Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:43

In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.

Elisa2

Berichten: 37642
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:49

Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.


:(:) ga eerst nou maar eens kijken voor je oordeelt...

Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:51

Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.


Ik kan je verzekeren dat dit vrijdag niet het geval was. Op het moment dat Edward de eerste uitgestrekte draf liet zien ging het publiek los. Er werd gejuicht en geklapt. Velen stonden op... best indrukwekkend voor zo'n jong dier.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:52

Elisa2 schreef:
Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.


:(:) ga eerst nou maar eens kijken voor je oordeelt...


Ik ben het anders wel met haar eens... Al vind ik dat voor deze show niet volledig opgaan. Ik neem namelijk aan dat bij deze show het lawaai nog een stuk erger was dan bij de gemiddelde reining wedstrijd. Echter is het wel zo dat bij reining wedstrijden gewoon wordt gejoeld en gejuicht.

rien10
Berichten: 14800
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:52

Ja! maar dit was een hengsten "show", ik raad een ieder aan die hier een "mening" heeft wat deze dan ook is om daar eens irl heen te gaan en te ervaren wat voor een ambiance het is voor paard en ruiter. En probeer daar maar eens "ontspannen" te blijven als paard. Overigens wbt Total US...die beweegt ook gewoon natuurlijk, alleen zijn zijn natuurlijke bewegingen wel extreem.[/quote]

Ik weet hoe hectisch en hoeveel lawaai daar kan zijn. Maar dit soort ontwikkelingen in de fokkerij en in de jurering vind ik gewoon niet mooi. Ik vind het te "electrisch" te hectisch. Dat is mijn mening. Ik geef dit altijd als mening, niet als feit. Feit is dat daar heel veel lawaai is, feit is dat hier jonge dieren tussen lopen. Feit is dat dat rete-moeilijk te handelen is. Maar ik heb het over het algemeen, niet over de moment-opname van deze show.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:53

Marjoow schreef:
Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.


Ik kan je verzekeren dat dit vrijdag niet het geval was. Op het moment dat Edward de eerste uitgestrekte draf liet zien ging het publiek los. Er werd gejuicht en geklapt. Velen stonden op... best indrukwekkend voor zo'n jong dier.


Volgens mij bedoelt ze dat het ssst is bij normale proeven (en dat is ook zo). Als je zachtjes praat tijdens een dressuurproef krijg je soms al vuile blikken :')

Rivendell

Berichten: 6851
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:53

mavantos schreef:
Rivendell schreef:
[ Video ]

Deze zag ik op YouTube.
Volgens mij loopt hij in stap echt niet zuiver


Dit is Total Hope, niet Total US of Toto Jr...


Dat weet ik, maar deze loopt net zo beroerd

Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:55

n_love_qwert schreef:
Marjoow schreef:

Ik kan je verzekeren dat dit vrijdag niet het geval was. Op het moment dat Edward de eerste uitgestrekte draf liet zien ging het publiek los. Er werd gejuicht en geklapt. Velen stonden op... best indrukwekkend voor zo'n jong dier.


Volgens mij bedoelt ze dat het ssst is bij normale proeven (en dat is ook zo). Als je zachtjes praat tijdens een dressuurproef krijg je soms al vuile blikken :')


Ja, maar persoonlijk vind ik dat ook ontzettend storend. Zeker bij bijvoorbeeld de kur op muziek. Dan wil je genieten van de paarden en de muziek, en niet van het geklets van anderen :') .

Maar deze show is niet te vergelijken met een dressuur proef, dat bedoel ik er meer mee te zeggen.

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:58

Marjoow schreef:
Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.


Ik kan je verzekeren dat dit vrijdag niet het geval was. Op het moment dat Edward de eerste uitgestrekte draf liet zien ging het publiek los. Er werd gejuicht en geklapt. Velen stonden op... best indrukwekkend voor zo'n jong dier.


Ik vond alle hengsten bijzonder braaf. Al sprong Total US wel ff een x over een wit hekje :D
Ze werden ook allemaal netjes voorgesteld en gerustgesteld. Ik heb geen getrek en geschop gezien, sommigen wat kort in de hals, maar dat was vooral door spanning.

Met name Adelinde, ook onderdeel van de Black Magic Show, stelde haar hengsten keurig voor.

Elisa2

Berichten: 37642
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:58

Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.

Ik kan je verzekeren dat dit vrijdag niet het geval was. Op het moment dat Edward de eerste uitgestrekte draf liet zien ging het publiek los. Er werd gejuicht en geklapt. Velen stonden op... best indrukwekkend voor zo'n jong dier.

Volgens mij bedoelt ze dat het ssst is bij normale proeven (en dat is ook zo). Als je zachtjes praat tijdens een dressuurproef krijg je soms al vuile blikken :')


Ik snap wel wat er bedoelt word, maar voor een goede dressuurproef moet een paard ook aardig heet en scherp zijn. Daar hoort een dito karakter bij soms..waar niet iedere ruiter even goed mee om kan gaan. (angst) En daarnaast is er ook veel concentratie voor nodig waarbij lawaai afleidend is. Bij de dressuur kan een enkele, simpele verstoring al grote consequenties hebben op je proef en je punten..

Jester_

Berichten: 12286
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:13

Je kan beter constant lawaai hebben dan 1x een harde knal dat werkt bij jezelf ook zo. Je bent gewoon in concentratie en als er dan ineens geluid is ga je daar gewoon even uit en dat is zonde.

In den Bosch was het wel meer dan even wat gegil. Volgens mij zat er wel 10.000 man te bleren klappen en gillen

manubres

Berichten: 2787
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:14

Rivendell schreef:
[ Video ]

Deze zag ik op YouTube.
Volgens mij loopt hij in stap echt niet zuiver


Ik vind dit toch een ander paard (of waarschijnlijk ruiter) dan de Totilassen en ruiters van Glock...dit paard loopt, wat mij betreft, niet aan elkaar, maar in 2 delen...de achterhand komt helemaal niet mee en is niet actief. Dat zie je bij de paarden van Glock echt niet. Wel als de voorhand overactief wordt dat de achterhand dan achterblijft, maar de paarden lopen wel veel meer aan elkaar dan deze.

denisesilver

Berichten: 2955
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:19

rien10 schreef:
Ik weet hoe hectisch en hoeveel lawaai daar kan zijn. Maar dit soort ontwikkelingen in de fokkerij en in de jurering vind ik gewoon niet mooi. Ik vind het te "electrisch" te hectisch. Dat is mijn mening. Ik geef dit altijd als mening, niet als feit. Feit is dat daar heel veel lawaai is, feit is dat hier jonge dieren tussen lopen. Feit is dat dat rete-moeilijk te handelen is. Maar ik heb het over het algemeen, niet over de moment-opname van deze show.

Ik ben het hier mee eens. Het lijkt wel of we veel meer show willen dan een correct paard, en dat is jammer. Overigens ben ik er zelf bij geweest, maar dan kan ik ook zeggen dat het publiek bij meerdere hengsten zo uit hun dak gingen, die dan wel, al dan niet met iets meer spanning rondliepen. Maar dan wel op een, imo, natuurlijkere manier. Het is natuurlijk ook een stukje smaak wat dat betreft.

Edit: quote verkloot

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:45

Rivendell schreef:
[ Video ]

Deze zag ik op YouTube.
Volgens mij loopt hij in stap echt niet zuiver


Zomaar es een opmerking: het paard stapt op de video volgens mij welgeteld zo'n 10 passen, met halthouden vlak na de eerste 2/3 passen.
Da's hardstikke kort om zo'n beoordeling te maken maar goed, heb extra geconcentreerd gekeken en gezocht maar kan het niet met je eens zijn.

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:03

Citaat:
Ik snap wel wat er bedoelt word, maar voor een goede dressuurproef moet een paard ook aardig heet en scherp zijn. Daar hoort een dito karakter bij soms..waar niet iedere ruiter even goed mee om kan gaan. (angst) En daarnaast is er ook veel concentratie voor nodig waarbij lawaai afleidend is. Bij de dressuur kan een enkele, simpele verstoring al grote consequenties hebben op je proef en je punten..


En voor een reiningproef moeten de paarden niet scherp en heet staan?
Het gemiddelde western wedstrijdpaard staat scherper aan de hulpen dan het gemiddelde dressuur wedstrijdpaard.
En de puntentelling kan daar ook heel nauw zijn.

Ik snap wel wat er bedoeld wordt, in de dressuurwereld is men geen luidruchtig publiek gewend dus dat kan een storende factor zijn. In andere takken van de paardensport is men het wel gewend en heeft dat geen invloed op de prestaties van de paarden.
Lawaai op zich zou dus geen storende factor mogen zijn voor een paard, indien ze er aan gewend zijn.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:05

Tja bij een balletvoorstelling is het ook niet echt 'done' om te juichen en schreeuwen, en met een bokswedstrijd wel.

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:12

Sja, dan moeten ze op zo'n voorstelling ook gewoon stilte eisen van het publiek en niet achteraf zeggen dat het een excuus voor de spanning was.
Maargoed, komen we ook terug op het feit dat ik het getoonde werk op het filmpje nu niet bepaald om te juichen vind.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:14

dit was geen proef met hoge concentratie, maar een show en dat er spanning is geeft toch niet.

ik vond het twee toptalenten en heb er van genoten.

Elisa2

Berichten: 37642
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:20

Thioro schreef:
Citaat:
Ik snap wel wat er bedoelt word, maar voor een goede dressuurproef moet een paard ook aardig heet en scherp zijn. Daar hoort een dito karakter bij soms..waar niet iedere ruiter even goed mee om kan gaan. (angst) En daarnaast is er ook veel concentratie voor nodig waarbij lawaai afleidend is. Bij de dressuur kan een enkele, simpele verstoring al grote consequenties hebben op je proef en je punten..


En voor een reiningproef moeten de paarden niet scherp en heet staan?
Het gemiddelde western wedstrijdpaard staat scherper aan de hulpen dan het gemiddelde dressuur wedstrijdpaard.
En de puntentelling kan daar ook heel nauw zijn.

Ik snap wel wat er bedoeld wordt, in de dressuurwereld is men geen luidruchtig publiek gewend dus dat kan een storende factor zijn. In andere takken van de paardensport is men het wel gewend en heeft dat geen invloed op de prestaties van de paarden.
Lawaai op zich zou dus geen storende factor mogen zijn voor een paard, indien ze er aan gewend zijn.


Ik kan er niet over oordelen, ik heb niet op hoog niveau reining gereden. Maar ik heb wel ervaring met het beleren van zowel quarters als kwpn'ers en ik kan je vertellen dat dat totaal niet te vergelijken is qua karakter.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:33

Citaat:
Deze zag ik op YouTube.
Volgens mij loopt hij in stap echt niet zuiver

Hij stapt gewoon in telgang

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:14

Elisa2 schreef:
Cowgirl schreef:
In de reining sport is het niet meer als normaal om mee te gillen en schreeuwen tijdens de proef. En die paarden geven er niks om.

Bij de dressuur is het altijd maar ..sstttt, stil zijn, niet lopen, niet praten...kijk uit voor de opvliegende duiven en ga zo nog maar ff door.


:(:) ga eerst nou maar eens kijken voor je oordeelt...



Al vaak genoeg ergens geweest hoor... :(:)

Change3x

Berichten: 6596
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:56

En om reiningpaarden nou te vergelijken met dressuurpaarden... Allebei totaal anders gefokt.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:02

KahluaB schreef:
Citaat:
Deze zag ik op YouTube.
Volgens mij loopt hij in stap echt niet zuiver

Hij stapt gewoon in telgang


Serieus? Wat een bijzondere waarneming heb je van die stap.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:30

Leuk om de hele ontwikkeling van Total U.S. nog eens terug te zien. Op Horses.nl staat zijn geschiedenis vanaf de eerste bez. t/m de B.M. show. Van een heel jeugdige jonge puber met de daarbij passende spanning en nieuwsgierigheid. Wat een fijn paard.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:06

Zeker mooi om de ontwikkeling van Total US te volgen van puppie tot nu.