Drifter schreef:Joh Repelsteelje, ik vind jou nu echt negatief doen, roepen dat er transparantie zou komen op het moment dat iemand niet precies wil vertellen hoe haar vaders contract/financiele overeenkomst in elkaar zit.
Sinds wanneer zijn mensen verplicht om dat uit de doeken te doen onder het motto transparantie?
Jachtrecht, hier zit het zo,(editje, ik woon in Denemarken, dus kan anders zijn) je koopt of land met jachtrecht, en houdt het in eigen hand. Dan kun je jagers uitnodigen om te komen schieten, of je doet het zelf. Heb je geen eigen land, dan huur je het jachtrecht van iemand anders. In beide gevallen moet je je nog steeds aan seizoenen en quota's houden en mag je dus niet zomaar erop los schieten.
Mensen die dat wel doen, zijn geen jagers, maar stropers. En ja, daar zijn er heelveel van, en zoals eerder in dit topic al gezegd zou er meer geld beschikbaar moeten zijn om dit actief tegen te gaan.
@Mercury: Jacht is een onderdeel van wildbeheer, het is nou eenmaal simpel, je kunt niet alles maar lukraak aan laten fokken en er verder niets mee doen.
Overproductie in de veehouderij heeft daar in dat opzicht niets mee te maken.
Nou ben ik geen jager, maar stel dat ik het land en de vergunningen had, dan zou ik tien keer liever een zelf geschoten hert eten dan een koe uit de supermarkt. Juist omdat je precies weet dat dat dier niet geleden heeft, en dat hij een goed leven heeft gehad in de natuur, in plaats van een krap hok om daarna in de rij te moeten staan om te worden geslacht.
Er zijn ook andere manieren om het wildbeheer te onderhouden. Dat heb ik al eerder geschreven. Jagen is onnodig en alle argumenten voor de jacht, zijn stuk voor stuk drogredenen.