Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisa

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:48

Begrijpend lezen is ook wel heel moeilijk hè R12312 :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:53

Narobi schreef:
Begrijpend lezen is ook wel heel moeilijk hè R12312 :+

Ik begrijp R12312 anders heel goed. Ik heb zelfs voor een deel dezelfde ervaring. Een pensionstal hier in de buurt hebben ze een aantal jaren geleden proberen om te bouwen naar westernstal. De klanten renden huilend weg, stal is uiteindelijk ook failliet gegaan. Maar dit is wel offtopic

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:08

Laten we het dan even hebben over alle slechte engelse stallen en hoe engelse ruiters rijden en met hun paarden omgaan etc? of toch maar beter even niet..........

Mensen lezen hier gewoon echt niet goed. Als je maar 1 zin quote, ruk je iets totaal uit zijn verband.

Natuurlijk doet Anky dr best. Dat doet ze al jaren en ze is wel degelijk beter geworden. Maar als je normaal 68 scoort, wordt dat nu gewoon niet opeens 72 of meer......en zo ja, dan moet je nog maar zien of dat genoeg is tegenover andere landen.

Wat is het voor sport om de reining zo naar beneden te willen halen als je er niks van weet? Ik zeg dat ik van een anatal ruiters weet waarom ze niet zouden gaan, maar dat niet plaats OMDAT dat niet aan mij is. Dan hoef je niet je mond te houden, maar snap je iig waarom mensen niet kunnen en of willen gaan. Beter dan suggereren wat er aan de hand zou zijn in de western.

Het is echt duidelijk en netjes uitgelegd.

Dat er slechte westernstallen zijn, tja........er zijn er nog maar heel weinig in verhouding en niet iedereen kan een goede stal opzetten of runnen helaas. Maar ik sta al jaren op engelse stallen en als we het over de problemen van engelse stallen gaan hebben, raken we echt niet uitgepraat.

Reining is ook niet de enige sport in de western. Dit gaat puur om de reining en wil je dat echt meemaken moet je naar een NRHA wedstrijd gaan kijken. Wran wedstrijd is ook leuk, maar als je iemand naar dressuur laat kijken, is een Grand prix proef ook leuker dan een B proefje.

Vooroordelen zullen wel altijd blijven, maar zegt meer over de mensen die vooroordelen. Veel western ruiters komen gewoon uit de engelse sport, dus hebben daar ook zat ervaring. Meeste western ruiters hoor je ook niet negatief over de engelse sport zelf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:16

Ik ben wel klaar met deze discussie.
Ik wens alle deelnemers veel succes en waarschijnlijk door Anky wat meer publiciteit in de media. Zonder een groot publiek kan een sport nooit volwassen worden.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:50

Oké dan ik geef het toe... wij westernruiters zijn echt verschrikkelijke mensen. }:) Ik snap niet dat Anky daar bij wil horen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 02:14

Ach....vreselijk niet, in dit topic wel afgunstig, jaloers en denigrerend en star. :D .
Daarom ontwikkelt de sport zich ook niet door. Maar misschien is Anky wel jullie redder en leren jullie van haar Hoe je de sport aantrekkelijk en populair kan maken. Want in de dressuur wordt je niet rijk van wedstrijden, vandaar dat daar geen problemen zijn om de beste ruiters uit te laten komen op dat ene EK :(:) . Men is dolblij en is blij om te mogen gaan. :D

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 02:38

Je hebt het helemaal goed Elektra. Ik zou ook nooit gaan western rijden als ik jou was want dan wordt je ook zo'n afgunstig en star op geld belust persoon. Ik ben blij dat de dressuur ruiters anders in elkaar steken. Ik denk dat ik ook maar weer ga dressuur rijden want die cowboys dat is me toch een raar volk. }:0

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:58

Electra63 schreef:
Ach....vreselijk niet, in dit topic wel afgunstig, jaloers en denigrerend en star. :D .
Daarom ontwikkelt de sport zich ook niet door. Maar misschien is Anky wel jullie redder en leren jullie van haar Hoe je de sport aantrekkelijk en populair kan maken. Want in de dressuur wordt je niet rijk van wedstrijden, vandaar dat daar geen problemen zijn om de beste ruiters uit te laten komen op dat ene EK :(:) . Men is dolblij en is blij om te mogen gaan. :D

Over afgunstig, slecht lezen en star gesproken -O-

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:37

Electra63 schreef:

Er is niets afgunstig aan om iemands niveau in de betreffende sport te noemen, ook niet jaloers. Ik ben geen beste reiningruiter, maar he, iedereen moet het leren. Ik zou willen dat ik een rondje als Anky kon rijden. Maar dat betekent niet dat dat voldoende is om resultaten te halen in de top.
De enige die nu star is, ben jij, je leest niet goed en bent vanaf het begin in de verdediging geschoten. Iets wat mijn inziens helemaal niet nodig is geweest.

Ik denk persoonlijk dat er in de dressuur meer te behalen valt aan prijzengeld dan reining, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen onderbouwing voor heb. Als de toppers in reining rijk willen worden van de wedstrijden zijn ze in het verkeerde land in ieder geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:29

wat is een gemiddeld prijzenpotje bij reining?

En nee superpony nu weten we nog niks want dat een aantal niet kunnen/willen was al een paar keer gezegd voor jij interessant kwam doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:13

Electra63 schreef:

Geloof niet dat je kunt beoordelen van achter je scherm hoe mensen zijn. Jaloers zeker niet. En de sport ontwikkelt zeker wel door. Als je GOED leest kun je ook vinden dat een aantal Nederlanders het heel goed doen op belangrijke Internationale wedstrijden. MET naam nota bene.

Je wordt niet rijk, maar het geld moet wel neergelegd worden en er moet wel inkomen zijn, anders redt je het gewoon niet.

Ayasha, interessant of niet, je moet dan beter lezen. En nee, je hoeft geen namen te noemen of mensen zwrt te maken. Ik vind dat niet netjes. Maar het is wel duidelijk en correct uitgelegd waarom mensen niet mee willen of kunnen. Ook heeft QuarterH enkele goede ruiters genoemd met naam.

Neem je Anky haar niveau, zouden er nog veel meer mee kunnen met ervaring. Rieky heeft ook nog een zus die al heel lang de reiningsport beoefend en ook flink wat shows heeft gereden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:19

Narobi schreef:
Het heeft helemaal niks met afgunst te maken! Degene die zeggen dat het afgunst is kennen de feiten niet. Men oordeelt weer zonder te weten hoe de vork werkelijk in de steel zit. Er zijn geen selectie wedstrijden voor dit EK. De bondscoach bepaald wie er mee doet en toevallig is de bondscoach de man van Rieky en Rieky is een goede vriendin van Anky. Ik geloof niet dat Anky ooit een 72 heeft gereden. Voor haar is reining puur hobby, dat zijn haar eigen woorden. Ik vind het superleuk dat ze reining rijd, leuke promotie voor het western rijden. Maar eerlijk is eerlijk, ze is er niet 100% serieus mee bezig en behoort niet tot de beste reining ruiters in Nederland. Eigenlijk zit de reining een beetje raar in elkaar in Nederland. Het 'NK' waar Anky 2e is geworden daar komt niet de top van Nederland. Op de DRHA wedstrijden wordt 10x beter gereden, maar daar is Anky bijna nooit te zien. Ze presteert op DRHA wedstrijden niet veel, niet omdat ze het haar niet gunnen maar omdat de rest beter is. Anky heeft Whiz gekocht 'omdat de kinderen er zo gek op waren', zijn haar eigen woorden. Ze is ook niet van plan om een ander, beter reining paard te kopen. Want het is voor haar puur hobby. Ze heeft thuis ook niet de juiste bodem om goed te trainen, en heeft weinig tijd om ergens anders te gaan trainen. Ook gaat ze maar naar weinig wedstrijden. Ze is wel zo fanatiek dat ze het op wedstrijd goed wil doen, maar tijd erin steken om beter te worden en er vol voor te gaan heeft ze niet en dat wil ze ook niet. Ik heb deze info niet zelf verzonnen, dit heeft ze zelf verteld in een interview. Daarom snap ik ook niet dat ze naar het EK gaat, ze weet zelf heel goed dat ze niet goed genoeg is. Ik denk daarom dat het net als voorgaande jaren zo is dat er verder niemand mee kon en wilde. En voor Anky en Rieky is het als vriendinnen natuurlijk heel gezellig om samen te gaan. :+ Ik vind het alleen jammer dat het nu lijkt alsof Anky bij de Nederlandse top hoort, en dit dus niet zo is. Dat geeft een heel verkeerd beeld van de reiningsport.

Wat ik dan apart vind is waarom zijn (of doen ze eraan mee) die wedstrijden er dan als ze niet boeiend zijn? In de volksmond zijn een EK en een WK geen kattenpis. Blijkbaar binnen de reining halen ze hun neus op voor die wedstrijden. Wat is dan het lijstje van 1 naar 10 wat dan wel belangrijk is?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:49

Op pag. 6 staat e.e.a. heel duidelijk beschreven ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:51

Thanks, dus het probleem is misschien wel de 'twee bonden' die er zijn???

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:56

Even knuppel in het hoenderhok, tot voor een aantal jaar terug reed de nederlandse dressuurtop ook niet mee op het NK, wedstrijd was oa ongelukkig gepland en de top reed liever andere concoursen en de KNHS vond het allemaal prima.

Nu is daar verandering in gekomen en rijden ze wel mee, omdat ervoor gezorgd is dat deze wedstrijd gunstiger in de wedstrijdkalender valt. Want laten we wel zijn, ook de dressuurprikkers kozen liever voor een grote wedstrijd met veel prestige als het NK, die titel had toen ook weinig waarde.

Het wordt misschien tijd dat de FEI en NRHA de handen ineenslaan en samen zorgen dat het EK en WK waarde krijgen. Zover ik nu begrijp is dat nl niet het geval, je kan wel een EK organiseren maar als je de top niet aan weet te trekken zal dit nooit genoeg status krijgen en heeft de titel weinig tot geen waarde.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:58

ingvdh schreef:
Even knuppel in het hoenderhok, tot voor een aantal jaar terug reed de nederlandse dressuurtop ook niet mee op het NK, wedstrijd was oa ongelukkig gepland en de top reed liever andere concoursen en de KNHS vond het allemaal prima.

Nu is daar verandering in gekomen en rijden ze wel mee, omdat ervoor gezorgd is dat deze wedstrijd gunstiger in de wedstrijdkalender valt. Want laten we wel zijn, ook de dressuurprikkers kozen liever voor een grote wedstrijd met veel prestige als het NK, die titel had toen ook weinig waarde.

Het wordt misschien tijd dat de FEI en NRHA de handen ineenslaan en samen zorgen dat het EK en WK waarde krijgen. Zover ik nu begrijp is dat nl niet het geval, je kan wel een EK organiseren maar als je de top niet aan weet te trekken zal dit nooit genoeg status krijgen en heeft de titel weinig tot geen waarde.

Het was nu ook een kwalificatie voor het EK.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:59

*\o/* you go girl!

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:13

Yeah!! *\%/* *\%/* *\%/* Of had je het niet tegen mij? :D :+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:44

Neem je Anky haar niveau, zouden er nog veel meer mee kunnen met ervaring. Rieky heeft ook nog een zus die al heel lang de reiningsport beoefend en ook flink wat shows heeft gereden.[/quote]

1 zus??? heel de familie is niet onverdienstelijk in de westernsport al jaren niet!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:48

mbt de kosten wil ik nog even iets uitleggen aan de niet-reining ruiters.
het komt nu over dat het alleen gaat over geld verdienen. en geloof me, 95% van de wedstrijden kosten nog altijd meer geld voor de eigenaren dan dat het oplevert.

je kan op iedere hoek voor 2 tientjes ieder weekend een dressuur wedstrijd rijden.

als je een NRHA wedstrijd start, wat eigenlijk altijd al een dag of 4 duurt, ben je gemiddeld zeker 300 euro kwijt aan een wedstrijd. en dan tel ik je eigen verblijf en eten niet eens mee.

als je dan kijkt naar de grote internationale wedstrijden komt het al snel op enkele duizenden euro's wat je kwijt bent aan startgeld, stalling en vervoer.

dus tja, als je dan, als eigenaar een beetje kunt terugverdienen is dat fijn. want vergeet niet het geld wat nog in de maandelijkse training zit aangezien die open paarden ook nog eens gedurende het seizoen meestal/bijna fulltime in training staan.

het gaat dus zeker niet om 'geld verdienen' voor de eigenaren, maar meer om 'de kosten een beetje drukken door wat terug te verdienen'.

daarnaast is de LTE (Life Time Earnings) wat een paard achter zijn naam heeft staan belangrijk in geval van verkoop of fok. dus hoemeer een paard heeft verdiend op wedstrijden in zijn leven, hoe 'beter' hij is op papier, even heel kort door de bocht gezegd.

ga er maar vanuit, dat een paard dat bv $20.000 LTE heeft, meer dan het dubbele aan wedstrijden en training heeft gekost.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:54

quarterH schreef:
mbt de kosten wil ik nog even iets uitleggen aan de niet-reining ruiters.
het komt nu over dat het alleen gaat over geld verdienen. en geloof me, 95% van de wedstrijden kosten nog altijd meer geld voor de eigenaren dan dat het oplevert.

je kan op iedere hoek voor 2 tientjes ieder weekend een dressuur wedstrijd rijden.

als je een NRHA wedstrijd start, wat eigenlijk altijd al een dag of 4 duurt, ben je gemiddeld zeker 300 euro kwijt aan een wedstrijd. en dan tel ik je eigen verblijf en eten niet eens mee.

als je dan kijkt naar de grote internationale wedstrijden komt het al snel op enkele duizenden euro's wat je kwijt bent aan startgeld, stalling en vervoer.

dus tja, als je dan, als eigenaar een beetje kunt terugverdienen is dat fijn. want vergeet niet het geld wat nog in de maandelijkse training zit aangezien die open paarden ook nog eens gedurende het seizoen meestal/bijna fulltime in training staan.

het gaat dus zeker niet om 'geld verdienen' voor de eigenaren, maar meer om 'de kosten een beetje drukken door wat terug te verdienen'.

daarnaast is de LTE (Life Time Earnings) wat een paard achter zijn naam heeft staan belangrijk in geval van verkoop of fok. dus hoemeer een paard heeft verdiend op wedstrijden in zijn leven, hoe 'beter' hij is op papier, even heel kort door de bocht gezegd.

ga er maar vanuit, dat een paard dat bv $20.000 LTE heeft, meer dan het dubbele aan wedstrijden en training heeft gekost.

Zo, dat is niet niks!

Wat voor prijzengeld is er dan te winnen bij een gemiddelde reiningwedstrijd?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:57

speurneusc schreef:
Neem je Anky haar niveau, zouden er nog veel meer mee kunnen met ervaring. Rieky heeft ook nog een zus die al heel lang de reiningsport beoefend en ook flink wat shows heeft gereden.

1 zus??? heel de familie is niet onverdienstelijk in de westernsport al jaren niet!!![/quote]

Ja, 1 zus die ook serieus de reiningsport beoefend, paarden traint, lesgeeft etc. Arthur niet en hun andere zus ook niet. Dave is geen Nederlander volgens mij. Kinderen niet, en verder ook niet echt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:09

Internationaal dressuur rijden kost ook bakken met geld.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:12

Ontzettend nuttige toevoeging :+

Internationaal rijden is altijd duur, ongeacht de discipline.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:06

superpony schreef:
Electra63 schreef:

Geloof niet dat je kunt beoordelen van achter je scherm hoe mensen zijn. Jaloers zeker niet. En de sport ontwikkelt zeker wel door. Als je GOED leest kun je ook vinden dat een aantal Nederlanders het heel goed doen op belangrijke Internationale wedstrijden. MET naam nota bene.

Je wordt niet rijk, maar het geld moet wel neergelegd worden en er moet wel inkomen zijn, anders redt je het gewoon niet.

Ayasha, interessant of niet, je moet dan beter lezen. En nee, je hoeft geen namen te noemen of mensen zwrt te maken. Ik vind dat niet netjes. Maar het is wel duidelijk en correct uitgelegd waarom mensen niet mee willen of kunnen. Ook heeft QuarterH enkele goede ruiters genoemd met naam.

Ach, ik reageer hier op wat er wordt gezegd, niet hoe er achter de schermen wordt gesproken of tussen de toppers onderling. De beste stuurlui zitten nog altijd op Bokt, ook in de westernwereld, als ik het zo lees. Niemand wil naar DIT EK, sommigen hebben geen geschikte paarden of geen geld en liever 3 ruiters dan Anky mee, want stel je voor, dat men denkt dat een dressuurprikker zo snel op wedstrijdniveau kan meedoen met reining :D :D