Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shirley schreef:Heb jij enig idee wat het kost om een paar hectare land te kopen, te omheinen en te onderhouden?
Dat is echt geen kwestie van goedkoop uit willen zijn...
Shirley schreef:Overdrijf je nou niet een tikkeltje, safina?
Ik zie nergens mensen bedelen om subsidies, paardenbijslag of een voedselbank voor hooi en brokken, alleen de vraag om versoepeling van het beleid, toestemming om een schuilstal te plaatsen op een weiland...
En ja, ook ik ben verhuisd om mijn dieren de nodige zorg en huisvesting te kunnen bieden en heb alles lekker thuis, maar als ik nog wat extra land ergens in de polder had, zou ik er ook flink van balen als ik daarop geen nette schuilstal zou mogen zetten...
safina schreef:Shirley schreef:Overdrijf je nou niet een tikkeltje, safina?
Ik zie nergens mensen bedelen om subsidies, paardenbijslag of een voedselbank voor hooi en brokken, alleen de vraag om versoepeling van het beleid, toestemming om een schuilstal te plaatsen op een weiland...
En ja, ook ik ben verhuisd om mijn dieren de nodige zorg en huisvesting te kunnen bieden en heb alles lekker thuis, maar als ik nog wat extra land ergens in de polder had, zou ik er ook flink van balen als ik daarop geen nette schuilstal zou mogen zetten...
Zou ik ook van balen hoor. Maar ik zou er ook begrip voor hebben. Een polder kan werkelijk prachtig zijn. Juist door dat open landschap. Als je dan op elke hectare polder een hok hebt staan, ziet het er niet meer uit. En of dat dat een vijfsterrenstal is of een krot, maakt niets uit. Voor landschappen geldt doorgaans: less is more. Wat dat betreft kan je misschien nog beter hier zitten. Hier kan je je schuilstal nog inpassen in een houtwal, zodat hij wat minder opvalt.
Ach, overdrijven.... Wat mij verbaast is dat mensen het wijten aan de gemeente dat er paarden in de blub staan of geen schuilgelegenheid hebben en daaronder lijden. En vinden dat de gemeente regels moet versoepelen zodat ook mensen met een laag inkomen paarden kunnen houden. Dat gaat me een stapje te ver.
Het balen van geen schuilstal kunnen zetten snap ik best hoor. Maar aantasting van het landschap door allerlei (nette of minder nette) bouwwerken ondergeschikt vinden aan je eigenbelang, dat begrijp ik niet zo goed. Er is nog meer in de wereld dan paarden.
Dat je eigen belang centraal stellen en de verantwoordelijkheid voor welzijn van paarden en de betaalbaarheid van je hobby bij de overheid leggen vind ik dus een beetje verwend. Maar ook wel weer erg tekenend voor de huidige maatschappij.
bruintje123 schreef:Dat vind ik ook altijd raar gohya om dat te horen. Je zou zeggen dat elke boom meer een aanwinst voor de natuur is.
Nu moet ik zeggen dat hier weer subsidies zijn geweest voor aanplant van een bomen en struiken singel.
Fijne weet ik er niet van.
loulou schreef:gohya schreef:Weet je wat ook zo krom is,je mag zelfs geen eens wat bomen planten op een weiland.Bomen zijn toch landelijk/natuurlijk?
en wij waren verplicht om bomen aan te planten.
gohya schreef:loulou schreef:
en wij waren verplicht om bomen aan te planten.
Maar waren er geen bomen gekapt dan? want dan moet je idd. bomen herplanten.
Mijn weiland is alweer zo goed als droog,nog maar 1 plasje water staat erop.Mijn paarden drinken graag uit een plas water,miss. dat het daarom zo snel weg is,die plassen water.