Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:32

loriene schreef:
secricible schreef:
Google eens op "metafoor" loriene. Echt...

Zulke dingen maak ik mij niet druk om.

Waar het mij om gaat is dat er mensen zijn die het optreden van de ME en de politie maar goed vinden.
Dat is iets wat ik niet snap.
Wanneer er groepen mensen zijn die plunderen en oproerkraaiers dan kun je een reactie van de ME verwachten.
Maar mensen die helemaal niets verkeerd doen zo geweldadig weg vegen!! Nee dat vind ik echt niet kunnen.
En ik hoop dat de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn goed worden gestraft!
En mensen die dit maar normaal vinden moeten hun eens achter hun oren krabben wat hun mankeert.

Helemaal mee eens. Mensen die niks verkeerd doen moet je niet geweldadig weggeveegd worden.
Maar met 1000 man op een veld staan terwijl er 200 mochten zijn en vervolgens de instructies van de politie negeren is niet "niks verkeerd doen" dus dat is niet van toepassing in deze.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:32

Gulpje schreef:
Rangeela schreef:
Politiestaat. Dag Vrije Nederlanders. Luisteren zullen jullie! Dit doet me denken aan een nummer “Killing in the name of” Rage Against the machine”.

Hou toch op, dan waren al die tokkiewappies allang dood geweest of in een werkkamp (dat zou een mooie oplossing zijn, hebben ze meteen werk!) zijn gestopt.

Dat komt nog ;) wacht maar af en dan zullen alle mensen die nu roepen dat het terecht is dat dan ook zeggen.... wappies mogen toch om hun mening en wandaden in heropvoedingskampen worden gestopt of uitgesloten worden van de maatschappij? ;)

Langzaam worden we daarvoor klaargestoomd maar goed, je moet wel opletten om het door te hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:33

Jij leeft echt in een andere werkelijkheid maxima als je denkt dat dat nog komt :+
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-03-21 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:34

Wat bedoel je dus loriene?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:35

secricible schreef:
Google eens op "metafoor" loriene. Echt...

Zulke dingen maak ik mij niet druk om.

Waar het mij om gaat is dat er mensen zijn die het optreden van de ME en de politie maar goed vinden.
Dat is iets wat ik niet snap.
Wanneer er groepen mensen zijn die plunderen en oproerkraaiers dan kun je een reactie van de ME verwachten.
Maar mensen die helemaal niets verkeerd doen zo geweldadig weg vegen!! Nee dat vind ik echt niet kunnen.
En ik hoop dat de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn goed worden gestraft!
En mensen die dit maar normaal vinden moeten hun eens achter hun oren krabben wat hun mankeert.[/quote]

Helemaal mee eens. Mensen die niks verkeerd doen moet je niet geweldadig weggeveegd worden.
Maar met 1000 man op een veld staan terwijl er 200 mochten zijn en vervolgens de instructies van de politie negeren is niet "niks verkeerd doen" dus dat is niet van toepassing in deze.[/quote]

Meerdere groepen zijn door de politie zelf daarheen gebracht dus de mensen daar deden niets verkeerd.
Wel even bij de feiten blijven.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:36

Ik heb vanaf de zijkant heel objectief kunnen kijken.

Mensen konden t veld niet af en dan is t makkelijk zeggen ze hadden moeten luisteren.
Mensen gingen nm gewoon toen ze moesten vertrekken.. Maar konden maar op 1 plek weg.

En er stonden geen 1000den mensen op dat veld, echt niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:37

@loriene Die mensen protesteerden in de eerste plaats al op plekken waar ze geen toestemming voor hadden gevraagd dus waren toen al in overtreding :+

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:38

secricible schreef:
@loriene Die mensen protesteerden in de eerste plaats al op plekken waar ze geen toestemming voor hadden gevraagd dus waren toen al in overtreding :+

Bij de feiten blijven.
Mensen waren niet in overtreding want ze werden tegengehouden door de politie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:39

Oh ja, ik zie ook wel dat we met zijn allen opgesloten zitten voor een virus. Dat er stukje bij beetje meer vrijheden worden afgepakt. Dat het leven gewoon klote is. Dat bedrijven kapot gaan.

En dat het kabinet ons maar constant voorhoud dat er licht aan het eind van de tunnel is.

Maar mensen, je kunt wel demonstreren, maar beter is het om het huidige kabinet weg te stemmen. Is een stuk beter voor je lichamelijke gesteldheid ook. En hatsikidee, vandaag mogen we naar de stembus! :D

Mariposa11

En dan is t verantwoord dat er zo ingeslagen wordt op mensen?
Gewoon door blijven slaan terwijl iemand al op de grond ligt?

Dat is echt niet normaal, in welke situatie dan ook..

Gini

secricible schreef:

Dan sla je ze in de boeien en pak je ze op. Bieden ze weerstand dan gebruik je het geweld dat nodig is om die persoon te overmeesteren. Een persoon die op de grond ligt heb je overmeesterd, meer geweld is op dat ogenblik niet nodig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:41

Gini schreef:
secricible schreef:

Dan sla je ze in de boeien en pak je ze op. Bieden ze weerstand dan gebruik je het geweld dat nodig is om die persoon te overmeesteren. Een persoon die op de grond ligt heb je overmeesterd, meer geweld is op dat ogenblik niet nodig.

Jij hebt het over die ene situatie. Ik heb al gezegd dat ik vind dat als er overmatig geweld is gebruikt in specifieke situaties dat bekeken moet worden. Maar dat id wat anders dan het politie-optredem in het algemeen afkeuren.

loriene schreef:
secricible schreef:

Bij de feiten blijven.
Mensen waren niet in overtreding want ze werden tegengehouden door de politie.

Ik denk dat je zelf even de feiten op een rijtje moet zetten eerst ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:41

Mariposa11 schreef:

Precies!!!
Daar gaat dit om!!
Niet dat geleuter over de regeltjes!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:48

Mariposa11 schreef:

Soms zie je niet wat eraan vooraf is gegaan. De beelden op SM zijn soms gemanipuleerd of er wordt maar een deel uitgezonden.
Met name de filmpjes van de Romeo's die gedeeld worden, zijn vaak niet compleet. Als je de filmpjes dan vanuit een andere hoek ziet of het incident vooraf aan het ingrijpen door ME ziet, is het voor mij, wel acceptabel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:52

loriene schreef:
[
Precies!!!
Daar gaat dit om!!

Geleuter over regeltjes?
Dit zijn mensen die bewust het leven van anderen in gevaar brengen door met een grote groep veel te dicht op elkaar te gaan staan. Gegarandeerd zitten daar mensen met corona tussen, en morgen geeft Pietje het door aan zijn oma..
Die regels zijn er niet voor de lol of om mensen het leven zuur te maken..

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:53

Blue_Eyes schreef:
Je mag nog demonstreren. Nog steeds. Maar dan moet je je wel netjes aan de regels houden

En welke regels zijn dat?
Om te beginnen de coronaregels. Afstand enzo. Daarnaast het feit dat er maar 200 aanwezig mochten zijn.

en welke impact zou het maken om met 200 man 1,5meter uit elkaar te gaan staan demonstreren? Dat interesseert toch niemand? Dat krijgt toch geen aandacht?

Als de overheid het volk niet meer schuwt is er tirannie. Zij werken voor ons allemaal, ook voor de mensen waar het door de maatregelen erg slecht mee gaat en die het er niet mee eens zijn. En die mogen dan met 200 man demonstreren? Dat is echt een slechte grap ;(

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:53

secricible schreef:
Jij leeft echt in een andere werkelijkheid maxima als je denkt dat dat nog komt :+

Dit is mijn voorspelling, we spreken elkaar over een jaar :o

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:57

Electra63 schreef:
Mariposa11 schreef:

Soms zie je niet wat eraan vooraf is gegaan. De beelden op SM zijn soms gemanipuleerd of er wordt maar een deel uitgezonden.
Met name de filmpjes van de Romeo's die gedeeld worden, zijn vaak niet compleet. Als je de filmpjes dan vanuit een andere hoek ziet of het incident vooraf aan het ingrijpen door ME ziet, is het voor mij, wel acceptabel.

In blijven slaan op mensen is niet goed te praten. Het maar door blijven slaan zou nooit goed gekeurd mogen worden.
Als ik uit zelf verdediging een overvaller in de winkel zou verwonden ben ik fout.
Maar de politie en ME mag gewoon zo door slaan in hun geweld?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:58

secricible schreef:
Gini schreef:

Jij hebt het over die ene situatie. Ik heb al gezegd dat ik vind dat als er overmatig geweld is gebruikt in specifieke situaties dat bekeken moet worden. Maar dat id wat anders dan het politie-optredem in het algemeen afkeuren.

De discussie begon inderdaad wat gematigder, maar is ondertussen tot een flinke polarisatie uitgegroeid.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:59

Electra63 schreef:
Mariposa11 schreef:

Tuurlijk zijn die beelden gemanipuleerd :z
Ik heb toch echt beelden van verschillende kanten gezien dat er een lading van die romeo`s uit een busje vlogen en 1 van hen duwde toch echt zo een vrouw voor de me bus!!
Zijn er teveel van om gemanipuleerd te worden hoor!

En een man ligt al op de grond terwijl er op hem in wordt geslagen door 1 me`s en dan ook nog een derde met hond erbij die de hond dwingt om te gaan bijten!!
Wanneer je zulks normaal vindt dan spoor je bij mij niet!!

Regeltjes van anderhalve meter afstand!!
Laat me niet lachen! Degene die ze handhaven houden hun er niet eens aan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:00

Maxima_S schreef:
Blue_Eyes schreef:
Je mag nog demonstreren. Nog steeds. Maar dan moet je je wel netjes aan de regels houden

En welke regels zijn dat?
Om te beginnen de coronaregels. Afstand enzo. Daarnaast het feit dat er maar 200 aanwezig mochten zijn.

en welke impact zou het maken om met 200 man 1,5meter uit elkaar te gaan staan demonstreren? Dat interesseert toch niemand? Dat krijgt toch geen aandacht?

Nu is er meer dan genoeg aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht :j
Missie geslaagd zou ik zeggen :+
Citaat:
Als de overheid het volk niet meer schuwt is er tirannie. Zij werken voor ons allemaal, ook voor de mensen waar het door de maatregelen erg slecht mee gaat en die het er niet mee eens zijn. En die mogen dan met 200 man demonstreren? Dat is echt een slechte grap ;(

Nee, dit is gewoon een democratie met een overheid die de volksgezondheid en veiligheid probeert te waarborgen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:02

8nnemiek schreef:
loriene schreef:
[
Precies!!!
Daar gaat dit om!!

Geleuter over regeltjes?
Dit zijn mensen die bewust het leven van anderen in gevaar brengen door met een grote groep veel te dicht op elkaar te gaan staan. Gegarandeerd zitten daar mensen met corona tussen, en morgen geeft Pietje het door aan zijn oma..
Die regels zijn er niet voor de lol of om mensen het leven zuur te maken..

Dan doet de me daar ook lekker aan mee.
Die staan zij aan zij lekker een patatje aan het eten nadat ze weer eeven wat mensen hebben geslagen.
Goed voorbeeld he!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:03

Maxima_S schreef:
En die mogen dan met 200 man demonstreren? Dat is echt een slechte grap ;(

De andere 800 die er waren, zijn niet mensen die getroffen zijn door de corona (mss indirect omdat ze niet meer naar de kroeg mogen) maar mensen die voor het lekker de boel opspelen komen rellen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:04

Ik heb zo'n respect voor de agenten die 's ochtends van huis gaan om te werken, wetende dat ze voor alles dat lelijk is gaan worden uitgemaakt, risico lopen om lichamelijk en geestelijk letsel op te lopen, en dit toch elke dag weer doen om ervoor te zorgen dat de regels worden nageleefd en de democratie beschermd wordt.

Want zoals iemand anders al aanhaalde in dit topic, stel je voor als er geen regels zouden zijn, of als deze niet gehandhaafd zouden worden. Dikke anarchie, met degene met de grootste bek en dikste wapens aan het roer. Dus er moet gehandhaafd worden, en gelukkig willen de agenten dit voor ons doen.

Wil je je stem laten horen, dat mag, mits je je aan de regels houdt. En ga stemmen, en zorg er zo voor dat de partij die jouw standpunten deelt jou kan vertegenwoordigen in de kamer.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:10

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald ivm het negeren van de moderatoropmerking