Roodvos schreef:Gezien het aantal verontwaardigde topics hier op Bokt dat er in de B geen winstpunt gescoord werd omdat het paard/de pony nog niet “aan de teugel” liep én de bijval daarover is er kennelijk wel ruimte voor een klasse onder de B waar het met de aanleuning nog wat minder nauw wordt genomen. Overigens snap ik deze topics nooit zo goed, want het is al zeker 30 jaar zo dat een paard/pony voor winst in de B aan de teugel moet lopen.
Voor mensen met een eigen paard is FNRS niet vanzelfsprekend. Dat gaat van de maneges uit, en daar is niet iedereen bij aangesloten en voelt ook lang niet iedereen zich thuis. Destijds zijn wel de Impulproeven gelanceerd, maar dat komt hier in het noorden slecht op gang. Weet niet hoe het elders in het land is? Dus ik kan me voorstellen dat er ruimte is voor BB-dressuur. Dit zouden de Impulsproeven kunnen zijn, maar je kan ook de AB-ponyproeven daarvoor gebruiken.
De B-proeven zoals we die nu kennen nog verder vereenvoudigen zie ik dan weer geen heil in.
Nog zo’n Bokt-stokpaardje. NEE, de jury hoeft geen rekening te houden met de bouw/kleur/ras/leeftijd/geslacht/afstamming van het paard. Het is een wedstrijd, geen keuring.
Je zegt het hier zelf al: het beeld is niet hetzelfde. Dus kan je ook niet hetzelfde cijfer geven.
Oke...
Theoretisch gezien in de boeken van de KNHS hoeft een paard in B niet aan de teugel te lopen!
In de B wordt een ontspannen paard gevraagd met aanleuning ( en mag zonder nageeflijkheid!!)
Ja theoretisch MOET de jury kijken naar bouw/ras, inderdaad niet naar kleur/leeftijd/geslacht/afstamming. Als het paard alles laat zien wat hij in huis heeft en voor zijn bouw een geweldige uitgestrekte draf laat zien hoort daar naar beoordeeld te worden. Ookal is het beeld anders!