Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:04

Ik snap niet dat de manege de Jong ze hadden toegelaten, dat is vragen om gedoe.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:19

Goed te horen dat de andere paarden een plaatsje gevonden lijken te hebben!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:46

Fijn bekapping dat alles een plekje gevonden lijkt te hebben +:)+

Wanneer zouden alle dieren daar weg moeten zijn zoals het er nu uit ziet?
Kunnen jullie die achter gebleven zijn de zorg nog een beetje aan?

Ben ook wel benieuwd of er nog plannen zijn om er werk van te maken om het oude bestuur flink aan te pakken want dit is toch geen manier van doen zeg....zowel tegenover de dieren als tegenover jullie om jullie met ellende achter te laten -O-

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:58

We hopen dat alle dieren deze week weg kunnen naar hun nieuwe plek,het werk is nu nog moeilijker geworden want we hebben alles moeten inleveren bij het oude bestuur,dus dat wordt weer in de stallen plassen.Er is een vereffenaar aangesteld en die bepaalt nu wat we wel en niet kunnen en mogen doen.Ze denken zeker dat wij er met de oude bende vandaan gaan.
We mogen bv geen nieuwe baal hooi meer open maken want dat is iets dat verkocht kan worden om zo geld bij elkaar te krijgen voor de schuldeisers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:02

Ja en dat is dus niet werkbaar lijkt me...?

Is de verzorging nog een beetje te doen zo? :(:)

En iedereen vindt het ook maar vanzelfsprekend dat jullie je best blijven doen voor de beestjes, het oude bestuur zou ze serieus zonder verzorging achterlaten als jullie er niet zouden zijn of zou dat ook weer niet zo'n vaart lopen denk je?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 25-01-15 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:03

En dan moet je die beesten maar laten verhongeren? Welke gek bedenkt dat.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:17

Dus op het eten van de dieren wordt bezuinigd? Dan indirect dus ook op hun gezondheid. Ik snak dat jij er persoonlijk niets aan kan doen, Bekapping, maar jakkes wat een rotte manier van doen.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:21

Ja maar we gaan daar dus niet op bezuinigen,ben je gek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:28

Alles opensnijden := , werkt toch niet stel idioten

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:07

Ik vind het ronduit belachelijk dat er serieus niets gedaan kan worden aan het feit dat er nu dus 9 paarden net zo hard in de schijt staan maar dan een paar kilometer verderop, onder toeziend oog van degene die net zo hard 24 andere paarden aan hun lot overlaat. Er zouden toch veel strengere regels moeten zijn voor het houden van (huis)dieren.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:17

Ik kan alleen maar hopen dat Manege de Jong in Aalsmeer deze mensen en paarden in de gaten houdt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:19

Wow, Bekapping, sterkte voor jullie! Behoorlijk heftig voor vrijwilligers die zich juist voor dieren inzetten...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:49

Sterkte zeg! Jammer dat jullie zo ver weg zitten anders kwam ik een baal brengen. Hoop inderdaad dat ze die oude bestuursleden nog aanpakken, maar vrees het ergste.

Paar jaar terug zat ik met iets soortgelijks, 1 compagnon 'spoorloos' en de andere fysiek niet in staat tot verzorgen (zo hadden ze de taken ook bewust verdeeld). Maar wel 90 honden laten barsten, en een hoop kippen, konijnen en andere beestjes. De verdwenen compagnon is nu aan de haal met het (opgeknapte) bedrijf, de zittenblijver is de klos en is voor veel dingen aansprakelijk gehouden (en nu uit het bedrijf)

Mijn tip is dan ook om overal foto's van te maken en nooit alleen aanwezig te zijn/verzorgen /wat dan ook. En houd bij watje elke dag precies hebt gedaan. (pietje van stal x naar paddock zo, flip 3 kg hooi gegeven.......enz). Maar dat zal de vereffenaar misschien ook al besproken hebben?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:53

Wij hebben niet met de vereffenaar gesproken ,we hebben alleen alles in moeten leveren

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:09

Bekapping is er wel met een advocaat gesproken, over in hoeverre jullie als 'zaakwaarnemers' aansprakelijk gesteld kunnen worden voor van alles, gewoon omdat je er nu rondloopt?

Dat zou ik eerst maar eens goed uitzoeken, dieren redden is leuk, maar aan de ene kant wordt er misbruik gemaakt en geld onttrokken, aan de andere kant staan schuldeisers en die kan het waarschijnlijk ook niks bommen als ze jóu een poot kunnen uitdraaien om aan hun geld te komen.

Het is namelijk een stuk makkelijker om eerlijke mensen erbij te na*aien, dan het stel gluiperds dat nu hun paardjes elders gestald heeft....

Anders vlug eruit stappen, laat de dierenbescherming de zaken daar dan maar regelen.

Echt, ik zou daar geen stap zetten zonder dat het juridisch geregeld was.... Heel mooi dat jullie je verantwoordelijk voelen voor die paarden, maar dat ben je feitelijk niet.

Wie is er nu feitelijk juridisch de eigenaar en wie is verantwoordelijke? Welke persoon/rechtspersoon?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:19

Tja daar zeg je wat,ik neem aan dat de vereffenaar nu verantwoordelijk is,er was nog 1 oud bestuurslid Lesley Gravendaal tot zeker vandaag ingeschreven bij de KVK,het is de bedoeling dat zij vandaag wrdt uitgeschreven en de vereffenaar ingeschreven

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:31

Jezus wat een verhaal, heb met volle verbazing het hele topic gelezen .... Ik kan geen respect voor het bestuur die er zo'n zooitje van heeft op brengen.
Arme arme pony's zeg en arme jullie die het vuile werk mogen opknappen.
Mocht het zo zijn dat er toch eentje overblijft, ongeacht welke.
Dan meld ik me graag aan om er 1 te halen en adopteren.
Mijn 3 pony's staan 24/7 lekker buiten en komen niets tekort.
Waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten :)
Je kan altijd contact opnemen

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:39

Dank je wel! Maar we hopen dat alle paarden eind deze week weggaan,zoals het er nu uitziet hebben ze allemaal een plekje

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:49

Nog even over de paarden die het bestuur heeft meegenomen: afgelopen weekend is alles in ieder geval uitgemest, en watertonnen staan in de boxen met shetten, Blijkbaar heeft het aanspreken (vooralsnog!) geholpen. Deze paardjes staan er dus (voorlopig iig) weer even netjes bij met voldoende eten en drinken.
Ik hoop dat de rest van de pony's een mooi plekje kunnen krijgen voor de rest van hun leven. Bekapping, top wat jij en de overgebleven vrijwilligers doen!

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:06

Graffi 86 Ik zou het zeer op prijs stellen als je me p de hoogte kunt houden van de paarden bij Manege de Jong

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:28

Wij hebben nu de haflinger Blof op stal staan, z'n nieuwe baasje is erg blij met hem en hij maakt het goed. Hij kwam ook hier vandaan hoorde ik

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:45

Bekapping schreef:
Graffi 86 Ik zou het zeer op prijs stellen als je me p de hoogte kunt houden van de paarden bij Manege de Jong

Ga ik doen!

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:13

Klopt Blof komt ook bij ons vandaan.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:32

ik zal de namen nog even opschrijven van de paarden die zijn meegenomen naar Manege de Jong in Aalsmeer.
Het gaat om Kenzo,First (gekocht van donateursgeld)Wedford (gekocht van donateursgeld en schenking van diverse instanties) Daan; Lars,Diva,Amy Bruno en Bueno

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:56

Bekapping schreef:
ik zal de namen nog even opschrijven van de paarden die zijn meegenomen naar Manege de Jong in Aalsmeer.
Het gaat om Kenzo,First (gekocht van donateursgeld)Wedford (gekocht van donateursgeld en schenking van diverse instanties) Daan; Lars,Diva,Amy Bruno en Bueno

Agottegot, die arme Wedford. t Is zo jammer dat men zo belachelijk veel geld voor dit paard heeft willen betalen, hij had het zoveel beter moeten treffen dan bij deze aasgieren. Net als alle andere paarden trouwens. Ging het wel een beetje beter met hem? Ik weet nog dat er van alles aan hem mankeerde ten tijde van de veiling.
Ik neem mijn petje voor je af, bekapping, dat je doet wat je doet. Zorg wel goed voor jezelf he?