Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Oeps ik lees op de KvK site dat er geen jaarrekeningen beschikbaar zijn van de stichting ZGTD
bigone schreef:Babootje schreef:Oeps ik lees op de KvK site dat er geen jaarrekeningen beschikbaar zijn van de stichting ZGTD
Stichtingen met minder dan Een bepaalde omzet zijn niet verplicht om jaarrekeningen te overleggen, geloof dat het zelfs miljoenen is. Maar het geschuif tussen twee stichtingen , misschien logisch maar wel apart.
bigone schreef:Babootje schreef:Oeps ik lees op de KvK site dat er geen jaarrekeningen beschikbaar zijn van de stichting ZGTD
Stichtingen met minder dan Een bepaalde omzet zijn niet verplicht om jaarrekeningen te overleggen, geloof dat het zelfs miljoenen is. Maar het geschuif tussen twee stichtingen , misschien logisch maar wel apart.
gohya schreef:Je kan daar op afspraak de boel komen bezichtigen las ik,en dat begrijp ik ook zeker wel.Anders krijg je teveel mensen in een keer. Maar de reden was dat ze druk waren en geen tijd hadden voor meerdere mensen om rond te leiden.
Ik ben wel benieuwd wie daar een rondleiding heeft gehad?
SannekeP schreef:Mensen willen weten waar hun gedoneerde geld blijft....logisch. Alles gaat naar PZB voor o.a. voer, hooi, stro, brandstof, medicijnen, dierenarts, huur pand en paardenvervoer.
Het is alleen wel vreemd dat dit voor een aantal personen hier nog steeds onvoldoende uitleg is en betichten PZB er dan van dat ze niet transparant (willen) zijn.
Kijk ik even naar een willekeurige stichting...Dierenbescherming. Die hoeven toch ook niet letterlijk elke euro in een hokje te plaatsen voor verantwoording? Sterker nog...een aanzienlijk deel van de donaties gaat naar de bankrekening van o.a. de directeur. Dit is bij PZB niet het geval.
Caritas schreef:Hoeveel geld zou Calijn eigenlijk zelf in de stichting stoppen met haar inkomsten van YouTube (+17 Mio weergaven, +62 K abonnees), Insta en Tiktok. Opbrengst van merchandise gaat volledig naar de stichting las ik.
Gini schreef:Babootje schreef:Dat is niet helemaal correct SannekeP, want voor weidemaatjes moet de oude eigenaar gewoon maandelijks de kosten dragen van 250.00. Ervan uitgaande dat de niet gereden paarden 24/7 buiten staan kan op 250,00 minstens 100,00 worden verdiend. Ik ben benieuwd wat voro "symbolisch bedrag" nog wordt betaald voor een weidemaatje.
Hier ben ik het niet mee eens. Mensen dumpen hun paard niet omdat het dier zo lekker gemakkelijk en goedkoop in onderhoud is. Er zal financieel heus wel wat rommelen in deze stichting, maar winst maken op een paard dat niet meer kan zijn dan weidemaatje, nee, dat geloof ik niet zo snel.