Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Getup schreef:Maar Jonnekee, wil Jij Je paard zo op of over t randje rijden?
Wildgirl schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, alle bokkers die in protest gaan tegen (o.a mijn) de kritiek op Gal en de wijze van jureren.
Hoe kijken jullie aan tegen deze proeven van de nummer 1 en 2? Hadden jullie ze zo hoog gepunt? Waren jullie content met het plaatje/de proef?
996981 schreef:Wildgirl schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, alle bokkers die in protest gaan tegen (o.a mijn) de kritiek op Gal en de wijze van jureren.
Hoe kijken jullie aan tegen deze proeven van de nummer 1 en 2? Hadden jullie ze zo hoog gepunt? Waren jullie content met het plaatje/de proef?
a) Zitten wij niet op de a-c lijn
B) kijken we niet live, maar kunnen we terugspoelen om nog eens te kijken en zien een ingezoomd beeld
C) hebben niet de expertise een Grand-prix proef te jureren
D) weten niet welk cijfer hij daadwerkelijk per onderdeel gekregen heeft
silverdapple schreef:996981 schreef:
a) Zitten wij niet op de a-c lijn
B) kijken we niet live, maar kunnen we terugspoelen om nog eens te kijken en zien een ingezoomd beeld
C) hebben niet de expertise een Grand-prix proef te jureren
D) weten niet welk cijfer hij daadwerkelijk per onderdeel gekregen heeft
Oké, punt C en D omzeil je hier niet mee, maar...
https://www.instagram.com/p/CLOlsBJhyCH/
Stukjes van Toto's proef. Links van de video bevindt zich een pijltje > waarmee je de andere 2 stukjes kunt zien. Met Firefox als webbrowser kun je op Instagram.
...en nu kruip ik weer onder de meeleessteen.
HorseTimeXL schreef:https://www.youtube.com/watch?v=UqFTdM8YI6E&t=442s
Vond het commentaar bij de proef van Carl Hester zo typisch van Laurens van Lieren heel typisch. Misschien ook wel alles omschrijvend hoe de Nederlandse top de paarden graag wil zien. Spectaculair..
Tijdens het filmpje, waarin ik Carl Nip Tuk, dat absoluut geen spectaculair bewegend paard is a la Totilas, bleef Laurens van Lieren maar herhalen dat hij veel te hoge scores kreeg en dat kon allemaal niet en het ging maar door. Terwijl (die proef waar het over ging kon ik niet vinden) het zo harmonisch was en Carl Nip Tuk zo fijn voorstelde..
HorseTimeXL schreef:https://www.youtube.com/watch?v=UqFTdM8YI6E&t=442s
Vond het commentaar bij de proef van Carl Hester zo typisch van Laurens van Lieren heel typisch. Misschien ook wel alles omschrijvend hoe de Nederlandse top de paarden graag wil zien. Spectaculair..
Tijdens het filmpje, waarin ik Carl Nip Tuk, dat absoluut geen spectaculair bewegend paard is a la Totilas, bleef Laurens van Lieren maar herhalen dat hij veel te hoge scores kreeg en dat kon allemaal niet en het ging maar door. Terwijl (die proef waar het over ging kon ik niet vinden) het zo harmonisch was en Carl Nip Tuk zo fijn voorstelde..
tita schreef:Zolang ik niet op dat niveau rij laat ik me niet uit over feit hoe en wat
Thuis op de bank is het allemaal makkelijker commentaar te geven
Wildgirl plaats eens proef van jou gaan wij die ook beoordelen
EllyC schreef:Op enkele reacties na wilde men hier geen uitspraken over doen.
Bewust heb ik mijn mening niet gegeven maar van mij mag dit echt een 9 zijn. Voor een tien hals meer op lengte maar de souplesse, takt (1x beentje wat hoger doet echt niet onder voor de rest van de kwaliteit en in wending hoort bij ander onderdeel), netjes op de plaats.
Als je hier al naar een 6/7 zou gaan dan blijft er voor die schuifelende strakke paarden niets meer over.
oji schreef:tita schreef:Anky afgezeken bij het vleet maar die knollen worden wel oud daar en ontbreken aan niks en als ze wel goed rijden is het...staat alleen op de wei, staat niet in de wei, staat op vlas, rijdt met sporen.
En dat is nou precies volgens mij het grote verschil met Gal. Anky hield haar toppers wel heel. Ik ben geen fan van Anky haar manier van rijden, maar zij zocht de randen op en wist precies de grens waar je niet overheen kon. Sympathiek rijden, dat valt te betwijfelen, maar wel met een dusdanig ruitergevoel dat ze precies wist hoever ze kon gaan om ze heel te houden.
Gal zoekt de randen op en wil daar dan nog net een schepje bovenop en heeft de paarden die dat aanbieden. Gevolg, paarden die aan de voorkant met hun hoeven bijna in hun neus peuteren, en aan de achterkant het niet kunnen bolwerken waardoor een achterblijvend achterbeen en taktfouten....en nog veel belangrijker in mijn ogen, door altijd zo op/net over de rand te gaan, paarden die lichamelijk of mentaal stuk gaan.
En ik weet dat mijn reactie verre van genuanceerd is! Sorry daarvoor, maar ik vind het zo verdrietig om te zien hoe dit heerschap ook deze 2 jonge talenten weer zo over de top presenteert, zo op druk, zo achterlijk en onnatuurlijk in de beweging om maar die grenzen van het extreme op te zoeken. Het is gewoon iedere keer hetzelfde. Alles voor het spektakel en het extreme. Dit kan gewoon niet goed zijn voor een paard. Niet mentaal, niet fysiek.
Overigens vind ik zowel Tot Jr als Tatal US gave paarden...dat maakt het in mijn ogen des te jammer....
Babootje schreef:En in het algemeen omdat er niet begrepen wordt wat er gebeurt bij zo'n paard met zo weinig ervaring in de ring op dat moment. Nee, het is niet perfect misschien, maar in het geval van Gal moet dat het allemaal wel zijn, blijkbaar. Gelukkig zitten er nog "echte" juryleden.