mooney schreef:Wat ik vervelend vind aan dit soort artikelen is dat martiaal en methode volledig wordt weggelaten. Zonder informatie over de onderzochte paarden kan je dus niet zelf beoordelen of dit onderzoek op de juiste manier is uitgevoerd en moet je deze mevrouw op haar blauwe ogen geloven. En daar doe ik niet aan, tot nu toe lees ik alleen maar een gevonden correlatie en nog geen causatie.
Daarnaast, zijn die onbereden dieren even oud en in dezelfde omstandigheden opgegroeid/geleefd. Want als dat niet zo is kan dat de resultaten eigenlijk al flink beïnvloeden.
Het is natuurlijk wel iets wat beter/meer onderzoek verdiend, want ik vind het wel een probleem[/u].
Daar heb je helemaal gelijk in, het is ook nog helemaal geen waterdicht onderzoek met keiharde conclusies, maar zeker wel een opzet met bevindingen die (mijn inziens) toch aanleiding geven tot verder en uitgebreider onderzoek en verdieping omtrent deze bevindingen. Helaas stuiten ze (zoals je zelf hier ook wel kan zien) op weinig support vanuit de paardenwereld.
Citaat:
Despite finding and documenting a huge number of dissection cases involving this particular issue, all unaided and unfunded by outside bodies, Sharon has consistently met with brick walls and skeptical responses when she has put the information forward to relevant authorities.
She isn’t looking for funding (although she obviously wouldn’t say no), but would like to have this research taken up for the benefit of all ridden and driven horses. The sooner the problem is recognized and investigated, the sooner that episodic pain in the horse can be recognized, with appropriate joint support or rest given where appropriate.
“In truth, we are still in the dark. Seeing it is one thing, analyzing it and providing a preventative program is something totally different.”