Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:49

Jillsil schreef:
Er is toch "iets" wat er niet klopt aan het verhaal. Al die vage klachten, rare ijzers onder het paard, een ruiter wiens hart eigenlijk bij een ander paard ligt en die over enthousiaste stiefmoeder die koste wat kost het paard wil houden, ondanks dat hij niet topfit is. Misschien is het egoïsme dat dat het "iets" wat ik tussen de regels door lees en voel.

Ik hoop dat het paard zijn gezondheid en geluk weer zal vinden en mag gaan genieten in de ring. En dan stiekem hoop ik dat hij terug mag naar Nederland naar zijn vertrouwde omgeving.

Het leek idd meer stiefmoeders oogappel dan raths oogappel.
En dat verhaal van die ijzers.. als ik zo'n rare schoenen aankreeg, zou ik ook blessures krijgen. Gelukkig heeft ie zn oude smid weer. Hopelijk zetten ze deze lijn voort!

Bommeltje: kleine stalletjes? Ik heb nog nooit zo'n joekels gezien! Of vergelijk je het met paddocks ;)

Ik geloof niet dat Gal het allemaal wist van de verkoop. Hij zat zo oprecht enthousiast over de Spelen te vertellen -O- Bovendien zou het zijn prestatie flink hebben aangetast als hij zo'n dramatisch en groot bericht vlak van tevoren zou horen. Dus misschien hebben zelfs zijn naasten hem toen willen 'ontzien'.
Maarja, wat maakt het eigenlijk uit wanneer ie 't wist, het is gewoon jammer.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:56

dushi88 schreef:
Sterretje90 schreef:
Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD? Het lijkt tegenwoordig wel alsof we het over een robot hebben, als het over Totilas gaat. Het is een levend dier met gevoelens en emoties en het recht om een betere band met de ene ruiter te hebben dan met de andere. Edward en Totilas hadden nooit uit elkaar gehaald moeten worden. Tuurlijk gaat het om de sport, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van ruiter en/of paard. Dat wordt te vaak vergeten, vind ik.

Wat wou je dan? Hem op een bank leggen en vragen wat is je gevoel daarbij?

Ik moet zeggen dat ik het heel schokkend vind dat de fam Visser bedreigingen etc ontvangen heeft over de verkoop van Totilas. Ik bedoel wie zijn wij hier in NL om te beoordelen of zij een paard wel of niet mogen verkopen? Er staan er 1000en op marktplaats, geen haan die daar naar kraait. Maar ohwee als het eens gaat om 10 miljoen (of meer) dan is het ineens zielig of word het gezien als de tegenpartij naar de winst helpen? Pff ik zou niet graag in hun schoenen hebben gestaan onder de druk die zij hebben gehad voor dit paard.

Het lijkt me als ruiter erg zuur dat je zon geweldig paard hebt om te rijden, maar zoals iemand eerder hier ook zei hij is wel een internationaal ruiter die onder andere hiermee ook zijn boterham verdient, tsja thats life, wil niet zeggen dat dit makkelijk is maar soms is het niet anders.

Ik kan alleen maar voor Rath zeggen _/-\o_ , het feit dat menig topruiter in Dld heeft gezegt ik stap er niet op bewijst voor mij genoeg. Het is oh zo makkelijk om Rath af te vallen dat hij het waardeloos gedaan heeft. Maargoed hij is ook geen Edward. Ik denk wel dat ze zich verkeken hebben op het stalmanagement rondom Totilas en welke impact dat zou hebben om het paard.
Wij Nederlanders kunnen het dan ook eens met andere ogen zien dat we er trots op kunnen zijn dat ze toch (ookal is het na +/-2 jaar) de hulp van de Nederlanders hebben ingeschakeld (oa trainer en hoefsmid).
Ach en zijn stiefmoeder, wie zou niet blij zijn als ze zon toppaard op stal zou krijgen? Welliswaar was ze misschien een beetje voorbarig maargoed blijdschap doet soms gekke dingen..

Ik kan alleen zeggen dat ik ze suc6 wens en dat we de combinatie hopelijk nog vaak met suc6 in de ring mogen zien en dat ze nog meer naar elkaar toegroeien en een topcombinatie worden!

Ja, natuurlijk wil ik dat, studeer toch niet voor niks voor therapeut :+ Nee, dat kan helaas niet, maar het feit dat een paard geen stem heeft maakt JUIST dat wij als mens rekening moeten houden met zijn gevoelens. Dat is toch ook de reden waarom we (of tenminste, een aantal van ons) ons paard in een wei ipv een klein stalletje zetten, dat we zorgen voor soortgenootjes, dat we af en toe een appeltje voor hem meenemen, etc? We vinden het toch allemaal belangrijk dat niet alleen wij, maar ook onze paarden gelukkig zijn? Waarom gaat dat dan ineens niet meer op als een paard een bepaald niveau / een bepaalde prijsklasse bereikt? Heeft ie die liefde en zorg dan niet juist nog MEER verdiend?

Overigens: ik zeg absoluut niet dat Rath het slecht doet. Volgens mij heeft die jongen echt het beste met het paard voor. Ik denk gewoon dat er in dit hele avontuur een aantal beslissingen zijn genomen waarin te weinig rekening is gehouden met het feit dat het hier om een levend dier gaat.

Sem_

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:01

Ik kreeg het idee dat er wel goed voor hem gezorgd word.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:14

Ik heb zitten smullen, wat een machtig paard. Prachtig dat hij nu toch weer op het oude niveau lijkt te lopen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:16

Jolien87 schreef:
Precies. Dat ja. Niet onbelangrijk om erbij te vermelden.
Wel heel zuur voor haar. Het ironische is dat zij in eerste instantie €80.000 bood voor Totilas terwijl dat uiteindelijk hetzelfde bedrag was geweest als ze wel die 10% had gekregen. Immers, Visser had €800.000 voor Totilas betaald.

Oh ik dacht dat zij 80 euro geboden had :+ :D

RobertChan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:18

@Patty14 of 1 v forum-bezoeker:
heeft iemand doc opgenomen toevallig?
Ik zit nu in New York en kon het niet zien.
Wist überhaupt niet dat het kwam, maar kan ook (nog?) niet terug kijken op uitzending gemist via internet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:20

RobertChan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:23

Dank je wel Sakkia, helemaal top. xx

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:24

Vond het goed om te zien, had geen probleem met de stiefmoeder maar geloof nooit dat we nu de waarheden gehoord hebben :-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:26

Nee dat denk ik ook niet IngridM, maar ik denk dat we de volledige waarheid ook nooit zullen horen. En als we die al horen zullen er ook altijd weer momenten zijn dat die in twijfel getrokken worden. Puur omdat er al zoveel verschillende verhalen de ronde doen. Je weet ook gewoon niet meer wat je nu moet geloven.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:28

wallance schreef:
Maar wist Edward Gal dit?

Ja.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:29

Sakkia klopt we zullen het nooit allemaal weten we zullen het hiermee moeten doen....

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:31

Lenn schreef:
Ik geloof niet dat Gal het allemaal wist van de verkoop. Hij zat zo oprecht enthousiast over de Spelen te vertellen -O- Bovendien zou het zijn prestatie flink hebben aangetast als hij zo'n dramatisch en groot bericht vlak van tevoren zou horen. Dus misschien hebben zelfs zijn naasten hem toen willen 'ontzien'.
Maarja, wat maakt het eigenlijk uit wanneer ie 't wist, het is gewoon jammer.

Hij was bij t uitproberen voor Kentucky. Dus tuurlijk wist hij dat.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:15

Denk ook wel dat hij het wist als je de reactie vergelijkt na de proef in Windsor en die van Kentucky spreekt het voor zich En ach zijn stiefmoeder alle mensen met TE VEEL geld zijn een beetje apart Maar ben echt blij hem weer vrolijk in de ring te zien Vond Rotterdam vreselijk om te zien zwaaien met zijn staart en gwn geen happy athlete En die demonstratie in Duitsland met zijn tong over het bit tranen in me ogen Maar hij blijft het beste paard van de wereld En gun hem alle gouden medailles zelfs voor Duitsland Wat geniet hij van het applaus Topper !!!!! Edward heeft een topper in Undercover misschien niet zo een voorbeen Maar wel een beter achterbeen Topruiter !!!!!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:31

dresjoepie schreef:
Denk ook wel dat hij het wist als je de reactie vergelijkt na de proef in Windsor en die van Kentucky spreekt het voor zich En ach zijn stiefmoeder alle mensen met TE VEEL geld zijn een beetje apart Maar ben echt blij hem weer vrolijk in de ring te zien Vond Rotterdam vreselijk om te zien zwaaien met zijn staart en gwn geen happy athlete En die demonstratie in Duitsland met zijn tong over het bit tranen in me ogen Maar hij blijft het beste paard van de wereld En gun hem alle gouden medailles zelfs voor Duitsland Wat geniet hij van het applaus Topper !!!!! Edward heeft een topper in Undercover misschien niet zo een voorbeen Maar wel een beter achterbeen Topruiter !!!!!

Wie bepaald wanneer iemand teveel geld heeft?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:32

BailyKarlos schreef:
Ik heb genoten van deze docu! Prachtig om het allemaal vanaf het eerste begin te zien. Wat is dat dier gegroeid zeg! En ook hard gevallen... Leuk om alle betrokkenen te horen van hoefsmid tot fokker tot ruiter.

Ik ben ontzettend blij dat Toot het weer "doet". Dat hij eindelijk zijn draai een beetje heeft gevonden. En dat hij nooit meer verkocht word vind ik ook fantastisch. Anders moet dat arme paard weer helemaal omschakelen en wennen.

Ik vond de stiefmoeder juist enthousiast! Die is hardstikke gek op dat paard en geeft haar stiefzoon fantastische kansen!

Ik ben het met je eens.

V.w.b. de band tussen Rath en Totilas, veel hengsten kiezen hun mensen uit, en ik zou me kunnen voorstellen dat Totilas gekker op zijn groom is, die hem tenslotte 4x per dag uit zijn stal haalt, dan op Rath. Totilas wilde idd niet echt contact maken met Rath toen hij in de stal stond, maar dat kan natuurlijk ook door de cameraploeg zijn...
Ik ben blij dat het ze nu goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:35

Hm het is eigenlijk gewoon een samenvatting van de afgelopen jaren. Niet echt iets nieuws naar m'n mening.
Vind het eerlijk gezegd maar een gekke, sluwe bedoeling rondom dat paard. Veel te mysterieus allemaal. En tja. Eeuwig zonde dat ie bij Gal weg is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-14 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:40

Prachtige documentaire vond ik. Voor herhaling vatbaar met andere beroemde paarden.
Ook een wijze les: als je paard voor een ander rijdt voor 10% bij verkoop dat wel op papier zetten.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 03:31

Super mooie documentaire. Apart om te zien wat geld kan doen met mensen en de psychologische druk erachter.

Blijf het jammer vinden dat Gal en Totilas niet neer samen zijn. Maar vind het wel fijn om te horen dat Totilas oud mag worden op de plek waar hij nu woont.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 05:07

Je geweldige docu, inderdaad wat geld met mensen doet

En die Sjef Jansen, wat een kerel, zou niet de mijne zijn maar moet er wel om lachen.
Je weet wel waar je aan toe bent bij die man :D

En voor iedereen die haatmails ed naar de fam Visser heeft gemaakt,heel snel excuses aanbieden!
Zijn jullie nou helemaal gek geworden, iemand dood wensen om een paard!!!! ~~}>

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:11

Ik vind dat de docu mooi laat zien, dat alles moet kloppen om een topprestatie neer te kunnen zetten.
Fokken, opgroeien, opleiden, topruiter, groom, hoefsmid, trainer, etc om een toppaard toppaard te laten worden en te laten blijven.

Want if totilas aint happy, nobody is happy.
Laatst bijgewerkt door janouk op 15-08-14 06:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:13

Ik vond de docu zeer indrukwekkend. Ook al was ik de enige met moeders die de docu wou zien. Uiteindelijk zaten mijn zusje (17, die niks met paarden heeft) en mijn broertje van 7 net zo gebiologeerd te kijken. (Schrijf je dat zo :+)
Mooi moment wanneer mijn broertje vroeg of mijn paard net zo mooi kon lopen :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:26

Complimenten voor annette van trigt. Mooi gemaakte documentaire.
Jouw fascinatie voor paarden was vroeger al duidelijk bij ons op de ponyclub, toen we echte penn ys waren. Toch is totilas een ander soort paard dan de new forest ponys waar wij op hebben leren rijden 40 jaar geleden.
Haha sweet memories

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:53

je kan wel weer zien dat de media je wel een kant op kan duwen zonder dat je het zelf door hebt. Mensen zeggen hier wat zag hij er slecht uit zag bij rath en niet bij gal. Vergeet niet dat dat de media het beeld bepaalt. Van gal ziet iedereen die foto's voor zich van een happy toot en van Rath zag je veel foto's met de oren naar achter en dan werd er gezegd toot unhappy terwijl hij bij edward ook zat met de oren naar achter liep. Wat betreft de blessures die zijn gewoon bekend gemaakt toen. Hoefzweer, peesblessure. Inderdaad over OS moeten ze gewoon eerlijk zijn. Als ze hadden gewild had hij daar gewoon kunnen lopen maar blijkbaar wilde ze dat niet om wat voor reden dan ook.

Wat gal betreft: tuurlijk wist hij van de verkoop. Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk als je zon toppaard onder je reet vandaan gekocht wordt terwijl je dacht dat nooit iemand dat bedrag zou gaan neerleggen voor Totilas.

Ik denk dat Rath hoge ogen gaat gooien in Normandie en Gal er makkelijk af gaat rijden en eerlijk gezegd gun ik hem dat. Dat ventje is tien jaar jonger dan gal en er word van hem verwacht dat ie precies hetzelfde presteerd. Hij heeft het heel moeilijk gehad maar denk toch echt dat hij in de buurt gaat komen bij de scores die gal ooit met hem haalde.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:55

We zullen zien hoe deze combinatie het gaat doen in de toekomst.

Ik heb nu weer gezien wat de combi Totilas en Gal zo bijzonder maakte....en die magische klik zal altijd blijven ontbreken bij Rath.

En die stiefmoeder >;) ....volgens mij had Rath weinig keus....hij moest gewoon .