Maatregelen voor de paardenhouderij vanwege vogelgriep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:39

Zou de overheid maar aanhouden...

Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben, is er iemand op pad geweest met die formulieren en ook daadwerkelijk gecontroleerd?

W_Empress

Re: Maatregelen voor de paardenhouderij vanwege vogelgriep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:41

Lijkt mij ook :+ Als je "betrapt" wordt, gaat DAP bodegraven je boete niet betalen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:22

Paarden van gemengd bedrijf waar vogels zitten mogen niet vervoerd worden, maar verder mag het wel. Je moet wel de verklaringen bij je hebben en het wordt AFGERADEN niet de weg op te gaan. Het is niet verboden, maar wordt wel afgeraden. Ik blijf van het weekend gewoon even op het erf :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:23

Tancreda4 schreef:
Paarden van gemengd bedrijf waar vogels zitten mogen niet vervoerd worden, maar verder mag het wel. Je moet wel de verklaringen bij je hebben en het wordt AFGERADEN niet de weg op te gaan. Het is niet verboden, maar wordt wel afgeraden. Ik blijf van het weekend gewoon even op het erf :)

Is een dubbele ontkenning, sorry dat ik het zeg :o maar het wordt afgeraden of je mag niet de weg op ;) zoals jij het zegt raden ze dus aan om juist wel te gaan.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:32

Ik woon binnen de 10km zone van Ter Aar. Er is bij ons as. weekend wedstrijd. Ik ben benieuwd of het doorgaat... Vind de berichten erg tegenstrijdig. Zoals ik het lees, is er nog steeds een totaalverbod voor paarden binnen de 10km.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:46

En er is een volgend geval bekend in Kamperveen, vlakbij Zwolle.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:51

:oo jeetje! Gaat hard ineens!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:52

djuulsie schreef:
Is een dubbele ontkenning, sorry dat ik het zeg :o maar het wordt afgeraden of je mag niet de weg op ;) zoals jij het zegt raden ze dus aan om juist wel te gaan.

Sorry, ik zeg het verkeerd :P Het wordt afgeraden wel de weg op te gaan, aangeraden niet de weg op te gaan :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:53

Tancreda4 schreef:
djuulsie schreef:

Sorry, ik zeg het verkeerd :P Het wordt afgeraden wel de weg op te gaan, aangeraden niet de weg op te gaan :+

Sorry, ben normaal niet zo, maar omdat er al zoveel verwarring was :')

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:56

3e geval... Nu in kamperveen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:03

Pfff laat de overheid vooral de sector niet plat gaan leggen!! Alle vervoersverboden zijn tot nu toe zinloos gebleken en zorgen alleen voor veel ellende én grote economische schade. Nog erger is de NVWA, ze weten zelf nauwelijks hoe te handelen. Gisteren werden er transporten langs de weg stopgezet, hoe onnozel kun je het verzinnen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:07

Zijn er daadwerkelijk mensen gecontroleerd?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:09

NikkiTazz schreef:

Wel in de pluimvee sector, gisteren mochten transporten enige tijd niet doorrijden....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:10

manie schreef:
NikkiTazz schreef:

Wel in de pluimvee sector, gisteren mochten transporten enige tijd niet doorrijden....

En met paarden, mensen die de formulieren moesten laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:11

Dat word minder eitjes eten verwacht ik zo...

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:16

Wie weet hoe erg het nu was als er geen vervoersverboden werden ingesteld... Best krankzinnig om te stellen dat het allemaal niks helpt... :=

Woensdag zijn bij mijn vriend op het werk weer eieren gehaald. De helft van de voorraad die ze hadden staan. Vandaag zou de rest gehaald worden, een volle lading. Die komen dus niet... Zondag staat de loods vol en kunnen ze beginnen met weggooien...

Las gisteren ook nog dat tijdens het eerste vervoersverbod 3 vrachtwagens met slachtafval van kippen van Rendac van de weg zijn gehaald. Het schiet niet op, omdat iedereen de regels aan zijn laars lapt ("Het valt hier wel mee", "Mijn kippies in de tuin veroorzaken geen enkel risico" of "Ze komen toch niet controleren"), niet omdat het vervoersverbod niet zou helpen. Ik zie hier werkelijk NIEMAND zijn kippen ophokken of afschermen... :n
Lees op facebook bij het afzeggen van pluimveetentoonstellingen zó veel reacties als "Zal de kip nog wel duurder worden in de winkel." (Ik hoef voorlopig geen kip) Of letterlijk gekopieerd: "soms heb ik echt het idee dat het erger word gemaakt dan het is..."
Ja, dat zien we... _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:17

Heeft er iemand wellicht een link van die laatste uitbraak nabij zwolle? Ik kan er niets over vinden als ik google...

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:17

Zit hier nu met de eigenverklaring voor mijn neus, we wonen in zuid-holland niet in risico gebied (ken geen pluimveehouderijen in de buurt). Maar dan moet je gegevens van herkomst- en bestemmingsbedrijf in vullen. Ik ben particulier ga 5 dagen per week op pad met paard om te rijden in een bak van een andere particulier. Hoe moet dit? Tja ik vul maar wat in, zie wel. Is hooguit 5 minuten met de trailer kan ook onder de man gaan.
Ik heb even geen buitenritten geplanned maar wat moet je dan als bestemmingsbedrijf invullen bos? En hopen dat je een boswachter tegen komt voor de handtekening??

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:20

Laatst bijgewerkt door djuulsie op 21-11-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:21

Ze maken het wel steeds ingewikkelder. Overheidswebsites schrijven dat je binnen de 10 km geen paarden mag vervoeren, en heleboel anderen (inclusief de overheid) schreeuwen wat anders.
Woon zelf in de 10 km zone. Me paard staat er net buiten (net aan de andere kant van de N11).

Er rijden hier nog de hele tijd gewoon veewagens in de rondte met koeien. Heb er nog geen 1 aan de kant gezet zien worden. Kijk de hele dag tijdens me werk op een weg uit. Dus zo letterlijk nemen sommigen het helaas niet.

P.s. Hier een artikel over Kamperveen.
http://www.nu.nl/binnenland/3934522/der ... rveen.html

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:27

Voor zover ik weet mag je met paard op pad mits er geen pluimvee in het betreffende vervoermiddel is vervoerd. Binnen de 10 kilometer zone's is dit wel anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:29

dank jullie wel dames, blijkbaar loopt zelfs mijn google achter, ik kreeg hem echt niet...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:32

manie schreef:
Pfff laat de overheid vooral de sector niet plat gaan leggen!! Alle vervoersverboden zijn tot nu toe zinloos gebleken en zorgen alleen voor veel ellende én grote economische schade. Nog erger is de NVWA, ze weten zelf nauwelijks hoe te handelen. Gisteren werden er transporten langs de weg stopgezet, hoe onnozel kun je het verzinnen!!

Zucht.....
De economie als maat voor alle dingen?
Ik bedank vriendelijk voor die eer.
Doe mij maar het welzijn van mens en dier en milieu als maat. (Daarbinnen heb je dan economie nodig, maar de volgorde is anders.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-11-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:33

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:35