Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:23

Amen!
Het wordt zo ontzettend onderschat wat de politie allemaal overzich heen krijgt.
Grijp je niet in ben je laf, grijp je wel in ben je een misdadiger.
Ik heb respect voor de mensen die zich zo inzetten om ons veilig te laten zijn want wij zien nog maar het puntje van de ijsberg volgens mij

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:24

Jullie weten beiden dat er collega's zijn die gemakkelijk te ver gaan, wie de schoen past trekke hem aan...

Het juist bespreekbaar maken en aan de kaak stellen zal een beter korps creeeren en daarmee mee respect en begrip.

De gebruikte nekklem van onglangs als voorbeeld nemende......zelfs de poltie veroordeelt het...ik bedoel maar...

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:55

Als jij mijn reactie's hebt gelezen dan hd je kunnen lezen wat ik er zelf van vind .. Ik bedoel maar ...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:46

LiesxAnne schreef:
@ Snadrem: ik denk niet dt we hier mensen gaan overtuigen dat het niet altijd met praten opgelost kan worden ;) Belangrijkste is dat wij zelf weten of ons geweld wt gebruikt is terecht is geweest en of we integer zijn, daar hoeven we geen andere mensen van te overtuigen. Laatste wt ik gezegd heb in dit topic :)

LiesxAnne, inderdaad. Met je eens. Als biker werk ik veel met de nekklem, vrijwel al onze aanhoudingsprocedures hebben de nekklem als onderdeel er in zitten. Fenomenaal goede methode om, mits juist toegepast, een verdachte onder controle te krijgen. Als je hem goed toepast, knijp je ook niet de luchtpijp dicht. Daar is hij namelijk niet voor.

Tcm62, we moesten er niet met zijn zessen op omdat we kicken op geweld toepassen, we moesten er met zes man op omdat hij zich als een wild beest begon te verzetten nadat een collega hem vriendelijk mee van het terrein af wilde begeleiden. En de casus met het mes noem ik niet om fouilleren aan de kaak te stellen, maar om aan te tonen dat praten soms onvoldoende is als middel.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 06:52

Jullie hebben beide gelijk....ok? :(:)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:50

Tcm62 schreef:

Pfff er hoeft niet doorgedramd te worden over hoe jullie het werk vinden.
Het is wat anders dan vakkenvuller, dat snap ik ook wel. Zo bedoel ik het niet.

Maar er zitten genoeg rotte appels in jullie vak. Ben onderweg de meest erge kwallenbakken tegen gekomen die je maar kan vinden.
Natuurlijk heb je zat goede agenten, maar ze zijn echt niet allemaal heilig.

Ik heb respect voor jullie werk en wat jullie doen, als jullie het maar op de juiste manier uitvoeren. En ben regelmatig tegen gekomen dat ze dit ook wel eens NIET doen!
Op de weg, maar ook eens in de stad.

Tuurlijk testen sommige mensen de agenten wel eens uit en gaan ze "zuigen", maar ik ben van mening dat je hierboven moet staan. Toen ik vroeger gepest werd, werd aan alle kanten van "hulp" tegen mij gezegd dat ik erboven moest staan en niet moet happen. Dan krijgen ze alleen maar de gewenste reactie.

In de stad ook eens gezien dat ze een dingetje zeiden tegen een agent. Kijk tuurlijk het mag niet, maar pesten mag ook niet en daarvoor wordt je ook niet opgepakt (had ik alleen in de klas gezeten zowat :') ). Agent sprong er zowat bovenop en jongen werd gelijk afgevoerd. Dacht er toen wel heel hard aan of agent in kwestie niet thuis problemen had en ff in de stad ging afreageren. JUIST als agent zijnde hoor je hierboven te staan en je niet laten kennen. Het ging om helemaal niets, maar doordat de agent zo hapte, was heel de sfeer naar de filistijnen terwijl het alleen een lolletje is. Als ik zo een reactie op die jongens had gegeven (als ze dat tegen mij zeiden), had ik opgepakt geworden voor het aanvallen voor een ander persoon :') Hoe krom is de wereld dan?!

Noem even maar een voorbeeld. Wilde eerst niets zeggen maar een paar mensen BLIJVEN maar doorhameren!

Niet alleen in de stad, maar op de weg zijn sommige agenten echt ramdebielen die denken dat ze alles kunnen maken. Heb het alleen over situaties ZONDER zwaailichten. En als je er vervolgens met hetzelfde tempo achteraan gaat, wordt je weer staande gehouden voor het te hard rijden :')
Alsof ze boven de wet staan.

Dit is er niet eentje toevallig. Zo zijn er GENOEG hier in de buurt.

Heb nog genoeg voorbeelden in mijn werk wat voor zuigers agenten eigenlijk kunnen zijn. Hier zien wij ze liever niet dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:08

purny schreef:
Laten we anders een stel politiehonden inzetten daar wil je echt niet door gegrepen worden

Ook die kunnen verwond raken of gedood worden.

Is aantal jaar terug nog gebeurd hier. Die vent wist hem op de juiste plek te raken. Einde hond.

Daarnaast vind ik dat het zijn eigen schuld is. Had ie maar niet moeten roepen dat hij een wapen had.

Ik ben blij dat er politie bestaat. Dit jaar hebben we ze al een aantal keer nodig gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:15

Leprycorn schreef:
Tcm62 schreef:

Maar er zitten genoeg rotte appels in jullie vak. Ben onderweg de meest erge kwallenbakken tegen gekomen die je maar kan vinden.

Ik heb respect voor jullie werk en wat jullie doen, als jullie het maar op de juiste manier uitvoeren. En ben regelmatig tegen gekomen dat ze dit ook wel eens NIET doen!

Tuurlijk testen sommige mensen de agenten wel eens uit en gaan ze "zuigen", maar ik ben van mening dat je hierboven moet staan. Toen ik vroeger gepest werd, werd aan alle kanten van "hulp" tegen mij gezegd dat ik erboven moest staan en niet moet happen. Dan krijgen ze alleen maar de gewenste reactie.

In de stad ook eens gezien dat ze een dingetje zeiden tegen een agent. Kijk tuurlijk het mag niet, maar pesten mag ook niet en daarvoor wordt je ook niet opgepakt (had ik alleen in de klas gezeten zowat :') ). Agent sprong er zowat bovenop en jongen werd gelijk afgevoerd. Dacht er toen wel heel hard aan of agent in kwestie niet thuis problemen had en ff in de stad ging afreageren. JUIST als agent zijnde hoor je hierboven te staan en je niet laten kennen. Het ging om helemaal niets, maar doordat de agent zo hapte, was heel de sfeer naar de filistijnen terwijl het alleen een lolletje is. Als ik zo een reactie op die jongens had gegeven (als ze dat tegen mij zeiden), had ik opgepakt geworden voor het aanvallen voor een ander persoon :') Hoe krom is de wereld dan?!

Noem even maar een voorbeeld. Wilde eerst niets zeggen maar een paar mensen BLIJVEN maar doorhameren!

Niet alleen in de stad, maar op de weg zijn sommige agenten echt ramdebielen die denken dat ze alles kunnen maken. Heb het alleen over situaties ZONDER zwaailichten. En als je er vervolgens met hetzelfde tempo achteraan gaat, wordt je weer staande gehouden voor het te hard rijden :')

Heb nog genoeg voorbeelden in mijn werk wat voor zuigers agenten eigenlijk kunnen zijn. Hier zien wij ze liever niet dan wel.

Je mag een ambtenaar in functie niet beledigen. Logisch dat die persoon word opgepakt.

Als politie dat door de vingers zien. Dan zullen sommige alleen maar meer gaan uittesten tot hoever ze kunnen gaan.

Als je je gedraagt. Heb je niks te vrezen.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:45

love_western schreef:
Je mag een ambtenaar in functie niet beledigen. Logisch dat die persoon word opgepakt.

Als politie dat door de vingers zien. Dan zullen sommige alleen maar meer gaan uittesten tot hoever ze kunnen gaan.

Tuurlijk mag het niet, maar hij schold hem niet eens uit. Was echt iets in de geest van: Gaan jullie nog boefjes vangen of blijven jullie van de zon genieten?
En als je er dan als een malloot bovenop springt alsof het een gewapende man was, zonder eerst gewoon aan te spreken op gedrag, dan kan je me niet vertellen dat het "volgens protocol" is. Dat je hem een boete uitschrijft voor beledigen voor ambtenaar in functie, naja oke... Dan laat ik het nog in het midden. Maar dit?! Lekkere voorbeeldfunctie. Als iedereen zo zou reageren als de agent, hebben we de hele dag rellen overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:49

Leprycorn schreef:
love_western schreef:

Tuurlijk mag het niet, maar hij schold hem niet eens uit. Was echt iets in de geest van: Gaan jullie nog boefjes vangen of blijven jullie van de zon genieten?
En als je er dan als een malloot bovenop springt alsof het een gewapende man was, zonder eerst gewoon aan te spreken op gedrag, dan kan je me niet vertellen dat het "volgens protocol" is. Dat je hem een boete uitschrijft voor beledigen voor ambtenaar in functie, naja oke... Dan laat ik het nog in het midden. Maar dit?! Lekkere voorbeeldfunctie. Als iedereen zo zou reageren als de agent, hebben we de hele dag rellen overal.

Je weet niet de geschiedenis. Mijn ex zat ook elk weekend weer te zeuren en te doen tegen de politie. Gegeven moment is de maat gewoon vol.

Dus misschien was het hier ook zo het geval.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:40

Leprycorn schreef:
Tcm62 schreef:

Tuurlijk zitten er bij ons ook rotte appels, adt ontken ik zker niet! En ik kn met de eene colleg ook beter werken dn met de ander. Alleen is het jammer dt mensen die met hun te maken hebben gehad gelijk de HELE politie orgnisatie zo zien. Ik hoef verder geen lof voor mijn werk, ik heb er zelf voor gekozen omdt ik wel een persoon ben die andere grag helpt, zowel werk ls prive, en ik graag mijn steentje wil bijdragen aan een veilige maatschappij. Als ik de gezichten zie vn familie als ik iemnd van hun gereanimeerd heb en diegene heeft een tweede kans gekregen dan ben ik die persoon die mij even daarvoor bij een andere melding uitschold/bedreigde vergeten want dan weet k waarvoor ik het doe!

Er zit een groot verschil in pesten en uitgescholden worden als agent, dt is niet met elkaar te vergelijken. Wij worden uitgescholden voor hoer, met vaak het k woord ervoor. Bedreigingen horen we " als ik je zonder uniform zie steek/schiet ik je dood " ik verkracht je vrouw/moeder/kind " etc etc en dan zijn dit de lichte versies. Wij zijn van vlees en bloed en kunnen niet ontkennen dat dingen ons soms ook raken, hoe hard we hiervoor getraind hebben. Hiermee wil ik dan niet zeggen dat je dus maar eigen rechter moet gaan spelen maar wel dat de vreselijkste dingen voorbij komen en het niet tof is om in je prive tijd met je gezin achterom te moeten kijken.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:57

Leprycorn schreef:
Tcm62 schreef:

Er zijn zat meldingen waar er geen lichtsignalen gevoerd worden. Denk aan een inbraak/overval etc om dus te zorgen dat deze niet op de vlucht slaan.

Er zal eens een keer misbruik van gemaakt worden maar iedereen is zelf ook geen heilige. Wij rijen allemaal wel eens te hard of bellen aan het oor. Ook een agent zal zich hier wel eens schuldig aan maken.

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de politie en ben toch regelmatig stil gezet. Dit ligt wellicht ook aan de manier van communiceren en handelen. Als ik bekeuring krijg dan krijg ik die toch wel ook al is hij onterecht. Hier kan je later altijd verweer op maken.