Wat heb ik een respect voor Gerco dat hij ondanks die druk dat hij per se wedstrijden moest winnen om nog wat geld binnen te halen voor de stal, toch nog zo goed presteerde en nog flink wat geldprijzen binnen wist te halen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DideH schreef:Oi dan hebben we als Nederland zijnde een heel erg groot probleem Toydoll, als de Rabobank om zou vallen
Wat heb ik een respect voor Gerco dat hij ondanks die druk dat hij per se wedstrijden moest winnen om nog wat geld binnen te halen voor de stal, toch nog zo goed presteerde en nog flink wat geldprijzen binnen wist te halen :j
Toydoll schreef:vjseegers schreef:Zojuist de documentaire bekeken. Gaf een goed beeld van al het gerommel in de wereld van het grote geld. Visser is natuurlijk fout geweest Maar naar mijn mening zijn al die "bonusgeile" accountmanagers en bankdirecteuren, die heel goed wisten dat Eurocommerce op een gegeven moment stonk, net zo fout, zo niet fouter geweest. Zij hebben immers gespeeld met het geld van hun klanten door kredieten te verstrekken op basis van twijfelachtige zaken. En nu jammeren dat de spaarders etc. de dupe zouden kunnen worden.
Waarom worden die lui niet aangepakt? Ze hebben toch onderzoeksplicht voor ze een krediet verstrekken?
Waarom -zoals ook naar voren kwam- wordt die RABO directeur na allerlei bewezen(!) knoeierijen geschorst, maar later in weer in z'n functie gezet?
Hier wordt ik zo verschrikkelijk misselijk van. Totaal geen moraal hebben dit soort geldgeile lui. Ik hoop dat de modder nog 's flink naar boven komt en dat de verantwoordelijken bij de banken alsnog financieel aansprakelijk worden gesteld voor de door hun aangerichte schade.
Maar ja, de "vrindjes" van het old boys netwerk zullen de deksel er wel ophouden....
Dat dus.
Compleet met je eens.
Dat Visser sr een grote boef is, prima, dat weten we, maar die rabobank (en elke andere grote bank) die zijn nog veel erger. Die lichten ons (burgers) nog veel meer op, die zijn de veroorzakers van de hele crisis. En dan hier zeuren dat Visser sr een paar Ferrarris had. Nou en, je wilt niet weten wat er dan omgaat in de top van elke grote bank.
Wordt tijd dat die eens omvallen, en ik blijf erbij, de Rabobank had om die stal niet zo moeilijk hoeven doen. Had het lekker van jr gelaten, die paar miljoen extra.... En dan had je een 10,20 tal mensen niet van hun baan en leven beroofd;
En het aller scheinheiligste, Rabobank zo voor de paardensport en bullshit, maar als je dan zo'n stal invorderd, zorg dan GVD voor een goed tehuis voor die 4 oudjes door ze bijvoorbeeld uit de veiling te houden en voor vast bedrag aan de grooms/schroder aan te bieden. Wat nou liefde voor paardensport, als hoofdsponsor zijn ze voor mij ook al totaal ongeloofwaardig meer.

Joman schreef:Toydoll schreef:Dat dus.
Compleet met je eens.
Dat Visser sr een grote boef is, prima, dat weten we, maar die rabobank (en elke andere grote bank) die zijn nog veel erger. Die lichten ons (burgers) nog veel meer op, die zijn de veroorzakers van de hele crisis. En dan hier zeuren dat Visser sr een paar Ferrarris had. Nou en, je wilt niet weten wat er dan omgaat in de top van elke grote bank.
Wordt tijd dat die eens omvallen, en ik blijf erbij, de Rabobank had om die stal niet zo moeilijk hoeven doen. Had het lekker van jr gelaten, die paar miljoen extra.... En dan had je een 10,20 tal mensen niet van hun baan en leven beroofd;
En het aller scheinheiligste, Rabobank zo voor de paardensport en bullshit, maar als je dan zo'n stal invorderd, zorg dan GVD voor een goed tehuis voor die 4 oudjes door ze bijvoorbeeld uit de veiling te houden en voor vast bedrag aan de grooms/schroder aan te bieden. Wat nou liefde voor paardensport, als hoofdsponsor zijn ze voor mij ook al totaal ongeloofwaardig meer.
Mijn god zeg, wat een uitspraken. Duidelijk geen kaas gegeten van het bankwezen, de financiele sector en het faillissementsrecht.
fransje23 schreef:En misschien hangt het zwaard van Damocles straks weer boven Gerco als de ex-vrouw van Gaston Clock daadwerkelijk de geeiste 500 miljoen dollar die ze eist krijgt toegewezen.
Geld wat overigens ook allemaal gekke manieren is doorgesluist via dubieuze transacties en facturen voor diensten die nooit zijn uitgevoerd![]()
Machtig interessant de wereld van het grote geld!
ukje schreef:Die vent schijnt over biljoenen te beschikken dus denk niet dat, dat dan gebeurt.
De paarden zullen trouwens ook wel onder een of andere BV zijn ondergebracht. Maarja wat je zegt het 'grote geld' is een gekke en rare wereld.

randalinpony schreef:Maar er zit boven de regionale banken toch wel iets centraals dat bepaalde divisies aanstuurt?
fransje23 schreef:ukje schreef:Die vent schijnt over biljoenen te beschikken dus denk niet dat, dat dan gebeurt.
De paarden zullen trouwens ook wel onder een of andere BV zijn ondergebracht. Maarja wat je zegt het 'grote geld' is een gekke en rare wereld.
Die exvrouw wil misschien wel klinkende munt en geen wapenfabriek of onroerend goed. Een toppaard verkopen levert vaak sneller cash op. Overigens zou er natuurlijk ook een dressuurpaard verkocht kunnen worden![]()
Dat is toch een beetje het lot van ruiter zonder toppaard in eigendom. Anky heet het op dat gebied toch altijd erg slim gedaan!
ukje schreef:fransje23 schreef:
Die exvrouw wil misschien wel klinkende munt en geen wapenfabriek of onroerend goed. Een toppaard verkopen levert vaak sneller cash op. Overigens zou er natuurlijk ook een dressuurpaard verkocht kunnen worden![]()
Dat is toch een beetje het lot van ruiter zonder toppaard in eigendom. Anky heet het op dat gebied toch altijd erg slim gedaan!
Hmm denk dat ie ook nog wel aardig wat normale centjes heeft, (imo kun je anders ook niet 1,2,3 even een paar miljoen vrij maken voor London en andere paarden) begreep ook dat die exvrouw weinig kans blijkt te maken, maar zo erg hou ik me daar ook niet mee bezig, hoe dat nu zit.
Je moet wel in staat kunnen en willen zijn om de paarden in eigen beheer te hebben, maar wat je zegt over o.a. Anky is inderdaad waar.
ukje schreef:Hmm denk dat ie ook nog wel aardig wat normale centjes heeft, (imo kun je anders ook niet 1,2,3 even een paar miljoen vrij maken voor London en andere paarden) begreep ook dat die exvrouw weinig kans blijkt te maken, maar zo erg hou ik me daar ook niet mee bezig, hoe dat nu zit.
fransje23 schreef:ukje schreef:Hmm denk dat ie ook nog wel aardig wat normale centjes heeft, (imo kun je anders ook niet 1,2,3 even een paar miljoen vrij maken voor London en andere paarden) begreep ook dat die exvrouw weinig kans blijkt te maken, maar zo erg hou ik me daar ook niet mee bezig, hoe dat nu zit.
Zijn ex heeft een waslijst met 354 pagina's vol beschuldigen over manieren waarop haar geld zou zijn achterover gedrukt en en doorgesluist , bomvol inside-information, dus of ze echt weinig kans maakt?
fransje23 schreef:ukje schreef:Hmm denk dat ie ook nog wel aardig wat normale centjes heeft, (imo kun je anders ook niet 1,2,3 even een paar miljoen vrij maken voor London en andere paarden) begreep ook dat die exvrouw weinig kans blijkt te maken, maar zo erg hou ik me daar ook niet mee bezig, hoe dat nu zit.
Zijn ex heeft een waslijst met 354 pagina's vol beschuldigen over manieren waarop haar geld zou zijn achterover gedrukt en en doorgesluist , bomvol inside-information, dus of ze echt weinig kans maakt?
R12312 schreef:Ze heeft toch al meerdere keren verloren?
fransje23 schreef:R12312 schreef:Ze heeft toch al meerdere keren verloren?
Ja een zaak over allimentatie en vast nog wel wat maar dit is een andere zeer uitgebreide aanklacht, zie hier 354 pagina's .![]()
Dat hele verhaal is zeker een soap! Nog veel leuker om te volgen dan die Vissers, die zijn maar suf!
Citaat:Zolang je braaf je afspraken nakomt met de bank is er geen rede tot het invorderen van je eigendommen.
nickynicole schreef:En "boos" zijn op de bank dat ze de 4 oudjes niet op een andere manier een goed plekje hebben kunnen geven. Voor de bank zijn paarden dingen welke geld opleveren. Niet meer niet minder.
R12312 schreef:fransje23 schreef:
Ze heeft toch al meerdere keren verloren?