Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 02:00

Ik vind het nog steeds bijzonder dat er heel heftig gereageerd wordt, dat wij maar ziek zouden zijn om dat we vraag tekens zetten bij alles wat we met onze dieren doen, terwijl discussies duidelijk niet goed gelezen worden en er ook geen standhoudende argumenten komen waarom wij geen gelijk hebben. Volgens mij tipeert dat ook heel erg de discussie. Wij hebben nml precies dezelfde moraal als jullie maar durven ook naar ons eigen gedrag te kijken of dat wel echt binnen onze moraal past... Echter omdat onze mening afwijkt van gemiddeld zijn wij gestoord....
Stel dat wij een topic zouden openen met daarin dat alle paardeneigenaren gestoord zijn. Hoe zij kunnen zeggen dat ze van dieren houden terwijl ze er zo mee om gaan en dan grotendeels dezelfde argumenten geven die heer genoemd worden dan krijgen we echt heel bokt over ons heen...

DezeNaam

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 05:39

Ik vraag me inderdaad ook af hoe goed de discussie gelezen wordt. :roll:
Als je na 10 pagina's nog niet door hebt dat de (meeste) mensen seks met dieren niet goedkeuren... Het algemene discussiepunt is al meerdere malen genoemd, ik ga het echt niet nog eens noemen. Niemand vind het 'normaal' wat deze man gedaan heeft. Maar hé als je de tijd er niet in wilt steken om te lezen ga ik er ook niet verder op ingaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 06:51

Die man spoort niet nee. Seks met dieren, ik vind het niet normaal laat ik dat voorop stellen. Ik keur het ook af.

Eerder gaf iemand een voorbeeld van een merrie die na zoiets een gedragsverandering liet zien.
Niet tof natuurlijk.
Maar laten we realistisch zijn, hoeveel topics worden hier wel niet geopend met paarden die staakgedrag tonen, agressief zijn geworden, steigeren, bokken, aan de kletter gaan, enzovoort.
En hoe komt dat? Omdat wij als mens er met onze dikke kont zo nodig op moeten zitten. Voor ons eigen plezier.
Dat keuren we wel goed, terwijl een paard er ook niet om gevraagd heeft en dit gedrag waarschijnlijk nooit zou hebben getoond als er geen zadel op werd gegooid.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:23

Er is hier helemaal niemand die seks met dieren goedkeurt. Dat heeft echt nog niemand gezegd. Lekker makkelijk om steeds te zeggen dat 'jullie niet sporen' over een mening die niemand hier verkondigd. Voel me dan ook totaal niet aangesproken want ik vind seks met dieren net zo vies en niet kunnen als de mensen die zo fel reageren. Maar dat kunnen we geloof ik wel honderd keer herhalen, dat wordt niet gelezen.

Het enige waar ik vraagtekens bij zet is of het paard er onder heeft geleden. En ik denk dat vele paarden meer lijden tijdens het rijden wat wel heel normaal gevonden wordt. Dat is hetgeen waar ik discussie over voerde. Want dat je mogelijk een steekje los hebt zitten als je het met een dier doet, daar zijn we het wel over eens.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:23

Supervixen schreef:
Die man spoort niet nee. Seks met dieren, ik vind het niet normaal laat ik dat voorop stellen. Ik keur het ook af.

Eerder gaf iemand een voorbeeld van een merrie die na zoiets een gedragsverandering liet zien.
Niet tof natuurlijk.
Maar laten we realistisch zijn, hoeveel topics worden hier wel niet geopend met paarden die staakgedrag tonen, agressief zijn geworden, steigeren, bokken, aan de kletter gaan, enzovoort.
En hoe komt dat? Omdat wij als mens er met onze dikke kont zo nodig op moeten zitten. Voor ons eigen plezier.
Dat keuren we wel goed, terwijl een paard er ook niet om gevraagd heeft en dit gedrag waarschijnlijk nooit zou hebben getoond als er geen zadel op werd gegooid.

Precies dit!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:51

Ik kan enkel dit zeggen zowel over het onderwerp als over de discussie:

:r :r :r

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:06

dromertje2 schreef:

Dit vind ik nou echt een uiterst nuttige bijdrage, bedankt! _/-\o_

Zeg dan niets.

Zoe_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:17

Jildau schreef:
Maar de mensen die dit echt verschrikkelijk vinden voor het paard. In welke mate en hoe lijdt het paard in zo'n geval volgens jullie?

Een paard heeft dit echt wel door, laatst was er in Nederland nog een paard dood gegaan omdat 'ie door een man' veerkracht' werd
Of hijoest afgemaakt worden dat weet ik niet meer. Maar het beschadigt eem paard dus duidelijk wel

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:20

Jildau schreef:
dromertje2 schreef:

Dit vind ik nou echt een uiterst nuttige bijdrage, bedankt! _/-\o_

Zeg dan niets.

Tja, ieder vind iets anders nuttig. Ik vind jou bijdrage ook niet nuttig maar zeg ook niet dat je moet zwijgen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:03

Maar die discussie is toch ook gesloten (of het paard er onder heeft geleden)
JA dat heeft ze, in een eerdere post kon je lezen dat de eigenaar door gedragsverandering van de merrie een camera heeft opgehangen.

Tevens vind ik het net zo kwalijk dat als een paard aangeeft iets niet oké te vinden dat je het ook niet moet doen. (Vb mijn zadel ligt niet perfect meer, ze geeft dat aan dmv weglopen met opstappen. Dus ik rij nu niet met zadel tot hij weer goed ligt)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:15

dromertje2 schreef:

En waarom dan? Omdat we kritisch naar onze normen en waarden kijken?
Ik vind dat hier een prima inhoudelijke discussie wordt gehouden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:21

Ik vind elke norm of waarde die sex met dieren ( of ze het nu erg vinden of niet) vergoeilijken gewoon walgelijk.
Ja, er wordt op gereden. Ik vind het even walgelijk als mensen blijven rijden ondanks protest.

Ik moet ook gaan werken omdat de staat mij belastingen oplegt die ik moet betalen.
Een paard moet ook soms werken maar dat betekent niet dat een mens dat paard mag verkrachten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:24

De vraag wat je dan mee overblijft is dus 'is het echt erger dan de andere dingen die we met het paard doen voor ONS plezier/gewin?'

Helaas lopen de meeste mensen al vast op 'gatverdamme' waardoor ze verder rationeel denken volledig blokkeren.

Nogmaals als disclaimer. Ik vind het ook niet normaal, niet ok en ik wil het ook zeker niet normaal maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:26

Ik vind inderdaad verkrachting erger dan werken. Zowel voor mens als dier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:27

En waarom vind je dat erger voor het paard? Denk je (serieuze vraag hoor) dat hij daar meer trauma's van oploopt dan van werken? Gaat het om de intentie? Serieus benieuwd.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:31

Het is ook niet normaal en ongezond en jakkie.....toch vind ik de discussie hoogst interressant, en je word idd aan het denken gezet over wat wij eigenlijk allemaal maar normaal vinden om met onze paarden, honden what ever te doen...

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:32

Dromertje2....als er een boel geweld bij komt kijken tijdens de verkrachting bij de merrie dan is het logisch dat ze een trauma krijgt maar van zo´n klein mensen piemeltje merkt ze toch niks.....nogmaals ik keur het niet goed maar hypothetisch gezien

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:34

Waarom is verkrachting bij dieren minder erg dan bij mensen?
Wat maakt het feit dat er op paarden wordt gereden, verkrachting minder erg?
Je kan het rijden op paarden ook niet ok vinden maar dat maakt verkrachting niet ok. Zijn 2 appart zaken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:35

daniweerd schreef:
Dromertje2....als er een boel geweld bij komt kijken tijdens de verkrachting bij de merrie dan is het logisch dat ze een trauma krijgt maar van zo´n klein mensen piemeltje merkt ze toch niks.....nogmaals ik keur het niet goed maar hypothetisch gezien

Dus als er geen geweld wordt gebruikt is het ok?
En wat is geen geweld?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:36

Ik kan bijvoorbeeld mijn paard losstaand temperaturen. Ik krabbel haar wat op de rug en ze blijft ontspannen een paar minuten staan. Ze lijkt er niet door getraumatiseerd.

Ook de opvoelbox bij de dierenarts bleef ze moeiteloos inlopen toen we vorig jaar een aantal keer waren geweest voor scannen. Het opvoelen vond ze niet echt een feestje, maar blijkbaar vond ze het ook niet echt verschrikkelijk.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 29-07-18 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:36

We vinden de verkrachting ook niet okay, verwerpelijk zelfs, de vraag is of de merrie er daadwerkelijk iets van mee krijgt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:39

Maar doet het er toe of die merrie er iets van meekrijgt?
Hoe kan je dat objectief meten?

En wat dan nog? Is het dan minder erg en verwerpelijk?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:42

nee dat maakt het niet minder erg, maar de vraag was dat als de merrie er niets van mee krijgt ze het misschien minder erg vind om zoiets mee te maken dan dat er iedere dag op haar gereden word

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:48

Dat maakt voor mij geen verschil, of het paard het misschien niet erg vond.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:52

DezeNaam schreef:
Als je na 10 pagina's nog niet door hebt dat de (meeste) mensen seks met dieren niet goedkeuren...

Dit vind ik eigenlijk wel een beetje de kak intrekken hoor. :o In het begin van deze discussie ging het echt niet puur en alleen erover dat "jullie" aan "ons" duidelijk wilden maken dat normen en waarden nu eenmaal onderhevig zijn aan veranderingen. Op het begin werd toch echt wel gezegd dat dit eigenlijk wel mooi is en werd gevraagd wat er mis is met bestialiteit als het dier er geen last van ondervindt. Als iemand zoiets aan mij vraagt dan ga ik er inderdaad vanuit dat die persoon niet echt bezwaren ziet om seks met een dier te hebben. Om dan nu het bal in "ons" kamp te gooien als ware het dat "wij" niet goed lezen, dat "wij" het allemaal niet goed begrijpen en dat "wij" niet inzien waar de discussie om draait, dat vind ik persoonlijk niet echt een eerlijk debat.

Want dan is er geen debat, want iedereen is het ermee eens dat normen en waarden veranderen en misschien zitten we over 200 jaar wel allemaal dieren te "doen", maar nu, op dit moment is het not done (net zoals het not done is om aan kinderen te zitten, om in de winkelstraat te masturberen of mensen te drogeren om je gangetje te gaan).