Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:53

Precies dat! En daarom doneer ik niets en zal ik ook pzb niet aanmoedigen op Bokt.
Wil best doneren, maar niet op die manier.

Zolang het niet transparant en professioneel is zal ik er niet aan meedoen.

Net als ik destijds mijn vraagtekens had bij de doelen die postcodeloterij steunt. Maar das een ander onderwerp.

Zo was er ook een bokker die geld inzamelde voor haar veulen. Sorry maar dit moet je echt zelf bekostigen. Als je zo rond zit te vragen (ze staat op stal bij mijn xxxx) dan zal ik je zeker niet wat geven. (Wegens herkenbaarheid zeg ik niet wie...)

Al heb ik echt wel wat mensen van wat geld voorzien. Dat ging altijd op een andere manier en echt vanuit mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:08

Cayenne schreef:
700 a 800 paarden opvangen is ook wel heel veel.
Ik geloof best dat het er heel veel zijn, maar zóveel?

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Babootje

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:54

Oeps ik lees op de KvK site dat er geen jaarrekeningen beschikbaar zijn van de stichting ZGTD

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:22

Babootje schreef:
Oeps ik lees op de KvK site dat er geen jaarrekeningen beschikbaar zijn van de stichting ZGTD

Stichtingen met minder dan Een bepaalde omzet zijn niet verplicht om jaarrekeningen te overleggen, geloof dat het zelfs miljoenen is. Maar het geschuif tussen twee stichtingen , misschien logisch maar wel apart.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:41

bigone schreef:
Babootje schreef:

Stichtingen met minder dan Een bepaalde omzet zijn niet verplicht om jaarrekeningen te overleggen, geloof dat het zelfs miljoenen is. Maar het geschuif tussen twee stichtingen , misschien logisch maar wel apart.

6 miljoen lees ik. Ik vind het heel schimmig allemaal. Maar ik heb dat onderbuikgevoel al vanaf dat ik weet heb van deze stichting, al jaren dus, terwijl ik dat bij een Paard in Nood Spanje bijvoorbeeld helemaal niet heb.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:53

bigone schreef:
Babootje schreef:

Bizar toch dat je dan geen behoorlijke financiële verantwoording hoeft af te leggen?
Temeer omdat een stichting dus blijkbaar behoorlijke schulden kan maken en de bestuurders niet aansprakelijk zijn.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:20

Ik ben eigenlijk denk ik meer verbaasd dat er zoveel mensen zijn die zomaar geld over maken zonder een beetje in een stichting te verdiepen en waarvan je niet zeker weet waar het geld allemaal heen gaat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:30

Dat komt omdat er heel veel pennymeisjes hun zakgeld storten...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:38

Niet alleen Penny meisjes hoor, zat volwassenen ook.
Vele gaan ervan uit dat stichtingen eerlijk en netjes werken en verdiepen zich nergens in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:42

Dat is ook de reden dat ik vaak mijn twijfels heb bij collectes.
Want wie garandeert mij dat het geld ook echt bij het goede doel terecht komt?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:45

Er zijn veel goede doelen waarbij het grootste gedeelte niet op de goede plek terecht komt maar bij het riante salaris van de directie

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:56

Ik denk niet dat bovenstaande hier het geval is, Henk zette zich heel lang geleden al in tegen dierenleed en heeft veel goeds gedaan. Ik denk wel dat het inmiddels zo groot is geworden dat je niet door kunt gaan op deze weg . Het is geen liefdewerk oud papier meer met de vermelding van 800 paarden in 8 jaar. Wanneer die 800 waar zijn en ze gemiddeld 250 euro opbrengen dan heb je het over twee ton. Dat is 25000 per jaar en dat is niet in de papieren terug te vinden. En wanneer je graag sponsoren wil , langdurige goede dan is een heel goed financieel overzicht een vereiste. Vandaar dat ik alleen Brooke ondersteun.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:40

Hoeveel geld zou Calijn eigenlijk zelf in de stichting stoppen met haar inkomsten van YouTube (+17 Mio weergaven, +62 K abonnees), Insta en Tiktok. Opbrengst van merchandise gaat volledig naar de stichting las ik.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:45

Denk dat de opbrengst per paard veel meer is dan je inschat Bigone. Informeer maar eens naar de prijzen, ze gaan zomaar over een paar duizend heen voor een paard. Werken de eigenaren van de Stichting, hebben ze een baan of worden ze door de Stichting uitbetaaald voor hun diensten?. Kan met niet voorstellen dat Arthurs Dierenkliniek ingezet wordt voor de paarden. Dat geeft veel te veel kosten dat bedrijf zit in Wierden dat is meer dan een half uur rijden Nederland in. Bij urgente oproepen is dat helemaal geen optie lijkt me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:55

Ik heb het heel bewust laag aangehouden , zullen ook veel Shetlanders zijn geweest en dit leek een reeel bedrag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:07

Caritas schreef:
Hoeveel geld zou Calijn eigenlijk zelf in de stichting stoppen met haar inkomsten van YouTube (+17 Mio weergaven, +62 K abonnees), Insta en Tiktok. Opbrengst van merchandise gaat volledig naar de stichting las ik.

De ponykampen zie je ook nergens terug, en die waren ook niet goedkoop

SannekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:19

gohya schreef:
Je kan daar op afspraak de boel komen bezichtigen las ik,en dat begrijp ik ook zeker wel.Anders krijg je teveel mensen in een keer. Maar de reden was dat ze druk waren en geen tijd hadden voor meerdere mensen om rond te leiden.
Ik ben wel benieuwd wie daar een rondleiding heeft gehad?

Ik heb heel lang gewacht en reageer normaal nooit, maar ik wil graag eens de andere kant belichten van PZB. Iets waar een hoop mensen bij voorbaat al oogkleppen voor op hebben.

Ik ben er inmiddels een paar keer geweest.
Iedereen is altijd keihard aan het werk en ik voel me soms zelfs opgelaten als ik tijd van hun vraag.
Een ieder hier met een (verzorg) paard/pony weet wat er dagelijks bij komt kijken om ze te verzorgen,voeren, trainen enz en wat een paard/pony dagelijks kost. Dan heb ik het nog niet eens over medische kosten.
Natuurlijk willen ze mensen de mogelijkheid bieden om te kijken, alleen staat de verzorging van de pony’s en paarden voorop.

Ook heb ik diverse open en eerlijke gesprekken met Henk gehad. Overal krijg ik antwoord op, het is maar hoe je iemand benaderd.
Zonder in details te treden durf ik te zeggen dat ik absoluut geen twijfels heb bij hun goede bedoelingen. Natuurlijk gaat er ook wel eens iets niet goed (waar mensen werken worden immers fouten gemaakt), maar het lijkt me niet dat mensen die zo hard werken en ook leren van situaties het dan verdienen om volledig afgebrand te worden, vaak ook nog door personen die absoluut geen idee hebben en alleen maar roeptoeteren, maar daar bovenop ook nog eens totaal geen idee hebben wat ze hiermee aanrichten.

Dan de opbrengsten voor de paarden. Weidemaatjes (die de stichting toch vaak al een aardige duit kosten) worden voor een symbolisch bedrag ter adoptie gedaan. Daar gaan ze vaak al de min in. Dan zijn er paarden zoals bijvoorbeeld die uit de kapschuur. De verzorging, medische kosten enz. hebben tot nu toe al een klein kapitaal gekost. Dat is niet te dekken met donaties en verkoop van tweedehands spullen. Dan is het vrij logisch dat de opbrengst van de (rij) paarden dit gat zoveel mogelijk moet dichten.

Een ieder die een paard/pony adopteert doet dit met het volle verstand (mag ik hopen) en weet wat de spelregels van adoptie zijn (dit staat immers duidelijk in de overeenkomst die je voor adoptie moet ondertekenen) en wat het adoptiebedrag is. Ook als een paard een bekend gebrek heeft zeggen ze dit er heel duidelijk bij.
Mijn verbazing is dan ook erg groot dat achteraf gezeur ontstaat over prijzen, adoptie of gemelde gebreken.

Mensen willen weten waar hun gedoneerde geld blijft....logisch. Alles gaat naar PZB voor o.a. voer, hooi, stro, brandstof, medicijnen, dierenarts, huur pand en paardenvervoer.
Het is alleen wel vreemd dat dit voor een aantal personen hier nog steeds onvoldoende uitleg is en betichten PZB er dan van dat ze niet transparant (willen) zijn.
Kijk ik even naar een willekeurige stichting...Dierenbescherming. Die hoeven toch ook niet letterlijk elke euro in een hokje te plaatsen voor verantwoording? Sterker nog...een aanzienlijk deel van de donaties gaat naar de bankrekening van o.a. de directeur. Dit is bij PZB niet het geval.

Ik hoop dat degene die echt interesse hebben in PZB gewoon hun vraagstuk daar neerleggen en dat mensen die alleen maar willen moddergooien hun negatieve energie omzetten in iets positiefs.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:45

Als ik jaarverslag van de dierenbescherming Google kan ik precies zien waar mijn besteedde euro's heen gaan.
Dit schijnt bij pzb niet zo te zijn.

Je moet als stichting kunnen verantwoorden waar het geld heen gaat.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:17

SannekeP schreef:
Mensen willen weten waar hun gedoneerde geld blijft....logisch. Alles gaat naar PZB voor o.a. voer, hooi, stro, brandstof, medicijnen, dierenarts, huur pand en paardenvervoer.
Het is alleen wel vreemd dat dit voor een aantal personen hier nog steeds onvoldoende uitleg is en betichten PZB er dan van dat ze niet transparant (willen) zijn.
Kijk ik even naar een willekeurige stichting...Dierenbescherming. Die hoeven toch ook niet letterlijk elke euro in een hokje te plaatsen voor verantwoording? Sterker nog...een aanzienlijk deel van de donaties gaat naar de bankrekening van o.a. de directeur. Dit is bij PZB niet het geval.

Nee, bij PZB gaat het naar dochterlief die met 20 jaar 8 eigen paarden heeft? :D

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:18

Rizette schreef:
hebben ze een baan of worden ze door de Stichting uitbetaaald voor hun diensten?

Een duikschool hebben ze nog geloof ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:20

Caritas schreef:

Nou ja, op zich lijkt het me logisch dat ze ook zelf niet de min in gaan. Als je fulltime met een stichting bezig bent zul je daar ook je eigen onkosten uit moeten halen.
Anders ga je overal de min in. Ik neem aan dat Henk en Calijn zelf ook moeten eten :+
Dus een klein beetje omzet/onkosten voor zichzelf is dan ook weer niet vreemd.

Maar de transparantie is idd ver te zoeken. Ik weet niet of Henk fulltime met de stichting bezig is?

Edit: Hierboven staat dat er ook nog een duikschool is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:51

Sannekep , fijn dat je voor ze opkomt. Ik neem aan dat je zelf er ook niet onderuit komt om toe te geven dat ze, ondanks dat ze goed werk doen , soms te goed , dat je toch echt kunt concluderen dat het qua financiën een ondoorzichtelijk zooitje is. Henk leest ook alles mee gezien de Penny reacties op Facebook. En wanneer hij verstandig is pakt hij het nu serieus op door alles echt transparant te maken. Ze mogen zichzelf salaris geven bvb , heb ik helemaal geen moeite mee. Ze mogen 50.000 aan vervoer opvoeren op de Penny balans maar word eens wakker en zorg voor duidelijkheid en onderbouwing. Dat zorgt voor sponsoren en de penny’s die nu hun spaarpot omdraaien worden ook ouder en wijzer. En op deze manier doorgaan betekend steeds minder inkomsten, steeds minder YouTube volgers en dus steeds minder geld on goed voor de dieren te blijven zorgen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:54

Heeft er iemand toegang tot company.info? Daar kun je kijken wie er achter een bedrijf zitten en in welke bedrijven die persoon nog meer zit.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:20

Er gaan ook paarden weg voor een symbolisch bedrag van €600. Dit zijn vaak al wat oudere paarden of weidemaatjes.

Dat er nog pensionkosten gevraagd worden vind ik ook niet zo gek. Voer en strooisel is niet gratis. Mensen kiezen ervoor om hun paard daar te dumpen omdat ze hem niet meer willen hebben, dan mag je er ook best wat voor betalen totdat ze herplaatst zijn.

Zelf vind ik dat ze zulke paarden die het goed hadden niet moeten aannemen en eigenaren zelf hun verantwoordelijkheid moeten . Door zulke plekken te vergeven heb je minder plek voor paarden die het écht nodig hebben. Maar dat is weer een discussie apart. :)*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:45

Gini schreef:
Babootje schreef:
Dat is niet helemaal correct SannekeP, want voor weidemaatjes moet de oude eigenaar gewoon maandelijks de kosten dragen van 250.00. Ervan uitgaande dat de niet gereden paarden 24/7 buiten staan kan op 250,00 minstens 100,00 worden verdiend. Ik ben benieuwd wat voro "symbolisch bedrag" nog wordt betaald voor een weidemaatje.

Hier ben ik het niet mee eens. Mensen dumpen hun paard niet omdat het dier zo lekker gemakkelijk en goedkoop in onderhoud is. Er zal financieel heus wel wat rommelen in deze stichting, maar winst maken op een paard dat niet meer kan zijn dan weidemaatje, nee, dat geloof ik niet zo snel.

Het enige dat ik ermee wil laten zien dat de kosten van PZB gewoon zijn gedekt. 250,00 per maand voor een paard op de wei is ruim voldoende om de kosten te dekken. Als je het goed doet, houd je er nog zeker 100 per maand aan over.
Voor mijn veulen in de opfok betaal ik ook 250,00 all in bij een commerciële opfokstal (van Baalen Farms). Die verdienen er tenslotte ook aan.