Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:yvje86 schreef:Ik kan het gewoon niet afkijken. Beide filmpjes niet.
Als je ziet hoe ze aandrijft, dat heb ik ook gedaan bij een laks paard maar ik had geen sporen en was 11 jaar oud en nauwelijks rijervaring.
Voor iemand met zoveel jaar ervaring en dát niveau zou ik toch heel wat meer verwachten.
Arm dier, Patrick zou toch ook wel moeite er mee hebben als hij dit zou zien.
Samen een team geweest met het paard en dan zien dat iemand er zo op hobbelt alsof het een 1e paardrijles is.
Nee dit kan gewoon echt niet. Ik snap ook niet dat ze de hele proef uit heeft mogen rijden. Haar paard geeft haar zoveel signalen die zij niet door lijkt te hebben.
Ik zeg wel eens lacherig dat ik ga knolhobbelen maar deze mevrouw neemt dat echt letterlijk.
ik denk dat je diederik bedoeld.
die heeft Vorst D opgeleid tot Grand prix paard![]()
piezze schreef:Ja ik denk dat altijd geldt als je een paard verkoopt, moet je het loslaten. Als je daar niet tegen kan moet je alles bij je houden tot de dood. Misschien heeft Vorst wel een prima leventje en moet hij 1x per jaar de ring in, je weet het niet en al helemaal van te voren.
Zonnetje81 schreef:Omdat menig ruiter en beginner dan dus nooit aan paardrijden kan beginnen. En ik dit niet de wreedste situatie ever vind. Heeft niks met nuanceren te maken. Dan moeten we gewoon helemaal stoppen met paardijden.
bigone schreef:In Amerika is alles great dus ga je rijden, heb je veel centen dan koop je gewoon een GP paard, zo simpel is dat daar en met een jong paard was dit figuur allang verongelukt.
piezze schreef:Dan moet ze fijn een Bixie meepakken en niet pochen op int. 2 niveau, of althans een poging tot.Misschien rijd ze 1x per jaar weten wij veel.
Overigens als je op je 40e pas begint heeft het toch wat langer nodig om nog op een miveau te komen. Of je nou paardrijdt of autorijdt. Je leert niet zo snel en je lijf werkt ook minder mee.
astridastrid schreef:Dit is Internationaal gezien echt een HEEEELE lage score!
Zegt overigens niet dat ze thuis ook zo rijdt, wie weet heeft ze wel enorme last van spanning waardoor ze niet kan zitten. Ze zal de eerste niet zijn.
Hoop dat ze ervan geleerd heeft en eraan gaat werken. Kan alleen maar beter worden (hoop/ denk ik).
Alane schreef:Daarom neemt ze ook de teugels in 1 hand en slaat het paard met de zweep om haar spanning kwijt te raken?
Als je na 13 jaar wedstrijden rijden dusdanig spanning hebt dat je niet meer kan zitten, dan moet toch ergens halverwege het kwartje vallen dat je of even bij een dokter langs moet voor tabletjes of lager niveau of stoppen.
Roodvos schreef:Eliine schreef:Maar ook al heb je zo'n systeem waarbij elke idioot grand prix mag, er zitten toch ook jury's bij? Als je zelf niet kunt rijden dan ga je toch nooit met een goede score naar huis. Wat is dan de 'lol' van grand prix rijden? Dat is voor jezelf toch ook een afgang elke keer?
Tja, om dan maar in de Amerikaanse geest te blijven: er is dan wel veel ruimte voor "continuous improvement". Van 50->70% is toch een mooie uitdaging
.
Ik hou het maar op: braaf paard.
piezze schreef:Misschien rijd ze 1x per jaar weten wij veel.
Overigens als je op je 40e pas begint heeft het toch wat langer nodig om nog op een miveau te komen. Of je nou paardrijdt of autorijdt. Je leert niet zo snel en je lijf werkt ook minder mee.
astridastrid schreef:Alane schreef:Daarom neemt ze ook de teugels in 1 hand en slaat het paard met de zweep om haar spanning kwijt te raken?
Als je na 13 jaar wedstrijden rijden dusdanig spanning hebt dat je niet meer kan zitten, dan moet toch ergens halverwege het kwartje vallen dat je of even bij een dokter langs moet voor tabletjes of lager niveau of stoppen.
Het slaan niet gezien, vond het na een korte blik wel welletjes. Moet wel bizar zweepgebruik zijn, dan!
Nogmaals, laten we hopen dat ze ervan geleerd heeft.