[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:21

kimmie1 schreef:
Ben ik de enige die dit opvalt dan, dit lijkt me toch niet gezond?

[ [url=m/tSDUYL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voorste hoefje vind ik wel in erbarmelijke staat.
Ben benieuwd wanneer en waar hij het laatst bekapt is. Bij de eigenaar of op order van de veearts.

Je mag geen dieren van een ander stelen, punt. Maar of dat diertje nu goed verzorgd werd, nee dat denk ik ook niet.

Dat bericht van hart van Nederland is wel echt stemmingmakerij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-21 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:25

kimmie1 schreef:

Dat lijkt me erg pijnlijk voor de pony en zeker als hij nu dan terug op de wei wordt gezet met dit soort hoefbevangen pootjes. (Kan zijn dat het iets anders is als hoefbevangenheid en eerder nalatige bekapping maar dan nog ziet het er niet comfortabel uit).

Ik vind dat de media het wel ophitst in het voordeel van de eigenaar. ‘Opgesloten in een cel omdat die geschoren is’. Wat belachelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:00

Poekkie schreef:
kimmie1 schreef:

Dat lijkt me erg pijnlijk voor de pony en zeker als hij nu dan terug op de wei wordt gezet met dit soort hoefbevangen pootjes. (Kan zijn dat het iets anders is als hoefbevangenheid en eerder nalatige bekapping maar dan nog ziet het er niet comfortabel uit).

Ik vind dat de media het wel ophitst in het voordeel van de eigenaar. ‘Opgesloten in een cel omdat die geschoren is’. Wat belachelijk.

Gezien de verdere actie van de dief/dieven is het ook ongeschoren de vraag of pony veilig zou staan in zijn vertrouwde wei.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:17

Vind de pony er minder beroerd uitzien als dat hij was. De man zal echt wel verstand van paarden hebben, maar er gaan meer wegen naar Rome. Halsstarrig vast houden aan de paardenverzorging van 60 jaar geleden is niet de oplossing. En ja, dat vraagt om aanpassingen en omdenken, en eens vaker de portemonnee trekken als het gaat om spullen voor de pony, maar mag het??!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:34

7ofhearts schreef:
Vind de pony er minder beroerd uitzien als dat hij was. De man zal echt wel verstand van paarden hebben, maar er gaan meer wegen naar Rome. Halsstarrig vast houden aan de paardenverzorging van 60 jaar geleden is niet de oplossing. En ja, dat vraagt om aanpassingen en omdenken, en eens vaker de portemonnee trekken als het gaat om spullen voor de pony, maar mag het??!

Dit kun je toch helemaal niet verwachten van iemand?

Dat jij en ik er misschien anders in staan kan.
Maar de pony heeft geen kapotte huid van verstikkende vacht, dus was zo erg niet dat het geschoren moest worden.
Zijn hoeven zien er niet fijn uit, maar wij weten niet waarom en hoe vaak de smid komt. De zogenaamde redders hebben het in ieder geval ook niet opgelost.

Het alleen staan is ook niet mijn ding, maar als de "redders" alle alleenstaande paarsachtige gaan jatten hebben ze ontzettend veel land en stallen nodig deze op te vangen.
Ze kunnen misschien wel op een nette manier daarvoor actie voeren.

Daarnaast wil ik wel eens weten hoe deze "redders" hun eigen paarden hebben staan. Voor hetzelfde geld staan ze daar 23/7 in een stal, mooi geschoren met dekentje. Wat helaas nog altijd veel mensen goed keuren.

7ofhearts

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:57

DuoPennotti , wat mag ik niet verwachten? Dat de man een beetje meegaat in zijn tijd of vaker zijn portemonnee trekt voor de pony?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:59

Beide.

Jij weet niet wat hij betaald aan de pony, heb je geen weet van.
En modern paarden scheren en in dekens zetten mag je ook niet verwachten omdat je dat zelf toevallig beter vind. Wat nog maar te betwijfelen is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:09

7ofhearts schreef:
DuoPennotti , wat mag ik niet verwachten? Dat de man een beetje meegaat in zijn tijd of vaker zijn portemonnee trekt voor de pony?

Als de pony in 't wild had geleefd had ie 't ook zonder borstelen, scheren of dekentje moeten doen. Dan was ie uberhaupt vast geen 30 geworden.
Vind dat vermenselijken van dieren anno nu behoorlijk storende vormen aan nemen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:15

Dat zelf invullen van het gedrag van wildvreemden is wellicht net zo asociaal als die dieven zelf. Manmanman.
Hij is oud dus hij zal wel niet met zn tijd meegaan, dus hij zal er wel geen verstand van hebben, dus ik heb alle recht om die oude man neer te zetten als een dierverwaarlozer.
Wat een ongekende stupiditeit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:16

Feit is wel dat de pony nodig een bekapbeurt nodig heeft.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:06

Maar je weet niet waarom hij zon hoef heeft. Wie weet laat die man het met regelmaat behandelen en is er niks aan te doen??? Niet alle paarden zijn perfect (goh het zijn net mensen)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:24

En vergeet niet dat deze pony weken op een plek bij een veearts gestaan heeft en die zal ongetwijfeld de hoeven ook gezien hebben. Wij zien één foto en die dierenarts kende het hele verhaal.

Dus of het feiten zijn aan de hand van één foto? Ik vind het knap hoor.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:28

elnienjo schreef:
7ofhearts schreef:

Als de pony in 't wild had geleefd had ie 't ook zonder borstelen, scheren of dekentje moeten doen. Dan was ie uberhaupt vast geen 30 geworden.
Vind dat vermenselijken van dieren anno nu behoorlijk storende vormen aan nemen.

Het beest staat niet in de natuur, het dier staat achter een hek, en daardoor is het afhankelijk van de mens.
Toen het beest in de prijzen liep, en geld in het laatje bracht zag het er ook niet zo uit.
En dat heeft niks met leeftijd te maken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:29

Je kunt allerlei redenen verzinnen waardoor de hoef er zo uit ziet. En mss laat meneer idd normaal de pony vaker bekappen. Daar zeg ik ook niks over. Maar dat het dier naar de smid moet ziet iedere paardenliefhebber toch mag ik hopen. Daar is niks knaps aan

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:29

beert schreef:
En vergeet niet dat deze pony weken op een plek bij een veearts gestaan heeft en die zal ongetwijfeld de hoeven ook gezien hebben. Wij zien één foto en die dierenarts kende het hele verhaal.

Dus of het feiten zijn aan de hand van één foto? Ik vind het knap hoor.

Bwa je weet het niet, kan ook zijn dat de hoeven al totaal bootjes waren en ze al een eerste poging hadden gedaan om die goed te krijgen. Allemaal assumpties. Maar feit is dat deze hoeven niet correct verzorgd zijn geweest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:32

Geld in het laatje bracht???

Het is een shet geen totilas.

Jeetje wat een penny zwets komt hier voorbij.
Jammer dat de manen geschoren zijn, nu kunnen er geen roze vlechtjes in..

Waarom hebben de "redders" dan geen smid laten komen? Was harder nodig dan scheren.
OH wacht.... Misschien kan het niet anders.

Dier is weken gecontroleerd. Misschien daar je conclusie uit trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:45

DuoPenotti schreef:
Geld in het laatje bracht???

Het is een shet geen totilas.

Jeetje wat een penny zwets komt hier voorbij.
Jammer dat de manen geschoren zijn, nu kunnen er geen roze vlechtjes in..

Waarom hebben de "redders" dan geen smid laten komen? Was harder nodig dan scheren.
OH wacht.... Misschien kan het niet anders.

Dier is weken gecontroleerd. Misschien daar je conclusie uit trekken.

Misschien hebben ze dat wel gedaan? En hoe weet je dat scheren niet nodig was, misschien zat ie ook wel onder de luis, weet jij veel. Jij weet namelijk net zo min als een ander, de een trekt conclusie a en de ander conclusie b, maar in principe doet iedereen hetzelfde. Dus beetje pot ketel idee ;)

Ik vraag me nog steeds af waarom het 4 weken heeft geduurd dat het dier weer thuis werd afgeleverd als alles zo goed geregeld was bij de eigenaar.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:54

Ben benieuwd hoeveel mensen die hier zo negatief zijn een paard/pony de kans geven om zo oud te MOGEN worden. Hoe vaak worden ze niet af gedankt als er niet meer mee gereden of gewerkt kan worden. Of verkopen ze het dier.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:55

Jeetje wat wordt er toch weer veel gespeculeerd hier. Doen jullie dat bij iedereen waarvan je het niet eens bent met de manier van houden? Er leiden meerdere wegen naar Rome hoor.

Pony ziet er afgezien van het scheren goed uit. Die twee voetjes zijn niet ideaal maar hij is er al oud mee geworden. ;) En dat hij door de eigenaar niet goed genoeg verzorgd zou worden vind ik nog wel de ergste speculatie. Bokt op zijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:56

quintusgl schreef:
Ben benieuwd hoeveel mensen die hier zo negatief zijn een paard/pony de kans geven om zo oud te MOGEN worden. Hoe vaak worden ze niet af gedankt als er niet meer mee gereden of gewerkt kan worden. Of verkopen ze het dier.

Als je mij tot de negatievelingen rekent, ja mijn kwpner is 35 geworden :D En die heb ik gekocht op 18 jarige leeftijd om bij mij op pensioen te gaan, nooit mee gereden of gewerkt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:00

En als je een paard van de buren graag wil hebben, trek je deze gewoon uit de stal en zegt dat hij verkeert wordt behandeld volgens de nieuwste inzichten. |o
We praten hier nog steeds over een diefstal die door sommigen wordt vergoelijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:02

senna21 schreef:
En als je een paard van de buren graag wil hebben, trek je deze gewoon uit de stal en zegt dat hij verkeert wordt behandeld volgens de nieuwste inzichten. |o
We praten hier nog steeds over een diefstal die door sommigen wordt vergoelijkt.

Volgens mij is er toch niemand die diefstal goed praat? Het enige wat ik lees, is dat mensen zich afvragen of het dier in eerste instantie wel de adequate verzorging kreeg.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:08

Mindin voor Luis kun je wassen of een pour on middel gebruiken. Scheren hoeft niet.

Met oh wacht misschien kan het niet anders bedoelde ik dus ook dat ze wel een smid hebben laten komen maar de hoefjes er nu eenmaal zo uitzien. Niet aan te rekenen dus aan de eigenaar.

Er is al diverse keren geantwoord op waarom niet naar meteen naar huis.
Niet voor zijn gezondheid dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:42

DuoPenotti schreef:
Mindin voor Luis kun je wassen of een pour on middel gebruiken. Scheren hoeft niet.

Met oh wacht misschien kan het niet anders bedoelde ik dus ook dat ze wel een smid hebben laten komen maar de hoefjes er nu eenmaal zo uitzien. Niet aan te rekenen dus aan de eigenaar.

Er is al diverse keren geantwoord op waarom niet naar meteen naar huis.
Niet voor zijn gezondheid dus.

Snap ik, maar met een dikke bos manen kom je soms niet helemaal tot op de huid, vooral omdat de aanzet erg vet kan zijn.

Ik zal even terug lezen over de 4 weken die het in beslag nam om het dier naar de eigenaar terug te brengen en waarom dat dan 4 weken duurt.

Als de hoeven er al belabberd uitzagen dan ligt dat toch bij de eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:53

kiki1976 schreef:
En fan stappen ze ook nog naar de rechter omdat hun die pony willen. Wat bestaan er toch rare mensen
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ony-is-het

Ook zo vreemd, ik las ergens dat ze de dag na de diefstal de man al hadden gebeld om de pony over te kopen, waarom werd het dier dan pas na een week gevonden?