Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Joanne1987 schreef:Maar even he, hele interessante discussie en lees geboeid al even mee, in beide meningen kan ik me deels vonden5
Maar waar ik e en op wil inhaken, de o zo vriendelijke Duitsers etc
Werth was toch ook van de rollkur en is meermaals betrapt op doping/niet legale stoffen?
misterA schreef:Joanne1987 schreef:Maar even he, hele interessante discussie en lees geboeid al even mee, in beide meningen kan ik me deels vonden5
Maar waar ik e en op wil inhaken, de o zo vriendelijke Duitsers etc
Werth was toch ook van de rollkur en is meermaals betrapt op doping/niet legale stoffen?
Interessante discussie?![]()
De verdachtmakingen vliegen me om de oren.
Ga met alle andere kritische deskundigen naar Glock, Werth enz.. en ga het daar vertellen wat je van hun manier van rijden vindt. En misschien kan je dan meteen een training bijwonen, al of niet rollkur, in de schoenen , en gebruik van verboden middelen.
Adelaide71 schreef:... Mistanden vinden overal plaats. Het gaat om het algemene beeld wat de Duitsers overall laten zien en dat is beduidend beter dan die van hun Nederlandse collega's. Ook in de basissport! Voor de lol eens gaan kijken, vind het sowieso wonderlijk dat je het verschil niet kan (of wil???) zien.
Edit: ook in Dld spreekt men daar schande van. Beetje flauw om dit soort oude filmpjes hier op Bokt te gooien om je punt kracht bij te zetten.
Adelaide71 schreef:... Mistanden vinden overal plaats. Het gaat om het algemene beeld wat de Duitsers overall laten zien en dat is beduidend beter dan die van hun Nederlandse collega's. Ook in de basissport! Voor de lol eens gaan kijken, vind het sowieso wonderlijk dat je het verschil niet kan (of wil???) zien.
Edit: ook in Dld spreekt men daar schande van. Beetje flauw om dit soort oude filmpjes hier op Bokt te gooien om je punt kracht bij te zetten.
Citaat:Helemaal mee eens.... het verschil in rijden is zo groot.
janderegelaa schreef:Adelaide71 schreef:... Mistanden vinden overal plaats. Het gaat om het algemene beeld wat de Duitsers overall laten zien en dat is beduidend beter dan die van hun Nederlandse collega's. Ook in de basissport! Voor de lol eens gaan kijken, vind het sowieso wonderlijk dat je het verschil niet kan (of wil???) zien.
Edit: ook in Dld spreekt men daar schande van. Beetje flauw om dit soort oude filmpjes hier op Bokt te gooien om je punt kracht bij te zetten.Citaat:Helemaal mee eens.... het verschil in rijden is zo groot.
Dit was jij toch...
Shae schreef:janderegelaa schreef:Geen spektakel en vuurwerk maar harmonie met een supergoede balans. En dat zie je nu nog niet bij Total US daar ben ik het mee eens maar zoals Totilas was, zo wordt hij ook.
Stuk bedoel je? Of wat anders?
_San87_ schreef:Sammiex2000 schreef:Ik vind Isabelle dan weer een van de minst vriendelijke Duitse amazones eigenlijk
Ik ook. En dat oude filmpje kan ik niet aangluren.
Ik kijk heel erg graag naar Ingrid Klimke. Daar word ik blij van.
Adelaide71 schreef:Ik ook Sammie, maar wat JandeR bijvoorbeeld niet wil lezen is dat het om het algemene beeld gaat wb de Duitse (en ook de meeste Engelse) ruiters. De jeugd wordt daar over het algemeen al heel anders opgeleid dan in NL. Men houdt over het algemeen de losgelassenheit van het paard veel hoger in het vaandel dan in NL. En dan gooit hij er wat stokoude beelden in, beetje stemming maken. Hij (en vele andere Hollanders) vinden dat spektakel en imo op druk rijden prachtig. Prima, ik houd er niet van en er zijn gelukkig mensen die dat ook vinden. Zoals al eerder in dit topic genoemd werd: het is net een puppeteer.
Electra63 schreef:Adelaide71 schreef:Ik ook Sammie, maar wat JandeR bijvoorbeeld niet wil lezen is dat het om het algemene beeld gaat wb de Duitse (en ook de meeste Engelse) ruiters. De jeugd wordt daar over het algemeen al heel anders opgeleid dan in NL. Men houdt over het algemeen de losgelassenheit van het paard veel hoger in het vaandel dan in NL. En dan gooit hij er wat stokoude beelden in, beetje stemming maken. Hij (en vele andere Hollanders) vinden dat spektakel en imo op druk rijden prachtig. Prima, ik houd er niet van en er zijn gelukkig mensen die dat ook vinden. Zoals al eerder in dit topic genoemd werd: het is net een puppeteer.
Toch doet de Nederlandse jeugd het internationaal al jaren heel erg goed? Hoe verklaar je dat dan?
En zie jij ze weleens rijden?