Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tillie20 schreef:mylittlejoy schreef:De groom gaf het apparaat aan de ruiter, zo lees ik het. Alsnog lastig als een paard aan het steigeren is, maar plausibel.
Dat kan ook inderdaadMaar hoe dan ook plausibel.
amoj schreef:Tillie20 schreef:Even om een idee te geven wat normaal wordt gevonden om met dieren die voor voedsel worden gebruikt te doen:
https://www.facebook.com/mercyforanimal ... nref=story
Dit gebeurd dus zonder uitzondering(al geloof ik dat juist de staarten van koeien niet meer afgeknipt worden in Nederland).
Wat een bullshit. Staarten van koeien worden nergens afgeknipt!! Alleen de pluim (de haren) worden geschoren meestal.
En de rest zijn veelal beelden uit oostbloklanden. Hier in Nederland zul je dat niet tegen komen.
piezze schreef:Krijg je als ruiter dan ook de stroomstoot niet zelf dan of zat die met een rubber broek op t peerd?
Percy schreef:De gebruiker niet maar het paard krijgt de stroomstoot en wordt dan een geleider naar de ruiter toe. Ruiter krijgt daarmee een grotere opdonder dan het paard. Tenzij die rubberen broek inderdaad
tmr001 schreef:Rollkur / LDR is niets meer dan spieren stretchen. Zelf wel eens gesport? Wanneer je intensief sport, komen hier bij de warming up en/of cooling down ook vaak stretch oefeningen bij kijken. Die maken de spieren sterker en flexibeler.
Joolien schreef:Percy schreef:De gebruiker niet maar het paard krijgt de stroomstoot en wordt dan een geleider naar de ruiter toe. Ruiter krijgt daarmee een grotere opdonder dan het paard. Tenzij die rubberen broek inderdaad
Wat een theorieen weerMaar ruiter zit er gewoon op, dus die krijgt geen geleiding neem ik aan.
piepenfiets schreef:Het gaat over de varkensprikker waarbij men met hoog voltage/laag amperage een plaatselijke schok toedient.Deze bereikt de ruiter (helaas) niet.Veel gebruikt in de springtraining. Een van de vele methodes om een paard dmv pijn/angst/vluchtreflex te dwingen iets te doen voor hobby en/of geldelijk gewin.
piepenfiets schreef:B.S.! mijn ervaring komt van topniveau.Destijds werd het gebruikt door praktisch elke internationale topruiter(wel 25 jaar geleden) Niet dagelijks hoor maar kwam toch regelmatig langs.
Evenals blisteren,barren etc.
Nog steeds wordt dit gebruikt;ik zie het aan de manier waarop sommige paarden springen en eenieder die dit van dichtbij heeft meegemaakt zal het zien.
Ik zal niet zeggen dat iedereen dit doet maar komt echt voor. Olympische ruiters kan je hardly als wannabe afserveren.
R12312 schreef:piepenfiets schreef:B.S.! mijn ervaring komt van topniveau.Destijds werd het gebruikt door praktisch elke internationale topruiter(wel 25 jaar geleden) Niet dagelijks hoor maar kwam toch regelmatig langs.
Evenals blisteren,barren etc.
Nog steeds wordt dit gebruikt;ik zie het aan de manier waarop sommige paarden springen en eenieder die dit van dichtbij heeft meegemaakt zal het zien.
Ik zal niet zeggen dat iedereen dit doet maar komt echt voor. Olympische ruiters kan je hardly als wannabe afserveren.
Ik heb toch best bij wat olympische ruiters gelopen en daar gebeurd dat dus NIET!
Sterker nog, die supervoorzichtige paarden die we hebben, die zouden nooit meer een sprong maken met dat soort praktijken.
Aangezien we van dezelfde leeftijd zijn, zullen dat toch dezelfde ruiters moeten zijn.
piepenfiets schreef:Je mag mij best in twijfel trekken R12312 maar dat veranderd niets. Ignorance is bliss en ik zou zeggen dat als jij op die toernooien bent geweest dan toch zeker niet in de buurt van het inrijterrein, werkzaam of achter de schermen want dan had je zeker eea gezien.
En Geerke...bierdoppen?Neehoor;gewoon met injectienaald veel kleine gaatjes maken op de kroonrand en dan blaartrekker erop,uurtje in de huishoudfolie en klaar is klara
piepenfiets schreef:Geen steward gezien...ooit.Varkensprikker nooit op toernooi,blisteren e.d zeker,barren,ja thuis duh.Extreme RK,half uur kin op de borst met alléén slof:gewoon in losrijbaan.Fijn voor je dat je geen gekkigheid hebt meegemaakt. Op topniveau icm de enorme bedragen.belangen en handelsovereenkomsten van alle betrokkenen steek ik voor geen enkele ruiter/trainer mijn hand in het vuur.