Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:17

joyce B schreef:
Ze hebben ook London gekocht terwijl ze wisten van zijn blessures en ook hoe hij gemanaged moest worden aangezien ze de ruiter ook gelijk gingen sponsoren. Denk dat die mensen meer meeleven met hun paarden dan je denkt. Meedoen in de wereldtop en mooie wedstrijdaccomodatie bouwen en topruiters en trainers inhuren is voor hun een HOBBY...

Net als dat voor de Stiefmoeder van Rath paarden Hobby is...

één ding is gewoon een feit; die mannen kijken anders naar de gezondheid van een paard dan de gemiddelde bokker. :) En tsja, zo nu en dan zal ondanks management er toch eentje niet klinisch goed blijven of worden... :) Shit happens, ook bij topsporters. En ja, dit was vast ook bij Gal gebeurt. Als het dier het niet aan kan fysiek, kan die het niet aan. Kan niemand wat aan doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:19

Ayasha schreef:
joyce B schreef:
Ze hebben ook London gekocht terwijl ze wisten van zijn blessures en ook hoe hij gemanaged moest worden aangezien ze de ruiter ook gelijk gingen sponsoren. Denk dat die mensen meer meeleven met hun paarden dan je denkt. Meedoen in de wereldtop en mooie wedstrijdaccomodatie bouwen en topruiters en trainers inhuren is voor hun een HOBBY...

Net als dat voor de Stiefmoeder van Rath paarden Hobby is...

één ding is gewoon een feit; die mannen kijken anders naar de gezondheid van een paard dan de gemiddelde bokker. :) En tsja, zo nu en dan zal ondanks management er toch eentje niet klinisch goed blijven of worden... :) oliebol happens, ook bij topsporters. En ja, dit was vast ook bij Gal gebeurt. Als het dier het niet aan kan fysiek, kan die het niet aan. Kan niemand wat aan doen.

Inderdaad.
En dan kan die heel hard gezegd.... beter van een ander zijn, dan van jezelf.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:21

Inderdaad, dat is in de top niet anders. En dat betekent niet dat je harteloos bent, gewoon dat je mens bent; liever dat ie het bij een ander niet doet dan bij jezelf. :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:23

Ayasha schreef:
Inderdaad, dat is in de top niet anders. En dat betekent niet dat je harteloos bent, gewoon dat je mens bent; liever dat ie het bij een ander niet doet dan bij jezelf. :)

Al is het alleen maar vanwege de portemonnee.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:57

Daar ga je dan wonder paard wat jammer <3 |(

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:09

Wat jammer voor dat paard en Rath... Niemand zal het ooit weten waarschijnlijk, maar volgens mij heeft de manier waarop Gal hem getraind heeft er toch geen goed aan gedaan.... Hij zal misschien wel al zwak geweest zijn in de benen, maar als je dan zo gepusht wordt en zulke abnormale (niet altijd correcte) bewegingen moet maken, dat kan niet goed aflopen.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:12

Ohw wát jammer..! Dat het nou uiteindelijk zo lijkt te moeten eindigen… triest! :(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:16

Tendance schreef:
easygoing schreef:
Zit net te denken dat het eigenlijk ook best opvallend is dat PS helemaal niet aanwezig was.
Normaal zie je hem altijd wel mee huppelen als Toot op concours is.
Zou er voor het EK al wat gespeeld hebben? Zou PS Toot wel al direct na de twijfeldende vetcheck terug getrokken hebben?

Speculatie waar je je denk ik niet aan moet wagen.

Een vraagstelling is nog geen speculatie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:49

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:00

Damned schreef:
Wat jammer voor dat paard en Rath... Niemand zal het ooit weten waarschijnlijk, maar volgens mij heeft de manier waarop Gal hem getraind heeft er toch geen goed aan gedaan.... Hij zal misschien wel al zwak geweest zijn in de benen, maar als je dan zo gepusht wordt en zulke abnormale (niet altijd correcte) bewegingen moet maken, dat kan niet goed aflopen.

denk ik ook niet,paard heeft het ook bij Gal erg zwaar gehad...het is niet eerlijk om Rath daar nu de schuld van te geven .

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:29

Misschien heeft het dekken hem ook geen goed gedaan.
Maar wat ook allemaal heeft meegespeeld, het is eeuwig zonde dat dit gebeurd is. Ontzettend jammer voor Mar en Totilas. Ik had ze graag zien schitteren op dit WK.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:34

geerke schreef:
Damned schreef:

denk ik ook niet,paard heeft het ook bij Gal erg zwaar gehad...het is niet eerlijk om Rath daar nu de schuld van te geven .

De hoeveelheid schade op het moment van aankoop zal allicht zeer klein geweest zijn. Reken er maar op dat dit paard door alle mogelijk MRI's/CT's/Scinti's, etc geweest is bij aankoop door PS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:43

Misschien is ie wel gewoon gestruikeld over een drol die hem dwars zat :)* Is allemaal gissen.

Ik moet wel zeggen dat ik sommigen echt ziekelijk vind reageren. Hoe intens jammer is het voor het team rondom Totilas dat het allemaal niet gelukt is? Ik snap echt niet hoe je mensen zo de grond in kunt trappen. Je gunt dit toch niemand :n?

Het 'Totilas is de beste' merchandise verhaal is misschien een wat misplaatste actie van ze geweest. Maar jemig die mensen waren zo trots op hun paard. Stiekem wil ik ook dat iedereen een t-shirt draagt met een foto van mijn paard met daarop 'Number one!'. En ik heb niet eens een wereldberoemd paard gekocht.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:50

Tja sommige topsporters (mens of dier) zijn erg blessure gevoelig. Hoeveel talent ze ook hebben soms houden ze het gewoon niet lang vol op topniveau.

Het zou wel ontzettend jammer zijn mocht het inderdaad einde sportcarrière zijn. Had dit team toch graag nog gezien in Rio.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:50

Ik vindt gewoon dat ze dit dier zijn verdiende pensioen moeten geven. Hij heeft genoeg in de afgelopen jaren meegemaakt en zal waarschijnlijk nooit meer goed gaan lopen zoals die gedaan heeft. En om steeds trainen om vervolgens weer onregelmatig te lopen daar bereik je in mijn ogen niks mee.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:55

Ik weet niet of Totilas lekker op de wei komt en paardvriendelijk wordt getraind, dus ik weet niet echt wat ik van zijn geval moet vinden. Maar als ik deze proef terugkijk van Edward en Totilas:

https://www.youtube.com/watch?v=vEvGcIVoHW4

Dát is toch gewoon zo mooi. Zo elegant en zo beheerst, echt een samenwerking. Iets wat ik veel minder zie bij Rath. Ik denk dat het duidelijk is dat Totilas zijn tijd heeft gehad, iets waaraan Rath misschien niet heel veel kan doen.

Ik hoop dat ze dit gewoon erkennen en dat Totilas de rest van zijn dagen lekker op de wei als dekhengst mag uitzitten.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:11

Tillie20 schreef:
Ik weet niet of Totilas lekker op de wei komt en paardvriendelijk wordt getraind, dus ik weet niet echt wat ik van zijn geval moet vinden. Maar als ik deze proef terugkijk van Edward en Totilas:

Dát is toch gewoon zo mooi. Zo elegant en zo beheerst, echt een samenwerking. Iets wat ik veel minder zie bij Rath. Ik denk dat het duidelijk is dat Totilas zijn tijd heeft gehad, iets waaraan Rath misschien niet heel veel kan doen.

Ik hoop dat ze dit gewoon erkennen en dat Totilas de rest van zijn dagen lekker op de wei als dekhengst mag uitzitten.

Van deze proef krijg ik werkelijk nog steeds een brok in me keel en tranen in me ogen.
Maar moet zeggen dat ik dat gister
ook wel had. Alleen dan met Undercover.
Ik gun het Edward zo om daar weer aan de top te komen.
Totilas zal altijd herinnert worden aan zijn glorie dagen. Een paard als hem .... Nooit meer!

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:13

xMercury schreef:
Echt heel erg jammer voor iedereen. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds kwaad zijn en zich bedrogen voelen. Ik had het allerbeste gegund voor Totilas en zijn nieuwe eigenaren. Dat verdienen ze gewoon net zo goed als geen ander. Dat eeuwige gehaat van die Nederlanders, walgelijk vind ik het en ronduit triest. Zeer onsportief. Misschien zat Totilas wel gewoon aan zijn top en kón hij nou eenmaal niet meer. Het dier is ook ouder geworden. Het valt me zo vies tegen dat iedereen het maar op de ruiter blijft steken. Hou toch eens op zeg. Word volwassen en leer eens redeneren.

Helemaal met je eens !!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:18

MiniMouse schreef:
Tillie20 schreef:

Van deze proef krijg ik werkelijk nog steeds een brok in me keel en tranen in me ogen.
Maar moet zeggen dat ik dat gister
ook wel had. Alleen dan met Undercover.
Ik gun het Edward zo om daar weer aan de top te komen.
Totilas zal altijd herinnert worden aan zijn glorie dagen. Een paard als hem .... Nooit meer!

Ja precies! Zo jammer wat er gebeurd is met dit paard, maar ik denk zeker niet dat het helemaal aan Rath ligt. We waren gewoon een perfecte combinatie gewend.. Ik hou absoluut niet van dressuur maar dit is gewoon bijna kunst.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:33

Voor iedereen die het vreemd vindt dat de jury tegen het advies van de FEI veterinair in gaat:
zo zijn de regels helaas. De vet adviseert maar de jury beslist. In dit geval hebben ze hem door laten gaan, maar het omgekeerde gebeurt ook.
Vergeet ook niet dat het paard bij de keuring alleen een stukje hoeft te stappen en te draven aan de hand. Dat stelt niet veel voor en kun je niet vergelijken met wat in een proef gevraagd wordt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:41

Tillie20 schreef:

Die proef blijft inderdaad geweldig, ook al vaak gezien.
Verder heb ik niks met top dressuursport, ik volg dat helemaal niet.
Maar Totilas in zijn glorietijd vond ik geweldig mooi!
Die tijd bij Edward Gal dat was zijn hoogtepunt, zo moet hij maar herinnerd blijven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:57

Marmot schreef:
Voor iedereen die het vreemd vindt dat de jury tegen het advies van de FEI veterinair in gaat:
zo zijn de regels helaas. De vet adviseert maar de jury beslist. In dit geval hebben ze hem door laten gaan, maar het omgekeerde gebeurt ook.
Vergeet ook niet dat het paard bij de keuring alleen een stukje hoeft te stappen en te draven aan de hand. Dat stelt niet veel voor en kun je niet vergelijken met wat in een proef gevraagd wordt.

Plus als je hem het stadion in ziet draven is hij ook niet onregelmatig.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:00

Wat het helemaal erg maakt dat hij daar al niet rad bleek!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:02

Was die operatie ook aan dit been geweest trouwens?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:04

Barbet schreef:
Tillie20 schreef:

Die proef blijft inderdaad geweldig, ook al vaak gezien.
Verder heb ik niks met top dressuursport, ik volg dat helemaal niet.
Maar Totilas in zijn glorietijd vond ik geweldig mooi!
Die tijd bij Edward Gal dat was zijn hoogtepunt, zo moet hij maar herinnerd blijven.

Ik reageer nooit in zulke topics maar blijf het echt een geweldig paard vinden en ik had het MAR zo onwijs gegund om dit te kunnen evenaren maar Edward is gewoon een heel andere ruiter, voor je zo'n switch maakt ben je jaren verder jammer die tijd kregen ze niet.
en deze proef wou wat een kippenvel en sommige paarden zijn gemaakt om in de ring te lopen kijk naar totilas zijn reactie bij het vele applaus en de enthousiasme van Edward Totilas hoort in de ring hij bloeit op bij het applaus.