunnen copy pasten.
Sizzle schreef:Ik citeer Albert Voorn nog even:
„Wij rijden paard voor de wedstrijden, niet omdat we zo verschrikkelijk veel van ze houden. Persoonlijk vind ik dat als je echt vreselijk veel van je paard houdt, je er geen wedstrijden mee moet rijden.“
Sizzle @ [VN] Albert Voorn: 'Alleen succes als het paard dat ook wil'
Helaas functioneert de link niet meer, maar ik had dat letterlijk gequote.
Sizzle schreef:Ik citeer Albert Voorn nog even:
„Wij rijden paard voor de wedstrijden, niet omdat we zo verschrikkelijk veel van ze houden. Persoonlijk vind ik dat als je echt vreselijk veel van je paard houdt, je er geen wedstrijden mee moet rijden.“
Sizzle @ [VN] Albert Voorn: 'Alleen succes als het paard dat ook wil'
Helaas functioneert de link niet meer, maar ik had dat letterlijk gequote.
Loretta schreef:Gini schreef:We graven ons dieper door mensen die paardensport willen afschaffen de pap in de mond te geven. Dat bedoel ik. Zo lang we geen moeite doen om iedere misstand aan de kaak te stallen of een misstand wel vinden meevallen omdat er ergere dingen gebeuren, delven we zelf het graf van de paardensport. "Wij" voorzien argumenten die dierenrechtenorganisatie gewoon letterlijk kunnen copy pasten.
Precies dit ja.Dat is wat er gebeurd. Dierenrechtenwappies hoeven geen enkele moeite te doen. en vanuit de top blijft het stil. Daarom is het goed dat er van onderop het geluid komt dat dit niet goed is.
Dierenrechtenclubs horen de kassa al rinkelen.
Sizzle schreef:Ayasha, als iedere combinatie waarvan het paard stress had afgegroed zou hebben dan waren we waarschijnlijk in een uurtje wel klaar met de hele OS paardensport, alle takken samen