Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:09

Vind ik tof! Ik heb alleen ook geen Twitter :(

De Twitter zegt niet zo heel veel hoor. Veel uitleg over de hold en over de afvallers. Verder nog weinig nieuws

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 09:10

Marie_Anne schreef:
Zo, wat een hoop valpartijen. Volgens mij nu zo'n 10 afvallers in totaal dan tot nu toe?

Josefien gaat nog goed gelukkig. Inderdaad jammer dat we weinig over haar horen op Twitter. Ze is wel helemaal alleen zag ik op de kaart, geen idee of ze dat prettig vind of juist niet natuurlijk.

Ik heb wel bewondering voor die Venetia en Tatiana. Ontzettend knap dat ze steeds samen op kop liggen, en een van hen zonder tijdstraffen dacht ik.

12 inmiddels.. Met ook behoorlijk wat mensen die een MRI/CT scan nodig hebben.

Ik zal eens kijken of ik contact kan leggen via twitter over Josefine. Goed idee!

Edit: Verstuurd. Maar ik zie hem nu nergens terug. Zo goed ben ik nou ook weet niet met Twitter. :+ Heb hem igg naar twee accounts gestuurd. Zowel naar Katy als naar Erik (van de Bloodwagon). (excuses als mijn engels niet zo best is)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:31

Leuk, ben benieuwd!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:11

Leuk dat je getweet hebt! Je Engels is beter te begrijpen dan de tweets van mongolderbylive hoor ;) ze geven wel af en toe reacties, dus wie weet.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:13

Excuus dat ik me er mee bemoei, maar volgen deze twee accounts je wel op Twitter Novalues? :) Anders kunnen ze je tweet namelijk niet lezen, omdat je je account hebt vergrendeld. :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:13

Ohh Ja je zou het natuurlijk ook kunnen vragen :o := Thanks Chris voor de poging +:)+

Marie_Anne schreef:
... Ze is wel helemaal alleen zag ik op de kaart, geen idee of ze dat prettig vind of juist niet natuurlijk.
...

Ik zie het stipje van Hanna nog steeds bij/ onder haar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:24

grid schreef:
Ohh Ja je zou het natuurlijk ook kunnen vragen :o := Thanks Chris voor de poging +:)+

Marie_Anne schreef:
... Ze is wel helemaal alleen zag ik op de kaart, geen idee of ze dat prettig vind of juist niet natuurlijk.
...

Ik zie het stipje van Hanna nog steeds bij/ onder haar ;)

Oja, zie het nu ook!

Hebben jullie ook problemen met de tracking kaart? Bij mij wordt in een klein scherm wel de stipjes en afgelegde routes, maar niet dé route en de stations weergegeven, en in full screen zie ik wel de route en stations maar niet de stipjes. De mobiele versie doet het weer wel gewoon.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:26

Geen moeilijkheden met de tracking site. Wel lijkt het alsof josefine en hanna zijn omgekeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:33

Ik zie het ja, Josefien zelfs nog een keer heen en weer. Problemen met de paarden misschien?
(Ik heb vandaag vrij, dus kan ze de hele ochtend volgen :D )

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:47

Hanna is ook een klein stukje teruggereden zo te zien, ben benieuwd wat daar gebeurd is!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:50

@milkberry Ja ik zag ineens ook een rare knik, maar ze lijken toch nog de goede richting op te gaan :)
@chris :o zou dat misschien een drassig stuk kunnen zijn?! dat ze het daarom ietsie hogerop zoeken?!

[edit] ohh wacht zie nu dat het een pad is, tenminste een witte streep op kaart ;) misschien dan toch voor een makkelijkere ondergrond ?!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:59

Hanna en Josefine zijn nu toch wel weer mooi op weg naar U17, na dat gekke slingertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:59

@ grid; ik denk ook het laatste ja. In de blog van gisteren beschrijft Chris dit stuk tussen 16 en 17 zo:

"vooral na urtuu 16 komen zij duidelijk in een wat bergachtiger gebied. De etappe loopt min of meer vals plat omhoog en tussen urtuu 16 en 17 rijden de ruiters lange tijd op zo'n 2000 a 2100m hoogte. Hoe hoger je zit, hoe steniger het terrein, dus eventuele kreupelheden zullen op de loer liggen."

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:00

MarJon schreef:
Excuus dat ik me er mee bemoei, maar volgen deze twee accounts je wel op Twitter Novalues? :) Anders kunnen ze je tweet namelijk niet lezen, omdat je je account hebt vergrendeld. :D

Even snelle reactie want ben niet thuis maar goed punt. Ik denk dat ze het dan dus niet kunnen lezen. Als iemand anders het anders probeert? Ben zelf pas over een uurtje of twee weer in de gelegenheid er iets aan te doen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:01

Ik heb het gevraagd op Twitter, als ik antwoord heb plaats ik het hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:03

Wat een uitvallers , vooral valpartijen dit jaar dus

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:22

Hoe kan het dat CBR bijna net zoveel km's heeft als JSC? Omdat die van Charles alleen bepaalde punten update?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:46

Santos_05 schreef:
Hoe kan het dat CBR bijna net zoveel km's heeft als JSC? Omdat die van Charles alleen bepaalde punten update?

Ik denk het. De tracker van Charles heeft tussen u13 en u17 een heel stuk afgesneden. Op de gok zou hij daar wel eens 50-70 km door kunnen missen. Dus zijn afstandsmeting klopt niet meer.

Jsc bijna op u17! Zou ze vanavond nog op pad gaan richting 18? Ze hebben nog behoorlijk wat tijd over.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 12:31

Even een kleine foto span. Foto's zijn gemaakt vanaf een afstandje door een kijker door iemand uit de supportersbus. Weet dus ook niet wie we exact zien maar die man met dat blauwe overhemd en die hoed is de Australische dierenarts Cozzy. En diegene met die blauwe uvex helm is Camille. Aan de hand van de tracker zouden we dus de andere ruiters kunnen identificeren. Ik denk dus dat we verder Peter en Marie zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Novalues op 09-08-16 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:33

Alsof het allemaal topsecret is :') , mooie serie :)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 12:37

Rebecca schreef:
Alsof het allemaal topsecret is :') , mooie serie :)

Niet echt natuurlijk maar door zo'n kijker is het wel heel grappig. En die ruiters weten niet dat er van een aantal van hen familie of vrienden om de hoek is.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:42

Chris, kun je ook iets zeggen over de kosten buiten het inschrijfgeld? Zo lees ik bijv. dat ieder team ook iets moet bijdrage voor het goede doel. Dat komt ook bovenop het inschrijfgeld evenals je outfit, zadel enz. en je vliegticket?
En iedereen kan gebruik maken van de noodknop mocht er medische hulp nodig zijn. Maar stel dat iemand niet meer in staat is om de knop te gebruiken. Wordt diegene dan wel gezocht als er een bepaalde tijd geen beweging meer te zien is via de GPS tracker?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 12:52

En nog een aantal andere foto's. Dit zijn de mannen van de cavalerie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:08

Lijkt me nog best moeilijk balans houden als je zo lang bent op die kleine en vaak smalle paardjes!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:20

Nou idd!
En dat korte nekje helpt ook niet echt mee tijdens een boksessie..