Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sunnda schreef:Bewust: je wilt geen schade berokkenen aan het paard of jezelf.
Metingen: geven aan dat dit dus niet persee het geval is bij 35 graden.
Dus waarom wedstrijden rijden met 35 graden?omdat de feiten!!!!! aangeven dat het dus niet zoveel kwaad kan als aan de juiste omstandigheden wordt voldaan. Ook al is jou gevoel (Dat is dus geen feit) anders..
Maar als de feiten zeggen dat het kan. Waarom zou iemand dan iets niet doen omdat jou gevoel zegt dat het niet kan? Je gevoel is dus nergens op gebaseerd.
Shadow0 schreef:Ja, en die semantiek is belangrijk! Als je streeft naar geen ongemak, is het omgaan met paarden niet meer te verantwoorden. Hoe dan ook in geen enkel sportief opzicht, maar waarschijnlijk in geen enkel opzicht.
Maar dat is een behoorlijk vergaand standpunt, omdat het dus betekent dat uiteindelijk de paardensport in het geheel ophoudt. Dat kan en mag, maar ik denk dat het de discussie ten goede komt om dat (zoals elders in een blogtopic gedaan werd) ook echt eerlijk te benoemen.
Ik lees in Sunnda's berichten in elk geval niks geks, tenzij je het tegen de veel hogere maatlat van 'geen enkel ongemak' wilt leggen. (Maar dan is er dus ook weinig Bokt meer over.)
kamsel schreef:Ware het niet dat de temperatuur eerder 25 graden dan 30 graden was toen dit ongeluk gebeurde..
Deze combinatie startte voor half 10. Dus het is een kul argument om te gebruiken in de discussie over of je wedstrijden bij hoge temperaturen wel moet door laten gaan.
Shadow0 schreef:Ik vind het echt flauw om een ongeluk dat helemaal niet gerelateerd lijkt te zijn aan de omstandigheden zo te misbruiken voor je eigen doel. Dat komt op mij in elk geval niet erg integer over.
_Mir schreef:https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... mbD2nBq048
Vaak claimen ruiters dat ze heel goed voor hun paarden zorgen. Wij zien echter een grote discrepantie tussen die bewering en de praktijk van de paardensport. Bij de cross in Limburg afgelopen weekend kwam een ervaren crosspaard ten val en brak zijn been. Het paard is vervolgens geëuthanaseerd. Dit slachtoffer was niet nodig geweest.
Shadow0 schreef:Gini schreef:Uiteraard gebruiken dergelijke groepen dit overlijden.
Hoezo uiteraard? Je kunt toch prima verontwaardigd zijn over wedstrijden tijdens een hittegolf zonder zoiets te misbruiken als aanleiding?
Gini schreef:Shadow0 schreef:
Hoezo uiteraard? Je kunt toch prima verontwaardigd zijn over wedstrijden tijdens een hittegolf zonder zoiets te misbruiken als aanleiding?
Als het je doel is om de paardensport af te schaffen, is de dood van een paard tijdens de paardensport natuurlijk een grote kans die je niet kan laten liggen.