Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coloured schreef:Prutsmuts: Ik denk dat het heus wel eens gebeurd dat merries elkaar verwonden. Zeker als ze bijvoorbeeld ijzers onder hebben. Maar daarnaast denk ik dat het merendeel van de verwondingen wel door mensenhand is toegebracht.
En wat terpentijn zegt: het zou je paard maar zijn waarbij aangetoond is dat er door een beul mishandeld is. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij er ook voorwerpen in de vagina zijn gestoken. Dat doen paarden toch echt niet bij elkaar. Of misschien zat er tijdens het trappen een boom tussen? Sorry hoor, kon het even niet laten.
Hoe miskend voel je je dan!
terpentijn schreef:Mensen lezen niet: nergens heb ik beweerd dat ALLE gevallen het gevolg zouden zijn van menselijk handelen, er zijn genoeg gevallen (geweest) waarin er gerede twijfel bestond omtrent het feit of een paard dat door een Freak Accident zichzelf zou kunnen hebben aangedaan.
Greve beweert echter dat heel die paardenbeul niet bestaat- als we moeten afgaan op wat de uiteraard graag sensationele berichten plaatsende media moeten geloven).
Dát nu vind ik een brug te ver.
Er zijn namelijk écht wel AANTOONBARE gevallen waarbij menselijk handelen de oorzaak MOET zijn geweest. Ook de politie is die mening toegedaan.
Ík zie ook wel waar Greve vandaan komt in zijn mening: ook ik heb al eerder zelf aangegeven het volkomen ónbegrijpelijk te vinden hoe iemand een merrie zo kan toetakelen zonder dat zij wegloopt/schopt, etc.
Vooralsnog weten we gewoonweg niet of er drogering in het spel is/kan zijn.
Dus het beweren dat álle gevallen aan een soort massahysterie te wijten zijn vind ik nogal kort door de bocht, zo niet ronduit beledigend/kwetsend aan het adres van de getroffen paardenhouders.
En een publicitaire blunder, ook voor verdere onderzoeken naar deze voorvallen.
terpentijn schreef:Greve beweert echter dat heel die paardenbeul niet bestaat- als we moeten afgaan op wat de uiteraard graag sensationele berichten plaatsende media moeten geloven).
Desiree schreef:Dan mogen die dierenartsen ook wel een bloedtest hebben gedaan op verdoving. Maar ja, dat kost geld, en dat wil de eigenaar natuurlijk niet. Maar zonder een dergelijke test kun je het niet met 100% zeker stellen.
gohya schreef:Desiree schreef:Dan mogen die dierenartsen ook wel een bloedtest hebben gedaan op verdoving. Maar ja, dat kost geld, en dat wil de eigenaar natuurlijk niet. Maar zonder een dergelijke test kun je het niet met 100% zeker stellen.
Dat kost de eigenaar geen geld,dit word betaald door de dieren politie.
Hier was ook een D.A gebeld door de dierenpolitie,en ik hoefde helemaal niks te betalen.Hij zei dat hun de D.A. belde en dat hun dan de kosten dragen.
safina schreef:terpentijn schreef:Greve beweert echter dat heel die paardenbeul niet bestaat- als we moeten afgaan op wat de uiteraard graag sensationele berichten plaatsende media moeten geloven).
Hij beweert niet dat hij niet bestaat, hij zegt (volgens het bericht) dat hij *denkt* dat die paardenbeul niet bestaat. Daar zit een nuanceverschil in.
gohya schreef:Hij zegt toch echt dat hij niet bestaat.
“De paardenbeul bestaat niet”, vertelde Greve.
http://www.horses.nl/algemeen/collegas- ... lijk-rond/
safina schreef:Jeika schreef:bij mijn verzorgpaardje op stal hebben bijna alle paarden een fietsenslotje op hun staldeur. maar of dat nou zo veel uit zou maken
Fijn ook als er brand uitbreekt...