Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
balloonrules schreef:Dus omdat het in de wet staat, vind je dat je het recht hebt om op iemands eigendom te landen?
--> Ja, dat vind ik wel. Daarom is het toch de wet. Als we nog niet mogen wat in de wet staat, wordt het moeilijk.
dan kun je blijkbaar toch eea sturen/begeleiden.
--> hoger/lager gaat. That's it. Dus inderdaad, plaatsen met vee is vermijden in die zin dat je even kunt wachten met landen.
Ter herinnering: ik ben dus nog nooit in een land met vee geland hee.
Heb hier een beetje het gevoel dat iedereen denkt dat ik in zijn paardenwei plan te landen.
balloonrules schreef:Hey Myrthe,
Bedankt voor de interesse. Ik zal u graag een keertje meenemen, dan kan ik u dat allemaal haarfijn uitleggen.
Inderdaad: de windrichting wijzigt met de hoogte maar je weet niet op voorhand naar waar. Dus je kan meestal wel iets vermijden (dé bewuste paardenweide) maar niet op voorhand zeggen : in die weide, daarachter, wil ik landen. Dat zie je pas helemaal op het einde.
Diploma / bewijs. Natuurlijk, dat is hier ook nodig. Het kost ongeveer 6000 euro aan vluchten voordat we mogen vliegen en er gaat een theoretisch en een praktisch examen aan vooraf. Daarbij moeten we ook elk jaar een aantal vluchten maken om onze BPL (balloon pilot license) te behouden.
En dat bewijs kan wel degelijk ingehouden worden indien balloonmeisters steeds kwaadwillend continue in paardenweien landen hoor. Het is niet dat ik jullie frustratie niet begrijp. Nu, ik veronderstel dat er niet elke 3 dagen een ballon zich in jullie tuin plant? Als dat 1 keer gebeurt in de tien jaar, moet de tolerantie er dan maar zijn. Dat is mijn mening.
<<Ieder z'n hobby inderdaad, maar dan wel dat niemand er last van heeft.>>
--> dat bestaat niet. Elke hobby veroorzaakt op 1 of andere manier direct of indirect overlast. Challenge me if you are convinced from the contrary:). Het is de kunst van de hobbyuitoefenaar om die overlast zo hard mogelijk te beperken.
balloonrules schreef:<<Jullie moeten duidelijk nogal wat doen voordat je vaarder bent. Wordt er dan ook standaard uitgelegd welke gevolgen laag vliegen/landen kan hebben voor vee/paarden?>>
--> ja, dat wordt inderdaad gedaan. Vandaar dat ik dat ook niet doe. Want als niet paardenliefhebber was dat niet iets dat ik van nature uit wist.
Dat is zoals met autorijden. Er wordt uitgelegd dat dronken rijden ongevallen veroorzaakt. 98% van de bestuurders rijdt dan verantwoordelijk en die 2% moet eigenlijk uit het verkeer gehaald worden.
Nieuwsredactie schreef:gooi en eemlander
Overige
Twee boeren in Eemnes zijn de landingen van Soester ballonvaarder Rob Wiegers helemaal zat. Paarden raakten maandagavond in paniek door de lawaaierige branders, die werden aangezet van de extreem laag hangende ballon.
xyzutu2 schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een ballonvaarder toestemming vroeg om het land te betreden; dat mandje valt uit de lucht en daarna stapt iedereen toch op zijn dooie gemakje uit?