Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:19

Tot een bepaald niveau ja maar niet alle apen komen tot het Inter 2 niveau. Zelfs met de beste instructie ter wereld niet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:20

Nee meeste mensen en alle apen hebben niet genoeg budget of sponsors daarvoor.
De meeste talenten weten waarschijnlijk niet eens dat ze talent hebben. Komen wellicht hun hele leven niet in de buurt van een paard.
Laatst bijgewerkt door piezze op 31-01-18 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:21

Misschien rijd ze 1x per jaar weten wij veel.
Overigens als je op je 40e pas begint heeft het toch wat langer nodig om nog op een miveau te komen. Of je nou paardrijdt of autorijdt. Je leert niet zo snel en je lijf werkt ook minder mee.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:24

Ketaki schreef:
yvje86 schreef:
Ik kan het gewoon niet afkijken. Beide filmpjes niet.
Als je ziet hoe ze aandrijft, dat heb ik ook gedaan bij een laks paard maar ik had geen sporen en was 11 jaar oud en nauwelijks rijervaring.
Voor iemand met zoveel jaar ervaring en dát niveau zou ik toch heel wat meer verwachten.

Arm dier, Patrick zou toch ook wel moeite er mee hebben als hij dit zou zien.
Samen een team geweest met het paard en dan zien dat iemand er zo op hobbelt alsof het een 1e paardrijles is.
Nee dit kan gewoon echt niet. Ik snap ook niet dat ze de hele proef uit heeft mogen rijden. Haar paard geeft haar zoveel signalen die zij niet door lijkt te hebben.
Ik zeg wel eens lacherig dat ik ga knolhobbelen maar deze mevrouw neemt dat echt letterlijk.

ik denk dat je diederik bedoeld.

die heeft Vorst D opgeleid tot Grand prix paard :) :)

Dat klopt :')
Ach... eindigt ook op "ik".
Excuses :D

piezze

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:31

Ja ik denk dat altijd geldt als je een paard verkoopt, moet je het loslaten. Als je daar niet tegen kan moet je alles bij je houden tot de dood. Misschien heeft Vorst wel een prima leventje en moet hij 1x per jaar de ring in, je weet het niet en al helemaal van te voren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:36

piezze schreef:
Ja ik denk dat altijd geldt als je een paard verkoopt, moet je het loslaten. Als je daar niet tegen kan moet je alles bij je houden tot de dood. Misschien heeft Vorst wel een prima leventje en moet hij 1x per jaar de ring in, je weet het niet en al helemaal van te voren.

Dus als ik mijn paard 1 keer per jaar compleet afsla is dat niet erg. De rest van het jaar staat hij lekker met vriendjes in de wei en krijgt hij goed te eten.

Dit is ongeveer net zo onbenullig als het goed praten wat die "dame" daar doet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:40

Zonnetje81 schreef:
Omdat menig ruiter en beginner dan dus nooit aan paardrijden kan beginnen. En ik dit niet de wreedste situatie ever vind. Heeft niks met nuanceren te maken. Dan moeten we gewoon helemaal stoppen met paardijden.

Mag alleen de wreedste situatie ever ophef veroorzaken?
Dus ofwel moet je dit soort rijkunsten op het hoogste niveau maar gedogen ofwel moeten we dan maar helemaal stoppen met paardrijden? Dat vind ik wel meteen een heel extreme keuzestelling.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:41

Ik praat niks goed. Maar ze doet blijkbaar niks onwettigs dus kan je beter de regels veranderen. Daarbij is het zeer laf om die Diederik hier bij te betrekken. Of je moet geen paarden mogen verkopen. Die beste man of de oud eigenaar kan toch ook niet in de toekomst kijken?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:47

Trouwens nog onbenulliger om jouw woorden maar te gebruiken Bruintje om er hier over te gaan discussieren op een forum waar de vrouw in kwestie nooit zal gaan lezen naar alle waarschijnlijkheid. In Amerika gaat het mis. Omdat ze daar blijkbaar niet zo dierlievend zijn. Hier was dit namelijk nooit gebeurt ondat zo iemand niet op dat niveau instroomt. Die blijft heel haar leven in de B.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:50

Zullen we alle buitenlandse nieuws dan maar gaan schrappen piezze omdat dat jou niet uitkomt?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:56

Als een jury dit goed vind op dit niveau, hoe moet je dan een B-ruiter duidelijk maken dat een paard laten glimlachen not done is?
Dat je je eigen tekortkomingen niet proberen te verbloemen met geweld, en dat sporen niet bedoeld zijn om om een paard lek proberen te prikken?
Dat je moet leren zitten, en evenwicht moet leren te vinden....

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:00

Alane schreef:
Als een jury dit goed vind op dit niveau,....

Goed argument. De proef had veel strenger afgestraft moeten worden. Hier had de jury een duidelijk statement kunnen maken door max voor 40% te punten. Maar dat durven juryleden vaak niet aan.
Ons-kent-ons mentaliteit

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:01

In Amerika is alles great dus ga je rijden, heb je veel centen dan koop je gewoon een GP paard, zo simpel is dat daar en met een jong paard was dit figuur allang verongelukt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:07

bigone schreef:
In Amerika is alles great dus ga je rijden, heb je veel centen dan koop je gewoon een GP paard, zo simpel is dat daar en met een jong paard was dit figuur allang verongelukt.

Er zijn hele volksstammen die leermeesters kopen en daar is helemaal niets mis mee.
Zelf nooit gedaan, maar dat was een keuze.
Daar mag je het vivo rijden wat je paard heeft gelopen, niets geen niveaus die je door moet.
En helaas leer je daar niet veel van.

Wanneer de fundering niet goed is, krijg je het dak nooit waterdicht. hoger niveau maar nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:08

Er worden hier allerlei redenen gegeven en speculaties over de manier waarop deze mevrouw in de ring verscheen en hoe dat tot stand is gekomen. Ik vind dat het allemaal totaal in het niet vallen tegenover het dierenleed wat plaatsvindt. Er is een heel duidelijk verschil in rijstijl van een onervaren beginnende ruiter en deze mevrouw. Als je in deze mate weigert te zien, te voelen en je dier te respecteren hoor je niet op een paardenrug.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:12

Het lijkt me beter dat de jury in zo'n geval uitbelt, dus haar diskwalificeert. Dat is een duidelijk, en niet mis te verstaan signaal.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:26

piezze schreef:
Overigens als je op je 40e pas begint heeft het toch wat langer nodig om nog op een miveau te komen. Of je nou paardrijdt of autorijdt. Je leert niet zo snel en je lijf werkt ook minder mee.
Dan moet ze fijn een Bixie meepakken en niet pochen op int. 2 niveau, of althans een poging tot.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:51

Dit is Internationaal gezien echt een HEEEELE lage score!

Zegt overigens niet dat ze thuis ook zo rijdt, wie weet heeft ze wel enorme last van spanning waardoor ze niet kan zitten. Ze zal de eerste niet zijn.

Hoop dat ze ervan geleerd heeft en eraan gaat werken. Kan alleen maar beter worden (hoop/ denk ik).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:20

astridastrid schreef:
Dit is Internationaal gezien echt een HEEEELE lage score!

Zegt overigens niet dat ze thuis ook zo rijdt, wie weet heeft ze wel enorme last van spanning waardoor ze niet kan zitten. Ze zal de eerste niet zijn.

Hoop dat ze ervan geleerd heeft en eraan gaat werken. Kan alleen maar beter worden (hoop/ denk ik).

Is nationaal... het is geen FEI wedstrijd.

Daarom neemt ze ook de teugels in 1 hand en slaat het paard met de zweep om haar spanning kwijt te raken?

Als je na 13 jaar wedstrijden rijden dusdanig spanning hebt dat je niet meer kan zitten, dan moet toch ergens halverwege het kwartje vallen dat je of even bij een dokter langs moet voor tabletjes of lager niveau of stoppen.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:26

Spanning?
Gelijk intermediair II starten zonder ervaring en er in de ring achter komen dat t toch best spannend is?
Haha.... hahahaha _O-

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:39

Alane schreef:
Daarom neemt ze ook de teugels in 1 hand en slaat het paard met de zweep om haar spanning kwijt te raken?

Als je na 13 jaar wedstrijden rijden dusdanig spanning hebt dat je niet meer kan zitten, dan moet toch ergens halverwege het kwartje vallen dat je of even bij een dokter langs moet voor tabletjes of lager niveau of stoppen.

Het slaan niet gezien, vond het na een korte blik wel welletjes. Moet wel bizar zweepgebruik zijn, dan!

Nogmaals, laten we hopen dat ze ervan geleerd heeft.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:46

Roodvos schreef:
Eliine schreef:
Maar ook al heb je zo'n systeem waarbij elke idioot grand prix mag, er zitten toch ook jury's bij? Als je zelf niet kunt rijden dan ga je toch nooit met een goede score naar huis. Wat is dan de 'lol' van grand prix rijden? Dat is voor jezelf toch ook een afgang elke keer?

Tja, om dan maar in de Amerikaanse geest te blijven: er is dan wel veel ruimte voor "continuous improvement" :7 . Van 50->70% is toch een mooie uitdaging :Y) .

Ik hou het maar op: braaf paard :(:) .

Ik denk dat ze zo klaar is met het doen van de root cause analyse :o

Poeh en ik twijfel of ik M2 klaar ben terwijl ik laatste keer 211 heb gereden :')

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:50

piezze schreef:

Nou bij op niveau komen hoort een kop in de krul trekken, sporen erin douwen en met de zweep slaan omdat jij de oefening niet juist overbrengt er niet echt bij of wel? Maar misschien komt die fase voor mij nog als ik ooit in de buurt kom bij dit topniveau, al sla ik het dan liever over :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:53

astridastrid schreef:
Alane schreef:

Het slaan niet gezien, vond het na een korte blik wel welletjes. Moet wel bizar zweepgebruik zijn, dan!

Nogmaals, laten we hopen dat ze ervan geleerd heeft.

Nope, vrijdag opnieuw gestart en na de proef uitgesloten, (oa) wegens zweep gebruik

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:24

Het filmpje gaat nu ook rond met de cijfers van de juryleden. Laagste cijfers waren 3-en nl voor de twee_ers en de pirouette rechts. Maar voor veel oefeningen had ze nog 5.5-6.5.
Voor houding en zit, effect van de hulpen had ze 5.5 en 6.5....