'De slag om London' vanavond op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: 'De slag om London' vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:31

Oi dan hebben we als Nederland zijnde een heel erg groot probleem Toydoll, als de Rabobank om zou vallen :=
Wat heb ik een respect voor Gerco dat hij ondanks die druk dat hij per se wedstrijden moest winnen om nog wat geld binnen te halen voor de stal, toch nog zo goed presteerde en nog flink wat geldprijzen binnen wist te halen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:47

DideH schreef:
Oi dan hebben we als Nederland zijnde een heel erg groot probleem Toydoll, als de Rabobank om zou vallen :=
Wat heb ik een respect voor Gerco dat hij ondanks die druk dat hij per se wedstrijden moest winnen om nog wat geld binnen te halen voor de stal, toch nog zo goed presteerde en nog flink wat geldprijzen binnen wist te halen :j

Dit idd. Ik vind eigenlijk dat er een te grote druk op Gerco werd uitgeoefend, ook niet bepaald netjes van de heer Visser jr. Ach, alles om het geld he!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:18

Toydoll schreef:
vjseegers schreef:
Zojuist de documentaire bekeken. Gaf een goed beeld van al het gerommel in de wereld van het grote geld. Visser is natuurlijk fout geweest Maar naar mijn mening zijn al die "bonusgeile" accountmanagers en bankdirecteuren, die heel goed wisten dat Eurocommerce op een gegeven moment stonk, net zo fout, zo niet fouter geweest. Zij hebben immers gespeeld met het geld van hun klanten door kredieten te verstrekken op basis van twijfelachtige zaken. En nu jammeren dat de spaarders etc. de dupe zouden kunnen worden.
Waarom worden die lui niet aangepakt? Ze hebben toch onderzoeksplicht voor ze een krediet verstrekken?
Waarom -zoals ook naar voren kwam- wordt die RABO directeur na allerlei bewezen(!) knoeierijen geschorst, maar later in weer in z'n functie gezet?
Hier wordt ik zo verschrikkelijk misselijk van. Totaal geen moraal hebben dit soort geldgeile lui. Ik hoop dat de modder nog 's flink naar boven komt en dat de verantwoordelijken bij de banken alsnog financieel aansprakelijk worden gesteld voor de door hun aangerichte schade.
Maar ja, de "vrindjes" van het old boys netwerk zullen de deksel er wel ophouden....

Dat dus.

Compleet met je eens.

Dat Visser sr een grote boef is, prima, dat weten we, maar die rabobank (en elke andere grote bank) die zijn nog veel erger. Die lichten ons (burgers) nog veel meer op, die zijn de veroorzakers van de hele crisis. En dan hier zeuren dat Visser sr een paar Ferrarris had. Nou en, je wilt niet weten wat er dan omgaat in de top van elke grote bank.

Wordt tijd dat die eens omvallen, en ik blijf erbij, de Rabobank had om die stal niet zo moeilijk hoeven doen. Had het lekker van jr gelaten, die paar miljoen extra.... En dan had je een 10,20 tal mensen niet van hun baan en leven beroofd;

En het aller scheinheiligste, Rabobank zo voor de paardensport en bullshit, maar als je dan zo'n stal invorderd, zorg dan GVD voor een goed tehuis voor die 4 oudjes door ze bijvoorbeeld uit de veiling te houden en voor vast bedrag aan de grooms/schroder aan te bieden. Wat nou liefde voor paardensport, als hoofdsponsor zijn ze voor mij ook al totaal ongeloofwaardig meer.

Inderdaad, zo is het maar net. Vergeleken met de 1 miljard schuld waarmee Visser de banken en daarmee iedereen opzadelde zijn er maar enkele kruimels terug gehaald nu. Had die familie gewoon met rust gelaten. <:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:33

Toch was het eerste waar ik aan dacht maandagmorgen bij het horen van het nieuws over OAD dat het wel toevallig dezelfde regio is. DE Rabobank bestaat niet; de structuur binnen de bank zit heel anders in elkaar dan bijvoorbeeld ABN AMRO of ING. Rabo is een beetje vergelijkbaar met Mac Donalds. Franchise dus. En Rabo strekt veel verder dan alleen die bank....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:23

Maar er zit boven de regionale banken toch wel iets centraals dat bepaalde divisies aanstuurt?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:36

En misschien hangt het zwaard van Damocles straks weer boven Gerco als de ex-vrouw van Gaston Clock daadwerkelijk de geeiste 500 miljoen dollar die ze eist krijgt toegewezen.
Geld wat overigens ook allemaal gekke manieren is doorgesluist via dubieuze transacties en facturen voor diensten die nooit zijn uitgevoerd :)

Machtig interessant de wereld van het grote geld!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:43

Ach het maakt mensen wel inventief. :+

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:46

Joman schreef:
Toydoll schreef:
Dat dus.

Compleet met je eens.

Dat Visser sr een grote boef is, prima, dat weten we, maar die rabobank (en elke andere grote bank) die zijn nog veel erger. Die lichten ons (burgers) nog veel meer op, die zijn de veroorzakers van de hele crisis. En dan hier zeuren dat Visser sr een paar Ferrarris had. Nou en, je wilt niet weten wat er dan omgaat in de top van elke grote bank.

Wordt tijd dat die eens omvallen, en ik blijf erbij, de Rabobank had om die stal niet zo moeilijk hoeven doen. Had het lekker van jr gelaten, die paar miljoen extra.... En dan had je een 10,20 tal mensen niet van hun baan en leven beroofd;

En het aller scheinheiligste, Rabobank zo voor de paardensport en bullshit, maar als je dan zo'n stal invorderd, zorg dan GVD voor een goed tehuis voor die 4 oudjes door ze bijvoorbeeld uit de veiling te houden en voor vast bedrag aan de grooms/schroder aan te bieden. Wat nou liefde voor paardensport, als hoofdsponsor zijn ze voor mij ook al totaal ongeloofwaardig meer.

Mijn god zeg, wat een uitspraken. Duidelijk geen kaas gegeten van het bankwezen, de financiele sector en het faillissementsrecht.

_/-\o_

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:17

fransje23 schreef:
En misschien hangt het zwaard van Damocles straks weer boven Gerco als de ex-vrouw van Gaston Clock daadwerkelijk de geeiste 500 miljoen dollar die ze eist krijgt toegewezen.
Geld wat overigens ook allemaal gekke manieren is doorgesluist via dubieuze transacties en facturen voor diensten die nooit zijn uitgevoerd :)

Machtig interessant de wereld van het grote geld!

Die vent schijnt over biljoenen te beschikken dus denk niet dat, dat dan gebeurt.
De paarden zullen trouwens ook wel onder een of andere BV zijn ondergebracht. Maarja wat je zegt het 'grote geld' is een gekke en rare wereld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:22

ukje schreef:
Die vent schijnt over biljoenen te beschikken dus denk niet dat, dat dan gebeurt.
De paarden zullen trouwens ook wel onder een of andere BV zijn ondergebracht. Maarja wat je zegt het 'grote geld' is een gekke en rare wereld.

Die exvrouw wil misschien wel klinkende munt en geen wapenfabriek of onroerend goed. Een toppaard verkopen levert vaak sneller cash op. Overigens zou er natuurlijk ook een dressuurpaard verkocht kunnen worden :j
Dat is toch een beetje het lot van ruiter zonder toppaard in eigendom. Anky heet het op dat gebied toch altijd erg slim gedaan!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:29

randalinpony schreef:
Maar er zit boven de regionale banken toch wel iets centraals dat bepaalde divisies aanstuurt?

Er is rabo nederland en daaronder opereren verschillende banken op lokaal niveau autonoom. Dus Rabo Nederland is geen leidinggevende instantie. Het kan dus zijn dat Rabo X en Rabo Y als tussenpersoon van verschillende verzekeringen opereren bijvoorbeeld. Rabo Nederland kan wel met een voorstel komen maar uiteindelijk zijn de leden van de lokale banken de mensen die het beleid van die lokale banken moeten goedkeuren. En als de leden zeggen dat het feest niet door gaat, dan kan Rabo Best de boom in en gaat het feest niet door. Maar hoe het precies met al die verschillende divisies zit weet ik ook niet hoor. Ook al ben ik klant en lid van Rabobank en heb ik er beroepsmatig ook mee te maken.

Bijzondere bedrijfsstructuur is het wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:33

Maareh.. Glock's London N.O.P is het toch? Dat zou betekenen dat hij hoe dan ook voor Nederland behouden word tot Rio.. Dus "kan" hij voorlopig niet verkocht worden...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:41

fransje23 schreef:
ukje schreef:

Die exvrouw wil misschien wel klinkende munt en geen wapenfabriek of onroerend goed. Een toppaard verkopen levert vaak sneller cash op. Overigens zou er natuurlijk ook een dressuurpaard verkocht kunnen worden :j
Dat is toch een beetje het lot van ruiter zonder toppaard in eigendom. Anky heet het op dat gebied toch altijd erg slim gedaan!

Hmm denk dat ie ook nog wel aardig wat normale centjes heeft, (imo kun je anders ook niet 1,2,3 even een paar miljoen vrij maken voor London en andere paarden) begreep ook dat die exvrouw weinig kans blijkt te maken, maar zo erg hou ik me daar ook niet mee bezig, hoe dat nu zit.

Je moet wel in staat kunnen en willen zijn om de paarden in eigen beheer te hebben, maar wat je zegt over o.a. Anky is inderdaad waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:53

ukje schreef:
fransje23 schreef:

Hmm denk dat ie ook nog wel aardig wat normale centjes heeft, (imo kun je anders ook niet 1,2,3 even een paar miljoen vrij maken voor London en andere paarden) begreep ook dat die exvrouw weinig kans blijkt te maken, maar zo erg hou ik me daar ook niet mee bezig, hoe dat nu zit.

Je moet wel in staat kunnen en willen zijn om de paarden in eigen beheer te hebben, maar wat je zegt over o.a. Anky is inderdaad waar.

Je zal maar weinig mensen vinden met miljoenen op de bank. Veel te groot risico (denk aan DSB), veel te veel belasting etc. Bovendien kan je voor het kopen van paarden lenen bij je eigen bv's.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:01

ukje schreef:

Zijn ex heeft een waslijst met 354 pagina's vol beschuldigen over manieren waarop haar geld zou zijn achterover gedrukt en en doorgesluist , bomvol inside-information, dus of ze echt weinig kans maakt?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:03

fransje23 schreef:
ukje schreef:

Zijn ex heeft een waslijst met 354 pagina's vol beschuldigen over manieren waarop haar geld zou zijn achterover gedrukt en en doorgesluist , bomvol inside-information, dus of ze echt weinig kans maakt?

Ze heeft toch al meerdere keren verloren?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:04

fransje23 schreef:
ukje schreef:

Wat een soap is het toch .Daar zit bijna een film in :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:50

R12312 schreef:

Ja een zaak over allimentatie en vast nog wel wat maar dit is een andere zeer uitgebreide aanklacht, zie hier 354 pagina's . :D

Dat hele verhaal is zeker een soap! Nog veel leuker om te volgen dan die Vissers, die zijn maar suf!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:58

fransje23 schreef:
R12312 schreef:

Ja een zaak over allimentatie en vast nog wel wat maar dit is een andere zeer uitgebreide aanklacht, zie hier 354 pagina's . :D

Dat hele verhaal is zeker een soap! Nog veel leuker om te volgen dan die Vissers, die zijn maar suf!

Waarom kunnen rechters, advocaten en juristen het nooit kort houden. |o

Om daar direct zelf maar antwoord op te geven: rechten is altijd zo langdradig, omdat elk detail beschreven moet worden, maar hier valt toch niet doorheen te komen :=

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:29

Ieder zo zijn eigen mening over dhr. Visser versus de banken.

Ik denk maar zo. Zolang je braaf je afspraken nakomt met de bank is er geen rede tot het invorderen van je eigendommen. Bij mij staat de bank ook niet op de stoep om mijn woning op te eisen en waarom niet.... omdat ik iedere maand braaf mijn hypotheek betaal!

Ik snap niet dat mensen in de woorden van blaaskaak dhr. Visser trappen. Wat een kwal van een man. Ieder detail uitvergroten om zijn eigen onschuld te bewijzen. De druk welke op Gerco is gelegd ten tijde van alle onzekerheid vind ik belachelijk. Maar wat een respect voor Gerco!

En "boos" zijn op de bank dat ze de 4 oudjes niet op een andere manier een goed plekje hebben kunnen geven. Voor de bank zijn paarden dingen welke geld opleveren. Niet meer niet minder.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:36

Citaat:
Zolang je braaf je afspraken nakomt met de bank is er geen rede tot het invorderen van je eigendommen.

Tenzij je een ondernemer bent. Dan gelden er hele andere wetten.

Dat de bank de Vissers niet even een cadeautje van pakweg 40 miljoen geeft lijkt me trouwens vrij logisch, ik zou eerder aan hun verstand gaan twijfelen als ze dat wel deden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:58

nickynicole schreef:
En "boos" zijn op de bank dat ze de 4 oudjes niet op een andere manier een goed plekje hebben kunnen geven. Voor de bank zijn paarden dingen welke geld opleveren. Niet meer niet minder.

Van de grootste sponsor van de paardensport in Nederland, die veel naamsbekendheid en feestjes viert met de paardenwedstrijden, en de claim dat ze de paardensport een warm hart toe dragen, mag je in het kader van " maatschappelijk verantwoord ondernemen" toch wel verwachten dat ze een nette oplossing hadden bedacht voor de 4 oudjes waar zoveel aan verdiend is.
Marketingtechnisch ook heel goedkoop geweest, kosten nog geen 4000 euro. Schijntje, dat geeft de Rabo in veelvoud met feestjes op 1 dag uit aan champagne in de vip box voor paardenbobo's
Laatst bijgewerkt door janouk op 07-01-15 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:59

R12312 schreef:
fransje23 schreef:

Zoiets had ik inderdaad ook vernomen, vandaar ook mijn opmerking dat ze weinig kans maakte. Maar zoals ik ook al eerder aangaf weet ik niet hoe dat inmiddels zit. Ach waar geld te halen valt....

Maar we dwalen nu wel heel erg af van het onderwerp dus einde discussie. :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:47

Sorry maar wat moet de rabobank met 4 oude paarden? Moeten ze die voor de sier neerzetten in de lobby van het hoofdkantoor?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:13

Je kan je afvragen waarom die oude paarden sowieso nog op de bedrijfsbalans stonden. Als het de familie Visser aan het hart was gegaan hadden ze ze over kunnen brengen naar prive?

Het komt er op neer dat er met wat vooruit denken best wat gedaan had kunnen worden maar iedereen liet het zijn beloop. De bank verkoopt gewoon de activa op de balans en daar staan toevallig ook de oude paarden op. Wie het koopt en wat hij er daarna mee doet maakt hun niet uit en terecht dat is namelijk niet de taak van curator.
Alles is overigens geveild door de curator in opdracht van de Rabobank.

Overigens is er natuurlijk veel meer onroerende en roerende goederen van voormalig Eurocommerce en dochterondernemingen inmiddels verkocht of wordt momenteel nog verhuurd.