GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:16

Misschien hebben ze gewoon gelijk Roodvos en zien NL-ders dat logischerwijs (??) niet zo...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:13

Maar even he, hele interessante discussie en lees geboeid al even mee, in beide meningen kan ik me deels vonden5

Maar waar ik e en op wil inhaken, de o zo vriendelijke Duitsers etc
Werth was toch ook van de rollkur en is meermaals betrapt op doping/niet legale stoffen?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:06

Joanne1987 schreef:
Maar even he, hele interessante discussie en lees geboeid al even mee, in beide meningen kan ik me deels vonden5

Werth was toch ook van de rollkur en is meermaals betrapt op doping/niet legale stoffen?

Interessante discussie? :7
De verdachtmakingen vliegen me om de oren.
Ga met alle andere kritische deskundigen naar Glock, Werth enz.. en ga het daar vertellen wat je van hun manier van rijden vindt. En misschien kan je dan meteen een training bijwonen, al of niet rollkur, in de schoenen , en gebruik van verboden middelen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:16

Sorry? Waar heb ik deze reactie aan te danken?
En hoe anders dan een discussie wil je die 10 pagina dan noemen?
Zijn geen verdachtmakingen, zijn over de verboden middelen gewoon rechtzaken geweest he

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:54

misterA schreef:
Joanne1987 schreef:

Interessante discussie? :7
De verdachtmakingen vliegen me om de oren.
Ga met alle andere kritische deskundigen naar Glock, Werth enz.. en ga het daar vertellen wat je van hun manier van rijden vindt. En misschien kan je dan meteen een training bijwonen, al of niet rollkur, in de schoenen , en gebruik van verboden middelen.

Normaal ben ik het met je eens Mister A maar Isabell Werth is 2 keer op doping betrapt waarbij de eerste keer ook echt opzet was met een anti depressiva voor humaan gebruik.

De rollkur is als eerste toegepast door Nicole Uphoff en Isabel Werth.

Hier een voorbeeldfilmpje van Isabel Werth

De rest van de filmpjes vind je hier:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... eW-vunC19B

En ik moet er wel bij zeggen dat ik niet tegen hyperflexie ben, mits goed uitgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:08

... Mistanden vinden overal plaats. Het gaat om het algemene beeld wat de Duitsers overall laten zien en dat is beduidend beter dan die van hun Nederlandse collega's. Ook in de basissport! Voor de lol eens gaan kijken, vind het sowieso wonderlijk dat je het verschil niet kan (of wil???) zien.

Edit: ook in Dld spreekt men daar schande van. Beetje flauw om dit soort oude filmpjes hier op Bokt te gooien om je punt kracht bij te zetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:17

Adelaide71 schreef:
... Mistanden vinden overal plaats. Het gaat om het algemene beeld wat de Duitsers overall laten zien en dat is beduidend beter dan die van hun Nederlandse collega's. Ook in de basissport! Voor de lol eens gaan kijken, vind het sowieso wonderlijk dat je het verschil niet kan (of wil???) zien.

Edit: ook in Dld spreekt men daar schande van. Beetje flauw om dit soort oude filmpjes hier op Bokt te gooien om je punt kracht bij te zetten.

In Nederland zijn er ook mensen die er schande van spreken ;)

De beelden van Nicole en Werth spreken voor zich toch? Dus dat is niet flauw.

En ook in de basissport in Duitsland zullen er minder en betere ruiters zijn.

In vond Total onder Dinja fantastisch als jonge hengst.
Nu afwachten hoe zij zich verder zal ontwikkelen onder Edward.
Nu in de Lichte Toer en straks GP, ik ben gewoon erg benieuwd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:17

Adelaide71 schreef:

Citaat:
Helemaal mee eens.... het verschil in rijden is zo groot.

Dit was jij toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:21

Stokoude filmpjes om de situatie van nu te schetsen? Ja dat is best flauw ja. Zo kan je daar evengoed beelden van bijvoorbeeld Gal en Van Grunsven naast leggen die minstens even naar zijn om naar te kijken. Het gaat om het algemene beeld; zowel in de top- als basissport. Leg de rijstijl van de NL-ders naast die van de meeste Duitsers en ook Engelsen trouwens, en je moet toch het verschil kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:21

janderegelaa schreef:
Adelaide71 schreef:

Citaat:
Helemaal mee eens.... het verschil in rijden is zo groot.

Dit was jij toch...

Wat wil je zeggen nu JandeR, ik volg je niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:23

Wat ik ermee wil zeggen dat het verschil in rijden helemaal niet zo groot is als jij veronderstelt. En dan vind ik eigenlijk ook nog dat de Nederlanders deze oefening wel wat vriendelijker uitvoeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:27

Ik ben het met Jan eens, de verschillen zijn helemaal niet zo groot.
Zeker niet als je het karakter van de verschillende paarden meetelt.
Adelinde werd ook altijd afgezeken in de tijd met Parzival, terwijl dit gewoon een heel sensibel paard is.
En nu gewoon lekker van zijn pensioen mag genieten bij Adelinde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:29

Natuurlijk! :evaw:

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:44

janderegelaa schreef:
Geen spektakel en vuurwerk maar harmonie met een supergoede balans. En dat zie je nu nog niet bij Total US daar ben ik het mee eens maar zoals Totilas was, zo wordt hij ook.

Stuk bedoel je? Of wat anders?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:52

Shae schreef:
janderegelaa schreef:
Geen spektakel en vuurwerk maar harmonie met een supergoede balans. En dat zie je nu nog niet bij Total US daar ben ik het mee eens maar zoals Totilas was, zo wordt hij ook.

Stuk bedoel je? Of wat anders?

Het ligt niet aan mij dat jij niet kunt lezen of in elk geval niet kunt interpreteren.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:30

Ik heb de grand prix via FEI gekeken en aan het eind van de proef werd er tot 2x ingezoomd op de mond van Weihegold en was een blauwe tong te zien. Ik kan me nog herinneren dat iemand anders compleet afgebrand werd op social media hiervoor, maar hier hoor je niets van . Alleen de fijne rijstijl van de duitsers, Dit was toch echt ook op deze wedstrijd op JA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:35

Ik vind Isabelle dan weer een van de minst vriendelijke Duitse amazones eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:39

Ik ook Sammie, maar wat JandeR bijvoorbeeld niet wil lezen is dat het om het algemene beeld gaat wb de Duitse (en ook de meeste Engelse) ruiters. De jeugd wordt daar over het algemeen al heel anders opgeleid dan in NL. Men houdt over het algemeen de losgelassenheit van het paard veel hoger in het vaandel dan in NL. En dan gooit hij er wat stokoude beelden in, beetje stemming maken. Hij (en vele andere Hollanders) vinden dat spektakel en imo op druk rijden prachtig. Prima, ik houd er niet van en er zijn gelukkig mensen die dat ook vinden. Zoals al eerder in dit topic genoemd werd: het is net een puppeteer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:40

Sammiex2000 schreef:
Ik vind Isabelle dan weer een van de minst vriendelijke Duitse amazones eigenlijk

Ik ook. En dat oude filmpje kan ik niet aangluren.

Ik kijk heel erg graag naar Ingrid Klimke. Daar word ik blij van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:43

_San87_ schreef:
Sammiex2000 schreef:

Of een Uta Gräf als je dan nog een voorbeeld wilt. Of Jessica von Bredow -Werndl.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:45

Adelaide71 schreef:
Ik ook Sammie, maar wat JandeR bijvoorbeeld niet wil lezen is dat het om het algemene beeld gaat wb de Duitse (en ook de meeste Engelse) ruiters. De jeugd wordt daar over het algemeen al heel anders opgeleid dan in NL. Men houdt over het algemeen de losgelassenheit van het paard veel hoger in het vaandel dan in NL. En dan gooit hij er wat stokoude beelden in, beetje stemming maken. Hij (en vele andere Hollanders) vinden dat spektakel en imo op druk rijden prachtig. Prima, ik houd er niet van en er zijn gelukkig mensen die dat ook vinden. Zoals al eerder in dit topic genoemd werd: het is net een puppeteer.

Toch doet de Nederlandse jeugd het internationaal al jaren heel erg goed? Hoe verklaar je dat dan?
En zie jij ze weleens rijden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:47

Adelaide71 schreef:
_San87_ schreef:

Of een Uta Gräf als je dan nog een voorbeeld wilt. Of Jessica von Bredow -Werndl.

:j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:56

Electra63 schreef:
Adelaide71 schreef:

Toch doet de Nederlandse jeugd het internationaal al jaren heel erg goed? Hoe verklaar je dat dan?
En zie jij ze weleens rijden?

Er zitten hele goede tussen vind ik, maar daarnaast wordt spektakel ook nogal eens beloond. Een tijdje geleden leek er in de top een verschuiving plaats te vinden met Rien vd Schaft, maar die werd afgeserveerd .. en dat vond ik heel erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:04

https://www.youtube.com/watch?v=MNk_yiAOhiE

oefenen met de GP hengst Franciscus op een heel simpel trensje
paard blijft mooi los en kan oefenen, mag fouten maken

let vooral op wat ze in het begin zegt, vreugde in rijden...……………. wanneer de paarden verbeteren, mooier worden

en nu niet gaan schieten op wat vader Klimke niet goed deed, zij heeft geleerd en laat ons zien dat het anders kan, ook op hoog niveau als je het paard als atleet laat ontwikkelen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:11

Die video's zijn altijd heel fijn om naar te kijken. Maar om een voorbereide instructie video nou te vergelijken met het rijden van een proef op JA met een jong paard.....