Kijk de proef van Theo was niet goed. Dus vandaar ook de lage punten en ja er wordt gekeken naar dingen als overgangen. En de houding is idd niet altijd top. Net zoals dat ook bij springruiters het geval is.
Maar om echt top tot zitten te komen zit een echt dressuurpaard met veel vering en losgelatenheid al heel anders dan een volbloed die op de kop gebouwd is, niet rondgeribt is en helemaal strak afgetraind (dat geeft al echt een ander beeld aan de bene van de ruiters) en ook nog een veel krabbelender draaft. Dat is niet te vergelijken met hoe je daarop zit dan op een dressuurpaard. Daar kan je veel meer tot zitten komen.
En tuurlijk zitten erbij die ook op een dressuurpaard krom zitten, maar het heeft wel invloed op. Daarnaast vergeet niet dat dressuur maar een klein trainingsonderdeel js van de eventing. Om de 4 dagen moet er bijv conditietraining worden gedaan. Er moet worden gesprongen, er moet ook rust tussendoor zijn.
Viel me gister vooral op dat die nekjes zo ielig waren. En de klapperende benen wel. Maar ik vond de paarden wel natuurlijker lopen. Spektakel is leuk om naar te kijken maar dit is anders mooi.
vur
Geplaatst: 07-08-16 12:29
Als je een onvoldoende scoort op harmonie, mag je je wel gaan schamen vind ik. Dat heeft niks te maken met een dressuurproef voor eventing of voor de gewone dressuursport. Bovendien zitten de soepele ruim dravende en hoog opgooiende echte dressuurpaarden vaak moeilijker, dan Engelse volbloeden met hun vlakke gangen. Dus ik vind het een zwak excuus als een ruiter niet netjes zit op dit niveau. Het is kennelijk het beste dat we hebben in Nederland op dit moment en dat valt mij dan tegen. Trouwens, de dressuur is net zo belangrijk als de andere onderdelen. Als je daar niet op scoort, kun je een hoge klassering wel vergeten. Ik vond trouwens de aanleuning van Bayro erg mooi. Dus dat mag ook gezegd worden.