Gulpje schreef:Mijn paard is ook ziek, nu sinds 3 dagen waarvan 2 dagen 40 graden koortsGisteren was zn temp prima: 37.3. Verder doet hij slechts een beetje hoesten, Bijna geen snot. Dankzij de metacam knapt hij gelukkig tot nu toe goed op. Vanmiddag had hij 40.4 en toen de metacam aansloeg na een paar uur 38.3. Als zijn temp daalt begint hij gelukkig meteen weer met eten. Net kreeg ik een appje van stalgenoten die zo lief waren om even langs te lopen dat het nog steeds goed ging en zijn temp 37.8 was. Ik durf met een gerust hart naar bed te gaan zo dus! Oh ja, de veearts zei dat het wel even kon duren dit.
Rosalie, heel veel sterkte voor jou! Mijn paard staat bij jou in de omgeving...
Metacam bij koorts? Ik kom nog uit de Quadrisol tijd..
Let op dat je het niet teveel afspuit.. zijn eigen lijf moet ook het werk blijven doen.
40.4 is hoog maar als hij nog een beetje slobber wil eten en drinkt dan zou ik niet al te veel medicijnen erin stoppen.
Mijn paard had in het verleden met regelmaat een "griepje" en hoe meer troep ik erin spoot hoe vaker hij ziek werd.
1x zelf een griepje laten oplossen en nog een aanpassing en nooit mee ziek geweest.
Sterkte.. niet leuk als je paard ziek is.