superpony schreef:Dus als je erger hebt gezien, is dit niet erg? Ik heb ook nog wel erger gezien, incl gekrulde hoeven, wonden etc.
Je mag hier alleen iets zeggen als je dit wel normaal vindt? Dus die mensen oordelen op dit beeld dat er wel goed voor gezorgd wordt? Maar op dit beeld oordelen dat het misschien niet zo is, mag niet?
En als je je paarden goed verzorgd en op gewicht kan houden, heb je opeens mazzel? Dan heb ik inmiddels wel heel veel mazzel.
Maar ja, ik ben er tijdens de koud zelfs 1x per nacht uit gegaan om een portie extra geweekt voer te geven aan wie dat nodig heeft.
En dekens, had ik nooit, maar kan schelen in op gewicht houden. Hoef daarmee niks te verbergen. Hadden we afgelopen winter weer sinds 5jr.
De mesnen voeren bij, maar misschien niet goed. Heel veel zogenaamde paarden mensen, hebben bar weinig verstand van goed voeren.
De mensen zetten dit bord neer vanwege gezeur? Godzij dank is er gezeur.........Ik zie het al dat niemand meer wat mag of gaat zeggen als paarden er slecht bij staan of er slecht uit zien. Goede zaak dat mensen dit melden.
En van Bokt, waar zogenaamd paarden kenners zouden zitten, verwacht je wel wat kennis. Maar als je dit vaker ziet, mag het dus.
Ik zou zeggen; als je je kind slaat, mag best, de buren slaan vast harder.........Is echt exact hetzelfde.
Nu kan je het beestje misschien niet meer vol krijgen, maar je moet ook op tijd beginnen met op gewicht houden. Daravoor heb je echt kennis nodig van oudere paarden en al evel eerder zien dat je wat moet veranderen en opvangen qua voeding en evt deken, beweging, medische zorg etc.
Mensen vinden tegenwoordig paarden van 20 oud, maar dat is echt niet oud. Ze kunnen oud zijn en op, maar meestal door slecht toedoen van de mens.
Deze mensen hebben dit dier al 24jr. Ik heb mn shet 21jr en had de NF van 23 19jr. Mn merrie van 28 was 24jr geleden ook al van ons en de laatste 8 jaar. Mn ruin van 22 is bij me geboren.
Wat zegt het? Zijn allemaal anders, het leven is anders, ze maken andere dingen mee, krijgen wel of niet iets.
Ik heb paarden heel kort gehad en veel pech en lang, zonder iets. Dat je een dier 24jr hebt, zegt mij ig verder helemaal niks. Ja, het leeft nog. Maar een paard in leven houden, blijkt niet zo moeilijk.
Zie de OVP, daar vallen ze ook niet allemaal spontaan om.
Mindim schreef:@superpony, wat een nare betweterige post heb je daar neergepend. De arrogantie en zelfverheerlijking druipt er werkelijk van af.
Ik ben wel eens benieuwd nu wat jou voederschema is dan en wat jij precies voert en wat jij dan zo anders doet dan de mensen die een oud paard niet op gewicht kunnen houden.
@Mindim, het eerste gedeelte van jouw post ben ik het totaal niet mee eens, superpony slaat weer eens de spijker op zijn kop.
Het tweede gedeelte ben ik ook benieuwd naar, maar wellicht gaat het dan off-topic.